Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 07 mar 2021 11:19
Radiooidar schreef: 07 mar 2021 07:32 Echt sneu voor haar dat ze uur moet inleveren voor zo'n matige dj.
Een stemprobleem maakt één van Nederlands beste dj's ooit niet direct een matige dj. Ik heb hem vanmorgen niet gehoord, maar matige dj kan echt niet waar zijn.
Zoals iemand anders hier al zei een voetballer met een spierblessure stel je ook niet op. Dan kan het nog zo'n goede speler zijn, maar met een blessure kan iemand terugvallen tot een 'matige' voetballer, die hij in topconditie niet geweest was. Datzelfde geld voor Van Inkel. Ik vind het erg pijnlijk om naar te luisteren. Vanochtend heb ik weer geluisterd maar bepaalde gesprekken en talks laat hij over aan zijn producer/side-kick. Van Inkel is duidelijk niet in topconditie. Niet opstellen maar in alle rust laten herstellen, zodat hij in topvorm weer z'n rentree kan maken.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Radiooidar schreef: 07 mar 2021 07:32 Echt sneu voor haar dat ze uur moet inleveren voor zo'n matige dj.
Een stemprobleem maakt één van Nederlands beste dj's ooit niet direct een matige dj. Ik heb hem vanmorgen niet gehoord, maar matige dj kan echt niet waar zijn.
Ik doel dan ook totaal niet op die stemproblemen. Dat is namelijk erg sneu voor hem, maar ook zonder die problemen mag hij van mij van de radio.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radiooidar schreef: 07 mar 2021 13:15
Ik doel dan ook totaal niet op die stemproblemen. Dat is namelijk erg sneu voor hem, maar ook zonder die problemen mag hij van mij van de radio.
Ik heb het idee dat je woorden verkeerd geïnterpreteerd worden. Los van smaak en de huidige fysieke gesteldheid ben ik (ook) van mening dat Jeroen van Inkel niets extra's toevoegt aan het huidige Radio 2 en dat Radio 2 niet moet dienen als een soort opvanghuis voor jocks die zijn bedankt door commerciële zenders. Juist met de programma's van bijvoorbeeld Stefan Stasse, Emmely de Wilt of Jan-Willem Roodbeen onderscheid Radio 2 zich van de commerciële radio. Met jocks als Jeroen van Inkel, Gijs Staverman, Wouter van der Goes, Ruud de Wild en Rick van Velthuyzen onstaat er een classic Q Music of classic 538. Totaal onnodig. Liever een sterke onderscheidende Radio 2 dan een Radio 2 dat commerciële radio speelt.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Dat ben ik wel met je een Phoenix. Radio 2 is nu niets meer dan een commerciële zender met dito dj's, zaterdag tussen twaalf en twee daar gelaten. Dat wordt inderdaad versterkt door dj's als Jeroen van Inkel.

Dat neemt niet weg dat juist deze commerciële dj's bij Radio 2 een ruggengraat zijn waar menig station jaloers op zal zijn. Objectief gezien, zijn het allemaal hele goede radiomakers en zeker geen matige dj's.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 07 mar 2021 13:39 Dat neemt niet weg dat juist deze commerciële dj's bij Radio 2 een ruggengraat zijn waar menig station jaloers op zal zijn. Objectief gezien, zijn het allemaal hele goede radiomakers en zeker geen matige dj's.
Er is een reden dat jocks als Jeroen van Inkel en Rick van Velthuyzen hun dagen slijten in de daluren op Radio 2 en dat is niet omdat deze jocks zo gewild zijn bij de commerciële zenders. Die jaloezie zal wel meevallen.

Ik geloof ook niet dat een commerciële zender de door met stemproblemen geplaagde Van Inkel zou inzetten. Even uitzieken en herstellen. Wat ik gisteren en vandaag heb gehoord kan simpelweg niet. En dat staat volledig los van de kwaliteiten van Van Inkel.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 07 mar 2021 15:08 Er is een reden dat jocks als Jeroen van Inkel en Rick van Velthuyzen hun dagen slijten in de daluren op Radio 2 en dat is niet omdat deze jocks zo gewild zijn bij de commerciële zenders. Die jaloezie zal wel meevallen.
Dat zijn niet de enige commerciële jongens. Gijs Staverman en Ruud de Wild zijn voorbeelden op prime time.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 07 mar 2021 16:41 Dat zijn niet de enige commerciële jongens. Gijs Staverman en Ruud de Wild zijn voorbeelden op prime time.
Zijn commerciëlen jaloers op Staverman en De Wild? De De Wild die werd bedankt door 538 en Staverman die structureel door reclamepingels en het begin van de reclameboodschap heenpraat? Vooral dat laatste kan toch niet tot jaloezie leiden bij commerciële zenders. Nee, af en toe duiken er geruchten op over vermeende commerciële interesse in deze twee heren, maar ik denk dat beiden in hun handjes mogen knijpen dat ze op sleutelposities zitten op Radio 2.
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 07 mar 2021 18:34 ? De De Wild die werd bedankt door 538
Hoe scoorde De Wild in zn laatste jaar op 538? Los van kwaliteit van t programma.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 07 mar 2021 20:41
Hoe scoorde De Wild in zn laatste jaar op 538? Los van kwaliteit van t programma.
Geen idee. Volgens mij sprak hij wel een 'te oude' groep aan en was dat reden om met hem te stoppen. Met Coen & Sander werd ingezet op verjonging van de luisteraars. Volgens mij slaagde 538 daarin.

