Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Michiel0345

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Michiel0345 »

Tone schreef: 21 apr 2021 14:33
Pot schreef: 21 apr 2021 13:49
Romeo schreef: 21 apr 2021 13:42

Daar is op dat moment behoefte aan blijkbaar, het is al jaren het best beluisterde programma in heel radioland
Maar de cijfers lopen wel terug. Daarbij zeg ik ook niet dat het niet goed loopt. Om dat zo te behouden moet je op tijd vernieuwen. Dat gebeurt niet op dit moment, helaas. Voor mij een reden om een andere zender op te zoeken voorlopig.
Eens met Pot. Je moet vernieuwen voordat iedereen afhaakt. Dat moet je net voor zijn. Kleine renovaties hier en daar in de muziek en items. Afwijking moet niet zo groot zijn dat het heel erg opvalt en ook niet van de een op de andere dag.
Als je niet opfrist krijg je waarschijnlijk wat er bij 3FM gebeurde, bepaalde belangrijke steunpilaren vielen weg in de programmering waardoor het station z’n identiteit (en herkenbaarheid) kwijt raakte ze bleven mijns inziens ook te lang hangen in bepaalde vaste items (glazen huis bijvoorbeeld), ik heb het idee dat -als het nog niet “telaat” is- dit bij Radio 2 wel beter word ondervangen, Ekdom werd vervangen door JW wat een goede opvolger blijkt te zijn. Stenders gaat weg en de programmering word wel gelijk lichtelijk op de schop genomen maar de vertrouwde namen blijven doordeweeks toch overdag te horen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Maar de cijfers lopen wel terug.

Heb je daar cijfers van dat Aan de Slag minder wordt beluisterd?
Pot

Bericht door Pot »

Romeo schreef: 22 apr 2021 11:31
Maar de cijfers lopen wel terug.

Heb je daar cijfers van dat Aan de Slag minder wordt beluisterd?
Nee. Maar Radio 2 loopt terug. Bij Aan de Slag geef ik vernieuwing als voorbeeld om dalende luistercijfers te verminderen.
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

Pot schreef: 22 apr 2021 15:12
Nee. Maar Radio 2 loopt terug. Bij Aan de Slag geef ik vernieuwing als voorbeeld om dalende luistercijfers te verminderen.
Ik denk zelf dat heel Radio2 toe is aan opfrissing. Aan de Slag hoort daar ook bij, dat ben ik me je eens. Bart wordt ook erg kort gehouden met de talks, door het format. Geen idee of hij meer personality zou willen toevoegen op de radio, maar hij heeft het wel in zich.
Pot

Bericht door Pot »

Romeo schreef: 22 apr 2021 15:18
Ik denk zelf dat heel Radio2 toe is aan opfrissing. Aan de Slag hoort daar ook bij, dat ben ik me je eens. Bart wordt ook erg kort gehouden met de talks, door het format. Geen idee of hij meer personality zou willen toevoegen op de radio, maar hij heeft het wel in zich.
Voor meer personality en talks moet 'ie een ander tijdslot opzoeken. In mijn ogen heeft hij dat niet echt. Juist op dit tijdslot zit hij goed.
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

Wat is jullie gevoel bij de verzoekplatenprogrammas? A Lijst, Bonanza, Platenpaleis, Vyiel Friday, etc

Ik heb me wel eens afgevraagd in hoeverre de luisteraar invloed heeft op een verzoekplatenprogramma

Bij Stenders kwamen er 2000 liedjes binnen per uitzending, bij Annemieke tegen de 1200 op een goede dag in t weekend. Het platenpaleis zal ook over de 1000 zitten, Vynyl Friday zeker honderden

De luisteraar van Radio2 vraagt grotendeels Radio2 muziek aan. Omdat je 13 liedjes per uur draait kun je dus van te voren al een groffe lijst maken met de liedjes die je wilt draaien, en dan hoef je alleen nog maar even te wachten tot iemand dat verzoekje ook doet. Dat hoeft niet eens van die dag zelf te zijn, kan ook van de dag ervoor zijn of zelfs weken ervoor. Dus je stelt eerst voor 80 procent de lijst samen en zoekt er dan een luisteraars bij ipv andersom

Het valt me trouwens op dat Wout amper nog luisteraars in de uitzending haalt.

De Alijst en de Bonanza/PLatenpaleis verdwijnen per 10 mei. Dus ook minder medewerking van de luisteraar?
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 22 apr 2021 15:49
Voor meer personality en talks moet 'ie een ander tijdslot opzoeken. In mijn ogen heeft hij dat niet echt. Juist op dit tijdslot zit hij goed.
Voor mijn gevoel kan Bart nog rustig 10/15 jaar dat programma doen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Herman ven Schippers schreef: 22 apr 2021 16:28
Zeker. Heb niet het idee dat Bart zich verveelt hier. En niet iedereen wil een personalityshow. Uiteindelijk wil je ook gewoon een leuke baan
Herman ven Schippers

Romeo schreef: 22 apr 2021 16:28 Wat is jullie gevoel bij de verzoekplatenprogrammas? A Lijst, Bonanza, Platenpaleis, Vyiel Friday, etc

