Oortjes schreef: 21 apr 2025 12:36
Het waren zijn manier van presenteren, zijn gebruik van jingles en zijn snelheid die echt vernieuwend waren. Dat heeft hij niet meer.
Ik zou het ook vreemd vinden als hij op zijn leeftijd nog radio zou maken in de stijl van een twintiger uit de jaren ‘80. De items rinkelscoop en het kledingadvies zijn gedateerd maar het lijkt me een bewuste keuze om deze nog in te zetten. Hiervoor is Van Inkel niet alleen verantwoordelijk.
Daarbij is het de signatuur van Van Inkel, zoals de moppen bij Van Someren horen, de goedemiddag-jingle bij Keur, De Top 40 bij De Zwart en De Plaat en Zijn Verhaal bij Van Leeuwen.
Stasse maakt radio zoals Peter van Bruggen dat ook deed. Het zijn geen typische muziek-DJ’s, maar maken meer beeldende radio. Totaal onvergelijkbaar.
Het is wel degelijk vergelijkbaar, het invulling van zendtijd en daar kun je jezelf ook opnieuw uitvinden
Van Brugge werd van theatermaker op de radio (overigens nooit live itt Stasse) ochtend DJ. Al herrinner ik me The Breakfast Club als de saaiste ochtend show aller tijden
StefanT schreef:
Van Bruggen werd van theatermaker op de radio (overigens nooit live itt Stasse) ochtend DJ. Al herinner ik me The Breakfast Club als de saaiste ochtend show aller tijden
Peter van Bruggen was in mijn beleving een goede, veelzijdige radiomaker. Met Het weeshuis van de hits maakte hij een bijzonder programma, volgens mij deels live. Met The Breakfast Club in mijn herinnering een steady ochtendshow. Dat kan je saai vinden, maar het was wel vakwerk.
The Magical Mistery Tour van Stefan Stasse vind ik langzame radio waarin het verhaal rondom de bus alleen maar verder vertraagt. Het is mij geheel onduidelijk wat daar leuk aan moet zijn. Ik vind hem niet in de schaduw staan van Peter van Bruggen. Stefan Stasse lijkt mij meer tot zijn recht komen in bijvoorbeeld een interviewprogramma op zondagochtend.
Phoenix schreef: 21 apr 2025 13:22
Stasse maakt radio zoals Peter van Bruggen dat ook deed. Het zijn geen typische muziek-DJ’s, maar maken meer beeldende radio. Totaal onvergelijkbaar.
Het is wel degelijk vergelijkbaar, het invulling van zendtijd en daar kun je jezelf ook opnieuw uitvinden
Daar ben ik het wel mee eens. Echter als je stelt dat Stasse en Beelen zich wel vernieuwen dan geldt hier wel dat het om andere zenders en tijdsloten gaat. Stasse maakt een ander programma op Radio 5 ten opzichte van Radio 2 en Beelen maakt een ander programma in de vroege ochtend en late avond ten opzichte van zijn vroegere ochtendshow. Dat geldt ook voor Van Inkel vind ik. Zijn programma’s in de ochtend, middag en weekend op de zenders Veronica, 538, Qmusic, Radio 5 en Radio 2 zijn ook verschillend van elkaar. Nu zitten er weer oude items in zijn programma, maar voor zover ik mij herinner was dit niet het geval bij Qmusic en Radio 5. Het lijkt hier dus echt een bewuste keuze om deze items weer van stal te halen. Of deze keuze volledig Van Inkel is aan te rekenen weet ik niet. De zenderleiding lijkt er wel achter te staan, want verschillende omroepen kunnen intekenen voor een tijdslot en de zender heeft voor het programmavoorstel van Van Inkel en BNNVARA gekozen ten koste van andere voorstellen.
Het kan best zijn dat het werkt, ik ken de luistercijfers niet van Van Inkel tov Emmely de Wilt, misschien zijn er maar een handvol mensen die t oubollig vinden.
