Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix »

Zwarte Stoomboot schreef: 24 feb 2021 15:06
Romeo schreef: 24 feb 2021 13:15 De Bonanza is ook geen beschermde naam voor een radioprogramma, er is al een tv serie die zo heet en waar het is van gejat
Het programma heet dan ook niet 'De Bonanza', maar 'Stenders Platenbonanza'. Dat lijkt me onderscheidend genoeg om moeilijk over te doen.
Met creativiteit kun je hier wel omheen werken. Nogmaals "bonanza" kan niet geclaimd worden, dus een alternatieve naam met "bonanza" erin verwerkt kan al een oplossing zijn.

Maar volgens mij is hier weer een discussie gaande over een (nog) niet bestaand probleem. :lol:
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Calypso

Bericht door Calypso »

Zwarte Stoomboot schreef: 24 feb 2021 15:06
Romeo schreef: 24 feb 2021 13:15 De Bonanza is ook geen beschermde naam voor een radioprogramma, er is al een tv serie die zo heet en waar het is van gejat
Het programma heet dan ook niet 'De Bonanza', maar 'Stenders Platenbonanza'. Dat lijkt me onderscheidend genoeg om moeilijk over te doen.
En daarom gaat het gewoon Stenders Muziekbonanza heten, en het "probleem" is opgelost.
Netty

Bericht door Netty »

Ik hoop mag toch hopen van niet. Erg genoeg dat Rob en Carolien weggaan. Er zullen toch wel betere vervangers zijn dan Frank ???
aapdedino

Bericht door aapdedino »

We weten toch al dat Veronica de naam 'Bonanza' het voeren en niet 'Stenders Platenbonanza'.
Willembever

Bericht door Willembever »

Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die het jammer vind dat Stenders vertrekt. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in de programmamaker Stenders, de zenderleider boeit me niet zo. De programma's op Radio 2 (platenbonanza, stenders latevermaak en zeker ook de Verrukkelijke15) vind ik prima zo. 3 x reclame ertussen vind ik helemaal niks, het kan dus nooit beter worden in mijn ogen. Én Stenders is pas goed als ie de gehele vrijheid heeft/voelt om iets te maken, anders gaat ie op een ontactische manier de confrontatie aan met de autoriteit, heeft het verleden bewezen. Hij zal het prima uit hebben onderhandeld dit keer, maar voor hoe lang gaat dat goed? De Mol staat nou niet echt bekend als een volgzaam type, eerder van; wie betaalt, bepaald.

Ik had het idee dat Stenders al een beetje de onderkoning was bij Radio 2, de marktleider, en dat ie kon doen en laten wat ie wilde. De programma's maken die ie wilde, met zijn muziek, met zijn eigen mensen, allemaal van af z'n zolderkamertje, camera uit, Freakerige vrijdagavonden waarbij de uren voor hem aangepast werden aan zijn concept. Dit klinkt allemaal veel meer als een programmamaker dan als een verantwoordelijke directeur. En dan geef je dat allemaal op om zenderleider te worden bij een marginale zender? Met John de Mol als eigenaar met een zekere reputatie. En wat als De Mol zijn Talpa verkoopt, zo lekker lijkt het daar niet te gaan? Als Rob volgend jaar maar niet al spijt heeft..
Laatst gewijzigd door Willembever op 24 feb 2021 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Willembever schreef: 24 feb 2021 19:53 Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die het jammer vinden dat Stenders vertrekt. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in de programmamaker Stenders, de zenderleider boeit me niet zo. En de programma's op Radio 2 (platenbonanza, stenders latevermaak en zeker ook de Verrukkelijke15) vind ik prima zo. 3 x reclame ertussen vind ik helemaal niks, het kan dus nooit beter worden in mijn ogen. Én Stenders is pas goed als ie de gehele vrijheid heeft om iets te maken, anders gaat ie altijd op een ontactische manier de confrontatie aan, heeft het verleden geleerd. Hij zal het best prima uit hebben onderhandeld dit keer, maar voor hoe lang gaat dat goed? De Mol staat nou niet echt bekend als een volgzaam type, eerder van wie betaald bepaald.