Maar vanwaar deze vraag? Ik zie de relatie tot de discussie die nu gevoerd wordt niet.
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 07 mar 2021 21:12

Maar vanwaar deze vraag? Ik zie de relatie tot de discussie die nu gevoerd wordt niet.
Nou, als je scoort en toch geen nieuw contract krijgt dan wou De Mol dus een andere doelgroep aanspreken.
Aks de luistercijfers slechter werden dan begrijp ik het.

Maar als 538 moest verjongen dan strookt dat niet met dat De Mol wilde dat Evers fulltime zou blijven. Evers wilde 4 dagen per week.

Maar goed, Staverman zat een paar jaar terug op de schopstoel en had toch het 2e best beluisterde programma van Nederland
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 07 mar 2021 18:34 Zijn commerciëlen jaloers op Staverman en De Wild?
Weet ik niet. Ik denk wel dat mannen als Herbert Visser en Nico Silvius de gehele line up van Radio 2 waarschijnlijk niet verkeerd vinden.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Phoenix schreef: 07 mar 2021 21:12
Romeo schreef: 07 mar 2021 20:41
Geen idee. Volgens mij sprak hij wel een 'te oude' groep aan en was dat reden om met hem te stoppen. Met Coen & Sander werd ingezet op verjonging van de luisteraars. Volgens mij slaagde 538 daarin.

-smok Oud zeer kan een mogelijkheid zijn?

https://zappen.blog.nl/talpa/2008/08/15 ... ud-de-wild
Acchero

Bericht door Acchero »

Waarom heeft Van Inkel het niet omgedraaid? Is hij eerst begonnen met zijn nachtprogramma en daarna pas zijn ochtendshow? Ik zag dat Blokhuis wel nog het nachtprogramma verving?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 07 mar 2021 21:58
Phoenix schreef: 07 mar 2021 18:34 Zijn commerciëlen jaloers op Staverman en De Wild?
Weet ik niet. Ik denk wel dat mannen als Herbert Visser en Nico Silvius de gehele line up van Radio 2 waarschijnlijk niet verkeerd vinden.
Dat laatste geloof ik graag. Marc Adriani en Dave Minneboo zullen de line-up van Radio 2 ook niet verkeerd vinden, maar dat wil niet zeggen dat ze iedere Radio 2 jock coute que coute voor hun commerciële zenders willen halen. Er is een reden dat commerciële mannen als Staverman, De Wild, Van Inkel en Van der Goes bij de publieken zitten. Radio 2 is een opvanghuis voor jocks die bij de commerciëlen geen onderdak meer kunnen vinden. Intussen schermen deze met het feit dat ze meer vrijheden genieten bij de publieken, maar ooit kozen ze juist voor de commerciëlen vanwege deze vrijheden. ... en het geld natuurlijk ;-)
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Phoenix schreef: 08 mar 2021 11:33
Oortjes schreef: 07 mar 2021 21:58
Dat laatste geloof ik graag. Marc Adriani en Dave Minneboo zullen de line-up van Radio 2 ook niet verkeerd vinden, maar dat wil niet zeggen dat ze iedere Radio 2 jock coute que coute voor hun commerciële zenders willen halen. Er is een reden dat commerciële mannen als Staverman, De Wild, Van Inkel en Van der Goes bij de publieken zitten. Radio 2 is een opvanghuis voor jocks die bij de commerciëlen geen onderdak meer kunnen vinden. Intussen schermen deze met het feit dat ze meer vrijheden genieten bij de publieken, maar ooit kozen ze juist voor de commerciëlen vanwege deze vrijheden. ... en het geld natuurlijk ;-)
-smok Een opvanghuis dat vandaag de dag de nummer 1 is.Wie zorgt voor Wie of Wat?
Plaats reactie