Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Michiel0345

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Michiel0345 »

Romeo schreef: 18 apr 2021 02:15
Verder heb ik t idee dat Wouter muurvast zit met zn show. De items zijn in drie jaar onveranderd, het klinkt sleets. Ik hoor er geen uitdaging meer in en wellicht staat hij open voor een ander avontuur.

Nou is 1800-2000 een vrij lastig tijdslot, het is spitsuur in de meeste gezinnen, bij de Staat kun je er voor gaan zitten met koffie, met De Wild gaat iedereen naar huis. De muziek is ook op zn saaist tijdens deze uren.

Wouter lijkt me meer in zn element als ie de middagshow doet, of de lunch of de ochtend of een vrjdagavondspecial. Maar meer dan invallen lijkt me dat er geen ruimte voor is.

Zou Rob hem willen hebben voor Veronica waar hij een meer muziekdriven programma zou kunnen maken?
Over “muurvast” gesproken, ik luister regelmatig naar Bart Arens, opzich een leuk programma, veel muziek en hij luistert lekker weg maar hoe lang is dit “format” al wel niet hetzelfde? Voor zover ik mij kan herinneren (correct me if I’m wrong) heeft hij al zolang als dat het programma oud is het 60 seconden spel en de top 2000 shuffle.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Michiel0345 schreef: 19 apr 2021 20:59
Romeo schreef: 18 apr 2021 02:15
Verder heb ik t idee dat Wouter muurvast zit met zn show. De items zijn in drie jaar onveranderd, het klinkt sleets. Ik hoor er geen uitdaging meer in en wellicht staat hij open voor een ander avontuur.

Nou is 1800-2000 een vrij lastig tijdslot, het is spitsuur in de meeste gezinnen, bij de Staat kun je er voor gaan zitten met koffie, met De Wild gaat iedereen naar huis. De muziek is ook op zn saaist tijdens deze uren.

Wouter lijkt me meer in zn element als ie de middagshow doet, of de lunch of de ochtend of een vrjdagavondspecial. Maar meer dan invallen lijkt me dat er geen ruimte voor is.

Zou Rob hem willen hebben voor Veronica waar hij een meer muziekdriven programma zou kunnen maken?
Over “muurvast” gesproken, ik luister regelmatig naar Bart Arens, opzich een leuk programma, veel muziek en hij luistert lekker weg maar hoe lang is dit “format” al wel niet hetzelfde? Voor zover ik mij kan herinneren (correct me if I’m wrong) heeft hij al zolang als dat het programma oud is het 60 seconden spel en de top 2000 shuffle.
Format sinds kort al 75 jaar ;-)
castmember

Bericht door castmember »

En ik vind het format heerlijk. Past goed bij de werkdag en die ochtend zien te overleven ;-)
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 19 apr 2021 21:34
Format sinds kort al 75 jaar ;-)
Haha precies, en nog steeds het best beluisterde programma van de Radio.

Ik snap het als iemand zegt dat een Arbeidsvitiamenenachitg programma niet vernieuwend maar dit wat Bart doet is denk ik t hoogt haalbare in dit format, twee spelletjes en een mashh-up

Ik denk dat Bart zeker een personalityshow kan dragen. Maar tussen 9 en 12 past dat niet zo. Ekdom probeerde er op dat tijdstip een personality show van te maken wat aardig lukte maar ook weerstand op riep. Tussen 9 en 12 wil je voorspelbaar en rustig
Michiel0345

Bericht door Michiel0345 »

Aan de slag is ook een lekker programma voor dat tijdstip. Aan de andere kant vind ik dat er ook een vorm van sleur in zit, niet perse bij Bart persoonlijk, maar wel voor (mij als) de luisteraar, en ik weet niet of dat iets positiefs is, ik heb het gevoel dat het ook wel goed is om soms iets om te gooien zodat je als luisteraar ook weer getriggerd word. Daarnaast denk ik dat Bart ook meer zou kunnen excelleren in een ander format of programma. Hij lijkt me ook wel iemand voor het tijdslot 22:00 - 00:00 een tijdslot waar qua radiomaken ook wat meer rust fijn is. En zou Rick van V dan niks zijn voor 09-12 sochtends? Bij van Inkels choice ging het ook lekker, korte krachtige talks en lekker veel platen, kortom, zoals ik Rick graag hoor
Pot

Bericht door Pot »

Bart moet je daar gewoon laten zitten. De opbouw van het programma blijf ik prima vinden (genoeg muziek, om 30 minuten nieuws en korte talks). Maar qua muziek en items mag er echt wel vernieuwing in komen. Naar mijn gevoel steeds weer hetzelfde rijtje artiesten en erg veel Nederlandstalige muziek. Dat kwam me vorige week echt m'n strot uit lopen.

