Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radio Actief

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Radio Actief »

Voor het bedrijf is uiteindelijk het resultaat het zelfde.
Je blijft met een schade post zitten die veroorzaakt is door mismanagement.
Het enige verschil is als de veroorzaker zelf vertrekt je geen ontslag vergoeding hoeft te geven.
zo veel verschil is er dus niet.
Ik ben Actief als de radio aan staat. :cool:
Janno

Bericht door Janno »

Pot schreef: 03 dec 2023 09:54
Janno schreef: 03 dec 2023 08:15
Pot schreef: 02 dec 2023 23:21

Omdat ik van mening ben dat andere mensen het meer verdienen dan Stenders. In zijn laatste jaren heeft hij die zender meer naar zijn handen toegezet, met als hoogtepunt (of dieptepunt) de Verrukkelijke 15. En als bedankje vertrok Stenders naar Veronica. Natuurlijk, begrijpelijk als je die kans krijgt, maar dan vind ik niet dat je weer met open armen ontvangen moet worden op deze prominente plek. Inmiddels zitten DJ's als Paul Rabbering of Emmely de Wilt nog steeds in het weekend. Zelfs de nacht DJ's hadden zo'n plek meer verdiend. In de nacht, van 2:00-4:00 uur was ook een plekje vrij. Had ik persoonlijk rechtvaardiger gevonden.

Daarbij is Radio 2 ook niet veel slechter af zonder Stenders en zitten ze weer met hetzelfde DJ team als in 2017. Met uitzondering van Stasse, Ekdom en Morad.
Het is vreemd dat ik dit soort reacties zelden lees als andere dj’s als Dennis Ruyer, Tim Klijn, Coen en Sander en noem maar op dit soort transfers maken, nadat ze eerst hebben gezegd dat ze zo blij zijn bij “dit fantastische station” te kunnen werken en vervolgens een betere aanbieding krijgen en vertrekken. Kennelijk gelden voor Stenders andere maatstaven. Je kunt ook zeggen dat hij een goede radiomaker is die zijn nek uitsteekt om iets te bewerkstelligen waar hij in gelooft. Als dat vervolgens niet blijkt te gaan hoe hij het voor zich zag wordt hij verguisd en mag hij in een donker hoekje van de radiokelder wegkwijnen omdat hij bij zijn vorige werkkring zaken heeft veranderd waar jij het niet mee eens bent. Alsof hij de enige is die daarover beslist heeft. Ik vind het nogal dubbel om er zo tegenaan te kijken.
Ik neem Rob zijn overstap van Radio 2 naar Veronica ook niet kwalijk, maar ik vind het inpamperen van hem door Radio 2 destijds bij niet nodig.

Het is echt geen Messias, wat ik lees. Een aardige radiomaker, maar zo lopen er wel meer rond bij Radio 2 die ook zo'n plekje hadden verdiend. Daarbij ben ik benieuwd of Stasse weg wou of weg moest vanwege bezuinigingen of om plek voor Stenders te maken. Voor de rest gelden er wel andere maatstaven voor Stenders' situatie.

De vergelijking tussen Dennis Ruyer, Tim Klijn of een andere (oud-) Veronica DJ en Rob Stenders zie ik niet. Stenders heeft, in tegenstelling tot Tim Klijn of Dennis Ruyer, gewoon een hele club mensen binnengehaald die straks niet weten of ze nog wel een plek kunnen behouden. En bij Veronica gaat het zeker niet beter lopen als hij weg is. Wees dan ook een man en blijf gewoon. Nu rent hij weer weg en laat een station in puinhoop achter. Dat is zijn probleem: niet loyaal en een enorm ego.

