Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Janno »

Wat Jessica zegt ☝🏼
En nu houd ik er over op.
StefanT

Bericht door StefanT »

Stenders laat niemand in de steek. Hij mag de klus niet meer afmaken van de nieuwe eigenaren en hij zit gewoon zijn contract uit de komende tijd dus dan kan ie gaan en staan waar ie wilt.
Sander en Frank hebben dankzij hem een kans en een contract gekregen. Nu is het aan hen om die kans te benutten niet aan Stenders

Dus het sentiment is niet fair
Pot

Bericht door Pot »

StefanT schreef: 05 dec 2023 09:12 Hij mag de klus niet meer afmaken van de nieuwe eigenaren en hij zit gewoon zijn contract uit de komende tijd dus dan kan ie gaan en staan waar ie wilt.
Bron?

Stenders heeft meer mensen binnengehaald dan Sander en Frank. Zij hadden nog gewoon een programma op 3FM.

Het feit is wel dat de man die ze binnenhaalt waarschijnlijk eerder weg is om zijn eigen ego bij een andere zender. Daarmee laat hij de mensen die hij heeft binnengehaald in de steek.

Ik hou er verder over op.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 05 dec 2023 10:03
StefanT schreef: 05 dec 2023 09:12 Hij mag de klus niet meer afmaken van de nieuwe eigenaren en hij zit gewoon zijn contract uit de komende tijd dus dan kan ie gaan en staan waar ie wilt.
Bron?

Stenders heeft meer mensen binnengehaald dan Sander en Frank. Zij hadden nog gewoon een programma op 3FM.

Het feit is wel dat de man die ze binnenhaalt waarschijnlijk eerder weg is om zijn eigen ego bij een andere zender. Daarmee laat hij de mensen die hij heeft binnengehaald in de steek.

Ik hou er verder over op.
Die gasten zijn ook geen kleine kinderen, die weten ook hoe deze wereld werkt. Daarbij: Frank is bij 3FM vertrokken om te gaan Freelancen, dat doet hij nu oa bij Veronica.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Toch begrijp ik goed wat Pot hierboven bedoelt.
Ik kan me voorstellen dat het groot aantal presentatoren dat Rob binnengehaald heeft hoge verwachtingen had van hun carrière bij een landelijke zender als Veronica.

De cijfers liepen echter als snel achteruit (en daar was Rob toch echt verantwoordelijk voor, alle nuances daargelaten)en bleven ook structureel achter. Daardoor was al snel duidelijk dat dit geen lang leven beschoren was.

Als je dan vol enthousiasme door Rob Stenders bent aangenomen en de boel al vrij snel in elkaar zakt, de grote baas gaat dan ook nog eens om zich heen slaan en Mediahuis de schuld geven in plaats van kritisch naar zichzelf te kijken en vrolijk terugkeert naar de NPO, stel je mensen behoorlijk teleur denk ik.

De Willem Dorelijers, Jeroen Drogts, Femke van der Veens, enzovoorts van deze wereld zijn van een flink koude kermis thuisgekomen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En dat allemaal in een topic waar dhr Stenders niet eens werkzaam is :wink:
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Henkjan2016 schreef: 05 dec 2023 12:35 En dat allemaal in een topic waar dhr Stenders niet eens werkzaam is :wink:
Ja, het wordt tijd voor een Rob Stenders topic: doet ie het of doet ie het niet? :D
Morrison

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 05 dec 2023 12:27 De Willem Dorelijers, Jeroen Drogts, Femke van der Veens, enzovoorts van deze wereld zijn van een flink koude kermis thuisgekomen.
Femke van der Veen? Zij is zelf vertrokken omdat ze het niet kon combineren met haar andere werk.
Henkjan2016

