Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot »

Gepe schreef: 19 apr 2025 21:42 Zitten hier een paar anti-Van Inkel luisteraars merk ik al een tijd. Zal wel persoonlijke rancune zijn, of het zal iets met jaloezie te maken hebben. Samen met Stenders is Van Inkel nog steeds de beste jock van de Nederlandse radio. En daar kunnen die paar meningen van steeds diezelfde radioamateurs niks aan veranderen.
Je stelt het als een feit, maar het is een mening.

Ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn over de populariteit die Van Inkel heeft gehad. Maar je mag echt wel wat meer in het heden kijken. Ten eerste vind ik Van Inkel niet op het huidige Radio 2 passen. Radio 2 is volgens mij de zender die muziek en infotainment samenbrengt. Een zender die met z’n beide benen nog wel in de maatschappij staat. Van Inkel maakt een soort radio die daar echt niet bij past. Het is toch meer op zijn sentiment gericht. Daar heeft de NPO een andere zender voor. Ten tweede mis ik een soort bescheidenheid bij hem, die ook bij Radio 2 past. Het is toch een beetje een verering van de Van Inkel van vroeger. En ten derde, heel persoonlijk: ik vind het gewoon eigenlijk tenenkrommend worden als ik hem hoor. Die vreselijk aangezette stem. Dan denk ik: praat hij bij de Albert Heijn kassa ook zo tegen de caissière? Of is dat een act? Bovendien vind ik hem bij gesprekken gewoon niet goed. Het lijkt een kwestie te zijn van: ik ben Van Inkel, wat ik zeg maakt toch niet uit. Het is een soort van freestylen, wat hij eigenlijk niet echt kan. Maar ook gewoon items waarvan je denkt: zou nou niemand in de studio zou zegen: ‘misschien is het beter om dat niet te doen?’.
Kortom, ik gun Van Inkel alle succes van de wereld, maar het is niet meer aan te horen. Zeker niet op Radio 2.

En over Tannaz: jaren geleden heb ik haar wel eens op 3FM geluisterd, maar vond het toen al erg ondermaats. Op een of andere manier heeft ze toen de avondshow op FunX gekregen en is ze doorgestroomd naar Radio 2. Daarbij moet ik wel zeggen dat Evert waarschijnlijk niet weggehaald is vanwege torenhoge luistercijfers. En waarschijnlijk deed Tannaz toch iets goeds in de vroege ochtend. Maar nee, niet mijn cup of tea zeg maar.

Maar dat vind ik van het hele Radio 2 weekendteam. Toch bijzonder (en jammer) dat ze doordeweeks de sterkste line-up hebben, maar in het weekend de lokale omroepen nog beter te beluisteren zijn. Mijn mening over Van Inkel is bekend, Daniël vind ik er met kop en schouder bovenuit steken, maar het zijn met name de vrouwen die echt niet om aan te horen zijn. Dat moet Peter de Vries toch ook horen? Sowieso vind ik de programma’s al niet het luisteren waard. Het is veel meer music driven geworden in het weekend, en dat zonder dat je er de DJ’s voor hebt (terwijl Jasper de Vries). En ik denk juist dat Radio 2 in het weekend juist een wat actiever en net wat inhoudelijkere programmering mag hebben. Vroegah had je met programma’s als Bureau de Wilt en Annemieke’s A-Lijst nog wel wat programma’s waar je de radio aan (of juist uit) voor zette.

Maar wat te denken van Soulnight op zaterdagavond. Daar hebben we toch een themakanaal voor bij de NPO? Kies dan iets wat meer in het rijtje van Radio 2 past, zoals een Nederpopavond (in lijn met het Muziekcafé). De Verrukkelijke 15 terwijl 3FM al een verlanglijst heeft. En het heilige huisje Spijkers met Koppen die allang verhuisd had moeten worden naar Radio 1.

De bezem is wel door de programmering gehaald, maar kwalitatief is het er enorm op achteruit gegaan. Ik vrees (en hoop) dat ze dat komend jaar weer moeten doen…
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Gepe schreef: 19 apr 2025 21:42 Zitten hier een paar anti-Van Inkel luisteraars merk ik al een tijd. Zal wel persoonlijke rancune zijn, of het zal iets met jaloezie te maken hebben. Samen met Stenders is Van Inkel nog steeds de beste jock van de Nederlandse radio. En daar kunnen die paar meningen van steeds diezelfde radioamateurs niks aan veranderen.
<reactie verwijderd door moderatie>
StefanT

Bericht door StefanT »

Van Inkel is een van de beste jocks maar helaas heeft ie nooit vernieuwd. Zijn items komen letterlijk mee uit de jaren negentig. Wat dat betreft vond Frits Spits zich na de Avondspits opnieuw uit met Tijd voor 2, een erg fijn lunchprogramma

En Tannaz, sja, ze past zo niet in de weekendochtenden, ik mis Duipmans enorm in de ochtend. Martine ook trouwens
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

De tijd dat Van Inkel mijnsinziens bij de vijf beste jocks van het land hoorde, ligt al wel een jaartje of vijftien achter ons. Het is nu meer een karikatuur van een 80's jock geworden. En dat heeft niks te maken met jaloezie, maar meer dat hij altijd hetzelfde kunstje blijft doen.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Blokhuis op paasvakantie
Vanavond op voicetrack
StefanT

Bericht door StefanT »

En corne ook, dus de hele radio2 avond komt van band. Lame
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Misschien hadden NTR, VPRO, Human of WNL wel een (eenmalig) programma live kunnen maken. Of KRO-NCRV ;)
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

StefanT schreef: 20 apr 2025 21:16 En corne ook, dus de hele radio2 avond komt van band. Lame
Boeiend.

