Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Smid70

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Smid70 »

Herman ven Schippers schreef: 07 mei 2021 14:42 Dit vind ik dus precies het probleem met Carolien. Vrijdagmiddag en dan mikt ze er een Tame Impala albumversie van acht minuten in. In die tijd kun je ook drie liedjes draaien waardoor ik zin krijg in het weekend, ipv dit experimentele gedreutel. Is smaak, weet ik. Maar toch.
Vaste waarde in de top 2000.
Ik krijg direct zin in het weekend met deze top track. 🥳
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Tot beste nummer van deze eeuw gekozen bij 3fm toch?

Ik vind Carolien trouwens geen prettige DJ voor dit soort programma's. Muziekcafé doet ze leuker
SB92

Bericht door SB92 »

Herman ven Schippers schreef: 07 mei 2021 15:03
SB92 schreef: 07 mei 2021 14:45
Herman ven Schippers schreef: 07 mei 2021 14:42 Dit vind ik dus precies het probleem met Carolien. Vrijdagmiddag en dan mikt ze er een Tame Impala albumversie van acht minuten in. In die tijd kun je ook drie liedjes draaien waardoor ik zin krijg in het weekend, ipv dit experimentele gedreutel. Is smaak, weet ik. Maar toch.
Het lijkt 3FM wel.
Ik snap deze niet?
Ik vind 8 minuten Tame Impala draaien meer iets voor 3FM dan voor Radio 2. Is een vrij alternatieve band met een nieuw geluid.
density1

Bericht door density1 »

Ze zijn alle profielen van de zenders en wat daarbij hoort totaal vergeten zo lijkt het wel. Het overlapt dat het een aard heeft op alle stations. Maar dat zal wel een NPO dingetje zijn in de discussie die nu plaatsvind over die verjonging met name op TV maar op de radio is dat ook door te trekken.
Romeo

Bericht door Romeo »

Carolien kiest niet alleen de liedjes he. Er staan behalve Carolien drie andere mensen, naast productie 1 of 2 van de muziekredactie. Die kijken of een plaat niet net is gedraaid of dat die in de komende uren geprogrammeerd staat. Of dat het past op radio2

Ook Rob Stenders werkte zo en ook Frank met het platenpaleis weekeditie en Annemieke. Er komen tussen de 1000 en 2000 verzoekjes binnen bij De bonaza/platenpaleis dus een Tame Impala is goed over nagedacht.

Ik vond t juist prima passen in de middag
Michiel0345

Bericht door Michiel0345 »

Gijs Staverman neemt eigenlijk alle items van Gijs 2.0 mee naar zijn “nieuwe” show Gijs 2.4. Ik had het al verwacht gezien de programma naam eigenlijk ook bijna ongewijzigd is. Vind ik persoonlijk (op voorhand) al zonde. Mijns inziens had het een mooie mogelijkheid geweest om met een schone lei te beginnen en een “compleet nieuw” programma te creëren. Wat denken jullie?
Daan!

Bericht door Daan! »

Eens. De telefoongesprekjes passen helemaal niet op 14-16. De items waarin je de cabaretiers hoort ook niet.
Beat the minute vind ik wel een spel wat past tussen 14-16.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Michiel0345 schreef: 08 mei 2021 15:00 Gijs Staverman neemt eigenlijk alle items van Gijs 2.0 mee naar zijn “nieuwe” show Gijs 2.4. Ik had het al verwacht gezien de programma naam eigenlijk ook bijna ongewijzigd is. Vind ik persoonlijk (op voorhand) al zonde. Mijns inziens had het een mooie mogelijkheid geweest om met een schone lei te beginnen en een “compleet nieuw” programma te creëren. Wat denken jullie?
Oh echt? Wauw. Ik vond het tijdens de lunch al wat aan de drukke en onnavolgbare kant, tussen 14:00 en 16:00 past dit imo totaal niet.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

neemt hij echt alles mee? Hij noemt enkele items en die passen mijn inziens uitstekend op het tijdstip en vervelen nog niet.
Michiel0345

Bericht door Michiel0345 »

DavyGer schreef: 08 mei 2021 15:43 neemt hij echt alles mee? Hij noemt enkele items en die passen mijn inziens uitstekend op het tijdstip en vervelen nog niet.
Volgens het artikel op radiofreak neemt hij cabaret mee, ik neem aan in een wat andere vorm maar bij Gijs 2.0 waren de uuropeners ook altijd met cabaret.
Daarnaast dus beat the minute, Stavermans disco en de uitsmijter.
Dat zijn volgens mij alle items ipv enkele die vast in de show zaten.
Telefoongesprekken vind ik niet perse een vast item...
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Michiel0345 schreef: 08 mei 2021 16:01
DavyGer schreef: 08 mei 2021 15:43 neemt hij echt alles mee? Hij noemt enkele items en die passen mijn inziens uitstekend op het tijdstip en vervelen nog niet.
Volgens het artikel op radiofreak neemt hij cabaret mee, ik neem aan in een wat andere vorm maar bij Gijs 2.0 waren de uuropeners ook altijd met cabaret.
Daarnaast dus beat the minute, Stavermans disco en de uitsmijter.
Dat zijn volgens mij alle items ipv enkele die vast in de show zaten.
Telefoongesprekken vind ik niet perse een vast item...
Was mijn indruk ook: dit is toch gewoon de hele show ;-)
Pot

Bericht door Pot »

Dat de muziekitems gewoon naar 14-16u gaan vind ik niet zo gek. Op de uitsmijter na, dat is voor de lunch, niet om vijf voor vier. Maar jammer dat er niet voor wat meer vernieuwing wordt gekozen, zo lijkt het althans. Annemieke zal wel weer een zelfde soort programma maken zoals Gijs nu doet.
(...) met veel muziek, aandacht voor nieuwe podcasts, boeken, theatershows, albums en spraakmakend nieuws uit de media. De luisteraar staat centraal en zal zelf ook vaak aan bod komen.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Het is logisch om aan het format van Gijs 2.4 niet te veel te veranderen. De rest van de middagprogrammering heeft met Eddy Keur en Annemieke Schollaart toch al een totaal ander gezicht gekregen. Dan is het goed om niet de rest ook nog te gaan wijzigen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
wally

Bericht door wally »

tja...het gewone programma schuift dus gewoon 2 uurtjes door. Nou nog wat selectiever zijn qua cabaret stukjes....Ik ben niet iemand die in het verleden blijft hangen, maar de nieuwe lichting zoals Rayen Panday kan me maar matig bekoren. Smaken verschillen zal ik maar zeggen...
Romeo

Bericht door Romeo »

Nieuw op Radio2

Elk programma heeft nu de App Servkce± app naar de studio voor een plaatje of een praatje

En Jeroen van Inkel neemt Wout 2 Day over wegens ziekte Wout
Plaats reactie