Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

Jelmerrr1 schreef: 22 okt 2024 09:14 Hoe ruim van tevoren zijn djs normaal aanwezig? Valt me op dat als ik om 9u luister, Bart toch wel eens te laat is ivm file. Komen djs echt vlak vantevoren aan in de studio?
Desiree is meestal al ruim van tevoren aanwezig, babbelde vaak mee met voorganger.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat Ruud de Wild blijft: Vind het nog steeds een leuke show. Dat hakkelen hoort bij Ruud en ik vind het wel iets hebben. Als Eddy Keur Ruud vervangt zap ik weg: Die man trek ik echt niet!
Prima, dat er wat stabiliteit blijft in de middag. Ruud is altijd wat zwartgallig en quasi chagrijnig maar dat past wel bij hem.

Naar mijn mening mag NPO Radio 2 wel eens afscheid gaan nemen van Spijkers met Koppen op zaterdagmiddag en van de Verrukkelijke 15 en Blokhuis op zondagavond: Ik vind er echt niks aan. Nas 18:00 u is NPO Radio 2 echt waardeloos op zondagavond.
De Verrukkelijke 15 past veel beter op NPO 3FM. Leo Blokhuis heeft veel muziekkennis maar hij draait ontoegankelijke muziek naar mijn smaak. Vind het echt helemaal niets.
Chupket

Bericht door Chupket »

Moorkop schreef: 22 okt 2024 09:35 Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat Ruud de Wild blijft: Vind het nog steeds een leuke show. Dat hakkelen hoort bij Ruud en ik vind het wel iets hebben. Als Eddy Keur Ruud vervangt zap ik weg: Die man trek ik echt niet!
Prima, dat er wat stabiliteit blijft in de middag. Ruud is altijd wat zwartgallig en quasi chagrijnig maar dat past wel bij hem.

Naar mijn mening mag NPO Radio 2 wel eens afscheid gaan nemen van Spijkers met Koppen op zaterdagmiddag en van de Verrukkelijke 15 en Blokhuis op zondagavond: Ik vind er echt niks aan. Nas 18:00 u is NPO Radio 2 echt waardeloos op zondagavond.
De Verrukkelijke 15 past veel beter op NPO 3FM. Leo Blokhuis heeft veel muziekkennis maar hij draait ontoegankelijke muziek naar mijn smaak. Vind het echt helemaal niets.
Verrukkelijke 15, het enige radioprogramma op Radio 2 waarbij ik niet elke 30 minuten de neiging heb de radio uit te zetten omdat er weer gezapige Nederlandstalige muziek voorbij komt.
Laatst gewijzigd door Chupket op 22 okt 2024 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jessica

Bericht door jessica »

Moorkop schreef: 22 okt 2024 09:35 Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat Ruud de Wild blijft: Vind het nog steeds een leuke show. Dat hakkelen hoort bij Ruud en ik vind het wel iets hebben. Als Eddy Keur Ruud vervangt zap ik weg: Die man trek ik echt niet!

Dus omdat jij programma's niet leuk vind moet Radio2 er maar afscheid van nemen? Als je de rest van Radio2 wel goed vind zou ik gewoon op zondagavnd een andere zender opzetten.

Verrukkelijke 15 blijft op Radio2 want 3FM heeft de Verlanglijst al. Nog iets alternatiever en ontoegankelijker voor jou.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ik geef ook aan: “Naar mijn mening”: Ik weet ook wel dat er luisteraars zijn die er graag naar luisteren alleen gaat de radio bij mij naar een andere zender op zondagavond na 18:00 u. Het past gewoon niet op NPO Radio 2. Waarom iets heel anders doen na 18:00 u?
jessica

Bericht door jessica »

Zaterdag en zondagavonden zijn ander soort avonden die zich lenen voor een iets andere programmering. Soulnight op zaterdagavond is ook anders. Vind je dat wel leuk?
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Moorkop schreef: 22 okt 2024 09:35 Naar mijn mening mag NPO Radio 2 wel eens afscheid gaan nemen van Spijkers met Koppen op zaterdagmiddag en van de Verrukkelijke 15 en Blokhuis op zondagavond: Ik vind er echt niks aan. Nas 18:00 u is NPO Radio 2 echt waardeloos op zondagavond.
Ja, je zegt het goed: "naar jouw mening". Voor mij zijn dat nu juist de twee programma's waarvoor ik Radio 2 aanzet, de rest van de week is het eerder een wegzapzender.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
StefanT

Bericht door StefanT »