Ik heb me wel eens afgevraagd in hoeverre de luisteraar invloed heeft op een verzoekplatenprogramma

Bij Stenders kwamen er 2000 liedjes binnen per uitzending, bij Annemieke tegen de 1200 op een goede dag in t weekend. Het platenpaleis zal ook over de 1000 zitten, Vynyl Friday zeker honderden

De luisteraar van Radio2 vraagt grotendeels Radio2 muziek aan. Omdat je 13 liedjes per uur draait kun je dus van te voren al een groffe lijst maken met de liedjes die je wilt draaien, en dan hoef je alleen nog maar even te wachten tot iemand dat verzoekje ook doet. Dat hoeft niet eens van die dag zelf te zijn, kan ook van de dag ervoor zijn of zelfs weken ervoor. Dus je stelt eerst voor 80 procent de lijst samen en zoekt er dan een luisteraars bij ipv andersom

Het valt me trouwens op dat Wout amper nog luisteraars in de uitzending haalt.

De Alijst en de Bonanza/PLatenpaleis verdwijnen per 10 mei. Dus ook minder medewerking van de luisteraar?
Mijn verzoekjes kwamen ook wel eens een dag of zelfs twee dagen later binnen. En als je heel slecht wilt zijn, je kunt rustig roepen op de radio dat Henk uit Vlissingen iets van Queen heeft aangevraagd, want niemand zal dit in twijfel trekken. Also, Rob en Carolien hadden soms ook wel eens zin aan een bepaald nummer, maar wat nog niet aangevraagd was. En doordat te roepen kwamen de verzoekjes voor die plaat alsnog binnen.

Edit: Later binnen als in: dat ze twee dagen later gedraaid werden en mijn naam genoemd werd.
Laatst gewijzigd door Herman ven Schippers op 22 apr 2021 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Romeo

Bericht door Romeo »

Herman ven Schippers schreef: 22 apr 2021 16:31

Mijn verzoekjes kwamen ook wel eens een dag of zelfs twee dagen later binnen. En als je heel slecht wilt zijn, je kunt rustig roepen op de radio dat Henk uit Vlissingen iets van Queen heeft aangevraagd, want niemand zal dit in twijfel trekken. Also, Rob en Carolien hadden soms ook wel eens zin aan een bepaald nummer, maar wat nog niet aangevraagd was. En doordat te roepen kwamen de verzoekjes voor die plaat alsnog binnen.
Dat deed Van Inkel bij Van Inkels choice de laatste maand, dat programma was duidelijk van te voren opgenomen, maar Jeroen zei doodleuk dat er net een appje kwam van ene Ingrid (oid) die zo'n fijne zondagavond in de zon had gehad.
StefanT

Bericht door StefanT »

Herman ven Schippers schreef: 22 apr 2021 16:31

Edit: Later binnen als in: dat ze twee dagen later gedraaid werden en mijn naam genoemd werd.
Soms is het zelfs weken later, of maanden later. Zo hoorde ik een keer een audio-appje voorbijkomen die ik me al niet eens meer kon herinneren dat ik hem had ingesproken. :))

Ze doen het idd ook met tekstverzoekjes, dat ze soms denken: nu doen we deze plaat, even zoeken wanneer en door wie hij is aangevraagd.

Ik vind het wel geinig zelfs.
Pot

Bericht door Pot »

Eens. Ik zeg ook zéker niet dat hij weg moet. Alleen als hij meer talks en de personality wil uithangen, hij beter een ander tijdstip kan krijgen. Maar dat is niet het geval. Wel vind ik dat zijn huidige programma wat vernieuwd kan worden.
Oren open!
Herman ven Schippers

Pot schreef: 22 apr 2021 17:48

Eens. Ik zeg ook zéker niet dat hij weg moet. Alleen als hij meer talks en de personality wil uithangen, hij beter een ander tijdstip kan krijgen. Maar dat is niet het geval. Wel vind ik dat zijn huidige programma wat vernieuwd kan worden.
Mwoah, weet ik niet. Deze spelletjes kunnen ook nog wel even mee. Ze zijn kort, ik doe zelf wanneer ik luister altijd mee met het zestig seconden spel. En de shuffle vind ik ook leuk, al is het maar om te haten op de smaak van een ander. Paul Rabbering had gevoelsmatig bij 3FM spelletjes met hele verhalen wat echt tien minuten kon duren, dan ging ik even koffie halen. Bij Bart blijf ik juist zitten.
Romeo

Bericht door Romeo »

Herman ven Schippers schreef: 22 apr 2021 22:44 Paul Rabbering had gevoelsmatig bij 3FM spelletjes met hele verhalen wat echt tien minuten kon duren, dan ging ik even koffie halen. Bij Bart blijf ik juist zitten.
Sterker nog, ze duren soms bijna tien minuten. Hoorde net dat hij het Popduel al 15 jaar doet (en het gaat mee naar de middag)

Het probleem met het popduel overdag dat je dan tijdens werk of reizen je aandacht erbij moet houden als je virtueel mee wil doen

In de avond is dit item uitermate geschikt.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Die spelletjes speelt Paul nog steeds.
Plaats reactie