Vervolgens verwijt je me dat ik het hem kwalijk neem dat Radio 2 hem weer binnenhaalt op basis van zijn (slechte) prestaties op Veronica, in een andere functie. Maar dat doe ik niet. Ik vind het vreemd dat zijn oude omroep en Radio 2 zich niet genaaid voelen door hem. En wellicht zijn er daarbij ook meer DJ's die zo'n tijdstip ambiëren. Waarom krijgen die dan niet een kans? Radio 2 gaat nu op dezelfde voet verder als in 2017. Dezelfde namen doordeweeks, net wat andere plekjes.
Ik zie echt het probleem niet. Als alle partijen het eens zijn over vertrek en terugkeer, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan en dat BNNVara en radio 2 zich genaaid zouden moeten voelen? Het zijn allemaal volwassen mensen die zelfstandig beslissingen nemen. Dat geldt ook voor dj’s die door Stenders naar Veronica “gehaald” zijn. Ook die mensen hebben een vrije wil. Verder weten wij helemaal niet wat er achter de schermen gebeurd is na de overname door Mediahuis en kunnen we slechts speculeren, wat we dan ook gretig doen hier. Het gaat me er overigens niet om te bediscussiëren of Stenders wel of niet naar radio 2 zou moeten gaan of dat hij wel of niet bij Veronica moet blijven. Wat mij betreft blijft hij daar om de zender te helpen de weg terug omhoog te vinden, maar dat is aan hem en zijn nieuwe bazen.

Dat je vindt dat anderen een goede plek bij radio 2 meer verdienen is jouw persoonlijke mening en het is uiteraard je goed recht dat te vinden. Mijn mening is dat elke radiomaker elke transfer mag maken die hij wil als hij overeenstemming kan bereiken met zijn oude en nieuwe werkgever. Verder vind ik, persoonlijke mening uiteraard, dat Stenders op welke zender dan ook een toevoeging is. Al kan ik het soms wel wrang vinden voor collega’s die daar dan weer de dupe van zijn, zoals destijds Annemieke, maar zakelijk gezien begrijp ik het wel. Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. Elke transfer in radioland betekent verschuivingen in de programmering en er zijn in dat geval altijd mensen die er op achteruit gaan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

In het verleden heb ik me al uitgesproken over het terug- en binnenhalen van jocks die uit contract liepen bij een commerciële zender: Ruud de Wild, Jeroen van Inkel, Rick van Velthuyzen, e.d. Ik ben van mening dat de publieke omroep niet als opvanghuis moet dienen voor jocks waarvan het commerciële avontuur ten einde loopt. De situatie met Stenders en mijn mening daarover is niet anders. Als er door het vertrek van Stasse ruimte ontstaat is er naar mijn mening voldoende talent binnen de PO om dit op te vullen. Hierbij denk ik aan Emmely de Wilt, Evert Duipmans en Paul Rabbering.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 03 dec 2023 20:32 Hierbij denk ik aan Emmely de Wilt, Evert Duipmans en Paul Rabbering.
Paul heeft al een week-avondprogramma gehad en is daar weggehaald
Emmely de Wilt wil dat tijdslot niet las ik hier
Evert is de perfecte invaller
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 03 dec 2023 20:32 In het verleden heb ik me al uitgesproken over het terug- en binnenhalen van jocks die uit contract liepen bij een commerciële zender: Ruud de Wild, Jeroen van Inkel, Rick van Velthuyzen, e.d. Ik ben van mening dat de publieke omroep niet als opvanghuis moet dienen voor jocks waarvan het commerciële avontuur ten einde loopt. De situatie met Stenders en mijn mening daarover is niet anders. Als er door het vertrek van Stasse ruimte ontstaat is er naar mijn mening voldoende talent binnen de PO om dit op te vullen. Hierbij denk ik aan Emmely de Wilt, Evert Duipmans en Paul Rabbering.
Nieuw talent kunnen ze beter bij 3FM zetten of in de nacht van Radio2 van 2.00 tot 4.00 is nog niet ingevuld. Of bij FunX.
Als je Stenders kan hebben als grote naam dan is dit aan de managers van Radio2 om dit wel of niet te doen.
Maar ik zou geen rookies overdag zetten op radio2 doen ze in de formule1 ook niet. In een topteam komt een ervaren rijder.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 04 dec 2023 01:31
Phoenix schreef: 03 dec 2023 20:32 In het verleden heb ik me al uitgesproken over het terug- en binnenhalen van jocks die uit contract liepen bij een commerciële zender: Ruud de Wild, Jeroen van Inkel, Rick van Velthuyzen, e.d. Ik ben van mening dat de publieke omroep niet als opvanghuis moet dienen voor jocks waarvan het commerciële avontuur ten einde loopt. De situatie met Stenders en mijn mening daarover is niet anders. Als er door het vertrek van Stasse ruimte ontstaat is er naar mijn mening voldoende talent binnen de PO om dit op te vullen. Hierbij denk ik aan Emmely de Wilt, Evert Duipmans en Paul Rabbering.
Nieuw talent kunnen ze beter bij 3FM zetten of in de nacht van Radio2 van 2.00 tot 4.00 is nog niet ingevuld. Of bij FunX.
Als je Stenders kan hebben als grote naam dan is dit aan de managers van Radio2 om dit wel of niet te doen.
Maar ik zou geen rookies overdag zetten op radio2 doen ze in de formule1 ook niet. In een topteam komt een ervaren rijder.
Wie spreekt er over rookies?

