Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Romeo

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Romeo »

Overigens een terzijde bij de playlist op Radio2.nl

Die is niet altijd volledig. Liedjes worden soms gedraaid uit eigen bronnen of van Spotify en niet alles verschijnt in het overzicht. Dus puur op de playlist afgaan kan niet altijd
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

ik heb dus vandaag gijs gehoord in de nieuwe office hours.
Ik vind het een verademing op dit tijdstip leuke items en een gezellige vibe. Dat er weinig muziek wordt gedraaid zie ik ook niet in.
fdboer

Bericht door fdboer »

Is radio 2 zo in niveau gedaald of krijgt Keur teveel ruimte? HHet llijkt wwel lokale radio. ..
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Wat versta jij onder lokale omroep?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

fdboer schreef: 13 mei 2021 17:38 Is radio 2 zo in niveau gedaald of krijgt Keur teveel ruimte? HHet llijkt wwel lokale radio. ..
Ieder zijn smaak. Ik prefereer Eddy Keur boven Ruud de Wild. Keur legt veel energie in de uitzending en klinkt erg up-tempo en feel-good. Dat vind ik persoonlijk erg prettig om naar te luisteren aan het eind van de werkdag. Ruud de Wild daarentegen is, met zijn gehakkel en gestotter, erg vermoeiend om naar te luisteren.
Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat Keur voor sommigen te 'gay' is en te gedateerd kan klinken. Ieder zijn smaak dus.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 13 mei 2021 18:24
fdboer schreef: 13 mei 2021 17:38 Is radio 2 zo in niveau gedaald of krijgt Keur teveel ruimte? HHet llijkt wwel lokale radio. ..
Ieder zijn smaak. Ik prefereer Eddy Keur boven Ruud de Wild. Keur legt veel energie in de uitzending en klinkt erg up-tempo en feel-good. Dat vind ik persoonlijk erg prettig om naar te luisteren aan het eind van de werkdag. Ruud de Wild daarentegen is, met zijn gehakkel en gestotter, erg vermoeiend om naar te luisteren.
Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat Keur voor sommigen te 'gay' is en te gedateerd kan klinken. Ieder zijn smaak dus.
'Te gay' vind ik het niet, vind het eigenlijk wel eens verfrissend tussen alle alfa-mannen. Vind het alleen jammer dat hij er mopjes tussendoor maakt uit 1600 voor Christus, is Eddy imo helemaal niet nodig. Ben hem toch wel gaan waarderen na een par weken, minus dat laatste.
fdboer

Bericht door fdboer »

Ik geef toe niet veel naar 'gewone' radio te luisteren maar kwa muziek kwam het niet als radio 2 bij mij binnen. afijn, ieder zijn ding.
Henkjan2016

Vandaag niet geluisterd, maar donderdag is altijd Duitse donderdag. Verklaart dat het wellicht?
RadioFever

Bericht door RadioFever »

Phoenix schreef: 13 mei 2021 18:24
Zeker ieder zijn smaak,zoveel mensen zoveel verschillen. Ik vind zowel Eddy als Ruud teveel talk radio, teveel "ego", de muziek komt op de 2e plek. Vind beide shows botsen met andere programma's . Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen stijl maar bij Eddy en Ruud staat wat zij zelf te vertellen hebben soms wel boven de muziek. Ik ben van mening dat er best wel wat mag gebeuren op radio ( anders kun je ook spotify/youtube of Skyradio luisteren) maar uiteindelijk wel muziek de boventoon moet voeren. Liever dan meer plek voor vernieuwende dingen als Fragiel of de V15 of tijdens "office hours" een Annemiek of Bart.

Ik luister nu naar Jeroen en Evert, had ze nog nog nooit gehoord maar klinkt wel fris : vlotte presentatie, leuke items, goede verhouding muziek/gesproken woord/toegevoegde waarde.
Henkjan2016

Daarin wijkt radio 2 toch niet af van de andere zenders?

Drivetimeprogramma’s hebben op elke zender gemiddeld 75 min aan gepraat per 3 uur uitzending.
Daarin wijken Eddy en Ruud niet af en zitten daar zelfs ruim onder. (Omgerekend naar 3 uur)
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Volgens mij hebben ze op Radio 2 nu een soort all-time vervanger van de Bonanza/Platenpaleis: de Radio 2 app-service. Nu al een paar keer in verschillende programma's de jingle gehoord met daarna de vraag voor een verzoekje. Een beetje zoals 3FM vroeger had met de Request.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

jordiv30 schreef: 14 mei 2021 09:46 Volgens mij hebben ze op Radio 2 nu een soort all-time vervanger van de Bonanza/Platenpaleis: de Radio 2 app-service. Nu al een paar keer in verschillende programma's de jingle gehoord met daarna de vraag voor een verzoekje. Een beetje zoals 3FM vroeger had met de Request.
Klopt ja. Was hier al gemeld, maar dacht dat het alleen in het programma van Annemieke was maar dat heb ik kennelijk verkeerd gelezen. Op zich geen slechte constructie, heeft 3fm inderdaad ook jaren gehad. Origineel is het misschien niet, maar verzoekjes zijn van alle tijden.
Romeo

Bericht door Romeo »

RadioFever schreef: 13 mei 2021 23:36

Ik luister nu naar Jeroen en Evert, had ze nog nog nooit gehoord maar klinkt wel fris : vlotte presentatie, leuke items, goede verhouding muziek/gesproken woord/toegevoegde waarde.
Alleen zijn dat de items die Frank van t Hof heeft verzonnen want ze nemen zijn programma over omdat Frank de ochtend doet

Ook raar, dat Frank al na 1 uitzending van zn nieuwe show al wordt vervangen

O, Jett Rebel is topsong. Dat wordt weer een hele week het nummer proberen te ontwijken
petoi

Bericht door petoi »

"De request is terug."

Met een beetje fantasie (of zonder) is Radio 2 echt het 3FM van 20 jaar geleden. Over 10 jaar zijn de luistercijfers skyhigh doet Giel de ochtendshow, is Gerard terug voor de middag, Stenders zijn Veronica avondtuur weer mislukt en in de middag. C&S afgedankt door 538, Kink heeft het niet gehaald en Veenstra & Corton in de avond. Top 2000 is de vervanger van Serious Request om 5 jaar later helemaal in te storten ;)
Tone

Bericht door Tone »

De Nachtwacht schreef: 14 mei 2021 09:51
jordiv30 schreef: 14 mei 2021 09:46 Volgens mij hebben ze op Radio 2 nu een soort all-time vervanger van de Bonanza/Platenpaleis: de Radio 2 app-service. Nu al een paar keer in verschillende programma's de jingle gehoord met daarna de vraag voor een verzoekje. Een beetje zoals 3FM vroeger had met de Request.
Klopt ja. Was hier al gemeld, maar dacht dat het alleen in het programma van Annemieke was maar dat heb ik kennelijk verkeerd gelezen. Op zich geen slechte constructie, heeft 3fm inderdaad ook jaren gehad. Origineel is het misschien niet, maar verzoekjes zijn van alle tijden.
Simpel, maar krachtig item was het altijd op 3fm toen. Ik vraag me ook af waarom dat gestopt is. Leuke eraan is dat je vaak een hele verassende plaat te horen krijgt. Goed dat radio 2 als vast item is gaan doen dus.
Plaats reactie