Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
radiodaan

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door radiodaan » 02 mei 2019 20:34

Ingebruik schreef:
02 mei 2019 20:18
Vergis je niet in personeelskosten in het algemeen. Een fulltime redacteur/producer bij een publieke omroep verdient ook al snel 30-35k bruto per jaar, keer minimaal 1,5 voor wat de werknemer de omroep echt kost. Dus dan gaat het sneller dan je denkt.
En Stenders Platenbonanza heeft dan (voor Radio 2) wel het minste aantal redacteur/producers, naar mijn weten maar 1 (naast Carolien en Rob), dus 3 pers. in totaal. De wild in de Middag, Jan-Willem Start Op en Staat van Stasse zitten al gauw op 5 à 6 man/vrouw in totaal.
Wellicht niet fulltime, maar volgens mij ben je (op de landelijke zenders) als redacteur van een programma dat 8-10 uur per week te horen is, dat sowieso niet zo gauw.

jessica

Bericht door jessica » 03 mei 2019 01:21

Het is niet alleen het programma van Stenders, maar ook de ochtendshow en oa Platenpaleis en nog het weekendprogramma van TImur.
Het is een all in prijs voor alles van BNNVara op Radio2 dus alle productiekosten, rechten, salarissen en overige kosten. Dan is een prijs van nog geen € 1000 per uur op de landelijke radio zo gek nog niet.

Doobie

Bericht door Doobie » 04 mei 2019 12:22

radiodaan schreef:
02 mei 2019 20:34
Ingebruik schreef:
02 mei 2019 20:18
Vergis je niet in personeelskosten in het algemeen. Een fulltime redacteur/producer bij een publieke omroep verdient ook al snel 30-35k bruto per jaar, keer minimaal 1,5 voor wat de werknemer de omroep echt kost. Dus dan gaat het sneller dan je denkt.
En Stenders Platenbonanza heeft dan (voor Radio 2) wel het minste aantal redacteur/producers, naar mijn weten maar 1 (naast Carolien en Rob), dus 3 pers. in totaal. De wild in de Middag, Jan-Willem Start Op en Staat van Stasse zitten al gauw op 5 à 6 man/vrouw in totaal.
Wellicht niet fulltime, maar volgens mij ben je (op de landelijke zenders) als redacteur van een programma dat 8-10 uur per week te horen is, dat sowieso niet zo gauw.
Programma's die doordeweeks zijn, hebben vrijwel allemaal fulltime redacteuren (36 uur per week). Music driven heeft meestal 1 of 1,5 redacteur. Drivetime vaak 3 of 4 (dat is dan wel incl. sidekicks, regisseur etc.). Salarissen voor redacteuren varieren trouwens wat meer hoor, tussen de 30k voor iemand die net begint en 55k voor iemand die behoorlijk ervaren is, wellicht een sidekick rol heeft etc.

Bovenop die kosten heb je ook nog online redacteuren die voor meerdere programma's werken, eindredacteuren die voor meerdere programma's eindverantwoordelijk zijn, overkoepelende managers die weer verantwoordelijk zijn voor die eindredacteuren, zendermanagers (al zijn die weer in dienst van de NPO in dit geval) etc. Dat telt allemaal wel op.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 05 mei 2019 23:30

De producers bij Radio2 zijn bijna allemaal jonger dan 30

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker » 07 mei 2019 18:52

Even een kleine cross-post vanuit 'wijzigingen in programmering' naar deze draad. Past ie ook wel tussen:

Iemand enig idee wie er aankomende zaterdagavond tussen 21 - 00 uur op NPO Radio 2 One'sy vervangt?

P.s: het is maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb, anders had ik voor straf Rick van Velthuysen er neergezet. Eens kijken of hij dit programma tot een goed einde kan brengen hahahaha

P.s: ik heb wel even een kleine wijziging aangebracht aangezien een woonplaats nog wel eens variabel kan zijn ;)
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

jessica

Bericht door jessica » 07 mei 2019 22:08

Dennis Dekker schreef:
07 mei 2019 18:52
Even een kleine cross-post vanuit 'wijzigingen in programmering' naar deze draad. Past ie ook wel tussen:

Iemand enig idee wie er aankomende zaterdagavond tussen 21 - 00 uur op NPO Radio 2 One'sy vervangt?
Meestal is dat Bart Arens en heel soms Wouter van der Goes.

Vonkentrekker

Bericht door Vonkentrekker » 08 mei 2019 09:47

Vind de variatie in de playlist trouwens wel weer tegenvallen de laatste tijd. Gisteren in een tijdsbestek van 3 uur twee keer dat songfestivalnummer voorbij horen komen, nadat ie ‘s morgens ook al een keer was gedraaid. Zelfs de topsong van Bruce Springsteen wordt nog minder vaak gedraaid.

Net als dat High Hopes trouwens, die hoorde ik van de week ook al 2 keer op 1 middag voorbij komen.

Is er geen muzieksamensteller die zoiets opvalt??

Domol2

Bericht door Domol2 » 08 mei 2019 11:45

Dat songfestival nr zou dat niet te maken hebben omdat het volgens mij nu ook bezig is of bijna zo ver is? Proberen ze mischien dat nummer wat te pushen zo dat het buiten Nederland mischien ook wat gaat aanslaan?
En 2x het zelfde nummer op 1 middag vindt ik nog mee vallen trouwens hoeveel uur zat er tussen als ik vragen mag? Volgens mij is het op radio 538 bijna elke 2 uur de zelfde muziek.