Morrison schreef: 05 dec 2023 16:27
repelsteel schreef: 05 dec 2023 12:27 De Willem Dorelijers, Jeroen Drogts, Femke van der Veens, enzovoorts van deze wereld zijn van een flink koude kermis thuisgekomen.
Femke van der Veen? Zij is zelf vertrokken omdat ze het niet kon combineren met haar andere werk.
Inderdaad, Femke heeft zelf de keuze gemaakt voor een stabiel inkomen en heeft daarom gekozen voor een baan in de zorg. Jeroen werkt ook gewoon bij Radio Gelderland. Wim zal ook wel een neveninkomen hebben vermoed ik, Frank is freelancer en leeft van bedrijfsrisico.
repelsteel

Deze mensen zouden geen andere inkomsten gezocht hebben als hun Veronica-droom een succes was.
En ik denk dat de strekking van mijn reactie wel duidelijk is. Het gaat om het feit dat er behoorlijk wat mensen teleurgesteld zullen zijn in hoe het gelopen is met Veronica. Ongeacht de officiële verhalen, want die worden altijd mooier gemaakt dan ze zijn.

Kan me niet voorstellen dat Femke van de Veen liever fulltime in de zorg werkt, dan dat ze dj was op zeer succesvol radiostation.
Anders was ze nooit begonnen aan dat weekendprogranma.

En wie is Wim? 😉
Morrison

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 05 dec 2023 20:27 Kan me niet voorstellen dat Femke van de Veen liever fulltime in de zorg werkt, dan dat ze dj was op zeer succesvol radiostation.
Ze werkte al fulltime in de zorg. Met haar werk voor Veronica erbij, werkte ze zeven dagen in de week. Dat werd te zwaar voor haar, en daarom is ze gestopt.
repelsteel

Henkjan2016 schreef: 05 dec 2023 16:53
Inderdaad, Femke heeft zelf de keuze gemaakt voor een stabiel inkomen en heeft daarom gekozen voor een baan in de zorg. Jeroen werkt ook gewoon bij Radio Gelderland. Wim zal ook wel een neveninkomen hebben vermoed ik, Frank is freelancer en leeft van bedrijfsrisico.
De andere banen zegt natuurlijk niets over eventuele teleurstellingen. Je wil natuurlijk liever op een succesvol Veronica presenteren dan op Radio Gelderland. Anders was Jeroen wel op Radio Gelderland gebleven.
repelsteel

Morrison schreef: 05 dec 2023 20:33
repelsteel schreef: 05 dec 2023 20:27 Kan me niet voorstellen dat Femke van de Veen liever fulltime in de zorg werkt, dan dat ze dj was op zeer succesvol radiostation.
Ze werkte al fulltime in de zorg. Met haar werk voor Veronica erbij, werkte ze zeven dagen in de week. Dat werd te zwaar voor haar, en daarom is ze gestopt.
Maar het is toch zeer aannemelijk dat ze dat weekendprogranma destijds niet zomaar begonnen was? Ze ging toch niet zomaar 7 dagen per week werken, daar moeten toch ambities geweest zijn?

Edit: excuus, dit is inderdaad het Radio 2-topic. Ik zal verder gaan in het Veronica-topic.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

repelsteel schreef: 05 dec 2023 20:34
Henkjan2016 schreef: 05 dec 2023 16:53

De andere banen zegt natuurlijk niets over eventuele teleurstellingen. Je wil natuurlijk liever op een succesvol Veronica presenteren dan op Radio Gelderland. Anders was Jeroen wel op Radio Gelderland gebleven.
Hoezo? Ik kan genoeg redenen bedenken waarom je liever bij Radio Gelderland wil werken als bij Radio Veronica. Er is meer dan het bereik van den antenne.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Henkjan2016

Nu even ontopic ;-) Rob Stenders en tijdslot 20-22.

AD Mediapodcast meldde de vorige keer dat Rob ingeschreven stond voor 14-16 en 20-22. Daarvan zijn ze nog steeds overtuigd, echter is de zekerheid bij hen wat gedaald wua daadwerkelijke komst omdat het contractueel nog even een puzzle lijkt te zijn of ze eruit komen de ja of de nee. Dan wordt gedoeld op het stoppen van het contract bij Veronica, om aan de slag te kunnen op Radio 2.
Plaats reactie