Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Piet Puk

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Piet Puk »

https://www.radiofreak.nl/aan-de-slag-o ... levert-in/

Dit kan ik me bijna niet voorstellen: tussen 06:00 en 09:00 uur luisterden in januari en februari 2021 281.000 luisteraars naar "Jan Willem start op". Na het nieuws van 09:00 uur zijn dit er opeens voor "Aan de slag" tussen 09:00 en 12:00 uur 595.000? :eek: Hoe dan? Schakelen er opeens 314.000 luisteraars over naar Radio 2? Of interpreteer ik deze cijfers verkeerd?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
petoi

Bericht door petoi »

Zijn vermoed ik gemiddelden voor het hele programma dus ook het uur 6-7 telt mee voor JW, dan luisteren natuurlijk lang niet zoveel als 8-9. En de overgang auto-werk, schakelen natuurlijk ook veel mensen van station of in vanwege collega's etc.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

RJ1984 schreef: 11 mei 2021 16:09
De Nachtwacht schreef: 11 mei 2021 13:55 Vandaag een ruim uur naar de A lunch geluisterd (vanaf 12:45). Aardig programma. Spelletje was vandaag het raden van 2 gelinkte liedjes. Niet heel spannend, maar volgens mij een prima item verder. Zelfde geldt wat mij betreft ook voor de goeie kop. Voor mijn gevoel is er ook meer muziek dan bij Gijs, iets dat ik ook prettig vind (dat wil zeggen, veel muziek is voor mij niet per sé een must, maar al die telefoongesprekjes van Gijs konden me ook niet erg bekoren).

Blijf Annemiekes presentaties af en toe wel rommelig vinden. Niet meer zo erg als bij 3fm, maar heb soms geen idee waar de zinnen heengaan en soms duurt het allemaal wel wat lang. Weinig vaart. Zal niet snel mijn grote favoriet worden, maar zap er ook niet voor weg (deed ik bij Gijs meestal wel).
22 liedjes bij Gijs, erg netjes voor een programma op dat tijdstip. 24 nummers bij Annemieke.
Dat valt wel mee dan. Daar had ik idd even naar kunnen kijken.
Pot

Bericht door Pot »

petoi schreef: 11 mei 2021 16:42 Zijn vermoed ik gemiddelden voor het hele programma dus ook het uur 6-7 telt mee voor JW, dan luisteren natuurlijk lang niet zoveel als 8-9. En de overgang auto-werk, schakelen natuurlijk ook veel mensen van station of in vanwege collega's etc.
Lijkt me eerder dat er naar het hoogtepunt wordt gekeken. Dus voor de ochtendshow zal dat 8:59u zijn. Voor Wouter om 18:01u. Maar kan het mis hebben.
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

De verdubbeling voor aan de slag is denk ik dit

Weinig mensen luitsteren helemaal naar een octendshow
Je staat op, ontbijt, al of niet met kids bezig, naar school, werk, etc
Je pakt fragmenten mee

Na negen uur ben je of thuis of op je werk, Aan de slag is een musicdriven format wat lekker kabbelt

Van de heppy de peppy vive van JW en KidV naar easy listnening, mensen bewegen zich minder voort
Romeo

Bericht door Romeo »

22 liedjes bij Gijs, erg netjes voor een programma op dat tijdstip. 24 nummers bij Annemieke.
22 maar? Het Platenpaleis zat hoger, 26 of meer gemiddeld

Nou had de bonanza er ook gemiddeld 22. Maar heb nog niet geluisterd waar de praattijd van Gijs aan opgaat
Romeo

Bericht door Romeo »

Overigens vond ik De Big Frank Show nogal mager, zeker gezien de naam Big Frank Show
Er zijn wat uitgekauwde elementen en thats it

Elke dag een Frank Sinatra plaatje om half 11 en vanaf half 12 een muziekketting-item van een half uur, wat Timur al deed maar ook voor Timur al bestond. Nu is een dergelijke interactie best leuk maar vernieuwend is het niet.
RJ1984

