Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Morrison

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Morrison »

Pot schreef: 03 dec 2023 09:54 De vergelijking tussen Dennis Ruyer, Tim Klijn of een andere (oud-) Veronica DJ en Rob Stenders zie ik niet. Stenders heeft, in tegenstelling tot Tim Klijn of Dennis Ruyer, gewoon een hele club mensen binnengehaald die straks niet weten of ze nog wel een plek kunnen behouden. En bij Veronica gaat het zeker niet beter lopen als hij weg is. Wees dan ook een man en blijf gewoon. Nu rent hij weer weg en laat een station in puinhoop achter. Dat is zijn probleem: niet loyaal en een enorm ego.
Ik zie het probleem niet. Dit is niet anders dan in het bedrijfsleven.
Pot

Bericht door Pot »

Morrison schreef: 03 dec 2023 10:30
Pot schreef: 03 dec 2023 09:54 De vergelijking tussen Dennis Ruyer, Tim Klijn of een andere (oud-) Veronica DJ en Rob Stenders zie ik niet. Stenders heeft, in tegenstelling tot Tim Klijn of Dennis Ruyer, gewoon een hele club mensen binnengehaald die straks niet weten of ze nog wel een plek kunnen behouden. En bij Veronica gaat het zeker niet beter lopen als hij weg is. Wees dan ook een man en blijf gewoon. Nu rent hij weer weg en laat een station in puinhoop achter. Dat is zijn probleem: niet loyaal en een enorm ego.
Ik zie het probleem niet. Dit is niet anders dan in het bedrijfsleven.
Het verschil met het bedrijfsleven is echter dat hij geen prestatie leverde in zijn rol als manager, maar wellicht gewoon kon blijven als DJ en dat nog enigzins goed is voor Veronica.

In het bedrijfsleven wordt je er dan gewoon uitgegooid of krijg je dan promotie. Dat is het beide niet eigenlijk.
Morrison

Bericht door Morrison »

Pot schreef: 03 dec 2023 10:58 Het verschil met het bedrijfsleven is echter dat hij geen prestatie leverde in zijn rol als manager, maar wellicht gewoon kon blijven als DJ en dat nog enigzins goed is voor Veronica.

In het bedrijfsleven wordt je er dan gewoon uitgegooid of krijg je dan promotie. Dat is het beide niet eigenlijk.
Ik weet niet hoe lang je in het bedrijfsleven zit/zat, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat managers binnenkomen, er een zooi van maken en er dan weer op tijd weer tussenuit piepen.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Morrison schreef: 03 dec 2023 10:30 Ik zie het probleem niet. Dit is niet anders dan in het bedrijfsleven.
Als de omroepen en stations er geen probleem mee hebben, dan kan het allemaal gewoon natuurlijk.
Maar je moet toegeven dat het cv van Stenders er toch opmerkelijk uitziet. Ja, het is bijna 40 jaar, maar na elk (ondoordacht?) avontuur is daar altijd weer (BNN)VARA. Het lijkt erop dat (BNN)VARA loyaler is aan Stenders dan andersom.

1985 VARA (P)
1987 Veronica (P)
1991 Power FM (C)
1992 Veronica (P)
1995 Hitradio Veronica (C)
1995 Kink (C)
1997 VARA (P)
2004 Yorin FM (C)
2007 VARA (P)
2010 PowNed (P)
2015 AvroTros (P)
2017 BNNVARA (P)
2021 Veronica (C)
2024 ?
Liefhebber

Bericht door Liefhebber »

Phoenix schreef: 03 dec 2023 09:48
Janno schreef: 03 dec 2023 08:15
Pot schreef: 02 dec 2023 23:21

Omdat ik van mening ben dat andere mensen het meer verdienen dan Stenders. In zijn laatste jaren heeft hij die zender meer naar zijn handen toegezet, met als hoogtepunt (of dieptepunt) de Verrukkelijke 15. En als bedankje vertrok Stenders naar Veronica. Natuurlijk, begrijpelijk als je die kans krijgt, maar dan vind ik niet dat je weer met open armen ontvangen moet worden op deze prominente plek. Inmiddels zitten DJ's als Paul Rabbering of Emmely de Wilt nog steeds in het weekend. Zelfs de nacht DJ's hadden zo'n plek meer verdiend. In de nacht, van 2:00-4:00 uur was ook een plekje vrij. Had ik persoonlijk rechtvaardiger gevonden.

Daarbij is Radio 2 ook niet veel slechter af zonder Stenders en zitten ze weer met hetzelfde DJ team als in 2017. Met uitzondering van Stasse, Ekdom en Morad.
Het is vreemd dat ik dit soort reacties zelden lees als andere dj’s als Dennis Ruyer, Tim Klijn, Coen en Sander en noem maar op dit soort transfers maken, nadat ze eerst hebben gezegd dat ze zo blij zijn bij “dit fantastische station” te kunnen werken en vervolgens een betere aanbieding krijgen en vertrekken. Kennelijk gelden voor Stenders andere maatstaven. Je kunt ook zeggen dat hij een goede radiomaker is die zijn nek uitsteekt om iets te bewerkstelligen waar hij in gelooft. Als dat vervolgens niet blijkt te gaan hoe hij het voor zich zag wordt hij verguisd en mag hij in een donker hoekje van de radiokelder wegkwijnen omdat hij bij zijn vorige werkkring zaken heeft veranderd waar jij het niet mee eens bent. Alsof hij de enige is die daarover beslist heeft. Ik vind het nogal dubbel om er zo tegenaan te kijken.
De vergelijking met de andere DJ’s gaat niet op. Een transfer van de ene naar de andere commerciële zender is wat anders dan steeds weer terugkeren bij de publieke omroep na een mislukt commercieel avontuur.

Voor Tim Klijn was de overgang naar 538 zeker een promotie. Dennis Ruyer heeft meer dan 20 jaar bij 538/Talpa gezeten voordat hij een overstap naar Joe maakte. Coen en Sander waren op een zijspoor gezet door 538.
Radio 2 zou als publieke omroep moeten "doorselecteren" vanuit de bestaande dj's. Het lijkt nu teveel op het behouden van marktaandeel door dan maar bekende namen aan te trekken c.q. terug te halen, die tegelijkertijd het hoogste salaris krijgen. Radio 2 zou de bestaande mensen beter moeten waarderen en een kans moeten geven. Stenders kan beter als aanvoerder van "zijn" team bij Veronica blijven en de weg omhoog zien te vinden.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Zwarte Stoomboot schreef: 03 dec 2023 12:50
Morrison schreef: 03 dec 2023 10:30 Ik zie het probleem niet. Dit is niet anders dan in het bedrijfsleven.
Als de omroepen en stations er geen probleem mee hebben, dan kan het allemaal gewoon natuurlijk.
Maar je moet toegeven dat het cv van Stenders er toch opmerkelijk uitziet. Ja, het is bijna 40 jaar, maar na elk (ondoordacht?) avontuur is daar altijd weer (BNN)VARA. Het lijkt erop dat (BNN)VARA loyaler is aan Stenders dan andersom.

1985 VARA (P)
1987 Veronica (P)
1991 Power FM (C)
1992 Veronica (P)
1995 Hitradio Veronica (C)
1995 Kink (C)
1997 VARA (P)
2004 Yorin FM (C)
2007 VARA (P)
2010 PowNed (P)
2015 AvroTros (P)
2017 BNNVARA (P)
2021 Veronica (C)
2024 ?
Detail: 1995 meeverhuisd toen veronica commercieel.werd. Dan betreft het enkel de overgang van yorin naar vara.

Dan hebben wij het over wel 1x
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Stenders had het in 2021 reuze naar zijn zin bij radio 2, maar hij kreeg de kans om Veronica om te vormen naar zijn wensen. Dat is om diverse redenen mislukt. Ik vind het niet onlogisch dat hij terugkeert naar Radio 2. Ik vond hem een van de creatieve breinen, die iets toevoegde aan de zender. Bijvoorbeeld de invulling van de themaweek van KWF in 2018; de eenmalige reünie van Stenders en Van Inkel in de tuin van Peter de Vries en niet te vergeten de introductie van het Basispakket. Dus zijn komst vind ik een kwalteitsimpuls voor radio 2

Als hij blijft bij Veronica voorzie ik problemen met de nieuwe programmamanager. Die zal de dingen anders aanpakken. Dan kun je Stenders carte blanche geven, maar dat mag niet in strijd komen met de koers van de zender. Bovendien kun je haat en nijd krijgen met collega’s die minder vrijheden hebben
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Stenders is de afgelopen jaren niet gemist op Radio 2, sterker nog het is beter gaan scoren dan ooit.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Henkjan2016 schreef: 03 dec 2023 13:25 Detail: 1995 meeverhuisd toen veronica commercieel.werd. Dan betreft het enkel de overgang van yorin naar vara.

Volgens mij is hij nu 4 keer weggegaan bij de VARA en - als de voortekenen niet bedriegen - keert hij er straks voor de vierde keer terug.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Zwarte Stoomboot schreef: 03 dec 2023 14:08
Henkjan2016 schreef: 03 dec 2023 13:25 Detail: 1995 meeverhuisd toen veronica commercieel.werd. Dan betreft het enkel de overgang van yorin naar vara.

Volgens mij is hij nu 4 keer weggegaan bij de VARA en - als de voortekenen niet bedriegen - keert hij er straks voor de vierde keer terug.
Als.je het zo bekijkt klopt.het,.ik heb de indruk de forumleden vooral.de.commerciele.uitstapjes bedoelen en.daarna terugkeert.
Romeo

Bericht door Romeo »

Moorkop schreef: 03 dec 2023 08:32 Heb eerder gelezen dat Emmely de Wilt nog niet klaar is met het “Oor wil ook wat” op zaterdag- en zondagmorgen. Ze heeft eerder aangegeven dit programma nog te willen blijven maken voorlopig.
Ze ie net een jaar getrouwd. Kan ook dat ze bezig is met gezinsuitbreiding en dat gaat dan niet met 4 dagen in de week 20-22
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 03 dec 2023 15:39
Moorkop schreef: 03 dec 2023 08:32 Heb eerder gelezen dat Emmely de Wilt nog niet klaar is met het “Oor wil ook wat” op zaterdag- en zondagmorgen. Ze heeft eerder aangegeven dit programma nog te willen blijven maken voorlopig.
Ze ie net een jaar getrouwd. Kan ook dat ze bezig is met gezinsuitbreiding en dat gaat dan niet met 4 dagen in de week 20-22
Waarom gaat dat niet?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 03 dec 2023 09:54

Wees dan ook een man en blijf gewoon. Nu rent hij weer weg en laat een station in puinhoop achter. Dat is zijn probleem: niet loyaal en een enorm ego.

.
Je vergeet dat Stenders door de nieuwe eigenaren ontslagen is uit zijn functie als station manager. Hij is nu gewoon DJ, met een managersalaris.

Beide partijen zitten nu het contract uit en in de lente zit Rob bij Radio2. Tot die tijd houdt Frank de plek warm

Grappig want Frank deed het eerst andersom. Rob had getekent bij Talpa maar mocht thuis zn Radio2 contract uitzitten
Pot

Bericht door Pot »

StefanT schreef: 03 dec 2023 16:04
Pot schreef: 03 dec 2023 09:54

Wees dan ook een man en blijf gewoon. Nu rent hij weer weg en laat een station in puinhoop achter. Dat is zijn probleem: niet loyaal en een enorm ego.

.
Je vergeet dat Stenders door de nieuwe eigenaren ontslagen is uit zijn functie als station manager. Hij is nu gewoon DJ, met een managersalaris.
Is Stenders ontslagen of gestopt (wegens gezondheidsredenen?). Of heeft hij enkel er functie binnen Mediahuis opgegeven. Hij is nog wel DJ natuurlijk.
Pot

Bericht door Pot »

Morrison schreef: 03 dec 2023 12:25
Pot schreef: 03 dec 2023 10:58 Het verschil met het bedrijfsleven is echter dat hij geen prestatie leverde in zijn rol als manager, maar wellicht gewoon kon blijven als DJ en dat nog enigzins goed is voor Veronica.

Ik weet niet hoe lang je in het bedrijfsleven zit/zat, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat managers binnenkomen, er een zooi van maken en er dan weer op tijd weer tussenuit piepen.
Er tussenuit piepen of ontslagen worden? Ook dat maakt een verschil.
Plaats reactie