Ik had het idee dat Stenders al een beetje de onderkoning was bij Radio 2, de marktleider, en dat ie kon doen en laten wat ie wilde. De programma's maken die ie wilde, met zijn muziek, met zijn eigen mensen, allemaal van af zn zolderkamertje, camera uit, Freakerige vrijdagavonden waarbij de uren voor hem aangepast werden aan zijn concept. Dit klinkt allemaal veel meer als een programmamaker dan als een verantwoordelijke directeur. En dan geef je dat allemaal op om zenderleider te worden bij een marginale zender. Met John de Mol als eigenaar met een zekere reputatie. En wat als De Mol zijn Talpa verkoopt, zo lekker lijkt het ook niet te gaan? Als Rob volgend jaar maar niet al spijt heeft..
Duidelijk verhaal ;-)

1 correctie: SLV was op 3fm.
Willembever

Henkjan2016 schreef: 24 feb 2021 20:06
Duidelijk verhaal ;-)

aaii, One Night Stenders uiteraard HenkJan.

Misschien wat warrig opgeschreven, maar je snapt mijn punt denk.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Willembever schreef: 24 feb 2021 20:21
Henkjan2016 schreef: 24 feb 2021 20:06
Duidelijk verhaal ;-)

aaii, One Night Stenders uiteraard HenkJan.

Misschien wat warrig opgeschreven, maar je snapt mijn punt denk.
Zeker. Daarom verwacht ik ook, gezien de lange tijd tot de stap daadwerkelijk is genomen, dat er heel veel afspraken liggen. En kx heeft ie ook gerund als stationmanager, maar helaas kon dat niet meer nadat Oerlemans niet meer sponsorde.
density1

Bericht door density1 »

Willembever schreef: 24 feb 2021 19:53 Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die het jammer vind dat Stenders vertrekt. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in de programmamaker Stenders, de zenderleider boeit me niet zo. De programma's op Radio 2 (platenbonanza, stenders latevermaak en zeker ook de Verrukkelijke15) vind ik prima zo. 3 x reclame ertussen vind ik helemaal niks, het kan dus nooit beter worden in mijn ogen. Én Stenders is pas goed als ie de gehele vrijheid heeft/voelt om iets te maken, anders gaat ie op een ontactische manier de confrontatie aan met de autoriteit, heeft het verleden bewezen. Hij zal het prima uit hebben onderhandeld dit keer, maar voor hoe lang gaat dat goed? De Mol staat nou niet echt bekend als een volgzaam type, eerder van; wie betaalt, bepaald.

Ik had het idee dat Stenders al een beetje de onderkoning was bij Radio 2, de marktleider, en dat ie kon doen en laten wat ie wilde. De programma's maken die ie wilde, met zijn muziek, met zijn eigen mensen, allemaal van af z'n zolderkamertje, camera uit, Freakerige vrijdagavonden waarbij de uren voor hem aangepast werden aan zijn concept. Dit klinkt allemaal veel meer als een programmamaker dan als een verantwoordelijke directeur. En dan geef je dat allemaal op om zenderleider te worden bij een marginale zender? Met John de Mol als eigenaar met een zekere reputatie. En wat als De Mol zijn Talpa verkoopt, zo lekker lijkt het daar niet te gaan? Als Rob volgend jaar maar niet al spijt heeft..
Neem aan dat Stenders weet waar hij aan begint. Alles is in de afgelopen maanden uitvoerig uitonderhandeld ga ik vanuit. En het speelt al heel wat jaartjes mind you. Een aantal jaar geleden was het persbericht nog warm en geplaatst in de media waarna hij ter elfder ure zijn keutel toch maar in trok en bij Radio 2 bleef dat was toen een heel relletje weet ik nog.. Dat hij nu wel doorpakt en er voor gaat is een teken dat hij er nog steeds vertrouwen in heeft. We gaan het zien en horen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Ik denk gewoon dat Stenders gewoon vier jaar gaat cashen wat ik begrijp en uiteindelijk naar Radio5 gaat, wat langzaam het huidige radio2 wordt