Rookies heeft een andere betekenis dan talent.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Emmely de Wilt en Paul Rabbering zijn sowieso geen rookies meer. En Evert Duipmans maakt heel veel vlieguren, die verdient wmb inmiddels wel een vaste weekendshow, overdag
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind het verschil tussen bepaalde mensen in beoordeling groot. Edwin Evers mag in principe naar ieder radiostation gaan. Dan staat iedereen te juichen. Rob Stenders wordt bij iedere keuze bekritiseert. Vreemd dat verschil van benadering.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 04 dec 2023 16:09 Ik vind het verschil tussen bepaalde mensen in beoordeling groot. Edwin Evers mag in principe naar ieder radiostation gaan. Dan staat iedereen te juichen. Rob Stenders wordt bij iedere keuze bekritiseert. Vreemd dat verschil van benadering.
De situatie met Evers is totaal verschillend. Evers heeft de afgelopen jaren nergens gezeten, heeft mensen niet op een bepaalde plek gezet (en in de steek gelaten), loopt niet weg voor zijn eigen fouten en is 538 trouw gebleven (oké, met wat invalbeurtjes hier en daar binnen Talpa).

Echter merk ik vaak dat Stenders niet te veel aangevallen mag worden. Als het niet Rob Stenders maar Edwin Evers of je buurvrouw is die in de situatie van Stenders zit, dan had ik hetzelfde gezegd.

En nu zouden we moeten toejuichen als hij naar Radio 2 zou gaan? Naar mijn mening heeft hij jarenlang daar al een kans gekregen en heeft hij de zender daar al naar zijn hand kunnen zetten met muzikale vrijheid en (hobby)programma's en is hij alsnog vertrokken. Dat bleek echter niet genoeg voor hem. Waarom moet de deur dan weer voor hem openstaan?

En is Stasse vertrokken om plek te maken voor Stenders? Ook dat zou weer typisch zijn. De man die nog zo hard openbaar maakte dat Annemieke niet op de plek van Stasse mocht komen in 2018.
StefanT

Bericht door StefanT »

Evers heeft 3000 jaar voor Talpa gewerkt en heeft zn contract uitgediend. Stenders is al een miljoen keer van werkgever gewisseld tijdens een contract met zijn oude.