Vonkentrekker

Bericht door Vonkentrekker » 08 mei 2019 12:08

Ik geloof dat er 5 uur tussen zat. Maar dan nog, als muzieksamensteller / dj-team zorg je er toch op z’n minst voor dat je een plaatje hooguit 1x per dag voorbij hoort komen?
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind de playlist nogal saai en voorspelbaar, zou beter zijn als ze wat meer classics draaien die je vrijwel nooit meer hoort. Alleen bij Jan-Willem, Wout en Stenders hoor je dat nog regelmatig, bij de rest van de dj’s zit er (naar mijn mening) wat weinig fantasie in. :wink:

JoostV

Bericht door JoostV » 08 mei 2019 12:56

High Hopes gaan we waarschijnlijk over een jaar nog steeds dagelijks horen op Radio 2. Als je de playlist een beetje in de gaten houdt, is variatie ver te zoeken. Je merkt het ook nu Bart Arens weer terug is van z'n vakantie en weer als vanouds z'n vaste groepje artiesten draait. Radio 2 heeft die voorspelbaarheid helemaal niet nodig.

Pier

Bericht door Pier » 08 mei 2019 13:37

Tsja maar smaken verschillen en ik denk dat ze wel degelijk goed onderzoek hebben gedaan naar wat de luisteraar graag wil. Na de top 2000 hebben ze weer een duidelijk beeld van welke leeftijdscategorie wat gekozen heeft en wat afgelopen jaar in populariteit heeft toegenomen. Maar eerlijk gezegd haak ik ook regelmatig af bij Radio 2. Zo vindt ik Bart Arends en Staverman niet veel soeps, dit zijn de uren waarbij ik geen radio 2 luister. Daarnaast stem ik sinds de start van Kink steeds vaker af op KINK.

Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan » 08 mei 2019 13:46

Vonkentrekker schreef:
08 mei 2019 12:08
Maar dan nog, als muzieksamensteller / dj-team zorg je er toch op z’n minst voor dat je een plaatje hooguit 1x per dag voorbij hoort komen?
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind de playlist nogal saai en voorspelbaar, zou beter zijn als ze wat meer classics draaien die je vrijwel nooit meer hoort.
Pier schreef:
08 mei 2019 13:37
Maar eerlijk gezegd haak ik ook regelmatig af bij Radio 2. Zo vindt ik Bart Arends en Staverman niet veel soeps
Zo ervaar ik het ook precies! Ik kan mij heel goed vinden in de laatste berichten hier. Twee jaar geleden stemde ik vaak af op NPO Radio 2 voor die grote brede playlist, om ook eens nummers te horen die je elders niet (meer) hoort. Maar als ik tegenwoordig doordeweeks inschakel op Radio 2, dan hoor ik haast alleen maar muziek die je op Veronica of Radio 10 ook hoort. Ik hoor dan bijvoorbeeld Don't Stop Me Now van Queen, Skyward van Davina Michelle, Weather with You van Crowded House, en inderdaad, dat verrekte High Hopes van Panic! at the Disco. Allemaal nummers die je op andere zenders ook tig keer hoort, daarvoor zet je Radio 2 niet aan. Vooral bij Bart Aarens en Gijs Staverman worden inderdaad te vaak nummers herhaald. Echt zonde hoe ooit zo'n goede zender er zo op achteruit is gegaan. Ik heb ergens gelezen dat Leo Blokhuis, misschien wel Nederlands grootste muziekkenner, de muziek voor Radio 2 samenstelt. Maar Leo, jongen, jij kent toch véél meer nummers dan die kapotgedraaide nummers die je nu op Radio 2 hoort? Jij kent toch ook veel meer vergeten nummers? Doe daar dan ook wat mee! Laat je muziekkennis terugkomen in de playlists die je samenstelt voor Radio 2!
Domol2 schreef:
08 mei 2019 11:45
Volgens mij is het op radio 538 bijna elke 2 uur de zelfde muziek.
Dit was de hoofdreden waarom ik een jaar of twee terug afhaakte bij 538 en Veronica, en Radio 2 ging luisteren. Het is gewoon allemaal veel te veel hetzelfde op de Nederlandse radio! En dat gaat me enorm irriteren. Nogmaals, Radio 2, doe er wat aan!

density1

Bericht door density1 » 08 mei 2019 13:48

De muziek op Radio 2 verschilt erg per programma. Ik luister het programma van Rick van V. in de nacht wel eens terug, de muziek daarin is ook een stuk vrijer dan overdag en daar worden echt goede classics gedraaid. De show van Ruud de Wild is nagenoeg Q Music nog steeds. Het varieert een beetje te veel naar mijn mening. Heb liever een eenduidig format wat helder is en duidelijk laat blijken waar Radio 2 voor staat.

Vonkentrekker

Bericht door Vonkentrekker » 10 mei 2019 11:36

Over fantasieloos en voorspelbaar gesproken, de nieuwe topsong...wat is die tenenkrommend slecht zeg. Las en hoorde toen ze hem een paar dagen geleden voor het eerst draaiden ook alleen maar negatieve reacties (waaronder van Stenders) maar dat heeft ze er kennelijk niet van weerhouden die plaat daarna als topsong te bombarderen....

JoostV

Bericht door JoostV » 10 mei 2019 11:39

Als er maar genoeg betaald wordt he... Er is geen DJ die hier invloed op heeft, hoewel je aan de keuzes zou gaan denken dat het Bart Arens is die de Topsong bepaalt. Radio 2 stort zichzelf in het ravijn, tijd voor een nieuwe zender op kantoor.

Plaats reactie