Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot »

Er zijn naar mijn mening positieve en negatieve punten in de programmering.
Dat Giel naar de late avond gaat is prima. Doet het op vrijdag ook leuk. De keuze voor Desiree heeft denk ik te maken met de omroep (Powned in dit geval). Heb overigens nog nooit naar haar geluisterd.
Van de vrijdag snap ik dan weer niks. Dat Ruud naar vier dagen gaat, vind ik niet zo gek, maar dat Wouter en Frank er vier (!) uur gaan zitten... Beetje too much als je het mij vraagt. Ik ben geen fan van Eddy, maar had hem dan de vrijdag gegeven of Wouter en Frank drie uur laten presenteren, Gijs vanaf 19:00 uur laten beginnen en Morad & Shay in de nacht gelaten.
Dat Paul solo verder gaat, vind ik niet zo erg. Cielke was bij Ruud wel leuk, maar met Paul was het voor dit tijdslot te veel gesproken woord. Zondagavond is verder prima. Fijn dat Frank nu ook stopt met dat liefdesprogramma.
Oren open!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Een paar aardige vooruitgangen. Platenpaleis vind ik een stuk leuker dan dat liefdesprogramma. Paul heb ik solo altijd fijner gevonden dan met cielke, wat meer relaxed, vond cielke altijd wat dominant aanwezig. Giel op late night lijkt me erg interessant, vind 't nu op vrijdag al heel goed. Frank & Wout vind ik dagelijks altijd erg veel van het goede, maar misschien dat zo'n wekelijkse show wel leuk is. Vind 4 uur dan wel wat veel, zou dan eerder kiezen voor 18-20. Al hebben ze op deze manier wel wat meer ruimte voor de themauitzendingen die ze zo nu en dan hebben (als ze dat blijven doen natuurlijk).

Er zitten ook wel gekke dingen in. Ben zelf geen grote liefhebber van Eddy Keur, maar van 7 maanden de middag vervangen naar 2 uurtjes in de nacht vind ik wel heel erg weinig. En een betere plek voor rick (al was het maar om 0:00) had ik wel terecht gevonden. Gewoon omdat hij (veel0 beter is dan Kimberly. En ook erg appart om een jock die nog maar zo kort op 3fm zit (en kennelijk nog in opleiding, want ze zit in opleidingsuren) nu al 4 nachten per week 4-6 te laten doen. Haal dan in ieder geval een nachtjock met iets meer vlieguren. Maar dit zal wel de enige vrouw zijn geweest die beschikbaar was😉

al met al een echte NPO programmering met goede en minder goede dingen :)
De Nachtwacht

density1 schreef: 21 sep 2021 14:00
De Nachtwacht schreef: 21 sep 2021 13:52
density1 schreef: 21 sep 2021 13:37 En dan gooien ze een programma als SmK niet uit de programmering, dat is alleen maar gelul en niet eens muziek gerelateerd. Wat een zwak argument.
Duidelijk dat je het argument van de NPO niet hebt gelezen. Ze willen meer muziek tussen 14-16. Heeft dus niets met spijkers te maken, dat zit op een ander tijdstip.
Dat heb ik wel gelezen, en lees het toch echt goed...
“De reden hiervoor is dat de NPO op vrijdag, zaterdag en zondag tussen 14:00 en 16:00 uur een programma wil waarin veel muziek wordt gedraaid”, laat een woordvoerder van AVROTROS aan RadioFreak.nl weten. “In

Dat heeft dus niets met spijkers te maken en dat daar veel in gepraat wordt. Het gaat erom wat de NPo met dat specifieke tijdstip van 14:00-16:00 wil. Dáár wil men meer muziek.
density1

Bericht door density1 »

Het gaat er om dat er in SmK nauwelijks tot geen muziek te horen is. In het programma van Paul en Cielke (nog even) zou teveel gesproken woord zitten. Dan valt dat toch wel mee als je het vergelijkt met SmK waar haast geen muziek in zit. Bovendien zijn de items in dat programma allemaal muziek gerelateerd en dat heeft SmK niet.
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

density1 schreef: 21 sep 2021 14:16 Het gaat er om dat er in SmK nauwelijks tot geen muziek te horen is. In het programma van Paul en Cielke (nog even) zou teveel gesproken woord zitten. Dan valt dat toch wel mee als je het vergelijkt met SmK waar haast geen muziek in zit. Bovendien zijn de items in dat programma allemaal muziek gerelateerd en dat heeft SmK niet.
Het grote verschil is dat van vrijdag tot en met zondag van 14-16 daarvoor ook erg music-driven was met Annemieke's A-lijst en dat Spijkers met Koppen al meer dan dertig jaar op het begin van de zaterdagmiddag zit van 12-14.
density1

Bericht door density1 »

Ja, iets met heilige huisjes.
De Nachtwacht

density1 schreef: 21 sep 2021 14:16 Het gaat er om dat er in SmK nauwelijks tot geen muziek te horen is. In het programma van Paul en Cielke (nog even) zou teveel gesproken woord zitten. Dan valt dat toch wel mee als je het vergelijkt met SmK waar haast geen muziek in zit. Bovendien zijn de items in dat programma allemaal muziek gerelateerd en dat heeft SmK niet.
niet "teveel gesproken woord"maar Te veel gesproken woord voor wat de NPO voor ogen heeft voor 14-16.

