Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
StefanT

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door StefanT »

djegovdoet2 schreef: 03 mar 2024 21:57 gisteren had hij de Soul Night met Corne ook vooraf opgenomen, i
Shay had gisteren het laatste uur opgenomen, dus van 21 tot 23 live en laatste uur ingeblikt, Evert deed dat een week eerder ook toen hij een week eerder de show overnam, ik vind dit een rare trend.
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

StefanT schreef: 03 mar 2024 22:42
djegovdoet2 schreef: 03 mar 2024 21:57 gisteren had hij de Soul Night met Corne ook vooraf opgenomen, i
Shay had gisteren het laatste uur opgenomen, dus van 21 tot 23 live en laatste uur ingeblikt, Evert deed dat een week eerder ook toen hij een week eerder de show overnam, ik vind dit een rare trend.
Ja raar is dat. Denk niet dat het van Radio 2 moet. Evert snap ik enigszins wel want hij had volgende dag programma.
djegovdoet2

Henkjan2016 schreef: 03 mar 2024 22:32
Jari de Jonge schreef: 03 mar 2024 21:59
djegovdoet2 schreef: 03 mar 2024 21:57

Mee eens, gisteren had hij de Soul Night met Corne ook vooraf opgenomen, ik vroeg aan hem ga je stoppen bij Radio 2 aangezien je nu 7 dagen in de week werkt bij Sterren NL. Zegt ie nee, radio 2 en 5 blijft ie doen. Gisteren had ik corne op instagram ook een bericht gestuurd dat ik teleurgesteld was dat de Soul Night vooraf was opgenomen. Hij had dat bericht gelezen maar niet gereageerd. Ook ga ik een voorspelling doen corne stopt dit jaar bij Radio 2

Tevens wat ik zielig vind is dit: (volgende week zaterdag)

18:00 - 20:00 Soul Night met Jasper de Vries
20:00 - 21:00 Soul Night met Corne Klijn

Dus Corne maakt maar 1 uurtje radio.

Dan had Jasper de hele soulnight van corne kunnen doen.

En de volgende dag op zondag (volgende week)

Doet Paul Rabbering de Albumshow, denk dat corne te weinig tijd heeft voor radio 2
Ik denk idd ook dat ie stopt bij radio2.
Hij vervangt aan de slag nu ook niet meer. Dat is paul Rabbering geworden
Hij vervangt Hans Schiffers ook regelmatig.
Dat is waar.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Wat een fantastische playlist heeft van inkel deze keer!
jessica

Bericht door jessica »

Beetje minachting voor de luisteraar. 1 x kan gebeuren, maar als het een trend wordt om dit te doen zou het niet goed zijn.
djegovdoet2

Jari de Jonge schreef: 04 mar 2024 00:47 Wat een fantastische playlist heeft van inkel deze keer!
Zeker! Ja bij Jeroen van Inkel vind ik het niet zo erg dat bijna altijd snachts vooral op Radio 2 dat sommige programma's vooraf zijn opgenomen
djegovdoet2

jessica schreef: 04 mar 2024 01:46
Beetje minachting voor de luisteraar. 1 x kan gebeuren, maar als het een trend wordt om dit te doen zou het niet goed zijn.
Ja echt he waarom 21-22 wel live en 23-00 niet, zo raar is dat
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Een nieuw terugkerend thema. Vooraf opgenomen programma's.

Wat is nu echt het probleem van vooraf opgenomen programma's? Het enige waar ik daarbij moeite heb is het afbreken van liedjes, wanneer men overgaat naar de reclames. Dat kan/mag men wat mij betreft best wel wat meer afstemmen in de systemen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik heb ook weinig moeite met een vooraf opgenomen programma, zeker wanneer je daardoor kwalitatief betere dj's krijgt op minder beluisterde uren en het is altijd beter dan nonstop. Enige wat ik lelijk vind zijn voicetracks, daar zit echt geen ziel in. De enige momenten waarop ik voicetracks wel nuttig vind is als het ter aankondiging van een item is op een nonstop kanaal, dat je b.v. enkel nieuwe en bijzondere platen d.m.v. voicetracks aankondigt. Dan heeft het een duidelijk doel vind ik.
jessica

Bericht door jessica »

DavyGer schreef: 04 mar 2024 09:22 Ik heb ook weinig moeite met een vooraf opgenomen programma, zeker wanneer je daardoor kwalitatief betere dj's krijgt op minder beluisterde uren en het is altijd beter dan nonstop. Enige wat ik lelijk vind zijn voicetracks, daar zit echt geen ziel in. De enige momenten waarop ik voicetracks wel nuttig vind is als het ter aankondiging van een item is op een nonstop kanaal, dat je b.v. enkel nieuwe en bijzondere platen d.m.v. voicetracks aankondigt. Dan heeft het een duidelijk doel vind ik.
Er zit inderdaad een verschil in opgenomen programma's en voicetracks. Dat hoor ik heel goed altijd.
Ik vind het wel raar dat je een programma half life doet en de rest van te voren opneemt om eerder uit de studio te kunnen vertrekken.
Want waarom zou je van 9 tot 11 live doen en van 11 tot 12 opgenomen. Dat vind ik minachting voor je luisteraars.
djegovdoet2