Niet dat t mij uitmaakt maar daar zit verschil in sentiment
Janno

Bericht door Janno »

Pot schreef: 04 dec 2023 17:05 Echter merk ik vaak dat Stenders niet te veel aangevallen mag worden. Als het niet Rob Stenders maar Edwin Evers of je buurvrouw is die in de situatie van Stenders zit, dan had ik hetzelfde gezegd.
Dat is een misverstand, wat mij betreft in elk geval. Stenders mag net zo goed bekritiseerd worden als ieder ander. Mijn ‘irritatiepuntje’ was meer dat Stenders over het algemeen harder wordt bekritiseerd dan willekeurig welke andere radiomaker dan ook. Inmiddels heb je voldoende duidelijk gemaakt waar jouw irritatie zit ten opzichte van Stenders dat ik je punt begrijp, zonder het volledig met je eens te zijn, maar dat mag neem ik aan.
Pot schreef: 04 dec 2023 17:05 En is Stasse vertrokken om plek te maken voor Stenders? Ook dat zou weer typisch zijn. De man die nog zo hard openbaar maakte dat Annemieke niet op de plek van Stasse mocht komen in 2018.
Dat Stasse plaats zou moeten maken voor Stenders is een aanname die inmiddels een eigen leven aan het leiden is. Voorlopig weten we niet eens zeker of Stenders überhaupt wel naar radio 2 gaat en ook niet naar welk tijdslot. Ik zeg niet dat het niet gebeurt, maar ik weet het net zomin als jij.
StefanT

Bericht door StefanT »

Stasse zei dat ie nog niet klaar was met de staat op Radio2. Maar misschien wil ie ook wel lekker overdag werken nu en in de avond bv meer theater zien. Of doen. Weet het niet maar het biedt andere perspectieven
Pot

Bericht door Pot »

Janno schreef: 04 dec 2023 17:23
Pot schreef: 04 dec 2023 17:05 Echter merk ik vaak dat Stenders niet te veel aangevallen mag worden. Als het niet Rob Stenders maar Edwin Evers of je buurvrouw is die in de situatie van Stenders zit, dan had ik hetzelfde gezegd.
Dat is een misverstand, wat mij betreft in elk geval. Stenders mag net zo goed bekritiseerd worden als ieder ander. Mijn ‘irritatiepuntje’ was meer dat Stenders over het algemeen harder wordt bekritiseerd dan willekeurig welke andere radiomaker dan ook. Inmiddels heb je voldoende duidelijk gemaakt waar jouw irritatie zit ten opzichte van Stenders dat ik je punt begrijp, zonder het volledig met je eens te zijn, maar dat mag neem ik aan.
Over de kritiek reageerde ik eigenlijk op Jessica.

De reden dat ik Stenders, nog niet eens als radiomaker, maar meer als de persoon en rol achter de maker, totaal niet chique en loyaal vind. Naast mijn kritiek op Stenders is er net zo veel kritiek op Radio 2. Hoe ik er over denk is inmiddels wel duidelijk. En dat we daar over verschillen ook. En dat mag.
Janno schreef: 04 dec 2023 17:23
Pot schreef: 04 dec 2023 17:05 En is Stasse vertrokken om plek te maken voor Stenders? Ook dat zou weer typisch zijn. De man die nog zo hard openbaar maakte dat Annemieke niet op de plek van Stasse mocht komen in 2018.
Dat Stasse plaats zou moeten maken voor Stenders is een aanname die inmiddels een eigen leven aan het leiden is. Voorlopig weten we niet eens zeker of Stenders überhaupt wel naar radio 2 gaat en ook niet naar welk tijdslot. Ik zeg niet dat het niet gebeurt, maar ik weet het net zomin als jij.
Ik zeg nergens dat het ook daadwerkelijk zo is. Ik geef enkel aan dat het wel een mogelijkheid is. Stasse wou niet per se weg namelijk. Eerder gaf ik bezuinigen ook als optie.
Janno

Bericht door Janno »

Helder
martijnvanveenendaal

Bericht door martijnvanveenendaal »

Lekker dat Morad op zender zegt dat zijn collega Frank van 't Hof iets niet goed ingevoerd heeft waardoor Morad niet goed Daft Punk met Around The World in kan starten. Jammer......
Plaats reactie