Jelmerrr1 schreef: 22 okt 2024 09:14 Hoe ruim van tevoren zijn djs normaal aanwezig?
Ligt aan de DJ, Evert Duipmans was er altijd meer dan uur van te voren, Giel Beelen standaard tussen het nieuws en twee platen na de reclame :))
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Moorkop schreef: 22 okt 2024 11:52 Ik geef ook aan: “Naar mijn mening”: Ik weet ook wel dat er luisteraars zijn die er graag naar luisteren alleen gaat de radio bij mij naar een andere zender op zondagavond na 18:00 u. Het past gewoon niet op NPO Radio 2. Waarom iets heel anders doen na 18:00 u?
Je wil de programma die Radio 2 onderscheiden (als publieke zender) verbannen, zodat Radio 2 nog meer als nu gaat klinken als een zender met een commercieel format?
God is a DJ
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Moorkop schreef: 22 okt 2024 11:52 Ik geef ook aan: “Naar mijn mening”: Ik weet ook wel dat er luisteraars zijn die er graag naar luisteren alleen gaat de radio bij mij naar een andere zender op zondagavond na 18:00 u. Het past gewoon niet op NPO Radio 2. Waarom iets heel anders doen na 18:00 u?
Je wil dat Radio 2 nog commerciëler gaat worden? Het behoort tot de taak van de NPO om ook aandacht te besteden aan kleinere segmenten van de muziekmarkt.
Je hebt kink- en stophoest.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Stophoest schreef: 23 okt 2024 08:26
Je wil dat Radio 2 nog commerciëler gaat worden? Het behoort tot de taak van de NPO om ook aandacht te besteden aan kleinere segmenten van de muziekmarkt.
Zie dat Sterren.nl nu zelfs al een 'Piraten top 50' uitgezonden heeft. Het moet toch ook niet veel gekker worden.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Eddy Keur was afgelopen nacht bij Mischa op radio 1.

Voor de terugluisteraars.
Pot

Bericht door Pot »

Daniël Lippens is nu een paar weken op Radio 2 te horen. Ik weet niet helemaal wat ik er van moet denken eigenlijk. Dat ligt niet aan Daniël, maar wel aan de combi met Radio 2. Het is voor hem een te braaf station. De muziek komt gewoon niet helemaal overeen met zijn directheid, inhoud van talks en energie. En items waarvan ik denk: mwah, is dit nou echt wat bij hem past (zoals Chansonderdag). Ik denk dat hij bij een ander station meer kan laten zien. Hij zal wel niet naar 3FM gaan, maar daar hebben ze nog wat open uren. Dat zou beter bij hem passen. Overigens ben ik wel blij met hem als vervanger van Paul vorige week. Een beter alternatief dan Corné, Carolien of Evelien als je het mij vraagt. En veel goede vervangers hadden ze het laatste jaar niet.
-MM-

Bericht door -MM- »

Pot schreef: 02 nov 2024 12:31 Daniël Lippens is nu een paar weken op Radio 2 te horen. Ik weet niet helemaal wat ik er van moet denken eigenlijk. Dat ligt niet aan Daniël, maar wel aan de combi met Radio 2. Het is voor hem een te braaf station. De muziek komt gewoon niet helemaal overeen met zijn directheid, inhoud van talks en energie. En items waarvan ik denk: mwah, is dit nou echt wat bij hem past (zoals Chansonderdag). Ik denk dat hij bij een ander station meer kan laten zien. Hij zal wel niet naar 3FM gaan, maar daar hebben ze nog wat open uren. Dat zou beter bij hem passen. Overigens ben ik wel blij met hem als vervanger van Paul vorige week. Een beter alternatief dan Corné, Carolien of Evelien als je het mij vraagt. En veel goede vervangers hadden ze het laatste jaar niet.

Daar ben ik het wel mee eens. Hij komt niet helemaal uit de verf. Alhoewel hij misschien zelf wel toe was aan een iets volwassener programma en publiek?? Maar ook toen Ruud de Wild naar Radio 2 ging vond ik dat totaal niet passen. En die zit er nog steeds. Dus in principe kan dat ook bij Daniel zo gaan. Misschien is het een kwestie van wennen. En misschien voor ons nog meer als voor Daniel zelf. Ik hoop dat er een langere termijn visie achter zit. Dat Daniel bijvoorbeeld over een paar jaar samen met Ivo de middagshow gaat doen. Afwachten (en wennen) maar.
Ben ook benieuwd of en hoe Daniel de Top2000 gaat doen.
Jelmerrr1

Bericht door Jelmerrr1 »

Ik vind hem juist het prima doen op radio 2.
Plaats reactie