Zou wel de luistercijfers van Tannaz tov Duipmans en daarvoor Van Inkel willen weten :-D
Johanneke schreef: 21 apr 2025 09:51
Bijzondere lijst heeft Radio 2 weer gemaakt, heel anders dan 538. Hoop vage muziek en de volkse artiesten worden weer geboycot. Geen Joling, Koos Alberts, Gordon, Benny Neyman. Het zal vast ook weer goed beluisterd worden door een bepaald publiek maar doe mij maar de gezelligheid van 538. Smaken verschillen natuurlijk.
Misschien hadden mensen dan op die nummers moeten stemmen, dan hadden ze de lijst kunnen halen.
Bijzondere lijst heeft Radio 2 weer gemaakt, heel anders dan 538. Hoop vage muziek en de volkse artiesten worden weer geboycot. Geen Joling, Koos Alberts, Gordon, Benny Neyman. Het zal vast ook weer goed beluisterd worden door een bepaald publiek maar doe mij maar de gezelligheid van 538. Smaken verschillen natuurlijk.
Nou, ik vind het juist heerlijk dat er weinig volkse artiesten in staan! Juist wat meer de Nederlandse kwaliteitsmuziek. De lijst van 538 is ook gaaf en heel breed, maar die volkszangers zijn voor mij een reden om af en toe iets anders op te zetten. Ik vind die volksmuziek ook een nadeel bij de 538 Ochtendshow
Leo Blokhuis neemt in de week van 9 tm 12 juni Het Oor Wil Ook Wat over, benieuwd hoe hij het er vanafbrengt, meestal is hij wat hulpeloos in andermans show met zoveel items. Wel leuk dat ie t doet. Een week eerder neemt Daniel Lippens haar show over.
Nou, ik vind het juist heerlijk dat er weinig volkse artiesten in staan! Juist wat meer de Nederlandse kwaliteitsmuziek. De lijst van 538 is ook gaaf en heel breed, maar die volkszangers zijn voor mij een reden om af en toe iets anders op te zetten. Ik vind die volksmuziek ook een nadeel bij de 538 Ochtendshow
Zozo, jij gaat even bepalen wat zogenaamd de Nederlandse kwaliteitsmuziek is? Bijzonder.
Zozo, jij gaat even bepalen wat zogenaamd de Nederlandse kwaliteitsmuziek is? Bijzonder.
Dat hebben de luisteraars van Radio 2 bepaald, die hebben de lijst samengesteld ;)
Ik laat NPO Radio 2 deze week even links liggen: Ben geen fan van de Koninklijke 500. Het duurt mij ook te lang zo’n hele week. De zender moet gewoon doen wat ze altijd doet. Voor de Nederlandse producties hebben we de radiozender 100 % NL al. Dit wijkt zo af van hun normale programmering.
Moorkop schreef: 22 apr 2025 15:40
Ik laat NPO Radio 2 deze week even links liggen: Ben geen fan van de Koninklijke 500. Het duurt mij ook te lang zo’n hele week. De zender moet gewoon doen wat ze altijd doet. Voor de Nederlandse producties hebben we de radiozender 100 % NL al. Dit wijkt zo af van hun normale programmering.
Niet helemaal eens. Volgens mij wil Radio 2 juist de zender zijn die aandacht geeft aan Nederlands(talig) product. Dan is zo’n lijst niet heel vreemd, naast o.a. de Top 80s en Top 90s.
Maar ik word er zelf ook niet heel erg vrolijk van. Het is inderdaad te lang en de muziek mist soms ook urgentie. Tegelijkertijd ligt het niet zo ver af van de normale koers in vergelijking met de tijdelijke geheime zender: 538. Want wat je daar voorbij hoort komen… het is eigenlijk niet voor te stellen dat zoiets vorig jaar aansloeg.
Freddie Mercuryfan schreef: 22 apr 2025 12:32
Dat hebben de luisteraars van Radio 2 bepaald, die hebben de lijst samengesteld ;)
Je hebt het over het verschil in lijsten met 538, waarin je aangeeft dat de een volgens jou kwaliteitsmuziek heeft en die andere niet.