Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door density1 »

Ik vind het maar een karig en slap initiatief en lang niet zo krachtig zoals de Bonanza was. Nu krijg je 1x per uur (?) een request. Daar help je het gemis van een Bonanza niet mee terug natuurlijk. Dat was al een 'instituut' geworden en populair.
Romeo

Bericht door Romeo »

density1 schreef: 14 mei 2021 12:31 Ik vind het maar een karig en slap initiatief en lang niet zo krachtig zoals de Bonanza was. Nu krijg je 1x per uur (?) een request. Daar help je het gemis van een Bonanza niet mee terug natuurlijk. Dat was al een 'instituut' geworden en populair.
1x per programma volgens mij.

Maar sommige programma's integreren de appservice gewoon in hun bestaande items waar al publieksparticipatie was.

Wat ik wel weer leuk vind is dat in The Big Frank show appjes worden behandeld die gedurende de dag zijn verstuurd maar waar niets mee is gedaan
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Deze enkele verzoekjes waren toch al geintergreerd in de programmering? Ik meen dat een forumlid dit een maand of 2 geleden al eens gemeld had als opvallend.
petoi

Bericht door petoi »

In principe had de NPO al gewoon de functie in de App's dat je een berichtje kon sturen en evt een verzoekplaat daarbij kan zetten. Hoorde vaak genoeg wel eens een DJ op 2 of 3 zeggen dat x graag dit nummer wilde horen en de DJ het daar wel mee eens was en dus dat nummer kwam.
Nu zit er een speciaal item om dat soort appjes en is het zender breed. Revolutionair is het uiteraard niet maar wel een leuke aanpassing. Vergroot toch wel het gevoel dat de zender naar de luisteraar luistert.

Enige nadeel is dat de luisteraar ook een beetje uit zijn/haar woorden moet kunnen komen met het verhaal achter het verzoekje.
density1

Bericht door density1 »

Romeo schreef: 14 mei 2021 12:35
density1 schreef: 14 mei 2021 12:31 Ik vind het maar een karig en slap initiatief en lang niet zo krachtig zoals de Bonanza was. Nu krijg je 1x per uur (?) een request. Daar help je het gemis van een Bonanza niet mee terug natuurlijk. Dat was al een 'instituut' geworden en populair.
1x per programma volgens mij.

Big deal. Nee dus.
Romeo

Bericht door Romeo »

density1 schreef: 14 mei 2021 13:15

Big deal. Nee dus.
Het ligt aan de DJ

De ene keer is het een echt item de andere keer is het een moetje en wordt het gekoppeld aan een bestaand item en plakken ze de jingle ervoor

Maar goed, die app wordt al jaren gebruikt voor verzoekjes en kletspraatjes, maar ze brengen het als nieuw.
Romeo

Bericht door Romeo »

petoi schreef: 14 mei 2021 12:58

Enige nadeel is dat de luisteraar ook een beetje uit zijn/haar woorden moet kunnen komen met het verhaal achter het verzoekje.
Ik vind het wel grappig als dat niet lukt en de luisteraar maar voortbabbelt alsof hij of zij met zijn moeder aan het bellen is
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 14 mei 2021 12:52 Deze enkele verzoekjes waren toch al geintergreerd in de programmering? Ik meen dat een forumlid dit een maand of 2 geleden al eens gemeld had als opvallend.
Ja, dat was ik. Het viel me op dat er steeds meer programma's een app nu en vraag wat aan onderdeel hadden ingebouwd. Dat is dus nu in een zenderbreed item gegoten. Ik zal mijn bankrekening even naar de appservice sturen voor een financiële compensatie. :))
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Gisteren naar Paul en Cielke bij de VrijZaZo geluisterd. Een kinderachtig programmanaam maar oke, daar heb je als luisteraar niet zo veel last van. Vond Paul prettig in zijn presentatie. Waar ik mij wel in hoge mate aan irriteerde was het gekakel van Cielke tijdens het programma.
Je hebt kink- en stophoest.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Stophoest schreef: 15 mei 2021 08:01 Gisteren naar Paul en Cielke bij de VrijZaZo geluisterd. Een kinderachtig programmanaam maar oke, daar heb je als luisteraar niet zo veel last van. Vond Paul prettig in zijn presentatie. Waar ik mij wel in hoge mate aan irriteerde was het gekakel van Cielke tijdens het programma.
Herkenbaar probleem. Ik luister zijn programma's niet meer sinds ze er bij zit.

Het geeft het programma wel wat meer "body", Paul is van zichzelf vrij rustig (waardoor ik me kan voorstellen dat sommigen dat als saai ervaren, ik zelf niet overigens), maar vind niet dat haar inbreng zoveel toevoegt of het echt een beter programma maakt. Dan hoor ik liever een programma met iets minder drukte dat wel gewoon goed klinkt.

Het is wel iets beter op elkaar afgestemd dan in het begin (niet zo gek ook, je groeit met de tijd allebei wat meer in het programma), maar mijn smaak is 't nog altijd niet.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Klopt, Rabbering komt rustig over, maar vind 'm niet saai. Dat 'saai' heb ik meer bij Bart Arens. Cielke voegt inderdaad bar weinig toe aan het programma. Ze is veel te overheersend.
Ondanks de prima inbreng van Paul geen goed programma, zeker niet voor dat tijdstip. Zou wat meer music-driven moeten zijn.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Het is 1 op 1 een kopie van Rabbering Laat, enkel een nieuwe naam.
En een kwartier minder gebabbel. Zit qua babbelen op duur van Annemieke en Gijs.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Henkjan2016 schreef: 15 mei 2021 12:06 Het is 1 op 1 een kopie van Rabbering Laat, enkel een nieuwe naam.
En een kwartier minder gebabbel. Zit qua babbelen op duur van Annemieke en Gijs.
Of het een 1 op 1 kopie van Rabbering Laat is doet er voor mij niet toe. De late avond leent zich voor meer gebabbel. 2-4 is geen late avond. Wat mij betreft halen ze Cielke van het programma af. Paul kan het prima alleen.
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Kom op, laten we de nieuwe programma's een tijdje de kans geven. In ieder geval iets langer dan twee dagen haha
Pot

Bericht door Pot »

Taco Zip schreef: 15 mei 2021 14:41 Kom op, laten we de nieuwe programma's een tijdje de kans geven. In ieder geval iets langer dan twee dagen haha
Het gaat erom dat Paul en Cielke too much is voor dit tijdstip. Naar Paul kan ik prima luisteren, maar hij heeft Cielke daarbij niet nodig. Dat zal niet gaan veranderen.
Oren open!
Plaats reactie