Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Dixon

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Dixon » 16 feb 2019 17:40

IJskoud is zo ontzettend strak en 'dik' geproduceerd dat zelfs ik - niet bepaald een liefhebber - hier van kan genieten. Wat een sound heeft dat nummer. Echt complimenten voor Nielson. Nooit gedacht dat die woorden uit mijn mond zouden komen.
Music maestro please!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 16 feb 2019 18:09

Nielson maakt tegenwoordig hele goede popnummers en IJskoud is daar een steengoed voorbeeld van.
Rock 'n roll is better than music!

marbles

Bericht door marbles » 18 feb 2019 22:33

Dixon schreef:
16 feb 2019 17:40
IJskoud is zo ontzettend strak en 'dik' geproduceerd dat zelfs ik - niet bepaald een liefhebber - hier van kan genieten. Wat een sound heeft dat nummer. Echt complimenten voor Nielson. Nooit gedacht dat die woorden uit mijn mond zouden komen.
hier idem. Wat een gave track!
Minder eenheidsworst op de radio please

jessica

Bericht door jessica » 19 feb 2019 00:43

Bedoel je Nielson de Mol.

JoostV

Bericht door JoostV » 19 feb 2019 13:51

Om 9 uur Blof en nu al wéér, waar is dat nou voor nodig Radio 2 :( Wat een armoe!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 19 feb 2019 13:57

Bijna 5 uur later, op een zender die popmuziek draait en verplicht Nederlandse muziek in de schijnwerpers zet, vind je serieus armoe? Interessante gedachtegang. Of vind je Blof zelf gewoon niks aan eigenlijk?

Theimon

Bericht door Theimon » 19 feb 2019 16:00

Dat (waarschijnlijk) ook, maar er is meer Nederlands fabrikaat dan de geijkte namen toch? Als er een nieuw Nederlands ding is, is Stenders de eerste die het probeert te pushen, maar de rest van de zender houdt het bij Ilse de Lange en Blof en nog wat namen.

Juist als je probeert over te brengen dat Nederlands fabrikaat zo belangrijk is voor je zender, dan mag je het toch wel breder trekken en ook wat nieuw talent aanboren her en der.

Toevallig viel mij dat Blof vandaag zelf ook op. Ik dacht nog heel even dat het zelfs hetzelfde nummer was, maar zo idioot zullen ze toch niet zijn.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 19 feb 2019 17:55

In dat opzicht heerst er wel een verdeling in hoeveel en welke nieuwe (NL’se) muziek er gedraaid wordt:
- Stenders, Annemieke en ook Stasse draaien volgens mij de wat meer onbekendere nieuwe muziek.
- Bart Arens (AVROTROS) inderdaad overduidelijk vooral Ilse DeLange, Douwe Bob, blof, miss Montréal etc.
- Ruud draait vooral de hits (ik luister er ook niet naar voor de muziek, nu met Timur wordt het duidelijk dat ik meteen de radio naar 538 overzette)
- Jan-Willem en Paul vind ik het mooi gemiddeld doen. Van alles wat.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 feb 2019 18:56

Theimon schreef:
19 feb 2019 16:00
Dat (waarschijnlijk) ook, maar er is meer Nederlands fabrikaat dan de geijkte namen toch? Als er een nieuw Nederlands ding is, is Stenders de eerste die het probeert te pushen, maar de rest van de zender houdt het bij Ilse de Lange en Blof en nog wat namen.

Juist als je probeert over te brengen dat Nederlands fabrikaat zo belangrijk is voor je zender, dan mag je het toch wel breder trekken en ook wat nieuw talent aanboren her en der.

Toevallig viel mij dat Blof vandaag zelf ook op. Ik dacht nog heel even dat het zelfs hetzelfde nummer was, maar zo idioot zullen ze toch niet zijn.
Freek en Suzanne worden veel gedraaid op Radio2. Thijs Boontjes hoor ik regelmatig voorbij komen, net bij Wout nog de nieuwe single van Bökkers. Maar inderdaad, ook Blof. Al met al een prima mix.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 19 feb 2019 22:32

Inderdaad weer een dingetje van Radio 2
Ook 3e keer Before I Go van Guy Sebastián gehoord vandaag, met het feit erbij dat hij de Eurovisie inzending van Australië was een paar jaar geleden.
Je kan vaak al de week vóórdat de TopSong gekozen wordt het nummer al raden, het zal me niet verbazen als dit die van komende vrijdag wordt.

Theimon

Bericht door Theimon » 21 feb 2019 06:52

Herman ven Schippers schreef:
19 feb 2019 18:56
Theimon schreef:

Freek en Suzanne worden veel gedraaid op Radio2. Thijs Boontjes hoor ik regelmatig voorbij komen, net bij Wout nog de nieuwe single van Bökkers. Maar inderdaad, ook Blof. Al met al een prima mix.
[offtopic]Freek en Suzanne is ook een schaamteloze rip-off van Lady Antebellum. Wat een kamerbreed cliché[/offtopic]

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker » 21 feb 2019 07:12

Later vandaag bij de dj-meeting wordt de nieuwe NPO Radio2 Topsong voor de komende week gekozen. Morgenvroeg bij Bart hoor je 'm dan voor de eerste keer op de radio. Ben benieuwd voor welke plaat ze gaan voor week 9 :)
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 21 feb 2019 08:14

Theimon schreef:
21 feb 2019 06:52
Herman ven Schippers schreef:
19 feb 2019 18:56
Theimon schreef:

[offtopic]Freek en Suzanne is ook een schaamteloze rip-off van Lady Antebellum. Wat een kamerbreed cliché[/offtopic]
Oké. En wat is je punt precies?

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker » 21 feb 2019 08:28

In een blog van Patrick Kicken over Giel Beelen op www.spreekbuis.nl wordt in de reacties door ene Dennis Dekker een geruchtenmachine gestart over het definitieve vertrek van Stefan Stasse naar NPO Radio 5. Hierdoor komt er een plekje vrij in de avondprogrammering van NPO radio 2. Ruik ik hier een toekomstig nieuwsartikel over een terugkeer van Giel Beelen naar de publieke omroep? De tijd zal het leren!
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

Orange

Bericht door Orange » 21 feb 2019 09:12

Dennis Dekker schreef:
21 feb 2019 08:28
In een blog van Patrick Kicken over Giel Beelen op www.spreekbuis.nl wordt in de reacties door ene Dennis Dekker een geruchtenmachine gestart over het definitieve vertrek van Stefan Stasse naar NPO Radio 5. Hierdoor komt er een plekje vrij in de avondprogrammering van NPO radio 2. Ruik ik hier een toekomstig nieuwsartikel over een terugkeer van Giel Beelen naar de publieke omroep? De tijd zal het leren!
Aldus Dennis Dekker zelf. Ik begrijp dat jij een geruchtenmachine opstart en vervolgens dat gerucht op meerdere plekken herhaalt, zodat iedereen denkt dat het een echt gerucht is?
Ik kan me overigens ook heel goed voorstellen dat als De Staat naar Radio 5 gaat, Radio 2 dan kiest voor 3 uur durende programma's van 18-21 en 21-24.

Plaats reactie