Niets ten nadele van Bart Arens. In mijn ogen kan hij nog jaren mee, maar zijn programma is aan een onderhoudsbeurt nodig.
Oren open!
Henkjan2016

Michiel0345 schreef: 20 apr 2021 22:55 Aan de slag is ook een lekker programma voor dat tijdstip. Aan de andere kant vind ik dat er ook een vorm van sleur in zit, niet perse bij Bart persoonlijk, maar wel voor (mij als) de luisteraar, en ik weet niet of dat iets positiefs is, ik heb het gevoel dat het ook wel goed is om soms iets om te gooien zodat je als luisteraar ook weer getriggerd word. Daarnaast denk ik dat Bart ook meer zou kunnen excelleren in een ander format of programma. Hij lijkt me ook wel iemand voor het tijdslot 22:00 - 00:00 een tijdslot waar qua radiomaken ook wat meer rust fijn is. En zou Rick van V dan niks zijn voor 09-12 sochtends? Bij van Inkels choice ging het ook lekker, korte krachtige talks en lekker veel platen, kortom, zoals ik Rick graag hoor
Maar dan blijf je een ander poppetje neerzetten die dezelfde Nederlandstalige muziek draait.
Romeo

Bericht door Romeo »

Pot schreef: 20 apr 2021 23:05 , maar zijn programma is aan een onderhoudsbeurt nodig.
Zijn programma, of beter gezegd, dit soort programmas scoren juist goed door de herkenbare platen elke dag. Niet ingewikkeld. Als je het gaat veranderen lopen mensen weg. Ik herinner me dat Michiel Veenstra op dit tijdslot wat alternatieve liedjes draaide. Ikzelf haakte af.
Henkjan2016

Romeo schreef: 20 apr 2021 23:29
Pot schreef: 20 apr 2021 23:05 , maar zijn programma is aan een onderhoudsbeurt nodig.
Zijn programma, of beter gezegd, dit soort programmas scoren juist goed door de herkenbare platen elke dag. Niet ingewikkeld. Als je het gaat veranderen lopen mensen weg. Ik herinner me dat Michiel Veenstra op dit tijdslot wat alternatieve liedjes draaide. Ikzelf haakte af.
En die andere 3fm-meuk die Michiel moest draaien was daar niet debet aan?
Was urbantijd van 3fm
Pot

Bericht door Pot »

Romeo schreef: 20 apr 2021 23:29
Maar heb ik het per sé over alternatieve liedjes? Lees nog eens. Ik heb het over hetzelfde rijtje artiesten die bijna dagelijks langs komen (bijv. George Ezra, Prince etc.). In het bijzonder de Nederlandstalige artiesten (Suzan & Freek, Racoon, Bløf).
Zijn items zijn er al sinds ik luister naar Bart. Je kunt toch best wel eens wat gaan veranderen daarin? Wie zegt dat er bij een nieuw item luisteraars afhaken?
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

Pot schreef: 21 apr 2021 09:09 Ik heb het over hetzelfde rijtje artiesten die bijna dagelijks langs komen (bijv. George Ezra, Prince etc.). In het bijzonder de Nederlandstalige artiesten (Suzan & Freek, Racoon, Bløf).
Zijn items zijn er al sinds ik luister naar Bart. Je kunt toch best wel eens wat gaan veranderen daarin? Wie zegt dat er bij een nieuw item luisteraars afhaken?
Daar is op dat moment behoefte aan blijkbaar, het is al jaren het best beluisterde programma in heel radioland
Pot

Bericht door Pot »

Romeo schreef: 21 apr 2021 13:42
Pot schreef: 21 apr 2021 09:09 Ik heb het over hetzelfde rijtje artiesten die bijna dagelijks langs komen (bijv. George Ezra, Prince etc.). In het bijzonder de Nederlandstalige artiesten (Suzan & Freek, Racoon, Bløf).
Daar is op dat moment behoefte aan blijkbaar, het is al jaren het best beluisterde programma in heel radioland
Maar de cijfers lopen wel terug. Daarbij zeg ik ook niet dat het niet goed loopt. Om dat zo te behouden moet je op tijd vernieuwen. Dat gebeurt niet op dit moment, helaas. Voor mij een reden om een andere zender op te zoeken voorlopig.
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

Pot schreef: 21 apr 2021 13:49
Maar de cijfers lopen wel terug. Daarbij zeg ik ook niet dat het niet goed loopt. Om dat zo te behouden moet je op tijd vernieuwen. Dat gebeurt niet op dit moment, helaas. Voor mij een reden om een andere zender op te zoeken voorlopig.
Ik denk dat het deels komt door het thuiswerken dat t opvalt, het zij arbeidsvitaminen om lekker in de fabriek of op kantoor op de achtergrond te horen.
Tone

Bericht door Tone »

Waarom is er vanavond op radio 2 i.p.v. Wout2day 'elke dag is Wouter dag'? Lijkt eenmalig. Op 3fm is i.p.v. vrij 'je wilt alleen maar vrij zijn'. Waarom is dat? En heeft het verband met elkaar? Of is dit een oud idee, omdat de versoepelingen in eerste instantie vandaag in zouden gaan?
Tone

Bericht door Tone »

Pot schreef: 21 apr 2021 13:49
Romeo schreef: 21 apr 2021 13:42
Eens met Pot. Je moet vernieuwen voordat iedereen afhaakt. Dat moet je net voor zijn. Kleine renovaties hier en daar in de muziek en items. Afwijking moet niet zo groot zijn dat het heel erg opvalt en ook niet van de een op de andere dag.
Plaats reactie