jessica schreef: 05 mar 2024 02:55
DavyGer schreef: 04 mar 2024 09:22 Ik heb ook weinig moeite met een vooraf opgenomen programma, zeker wanneer je daardoor kwalitatief betere dj's krijgt op minder beluisterde uren en het is altijd beter dan nonstop. Enige wat ik lelijk vind zijn voicetracks, daar zit echt geen ziel in. De enige momenten waarop ik voicetracks wel nuttig vind is als het ter aankondiging van een item is op een nonstop kanaal, dat je b.v. enkel nieuwe en bijzondere platen d.m.v. voicetracks aankondigt. Dan heeft het een duidelijk doel vind ik.
Er zit inderdaad een verschil in opgenomen programma's en voicetracks. Dat hoor ik heel goed altijd.
Ik vind het wel raar dat je een programma half life doet en de rest van te voren opneemt om eerder uit de studio te kunnen vertrekken.
Want waarom zou je van 9 tot 11 live doen en van 11 tot 12 opgenomen. Dat vind ik minachting voor je luisteraars.
Ben het met je eens waarom dan? Ik hoor ook altijd dat het vooraf is opgenomen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Je hoort het meteen of het is opgenomen, de spanninsgveld van live ontbreekt, het contact met de luisteraar, de DJ klinkt vaker een octaaf hoger, zeker bij losse voicetracks waar de muziek gewoon naast wordt gelegd na het inspreken. Sommige DJs nemen een uitzending integraal op, die presenteren en draaien de platen helemaal, daar hoor je het al minder snel. Luisteraars die worden overdag gebeld nav een appje, of voice appjes die eerder zijn ingestuurd worden gebruikt, en zo nodig bijgeknipt- Staverman neem zijn vrijdagavondshow al woensdag overdag op, meestal in de ochtend en je hoort hem regelmatig fouten maken als hij naar de dag refereert, zeker als er dan een luisteraar is gebeld. Eddy Keur nam nachtwacht vrijdagmiddag op, ook integraal maar weet niet wanneer hij dat nu doet, ws vrijdagochtend, dat doet hij in de vrije studio.

Programmas van band is natuurlijk niet nieuws, Frits Spits deed het in de jaren 80 op zondag met een hitparade, daar had hij losse jingles voor ingesproken als er een spookrijder was, dan klonk het: maar nummer 22 moet wachten want er is een spookrijder en na de melding ging de hitparade verder, hoe ze dat dan timeden weet ik niet want van band was toen nog echt van band

En uiteraard komen er nu puristen die zeggen: op de zeezenders kwam alles van band, dat werd in Hilversum opgenomen en op een schip afgespeeld.
Henkjan2016

Nu zitten wij wederom in een uitlegfeed wat er opgenomen is en hoe je het herkent.

Mijn vraag was:
Wat is nu echt het probleem van vooraf opgenomen programma's?
Romeo

Bericht door Romeo »

Het is een andere sfeer, de DJ zit niet in het moment van uitzendng samen met de luisteraar
Er is geen kans op' interactie
Je interactie die je hoort in scene gezet
Ze liegen je voor: app nu naar de studio blabla, er is niet eens iemand in de studio om het te lezen laat staan het voor te lezen

Ik heb het programma van Shai nog even teruggeuisterd, tussen 21 en 23 uur heeft ze veel interactie met luisteraars, na 23 uur niets meer, dus het is ineens een heel ander programma

Zelfde met Van Inkels Choce, dat was vreger live en was het een intiem onderonsje met de luisteraar, nu is het ingeblikt en hoor je gewoon eigenlijk nonstop met wat voice tracks. Als Gijs Hakkert het overneemt is het wel live en is er meteen een gezelige sfeer

Dus wat het probleem is? Ingeblkte radio haalt alle sfeer en ziel uit een programma
Henkjan2016

Romeo schreef: 06 mar 2024 10:59 Het is een andere sfeer, de DJ zit niet in het moment van uitzendng samen met de luisteraar
Er is geen kans op' interactie
Je interactie die je hoort in scene gezet
Ze liegen je voor: app nu naar de studio blabla, er is niet eens iemand in de studio om het te lezen laat staan het voor te lezen

Ik heb het programma van Shai nog even teruggeuisterd, tussen 21 en 23 uur heeft ze veel interactie met luisteraars, na 23 uur niets meer, dus het is ineens een heel ander programma

Zelfde met Van Inkels Choce, dat was vreger live en was het een intiem onderonsje met de luisteraar, nu is het ingeblikt en hoor je gewoon eigenlijk nonstop met wat voice tracks. Als Gijs Hakkert het overneemt is het wel live en is er meteen een gezelige sfeer

Dus wat het probleem is? Ingeblkte radio haalt alle sfeer en ziel uit een programma
Dat is een mooie omschrijving. Daar kan ik nog wel inkomen. Dan is het dus meer de beleving van de uitzending.
Plaats reactie