Bericht door RJ1984 »

Romeo schreef: 11 mei 2021 17:22

Nou had de bonanza er ook gemiddeld 22. Maar heb nog niet geluisterd waar de praattijd van Gijs aan opgaat
Gijs heeft natuurlijk meer items dan het Platenpaleis. Dat scheelt enorm qua muziek. Daarom vind ik 22 nummers een mooi aantal.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Piet Puk schreef: 11 mei 2021 16:27 https://www.radiofreak.nl/aan-de-slag-o ... levert-in/

Dit kan ik me bijna niet voorstellen: tussen 06:00 en 09:00 uur luisterden in januari en februari 2021 281.000 luisteraars naar "Jan Willem start op". Na het nieuws van 09:00 uur zijn dit er opeens voor "Aan de slag" tussen 09:00 en 12:00 uur 595.000? :eek: Hoe dan? Schakelen er opeens 314.000 luisteraars over naar Radio 2? Of interpreteer ik deze cijfers verkeerd?
Je interpreteert de cijfers verkeerd. Het zijn gemiddelden. Dus het gemiddelde luistercijfer over het tijdvak 6-9. Om 9 uur luisteren er meer mensen dan om 6 uur.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Romeo

Bericht door Romeo »

RJ1984 schreef: 11 mei 2021 18:46
Gijs heeft natuurlijk meer items dan het Platenpaleis. Dat scheelt enorm qua muziek. Daarom vind ik 22 nummers een mooi aantal.
Sja, ik vind dit tijdvak zelf niet geschikt voor veel items, het is net als de Arbeidsvitaminen-uren tussen 9-12 meer geschikt voor meer muziek en minder items

Dat herinner ik me nog van Rabbering op dit tijdstip bij 3 dat het veel te druk was. 11 liedjes per uur is gewoon erg weinig
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

RJ1984 schreef: 11 mei 2021 18:46
Romeo schreef: 11 mei 2021 17:22

Waarom is dat 'natuurlijk'?

De kantoorradio heeft na jaren radio2, nog geen anderhalve uitzending van Gijs gehaald. Het mooie van Bonanza en Platenpaleis2.0 was dat je met lekker veel muziek door de middag werd geloodst, nu heb je een verkapte lunschshow tussen 14:00 en 16:00.
castmember

Bericht door castmember »

Herman ven Schippers schreef: 11 mei 2021 19:57De kantoorradio heeft na jaren radio2, nog geen anderhalve uitzending van Gijs gehaald.
Whahahahaha, ook op de thuisradio houdt hij het niet erg lang uit. Teveel geschreeuw en te weinig muziek voor het gevoel. Al is 11 platen per uur op zich niet eens zo heel slecht. Bedoel bij Jan Willem Start Op komen ze tot ongeveer 8 platen per uur. Verder denk ik dat het veel meer muziek ook een gevoel is. Als de presentator tussendoor als vervelend, saai of niet boeiend wordt ervaren dan is je gevoel dat hij er te vaak met zijn neus tussendoor zit veel sterker dan wanneer de presentator of onopvallend tussendoor praat of jij zijn/haar verhalen wel kan waarderen.

Dus meer muziek is een perceptie denk die niet alleen met het écht meer muziek draaien te maken heeft.
“Ik heb ontzettend genoten van Gijs 2.0 en heb veel bijzondere momenten beleefd met mijn gasten en de luisteraars”, zegt Gijs. “Het voelt goed om vernieuwing aan te brengen, met natuurlijk ook rubrieken die gewoon bij de show horen. Daarom de naam: Gijs 2.4.”
Bron : Radiofreak : Gijs Staverman over nieuwe programma: “Een grote eer”

Ergens zegt dit artikel wel genoeg, het programma is vernieuwd maar sommige rubrieken horen daarbij volgens Gijs. Ik heb geen idee wat spelletjes zoals Beat the Minute gewoon bij de show horen maar dat is opinie. Ik vind het wel gek dat je van een lunch-programma, wat toch minder georganiseerd en muziek-gefocust hoeft te zijn naar een tijdslot waarbij het toch meer om de muziek moet draaien. Ik krijg het gevoel dat de enige veranderingen zijn dat het (audio)logo van het programma is aangepast en dat is naar mijn idee niet handig.