3Fm kan beter gewoon fuseren met FunX, snap ook niet dat dat niet al drie jaar geleden is gebeurd.
Willembever

density1 schreef: 24 feb 2021 20:47
Neem aan dat Stenders weet waar hij aan begint. Alles is in de afgelopen maanden uitvoerig uitonderhandeld ga ik vanuit. En het speelt al heel wat jaartjes mind you. Een aantal jaar geleden was het persbericht nog warm en geplaatst in de media waarna hij ter elfder ure zijn keutel toch maar in trok en bij Radio 2 bleef dat was toen een heel relletje weet ik nog.. Dat hij nu wel doorpakt en er voor gaat is een teken dat hij er nog steeds vertrouwen in heeft. We gaan het zien en horen.
Let wel, al ik het iemand gun dat het goed uitpakt dan is het Stenders wel. Denk wel dat het belangrijk is dat de luistercijfers snel beter worden na zijn komst.
Tone

Bericht door Tone »

In navolging op de rest. Als Gijs en Stefan ook vertrekken en ik rekening houdt met extra uren voor Powned, verwacht ik de volgende programmering:

06:00-09:00 Jan-Willem start op (BNNVARA)
09:00-12:00 Aan de slag (Avrotros)
12:00-14:00 Giel (KRO-NCRV of BNNVARA)
14:00-16:00 Annemieke A-lijst (Avrotros) /zaterdag en zondag + eventueel vrijdag Rick van V (PowNed)
16:00-18:00 Ruud de Wild (KRO-NCRV). Als Ruud weggaat, dan Wouter van der Goes
18:00-20:00 Wout2day (KRO-NCRV). Als Ruud weggaat, dan Wildgroei
20:00-22:00 Emmily de Wilt (KRO-NCRV)
22:00-00:00 Rabbering laat (Avrotros?)
00:00:02:00 Kimberly Dekker (WNL)
02:00-04:00 Powned
04:00-06:00 Zet hem op Rutger (BNNVARA)

Weekend:
07:00-10:00 uur RinkeldeKinkel (BNNVARA) Jeroen van Inkel wil niet eerder opstaan. Dus de start blijft om 7 uur.
10:00-12:00 Shay en Morad of Martine ten klooster
12:00-14:00 Spijkers met koppen/Hofleverancier van de liefde (BNNVARA)
14:00-16:00 Rick van V (Powned)
16:00-02:00 geen wijzigingen

Vrijdagavond laat en in de nacht zullen er ook wat wijzigingen zijn. Soulnight op zaterdag blijft.

De lunch wordt denk ik gevuld door Giel. Ik denk dat hem goed past. Wat meer gelul dan tijdens 9-12 en 14-16 en kan de hoofdlijn van Gijs doorzetten.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

@tone, waarom heb je Stefan Stasse uit de programmering gehaald?
En Rutger Radstaake terug op die uren, denk je dat echt?
Orange

Bericht door Orange »

De omroeppolitiek speelt nu wel flink parten voor Radio 2. Stenders stopt na deze week en dan zetten ze Frank van 't Hof tijdelijk neer. Als je het goed zou aanpakken als zender, zet je a.s. maandag de definitieve opvolger er neer. Maar dat kan niet, want er moeten allerlei procedures doorlopen worden. Terwijl als ik Radio 2 was er voor zou kiezen de veranderingen beperkt te laten zijn. Dus een soortgelijk programma handhaven met een definitieve opvolger. Lijkt me dan het meest logisch dat Annemieke Schollaert met haar A-lijst dan van maandag t/m vrijdag komt. Dat zou je dus al maandag moeten gaan doen ipv een paar maanden omroeppolitiek bedrijven.

Ander punt is dat sommigen suggereren dat Frank van 't Hof in het kielzog van Stenders naar Veronica gaat omdat zijn vrouw ook al bij Talpa werkt. Dat soort logica ontgaat mij volkomen. Ik heb mijn vriendin ooit ontmoet op het werk en koos er toen voor op na verloop van tijd weg te gaan, juist omdat het wat mij betreft gezond is dat je niet bij dezelfde werkgever zit. Als ik Frank en Coco was, zou ik dus niet gaan voor een overstap van Frank naar Talpa.
jessica

Bericht door jessica »

Frank werkt ook nog in de ondersteuning van Radio zenders in het bedrijf van zijn vader en hem. Radio2 is daarvan ook klant. Dus waarom zou je weggaan? Hij doet meer dan DJ alleen.
Plaats reactie