Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
StefanT

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 21 okt 2021 23:17
Lijkt mij wel een belangrijk gegeven of zijn contract nog doorloopt. Erik Jan komt zo af en toe buurten bij Rick, dat benoemt Rick regelmatig.
Van de zomer kwam ie op de bonnefooi langs en hij belde regelmatig in als typetje.

Koert ken ik pas sinds dit jaar maar als ik de verhalen begrijp zat hij er ook al bij bij 538 enzo.

Maar over dat contract, heb het idee dat in de media een contract net zoveel betekent als mijn 20 pandapunten. :cool:
StefanT

Bericht door StefanT »

Iets anders:

Wie gebruikt de Radio2 App. Ik kan niet meer in mn berichtenlijst-history scrolllen en ook in mn 3FM app kan dat niet (terwijl ik die pas gisteren installeerde)

Is dit weer een nieuwe bug?
Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

Dus 2-4 is voor EJ niet te doen maar als hij een uurtje eerder klaar is is het ineens weer wel okay? Vreemd.

Trouwens wel een aanvulling voor het programma. Ik ging in de tijd met EJ vaak rollend over de grond, nu met Koert is het redelijk saai en standaard in mijn optiek. Wat vinden jullie?
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Mediaplanet schreef: 22 okt 2021 11:06 Dus 2-4 is voor EJ niet te doen maar als hij een uurtje eerder klaar is is het ineens weer wel okay? Vreemd.

Trouwens wel een aanvulling voor het programma. Ik ging in de tijd met EJ vaak rollend over de grond, nu met Koert is het redelijk saai en standaard in mijn optiek. Wat vinden jullie?
Ik vind Koert prettiger dan Erik Jan. Erik Jan is zo'n ongeleid projectiel, dat het zelfs mij soms te ver ging. Koert heeft een goede mening en verkondigt die ook. Evenals Rick zelf een goede mening heeft en deze verkondigt.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Toch fijn dat na de onbekende artiest Adele nu ook het beginnende bandje Di-Rect aan de beurt is voor een topsong.
density1

Bericht door density1 »

Het kan niet op, al dat nieuwe talent...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 22 okt 2021 11:19 Toch fijn dat na de onbekende artiest Adele nu ook het beginnende bandje Di-Rect aan de beurt is voor een topsong.
Vanwaar steeds deze terugkerende opmerking over de topsong?

Wellicht moet iemand ook eens benoemen dat Spijkers met Koppen niet thuis hoort op Radio 2.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Sinds wanneer is de Topsong bedoeld voor nieuwe muziek? Nieuwe muziek draaien ze ook met speciale jingles in de rotatie.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 22 okt 2021 12:06
DavyGer schreef: 22 okt 2021 11:19 Toch fijn dat na de onbekende artiest Adele nu ook het beginnende bandje Di-Rect aan de beurt is voor een topsong.
Omdat ik mij afvraag waarom een publiekstation als radio 2 steeds maar weer bandjes moet pluggen die op de commerciëlen al zeer veel gedraaid en geplugd worden en ook al flink commercieel succes hebben. Wat is daar nou publiek aan? Dat je voor Nederlandse artiesten kiest soit, dat is een publieke taak. Maar waarom zijn dat nou nooit eens nieuwe namen die erg afhankelijk zijn van dit soort initiatieven?
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 22 okt 2021 12:43
Omdat ik mij afvraag waarom een publiekstation als radio 2 steeds maar weer bandjes moet pluggen die op de commerciëlen al zeer veel gedraaid en geplugd worden en ook al flink commercieel succes hebben. Wat is daar nou publiek aan? Dat je voor Nederlandse artiesten kiest soit, dat is een publieke taak. Maar waarom zijn dat nou nooit eens nieuwe namen die erg afhankelijk zijn van dit soort initiatieven?
Je vult weer zelf in wat een 'publieke taak' is, volgens jou. Ze kiezen voor een artiest die goed bij de zender past en dat is Adele. Voor nieuwe initatieven kun je een zender verder zappen.
Oren open!
Janno

Bericht door Janno »

Het gedoe over de topsong verdient inmiddels een eigen draadje :???:
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

DavyGer schreef: 22 okt 2021 12:43
Volgens Radiopedia (https://radiopedia.nl/wiki/Radio_2_Top_Song) is de Topsong een plaat "die volgens hen extra airplay verdient en potentie heeft om door te breken". Let wel, het gaat hier om platen en niet om bands die extra airplay verdienen om door te breken, al komt daar de verwarring wellicht uit voort.

Tevens zijn de artiesten die 5 of 7 keer een Topsong hebben gehad allen Nederlands, dus wat dat aangaat wordt er door de dj's wel goed naar de lokale producten gekeken in plaats van de wereldwijde hits, al is dat natuurlijk niet het credo. Wanneer Adele dan een plaat uitbrengt die precies in de rest van haar uitgebrachte werk past en waarbij de eerdere platen ook geregeld in de rotatie van Radio 2 voor komen, dan is het voor de gemiddelde luisteraar dus een plaat die perfect in de playlist past. Dat ik 'm vervolgens drie keer hoor op één dag (ochtend, middag en ook nog weer bij Giel in de avonduren) is wel weer een beetje too much, maar deze week kunnen we weer naar Di-rect luisteren. Dat is overigens ook weer een band die al aardig goed boert en waarvan men zou kunnen zeggen dat deze al is doorgebroken, maar desalniettemin gewoon in aanmerking komt om een topsong te scoren.
density1

Bericht door density1 »

Ja ridicuul. Zo kun je dus elke bekende artiest die overal al gedraaid wordt en dus geen airplay meer zou hoeven krijgen wel draaien. En dat gebeurd dus elke week de laatste tijd.
remcotjoelker19

Bericht door remcotjoelker19 »

Mediaplanet schreef: 22 okt 2021 11:06 Dus 2-4 is voor EJ niet te doen maar als hij een uurtje eerder klaar is is het ineens weer wel okay? Vreemd.

Ik vindt zelf dat Erik Jan beter was vond ik zelf. Ik zou zeggen van zet hem weer terug op Radio 2. En dan in nacht van Eddy keur die 2 zijn wel een goede duo!
Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

Henkjan2016 schreef: 22 okt 2021 11:16

Ik vind Koert prettiger dan Erik Jan. Erik Jan is zo'n ongeleid projectiel, dat het zelfs mij soms te ver ging. Koert heeft een goede mening en verkondigt die ook. Evenals Rick zelf een goede mening heeft en deze verkondigt.
Eens. EJ ging weleens over het randje. Daarentegen vind ik dat Koert teveel binnen de lijntjes kleurt. Daarnaast hebben Koert en Rick vaak dezelfde mening, wat minder spannende radio oplevert. EJ en Rick waren het veel vaker oneens met elkaar en dat vlamde lekker in mijn optiek.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde
Plaats reactie