Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Acchero

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Acchero »

Misschien een hele vreemde gedachtesprong hoor, maar... Is het voor Annemieke onmogelijk om haar contract bij AVROTROS op te zeggen en te tekenen bij BNNVARA? Voor Paul was het een klein klusje om van KRO-NCRV naar AVROTROS te hoppen, en voor Jan-Willem & Jeroen eveneens van AVROTROS naar BNNVARA.
Romeo

Bericht door Romeo »

Oke, ik vind dat Annemieke een topdj is en die plek verdient maar sentiment werd niet op prijs gesteld dus hier de feiten

In 2017 scoorde Annemieke met de A Lijst net zo goed als de Bonanza
Sinds 2018 scoort de Alijst net zo goed als de Bonanza op de andere dagen

je wil dus geen ander programma tusssen 2 en 4 maar een verzoekplatenprogramma

Natuurlijk zal Stenders luisteraars meenemen maar niet allemaal. Misschien niet eens heel veel. Radio2 is de best of een na best beluiserde zender. Veronica scooort onder de 3 procent. Mensen zijn gewoontedieren,z luisteren voor de verzoekjes tussen 2 en 4 dus dat kunnen ze net goed blijven doen op Radio2

Verder kun je aandragen dat een andere DJ beter op zn plek is tusse 2 en 4 maar dat is OOK sentiment aangezien Annemiek net zo goed scoort als Rob
EN ja, Rob wordt concurent. So what, dat houdt de boel scherp en Veronica is geen Q of 10 dus zoveel zorgen hoeven ze zich niet te maken.

Gewon Annemiek naar deze plek. Die heeft bewezen deze plek aan te kunnnen
Romeo

Bericht door Romeo »

Verder erger ik me aan dat Terug Naar Veronica ge-ouwehoer
Het oude Veronica bestaat niet meer, dat werd BNN en 538

Veronica is een merknaam niets meer
jessica

Bericht door jessica »

Denk wel dat Radio2 hier een klap door krijgt. Radio2 zit al in een licht dalende lijn. Persoonlijk luisterde ik alleen nog naar Stenders op Radio2. De rest vind ik wel heel erg behoudend. Vooral de laatste jaren is het muziekaanbod al enorm afgevlakt. Rob Stenders heeft wel eens laten vallen dat Radio 2,5 zijn ideale station zou zijn. Iets tussen het vroegere Radio3 en het huidige Radio2 in. Hopelijk kan hij dat bij Veronica realiseren.

Hopelijk wordt Veronica iets spraakmakender en brutaler dan het huidige radio2. Hoe zit het eigenlijk met de kavelbeperkingen. Als je alleen maar oude meuk mag draaien op Veronica is het al tot mislukken gedoemd. Ik hoop nog steeds dat ze de licenties van Sky en Veronica omdraaien zodat alles weer kan op Veronica vanaf 1 juli en dat Sky zich voornamelijk richt op oldies. Sky gaat toch langzaam naar beneden. Dat waarom zouden ze dit niet wisselen.

Hopelijk heeft Stenders dit allemaal contractueel afgedwongen. