Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot » 07 aug 2019 11:41

Moorkop schreef:
07 aug 2019 10:32
Waarom Giel niet terug naar NPO 3FM? Ik vond hem daar het beste tot zijn recht komen. Wellicht kan hij de luistercijfers daar weer wat opkrikken en had hij alle vrijheid.
Kan me niet voorstellen. 3FM heeft een nieuwe generatie disjocks. Dat is ook een van de redenen dat Giel weg ging bij 3FM. Maar dan zou hij het best iets zoals On Stage weer kunnen doen, wat hij prima en leuk deed.
Moorkop schreef:
Iets zegt me dat er een aantal veranderingen op til zijn bij NPO Radio 2: Dat zegt mijn gevoel in ieder geval.
Ja, dat verwacht ik ook. Ik vind de programma's wat standaard worden en niet echt vernieuwend zijn. Daardoor switch ik vaker weg van Radio 2.
Met een aantal nieuwe disjocks kan het wat frisser klinken.
Moorkop schreef:
Van Inkel naar NPO Radio 2? Zou zo maar kunnen. Maar ten koste van wie? Zou kunnen mocht Stenders naar Talpa gaan. We gaan het zien.
Het zijn natuurlijk speculaties. Er is nog een persbericht geweest dat Van Inkel mogelijk naar Radio 2 zou gaan. Bij Giel wel een bericht, maar geen bevestiging. Net als bij Rob een jaar geleden. Dus het is speculeren, we weten nog niets.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 07 aug 2019 11:41

Het probleem van de NPO is dat den NPO over de programmas gaat maar niet over de DJ's. dat is nog steeds omroeppolitiek. Dus welke DJ zou weg (kunnen) gaan.

Staverman zat op de wip 2 jaar geleden, dat is algemeen bekend, nu is hij de nummer 2 van de algehele radio.
Stenders was 2x een handtekening verwijderd van Talpa, die man is zo rusteloos.
De Wild is de populairste DJ van nu maar goed, waar kan hij heen. Hij en De Mol zijn olie en vuur. Lijkt mij dat ie goed zit, behalve dat ie niet meer da 180.000 kan verdienen.

Wout is al programmadirecteur geweest bij Q, zou hij terugkunnen/willen?

Timur dan? Kan hij de druk aan?

Bart is de nummer 1 van de radio en is met zijn gematigde personality (dat bedoel ik positief) een verademing op de radio.

Annemiek ademt NPO, die kan nog jaren door op 2 en ze is al erg gegroeid, we hadden hier kritiek op haar feitjes van festivals enzo maar dat is al veel minder.

Rabbering is de perfecte jock om de dag mee af te sluiten.

Stasse heeft een geweldig programma en hoort op een FM zender. Als Radio5 FM had dan kan je van 5 bij wijze van spreken de nieuwe radio2 maken. Met FM gaat het dan zo naar 7 of 9 procent. Radiomakers als Stasse zou ik overal luisteren. En van Inkel gun ik ook FM.

Dus waar zit het gaatje voor Giel?

castmember

Bericht door castmember » 07 aug 2019 12:28

Moorkop schreef:
Waarom Giel niet terug naar NPO 3FM? Ik vond hem daar het beste tot zijn recht komen. Wellicht kan hij de luistercijfers daar weer wat opkrikken en had hij alle vrijheid. Iets zegt me dat er een aantal veranderingen op til zijn bij NPO Radio 2: Dat zegt mijn gevoel in ieder geval.Van Inkel naar NPO Radio 2? Zou zo maar kunnen. Maar ten koste van wie? Zou kunnen mocht Stenders naar Talpa gaan. We gaan het zien.
Dit zou de nieuwe stijl van 3FM, of je het daar nu mee eens bent of niet, volledig de nek om draaien. Giel past niet meer bij het 3FM anno 2019 en als je Giel daar wel weer neer zet dan maakt of de zender weer een stap naar de jaren 2010 (ongeveer) of Giel moet een ommezwaai maken of blijft een vreemde eend in de bijt. Nee, bij 3FM zie ik hem niet meer terugkomen, maar ergens vraag ik me ook af of Radio 2 op een shock-jock zit te wachten.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 07 aug 2019 12:39

Giel is al jaren geen shockjock meer, Stenders noem je toch ook geen shockjock? Stenders deed alles eerder wat Beelen en Jensen later deden, qua soort radio.

Beelen heeft 2 dingen waar hij goed in is: Praten en muziek ontdekken, hij kan dus prima op 2

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 07 aug 2019 13:13

Het zou wel raar zijn als Stenders directeur wordt van Veronica en Beelen weggaat, dan heeft hij Beelen juist nodig alleen niet in de ochtend
Zie ook interview met Siebelink

castmember

Bericht door castmember » 07 aug 2019 13:19

RealSunchaser schreef:
07 aug 2019 12:39
Giel is al jaren geen shockjock meer, Stenders noem je toch ook geen shockjock? Stenders deed alles eerder wat Beelen en Jensen later deden, qua soort radio.

Beelen heeft 2 dingen waar hij goed in is: Praten en muziek ontdekken, hij kan dus prima op 2
Als Beelen in het nieuws komt is het niet omdat hij nieuwe muziek heeft ontdekt ofzo maar wanneer hij een streaker naar binnen stuurt bij een artiest die optreed of zijn eigen vertrek aankondigd en dan toch niet gaat. Giel heeft een goede muziekkennis maar om nu te zeggen dat hij daarom bekend staat, ik denk het niet. Hij probeert zelf toch nog dat rauwe randje te houden.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 07 aug 2019 13:27

castmember schreef:
07 aug 2019 13:19
Giel heeft een goede muziekkennis maar om nu te zeggen dat hij daarom bekend staat, ik denk het niet. Hij probeert zelf toch nog dat rauwe randje te houden.
Eens kijken: Hij stond aan de wieg van het succes van Nielson, Douwe Bob, Maaike Ouboter en nog een paar bekende artiesten
Door artiesten een dagelijks podium te bieden en covers te vragen was er die hit van Triggerfinger

En ik heb vast nog veel meer artiesten over t hoofd gezien.

Hij bedacht mede Serious Request en dat maakte van 3FM de grootste zender waar Ekdom en anderen weer grote namen door werden.

Dat gedoe met die streaker was een verkeerde grap en er zijn wel meer verkeerde grappen maar als je nooit iets probeert maak je ook nooit fouten. Beelen is bezig of moet zichzelf nog weer opnieuw uitvinden en of dat op Radio2 is of elders, dat is een tweede. Maar Beelen verdient wel wat meer credit.

castmember

Bericht door castmember » 07 aug 2019 14:43

Ik zeg ook niet dat Giel niet nieuwe muziek ontdekt . . . maar staat hij er echt bekend om, dat vraag ik me af, zeker de afgelopen jaren. Veel van zijn hits komen uit de Beste Singer Songwriter wat een idee van Giel was, maar waar ook anderen veel aan gesleuteld hebben. Dus ik wil zeker niet ontkennen dat Giel (mede) aan de wie heeft gestaan van bovengenoemde artiesten, maar ik vraag me af of het publiek hem heeft onthouden vanwege het ontdekken van de artiesten of de (misplaatste) grappen en streken.

Persoonlijk denk ik dat laatste :grin:

Pot

Bericht door Pot » 07 aug 2019 14:55

RealSunchaser schreef:
07 aug 2019 13:27
castmember schreef:
07 aug 2019 13:19
Giel heeft een goede muziekkennis maar om nu te zeggen dat hij daarom bekend staat, ik denk het niet. Hij probeert zelf toch nog dat rauwe randje te houden.
Eens kijken: Hij stond aan de wieg van het succes van Nielson, Douwe Bob, Maaike Ouboter en nog een paar bekende artiesten
Door artiesten een dagelijks podium te bieden en covers te vragen was er die hit van Triggerfinger

En ik heb vast nog veel meer artiesten over t hoofd gezien.
Klopt helemaal. Hij biedt/bood nieuw Nederlands talent een podium. Zo staat hij (helaas) niet bij iedereen bekend, terwijl hij toch belangrijk is geweest.
RealSunchaser schreef:
Dat gedoe met die streaker was een verkeerde grap en er zijn wel meer verkeerde grappen maar als je nooit iets probeert maak je ook nooit fouten.
Klopt, maar slechte reacties kon hij hierop verwachten. Dit ging gewoon wat te ver. Met VI had hij niet door het nummer moeten praten. Giel moet iets meer nadenken af en toe.
RealSunchaser schreef:
Beelen is bezig of moet zichzelf nog weer opnieuw uitvinden en of dat op Radio2 is of elders, dat is een tweede.
Hij moet vooral doen waar hij goed in is. Opnieuw uitvinden vind ik niet het goede woord. Een sfeervol programma maken, is iets waar ik Giel goed in vond. Dat deed hij in de ochtend op 3FM (lang) erg goed.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 07 aug 2019 15:07

Ik heb niet meer naar Giel geluisterd sinds hij weg is van 3FM, ik vond hem het best in de Freaknacht, waar ik voor opbleef. Het format van Veronica trek ik niet, dat is letterlijk terug naar vroeger, de muziekmix van Radio2 is over t algemeen goed (vooral vanaf zes uur) met hier en daar een uurtje 3FM. Maar ik wil ook wel eens naar Henkjan Smits en Manuele Kemp gaan luisteren tussen 1800 en 20.00, iemand die dat wel eens luistert?

Phoenix

Bericht door Phoenix » 07 aug 2019 15:20

Het bericht op radio.nl suggereert dat Beelen in gesprek is met Radio 2, maar als Beelen gesprekken heeft is dat toch met een omroep en niet met een publieke zender?
Enkel bij BNNVARA of PowNed vind ik hem passen. Ik zie hem niet naar KRO-NCRV of Max gaan bijvoorbeeld.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 07 aug 2019 15:32

Alsof de omroep nog uitmaakt, ze ruilen van omroep op basis van programmas op Radio2.

Maar goed, stel dat het de Vara is en dat die 'commerciele kut' van een Stenders (aldus Siebelink) naar Talpa gaat. Dan komt er 10 uur vrij op radio 2 en als Stenders Beelen niet kan binnenhouden dan zie ik hem een Bonanza achtig programma doen met live artiesten, wat Radio2 steeds vaker doet.

Door de rechtzaak geeft de Vara de uren echt niet aan Annemiek.

Verder is t de vraag hoelang De Staat op radio2 blijft, twee jaar terug werd het bijna naar Radio5 gebonjourd, maar door de achterban werd dat tegengehouden. Ik ben enorm fan van De Staat maar ik begrijp ook wel dat Stasse tegen de 60 loopt en ouder is dan Van Inkel die ook al op 5 zit, evenals Hans Schiffers. De Staat is door de unieke presentatie en sfeer niet makkelijk vervangbaar bij vakantie, gelukkig doet Jeroen KidV het perfect maar iemand anders moet je er niet opzetten.

Ik luister radio via de NPO apps, heb 50GB aan 4g per maand, dus fm luister ik al niet meer. Maar wel vind ik dat 5 een FM verdient, en niet R3

Ik hoop dat De Staat nog zeker tot Stefans 60e op Radio2 is. Maar radio2 verjongt als een malle
Laatst gewijzigd door RealSunchaser op 07 aug 2019 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Pot

Bericht door Pot » 07 aug 2019 15:53

RealSunchaser schreef:
07 aug 2019 15:32
Alsof de omroep nog uitmaakt, ze ruilen van omroep op basis van programmas op Radio2
Precies. Hij zal dan wel naar één van de grote drie omroepen gaan (BNNVARA, KRO-NCRV of AVROTROS). Want die hebben toch bijna alle uren, dus waar een plek vrijkomt. En ik zie hem niet naar EO of MAX gaan.

jessica

Bericht door jessica » 08 aug 2019 15:36

Als Radio5 een FM frequentie zou krijgen zou Stasse denk ik wel naar Radio5 gaan. Dan zie ik wel kansen voor Giel op zijn uren. Ik zou Giel ook niet meer in de ochtend zetten. In de avond tussen 20-22 uur met wat live muziek erbij zou een leuk programma kunnen opleveren.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 08 aug 2019 16:43

jessica schreef:
08 aug 2019 15:36
Als Radio5 een FM frequentie zou krijgen zou Stasse denk ik wel naar Radio5 gaan. Dan zie ik wel kansen voor Giel op zijn uren. Ik zou Giel ook niet meer in de ochtend zetten. In de avond tussen 20-22 uur met wat live muziek erbij zou een leuk programma kunnen opleveren.
“Als ...”

Giel past uitstekend op dat tijdslot inderdaad, maar ik hoor Stefan Stasse nog graag op Radio 2.
Een andere optie die ik kan bedenken is dat hij op zaterdag- en zondagmiddag de uren van Daniël Dekker gaat overnemen. Daar is ook veel live muziek te horen. Dekker kan ook doorschuiven naar Radio 5. Persoonlijk vind ik ook Dekker minder bij Radio 2 passen dan Stasse en Dekker ook meer bij Radio 5 passen dan Stasse.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Plaats reactie