Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Romeo

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Romeo »

DavyGer schreef: 28 nov 2021 12:14 Nou, hier wordt wel geroepen Stefan Stasse naar radio 5. Daarvan wordt best vaak gezegd dat hij daar persoonlijk ook niet zo veel zin in heeft, hij wil daarom graag bij radio 2 blijven. Om die reden zijn andere transfers natuurlijk ook niet uitgesloten, Stasse naar Veronica?
Dat hij dat zei was toch 4 jaar geleden, hij heeft intussen gezondheidsproblemen
Romeo

Bericht door Romeo »

jessica schreef: 28 nov 2021 12:10 Hij zal dus waarschijnlijk 4 tot 6 uur programma's (denk zelf 4 uur) gaan maken. Dus wel minder dan nu op Radio2.
Stefan is er nu ook vaak niet, dus wellicht te zwaar, dan kun je beter 4 uur knallen dan als je 8 uur hebt en dan vaak moet thuisblijven.

Past ook wel in de lijn van Radio2 dat de Staat naar 5 gaat want dan kunnen ze er meer muziekdriven programma voor in de plaats zetten
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Romeo schreef: 28 nov 2021 13:38
jessica schreef: 28 nov 2021 12:10 Hij zal dus waarschijnlijk 4 tot 6 uur programma's (denk zelf 4 uur) gaan maken. Dus wel minder dan nu op Radio2.
Stefan is er nu ook vaak niet, dus wellicht te zwaar, dan kun je beter 4 uur knallen dan als je 8 uur hebt en dan vaak moet thuisblijven.

Past ook wel in de lijn van Radio2 dat de Staat naar 5 gaat want dan kunnen ze er meer muziekdriven programma voor in de plaats zetten
Lekker een commercieel station opzetten, musicdriven. Dan mag de stekker er meteen uit. Van 5 zenders naar 3, meteen doen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 28 nov 2021 13:40
Lekker een commercieel station opzetten, musicdriven. Dan mag de stekker er meteen uit. Van 5 zenders naar 3, meteen doen.
Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, daarom moest cielke ook weg.

Ik denk dat SmK er alleen bij wordt gehouden vanwege de aanzuigende werking.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 28 nov 2021 13:42
Henkjan2016 schreef: 28 nov 2021 13:40
Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, daarom moest cielke ook weg.

Ik denk dat SmK er alleen bij wordt gehouden vanwege de aanzuigende werking.
Als het beleid inderdaad is om van Radio 2 een music driven zender te maken dan kan de zender meteen opgedoekt worden en het FM kavel aan een commerciële partij, via veiling, gegund worden.

Spijkers met Koppen zit al sinds jaar en dag op Radio 2 simpelweg omdat het programma aansluit bij de doelgroep van Radio 2.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 28 nov 2021 15:55

Als het beleid inderdaad is om van Radio 2 een music driven zender te maken dan kan de zender meteen opgedoekt worden en het FM kavel aan een commerciële partij, via veiling, gegund worden.
https://www.radiofreak.nl/cielke-sijben ... -avrotros/

“De reden hiervoor is dat de NPO op vrijdag, zaterdag en zondag tussen twee en vier een programma wil waarin veel muziek wordt gedraaid”, laat een woordvoerder van AVROTROS aan RadioFreak.nl weten.

https://www.radiofreak.nl/wnl-radio-2-w ... t-nu-laat/

NPO Radio 2 wil dat het nachtprogramma ’t Wordt Nu Laat’ verandert van opzet. Geen gasten meer, minder gepraat en meer muziekradio. Dat stelt WNL, de omroep die op het betreffende tijdslot uitzendt, in het jaarverslag. WNL is het niet eens met het voornemen van Radio 2. “Wij zien hiervan de maatschappelijke relevantie niet.”