Maar ik pas even voor deze discussie. Het staat er simpelweg niet.
De Nachtwacht

Eddy Keur gaat inderdaad een liefdesprogramma maken
http://www.radiowereld.nl/823918/eddy-k ... 8xx2zdB7tI
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Achja, ik mis het geouwehoer op de radio wel hoor. Ik herinner me nog uitzendingen van Stenders op 3FM waar het derde nummer na driekwartier werd ingestart. Heerlijke radio vond ik dat.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

De Nachtwacht schreef: 21 sep 2021 14:06 Een paar aardige vooruitgangen. Platenpaleis vind ik een stuk leuker dan dat liefdesprogramma. Paul heb ik solo altijd fijner gevonden dan met cielke, wat meer relaxed, vond cielke altijd wat dominant aanwezig. Giel op late night lijkt me erg interessant, vind 't nu op vrijdag al heel goed. Frank & Wout vind ik dagelijks altijd erg veel van het goede, maar misschien dat zo'n wekelijkse show wel leuk is. Vind 4 uur dan wel wat veel, zou dan eerder kiezen voor 18-20. Al hebben ze op deze manier wel wat meer ruimte voor de themauitzendingen die ze zo nu en dan hebben (als ze dat blijven doen natuurlijk).

Er zitten ook wel gekke dingen in. Ben zelf geen grote liefhebber van Eddy Keur, maar van 7 maanden de middag vervangen naar 2 uurtjes in de nacht vind ik wel heel erg weinig. En een betere plek voor rick (al was het maar om 0:00) had ik wel terecht gevonden. Gewoon omdat hij (veel0 beter is dan Kimberly. En ook erg appart om een jock die nog maar zo kort op 3fm zit (en kennelijk nog in opleiding, want ze zit in opleidingsuren) nu al 4 nachten per week 4-6 te laten doen. Haal dan in ieder geval een nachtjock met iets meer vlieguren. Maar dit zal wel de enige vrouw zijn geweest die beschikbaar was😉

al met al een echte NPO programmering met goede en minder goede dingen :)
Het voordeel van Wouter en Frank tot 20:00 is natuurlijk dat ze daarna kunnen doorreizen naar Radio Veronica als daar een avond wat te doen is. :-) En ga er maar van uit dat dat gebeuren gaat.
De Nachtwacht

DavyGer schreef: 21 sep 2021 14:59 Achja, ik mis het geouwehoer op de radio wel hoor. Ik herinner me nog uitzendingen van Stenders op 3FM waar het derde nummer na driekwartier werd ingestart. Heerlijke radio vond ik dat.
Dat soort programma's mis ik ook. Maar Paul en cielke schaar ik als duo niet in die categorie :).

Giel zou zoiets misschien weer een beetje terug kunnen brengen in de late avond, wie weet.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Hee wacht eens even, de pdf op de site van Radio 2 is gewijzigd.
Bij Soul Night met Shay & Morad staat nu BNNVARA (en niet AVROTROS zoals vanochtend)
StefanT

Bericht door StefanT »

aapdedino schreef: 21 sep 2021 15:15 Hee wacht eens even, de pdf op de site van Radio 2 is gewijzigd.
Bij Soul Night met Shay & Morad staat nu BNNVARA (en niet AVROTROS zoals vanochtend)
Zal eerder dan een foutje zijn geweest want nu ook al BNN Vara
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De Nachtwacht schreef: 21 sep 2021 15:03
DavyGer schreef: 21 sep 2021 14:59 Achja, ik mis het geouwehoer op de radio wel hoor. Ik herinner me nog uitzendingen van Stenders op 3FM waar het derde nummer na driekwartier werd ingestart. Heerlijke radio vond ik dat.
Dat soort programma's mis ik ook. Maar Paul en cielke schaar ik als duo niet in die categorie :).

Giel zou zoiets misschien weer een beetje terug kunnen brengen in de late avond, wie weet.
Ik verwacht meer een Roodshow Late Night-programma. Met: Wie zit er aan de deurbel etc. Leuk, ontspannen, maar voor mij weinig uitdagende radio met natuurlijk de usual suspects die dan weer langskomen. Ik zal ze niet allemaal opnoemen.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Ik ben benieuwd naar de vrijdag van 20.00 tot 22.00 met Gijs. Ik luister vaak op die tijd naar het Platenpaleis.
Gelukkig komt dat in de plaats van dat vreselijke liefdesprogramma van Frank. Bij het Platenpaleis komt hij veel beter tot zijn recht.

Verder had ik verwacht dat Emily naar de avond zou gaan in plaats van Stefan. Maar mr. Top 2000 blijft gewoon en dat is ook prima.

De uren voor Giel zijn voor hem nu wel beter, maar op dat tijdstip luister ik zelden naar de radio. Best jammer, want als ik hem nu hoor tijdens de invaluurtjes doet hij het gewoon uitstekend. Maar als je zoals ik vroeg je bed uit moet, dan luister je niet vaak na 22.00 naar de radio.

Eddy ga ik zeker niet missen. Ben nu op dit moment ook weer overgeschakeld naar een andere zender....
Laatst gewijzigd door Noordzee op 21 sep 2021 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie