Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot »

StefanT schreef: 28 nov 2021 21:35
Pot schreef: 28 nov 2021 21:33 maar Stefan Stasse is op zondag al te horen van 14:00 tot 16:00 uur. Tussen 12:00 en 14:00 uur zit Adres Onbekend.
Dat programma kan iedereen overnemen natuurlijk

Stefan doet denk ik liever De Staat
En lees mijn zin daarna eens. Als een programma opeens op een ander tijdstip uitgezonden moet worden, dan lukt dat niet met regionale omroepen. Adres Onbekend is niet voor niets gewisseld van tijdstip met Stasse (2 jaar geleden).

Overigens speculeren we over iets, waar ik nog nergens geruchten over heb gehoord. Een jaar of drie geleden was er enkel het gerucht dat De Staat verkast van Radio 2 naar 5 (tussen 20:00 en 22:00 uur) en Volgspot naar de late avond, maar dat is er toen ook niet van gekomen.
Oren open!
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 28 nov 2021 21:39

Overigens speculeren we over iets, waar ik nog nergens geruchten over heb gehoord. Een jaar of drie geleden was er enkel het gerucht dat De Staat verkast van Radio 2 naar 5 (tussen 20:00 en 22:00 uur) en Volgspot naar de late avond, maar dat is er toen ook niet van gekomen.
Toen heeft Stefan Stasse zijn achterban gemobiliseerd en wist dat te voorkomen, want het was bijna rond zonder dat Stefan wilde

Maar de Staat wordt regelmatig niet door Stefan gepresenteerd. Hij is natuurlijk erg ziek geweest en is er gelukkig weer. Ik zal de Staat missen en als het op Radio5 komt luister ik het zeker daar, al dan niet terug.

Maar we speculeren inderdaad, het format van de Staat is nog niet uitgewerkt, mag net zo goed bij 2 blijven, ik luister toch wel.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 28 nov 2021 17:36
jessica schreef: 28 nov 2021 17:21
Phoenix schreef: 28 nov 2021 12:20 Maar welke programma’s verschuiven er nu van Radio 2 naar Radio 5, zoals je eerder aangaf?
Programma's niet. Makers die naar Radio5 gaan.
Stefan Stasse en nog 1 waar ik nog niets over kan zeggen.
Bedankt voor deze rectificatie.
jessica schreef: 27 nov 2021 20:08 Er gaan programma's verhuizen van Radio2 naar Radio5 zo gek is dat dus nog niet. Alleen nog niet bekend hoe het een en ander wordt ingevuld.
Ik bedoelde te zeggen dat er programma's gaan stoppen bij radio2 en radio5 en dat die ruimtes weer moeten worden opgevuld. Stefan Stasse zal niet 4 dagen per week de staat van Stasse gaan maken op 5. Waarschijnlijk ander programma met een andere titel. En zo komen er meer nieuwe programma's en makers over.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Staat van Stasse is net als wat Club Ondersteboven op Slam! voor de jongeren was, maar in dit geval voor 35-59. De NPO (semi-commerciele instelling) zou dom zijn dit bij 2 weg te halen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Ikbenroy schreef: 29 nov 2021 15:32 Staat van Stasse is net als wat Club Ondersteboven op Slam! voor de jongeren was, maar in dit geval voor 35-59. De NPO (semi-commerciele instelling) zou dom zijn dit bij 2 weg te halen.
Helaas is de Staat van Stasse zo'n beetje het slechtst beluisterde programma van Radio2. (alleen snachts wordt niet gemeten)

De Staat van Stasse maakte er zelf melding van en ging op zoek hoe ze konden vernieuwen. Ik denk dat het ook het duurste programma van Radio2 is
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Romeo schreef: 29 nov 2021 20:05
Ikbenroy schreef: 29 nov 2021 15:32 Staat van Stasse is net als wat Club Ondersteboven op Slam! voor de jongeren was, maar in dit geval voor 35-59. De NPO (semi-commerciele instelling) zou dom zijn dit bij 2 weg te halen.
Helaas is de Staat van Stasse zo'n beetje het slechtst beluisterde programma van Radio2. (alleen snachts wordt niet gemeten)