Op Radio 2 zijn de afgelopen tijd al meer programma’s van opzet veranderd, met als doel meer muziekradio en minder gepraat. Zo ontving Gijs Staverman eerder dagelijks een gast, vaak een bekende Nederlander, in zijn lunchprogramma ‘Gijs 2.0’. Dat is nu niet meer het geval. Ook is het aantal telefonische interviews minder"
Henkjan2016

Romeo schreef: 28 nov 2021 16:24
Phoenix schreef: 28 nov 2021 15:55

https://www.radiofreak.nl/cielke-sijben ... -avrotros/

“De reden hiervoor is dat de NPO op vrijdag, zaterdag en zondag tussen twee en vier een programma wil waarin veel muziek wordt gedraaid”, laat een woordvoerder van AVROTROS aan RadioFreak.nl weten.

https://www.radiofreak.nl/wnl-radio-2-w ... t-nu-laat/

NPO Radio 2 wil dat het nachtprogramma ’t Wordt Nu Laat’ verandert van opzet. Geen gasten meer, minder gepraat en meer muziekradio. Dat stelt WNL, de omroep die op het betreffende tijdslot uitzendt, in het jaarverslag. WNL is het niet eens met het voornemen van Radio 2. “Wij zien hiervan de maatschappelijke relevantie niet.”

Op Radio 2 zijn de afgelopen tijd al meer programma’s van opzet veranderd, met als doel meer muziekradio en minder gepraat. Zo ontving Gijs Staverman eerder dagelijks een gast, vaak een bekende Nederlander, in zijn lunchprogramma ‘Gijs 2.0’. Dat is nu niet meer het geval. Ook is het aantal telefonische interviews minder"
Verstandige vraagtekens die WNL stelt. Een overbodig product, musicdriven radio bij de npo, kan direct worden opgeheven. WNL stelt het bestaansrecht van de zender dus ook in twijfel.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 28 nov 2021 12:20 Maar welke programma’s verschuiven er nu van Radio 2 naar Radio 5, zoals je eerder aangaf?
Programma's niet. Makers die naar Radio5 gaan.
Stefan Stasse en nog 1 waar ik nog niets over kan zeggen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 28 nov 2021 17:21
Phoenix schreef: 28 nov 2021 12:20 Maar welke programma’s verschuiven er nu van Radio 2 naar Radio 5, zoals je eerder aangaf?
Bedankt voor deze rectificatie.
jessica schreef: 27 nov 2021 20:08 Er gaan programma's verhuizen van Radio2 naar Radio5 zo gek is dat dus nog niet. Alleen nog niet bekend hoe het een en ander wordt ingevuld.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

jessica schreef: 28 nov 2021 17:21
Zozo, inside information?

Stefan naar 12-14 op za-zo dus ;-)
density1

Bericht door density1 »

Let's go!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Corné Klijn (die doet er al de weekendborrel)? Of Simone Walraven? Dat zijn eigenlijk mijn opties, naast Stefan Stasse.
StefanT

Bericht door StefanT »

Max wil trouwens uren op Radio2 en een musicdriven programma. Daar zou ruimte voor zijn als Simone naar Radio5 zou gaan. Simones Songlines is sowieso een programma dat erg onder de radar van Radio2 zit vind ik
Pot

Bericht door Pot »

Dat iemand de plek van Tineke zal overnemen, lijkt me logisch, maar Stefan Stasse is op zondag al te horen van 14:00 tot 16:00 uur. Tussen 12:00 en 14:00 uur zit Adres Onbekend. Dit programma wordt ook op een aantal regionale zenders uitgezonden, dus ik verwacht niet dat dit opeens verplaatst zal worden of zal gaan verdwijnen.
Daarnaast zijn de uren op zaterdag van MAX en niet van KRO-NCRV.

Simone Walraven zal gewoon op Radio 2 blijven. Haar muziekkeuzes vind ik juist niet op Radio 5 passen.
Oren open!
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 28 nov 2021 21:33 maar Stefan Stasse is op zondag al te horen van 14:00 tot 16:00 uur. Tussen 12:00 en 14:00 uur zit Adres Onbekend.
Dat programma kan iedereen overnemen natuurlijk

Stefan doet denk ik liever De Staat denk ik.

Het Theater van het Sentiment is ook verhuisd naar 5
Plaats reactie