Wat maakt het voor de normale luisteraar nou uit? Ze krijgen toch gewoon een programma zoals ze gewend zijn? Liever een programma dat (voor de gewone luisteraar!) voldoet aan de verwachtingen, dan er een vervanger neerzetten, veel beter voor je continuïteit. Dit soort programma's kun je prima opnemen, daar wordt niemand slechter van. Ruuddewild.nl is weer een ander verhaal natuurlijk.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

StefanT schreef: 20 apr 2025 12:52 Van Inkel is een van de beste jocks maar helaas heeft ie nooit vernieuwd. Zijn items komen letterlijk mee uit de jaren negentig. Wat dat betreft vond Frits Spits zich na de Avondspits opnieuw uit met Tijd voor 2, een erg fijn lunchprogramma
Hier kan ik me wel in vinden. Frits Spits heeft zichzelf inderdaad vernieuwd met zijn overstap, maar dat zijn er meer. Op bijvoorbeeld Radio 5 hoor ik meer dj's die al lang te beluisteren zijn, maar zich wel doorontwikkeld hebben. Jeroen van Inkel is een geweldige dj, maar het vernieuwende van de jaren '80 heeft hij al heel lang niet meer.
Rock 'n roll is better than music!
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik luister wel naar Van Inkel als ie andermans shows overneemt, maar Van Inkels Kledingadvies, de Rinkelscoop en de IrriTop10, daar ben ik mee opgegroeid en hoef ik 40 jaar later niet meer te horen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Bijzondere lijst heeft Radio 2 weer gemaakt, heel anders dan 538. Hoop vage muziek en de volkse artiesten worden weer geboycot. Geen Joling, Koos Alberts, Gordon, Benny Neyman. Het zal vast ook weer goed beluisterd worden door een bepaald publiek maar doe mij maar de gezelligheid van 538. Smaken verschillen natuurlijk.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 20 apr 2025 21:52
StefanT schreef: 20 apr 2025 12:52 Van Inkel is een van de beste jocks maar helaas heeft ie nooit vernieuwd. Zijn items komen letterlijk mee uit de jaren negentig. Wat dat betreft vond Frits Spits zich na de Avondspits opnieuw uit met Tijd voor 2, een erg fijn lunchprogramma
Hier kan ik me wel in vinden. Frits Spits heeft zichzelf inderdaad vernieuwd met zijn overstap, maar dat zijn er meer. Op bijvoorbeeld Radio 5 hoor ik meer dj's die al lang te beluisteren zijn, maar zich wel doorontwikkeld hebben. Jeroen van Inkel is een geweldige dj, maar het vernieuwende van de jaren '80 heeft hij al heel lang niet meer.
Misschien is dit wel op verzoek van de zender/omroep? Ik vond dat Van Inkel in zijn periode bij Qmusic een ander programma neerzette dan bij Veronica en 538.

Giel Beelen wilde zich bij zijn overstap naar Veronica ook vernieuwen, maar het was op verzoek van de zender dat hij zijn oude items de Gielmobiel en Opa Beelen weer van stal haalde.

Er zijn tal van programmamakers die jarenlang hetzelfde doen. Op televisie zijn Robert ten Brink met All You Need Is Love en Yvon Jaspers met Boer Zoekt Vrouw er typische voorbeelden van.
Op de radio zijn er ook voorbeelden te over.

Het maakt je als programmamaker niet slechter, maar wel herkenbaarder.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Jeroen van Inkel was in de jaren '80 niet alleen vernieuwend met nieuwe items. Die waren nieuw en leuk, maar niet eens zo heel vernieuwend. Het waren zijn manier van presenteren, zijn gebruik van jingles en zijn snelheid die echt vernieuwend waren. Dat heeft hij niet meer.

Ik vind zijn items na zoveel jaren ook wel uitgewerkt, maar hij heeft bij Radio 538 en Q Music inderdaad ook andere dingen gedaan. Het is mij niet duidelijk waarom hij weer in herhaling valt, maar dat kan inderdaad ook op verzoek van zijn werkgever zijn.
Rock 'n roll is better than music!
StefanT

Bericht door StefanT »

Phoenix schreef: 21 apr 2025 11:22

Giel Beelen wilde zich bij zijn overstap naar Veronica ook vernieuwen, maar het was op verzoek van de zender dat hij zijn oude items de Gielmobiel en Opa Beelen weer van stal haalde.
Beelen vernieuwde zich weer op Radio2, eerst in de luwte van de nacht maar zijn 22.00-00.00 show zat goed in elkaar, live muziek, veel interactie, wat muziekspelletjes, nou deed ie dat ook op 3fm maar de vibe was in zn avondshow anders, frisser en sneller, niet meer nieuwsdriven maar muziekdriven

Heeft iemand Van Inkel gevolgd tijdens zijn Radio5 uitstapje, wat deed ie daar aan items?
StefanT

Bericht door StefanT »

Overigens heeft Stefan stasse zich al meerdere keren uitgevonden zonder zichzelf te verraden.

Theater van het sentiment
Staat van Stasse
en nu de Magical Mysterie Tour.

Op radio2 trok de SvS weinig luisteraars, heeft ie zelf vaak verteld. Ik hield van dat programma. Had m nog lang willen horen. Maar nu ik de MMT luister klopt dat, de radio5 luisteraar sluit aan bij zijn manier van radiomaken, de playlist van radio5 ook. En Morad past goed in het tijdslot op Radio2

Ik denk dat Van Inkel zelf vasthoud aan de dingen van vroeger, de items en zelfs de jingles, Is zn goed recht. En er zijn ook nieuwe luisteraars die het niet al veertig jaar kennen. Jeroen moet het ook zeker niet laten omdat wij op Radiofreak er commentaar op hebben. Wij hoeven niet te luisteren natuurlijk
Plaats reactie