De Staat van Stasse maakte er zelf melding van en ging op zoek hoe ze konden vernieuwen. Ik denk dat het ook het duurste programma van Radio2 is
Dan moeten ze maar peperdure onderzoekers inhuren om een bindend advies te geven. Andere tip dan voor de Jurre en Peter: haal Giel naar voren, en haal Bas van Teylingen weg bij Veronica. En je hebt een ijzersterke programmering. Maar goed, snap ergens wel dat het een eiland is in de R2 weekprogrammering. SmK is nog zo gek niet.
StefanT

Bericht door StefanT »

Eddy Keur live vanaf Paradise.fm

Is dat curaçao?
jessica

Bericht door jessica »

StefanT schreef: 04 dec 2021 00:45 Eddy Keur live vanaf Paradise.fm

Is dat curaçao?
Ja
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Geef Keur dan het tijdslot 20-22 , PowNed ging toch meer uren uitzenden op 2? Of zijn die alllemaal ingezeten voor Rick?
StefanT

Bericht door StefanT »

Ikbenroy schreef: 04 dec 2021 21:28 Geef Keur dan het tijdslot 20-22 , PowNed ging toch meer uren uitzenden op 2? Of zijn die alllemaal ingezeten voor Rick?

Desiree is net begonnen in de nacht voor Powned, dat zijn 8 extra uren, en als de geruchten kloppen krijgt Rick 0-3 dus dat zijn 4 extra uren maar neem dan aan dat Desire 3-6 gaat doen.
Durashift

Bericht door Durashift »

Desiree heeft een beetje een staccato manier van presenteren, vind ik. Na één zin volgt een korte stilste en dan begint de volgende zin. Heel gek om te horen, vind ik.

Show is heel anders.. dan met Giel. Die had, vond ik, een overkill aan rubrieken.. maar bij Desiree is er haast een tekort aan. Ja, om kwart voor zes is er een rubriekje.. op hetzelfde tijdstip als Andres heeft op 3FM. Toeval?
aapdedino

Bericht door aapdedino »

https://www.radiofreak.nl/npo-bevestigt ... p-radio-2/

Kimberly/WNL helemaal weg van Radio 2?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

aapdedino schreef: 08 dec 2021 08:30 https://www.radiofreak.nl/npo-bevestigt ... p-radio-2/

Dat mag ik wel hopen. Zij is niet om aan te horen, ik denk het allerslechtste wat Radio 2 te bieden heeft. Onbegrijpelijk dat zij daar zo lang heeft mogen zitten op die uren
petoi

Bericht door petoi »

Durashift schreef: 07 dec 2021 23:38 Desiree heeft een beetje een staccato manier van presenteren, vind ik. Na één zin volgt een korte stilste en dan begint de volgende zin. Heel gek om te horen, vind ik.

Show is heel anders.. dan met Giel. Die had, vond ik, een overkill aan rubrieken.. maar bij Desiree is er haast een tekort aan. Ja, om kwart voor zes is er een rubriekje.. op hetzelfde tijdstip als Andres heeft op 3FM. Toeval?
Toeval in dat je haar verdenkt dat ze expres heeft gekeken naar wanneer Andres iets doet zodat ze het op precies hetzelfde moment haar item kan doen, waarschijnlijk zoek je dan spijkers op laag water.

Kwart voor 6 lijkt me gewoon een natuurlijk moment om een rubriekje te doen, kan je een plaat draaien, evt ontknoping van je rubriek, nog een plaat en gedag zeggen en afsluiten met nog een plaat.

Denk dat als je alle ochtendshows (of op andere uren) afgaat en noteert wanneer er rubrieken zijn die tijden ook wel redelijk overeenkomen.
Derossi

Bericht door Derossi »

aapdedino schreef: 08 dec 2021 08:30 https://www.radiofreak.nl/npo-bevestigt ... p-radio-2/

Zou het weer een show à la Midden In De Nacht Rick worden, met de comeback van de jinglekoning Erik Jan Rosenthal?
Plaats reactie