Annemiek vind ik leuk, dus dat scheelt altijd al, dan heeft iemand al een streepje voor. Maar ik ben het wel met de kritiek eens dat ze soms best warrig overkomt. Zal gedeeltelijk wel de nieuwigheid zijn, maar verder helpen soms die bumpers niet die alleen maar 1 woord accentueren of even een item introduceren. Het maakt het allemaal rommeliger. Zelfde met eerst zelf een item omschrijven en daarna nog een jingle daarover te starten, voelt als mostert na de maaltijd.

Ergens denk ik toch dat dit vooral nog even wennen is en dat je over een paar weken al een veel soepeler lopend programma zal horen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
marbles

Bericht door marbles »

Ook Annemiek komt in het 1e uur gewoon tot 11 platen. En gewoon prima mix, van Abba naar The Smiths, van Coldplay naar Son Mieux. En dat 'warrige', dat vind ik juist een bepaalde vorm van charme hebben (heb ik zelf ook als ik praat, halverwege een zin 'een afbuiging' nemen). Ben juist niet zo van standaard 'zinnetjes' die klinken alsof ze van papier komen.
Minder eenheidsworst op de radio please
Romeo

Bericht door Romeo »

marbles schreef: 12 mei 2021 13:22 Ook Annemiek komt in het 1e uur gewoon tot 11 platen. En gewoon prima mix, van Abba naar The Smiths, van Coldplay naar Son Mieux. En dat 'warrige', dat vind ik juist een bepaalde vorm van charme hebben (heb ik zelf ook als ik praat, halverwege een zin 'een afbuiging' nemen). Ben juist niet zo van standaard 'zinnetjes' die klinken alsof ze van papier komen.
Een lunch is een ander soort programma dan een muziekdriven tijdslot.

Gijs continueert gewoon zijn lunchprogramma tussen 2 en 4. En nogmaal, Stenders kwam ook wel eens tot 11 platen per uur met gezever over zijn katten en de slimste mens en dat verveelde ook. 2 en 4 in de middag is net als 9-12 in de ochtend gewoon even lekker werken met veel muziek, en minder geouwehoer.

Frank deed dat met het platenpaleis perfect. Geen items (op de overdracht naar De Wild in de Middag na) maar lekker knallen, korte aankondigingen en gesprekjes.

En ja Gijs had t tweede best beluisterde programma van Radio2 maar volgend kwartaal weten we of dat alleen aan Gijs lag of ook aan het tijdslot
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

marbles schreef: 12 mei 2021 13:22 Ook Annemiek komt in het 1e uur gewoon tot 11 platen. En gewoon prima mix, van Abba naar The Smiths, van Coldplay naar Son Mieux. En dat 'warrige', dat vind ik juist een bepaalde vorm van charme hebben (heb ik zelf ook als ik praat, halverwege een zin 'een afbuiging' nemen). Ben juist niet zo van standaard 'zinnetjes' die klinken alsof ze van papier komen.
Blijft het een vreemde keus vinden om Annemiek met haar stijl van presenteren zo'n 'grote' show te geven. Het is nogal warrig, geen idee waar ze naartoe wil. En bij de verzoekjes is het niet echt een ramp, maar nu met wat meer items, vind ik het na drie dagen al behoorlijk storend. (Maar Herman, de kantoorradio mocht toch niet meer op 2? Klopt, maar vanwege corona mogen we niet elke dag op kantoor zitten)
Plaats reactie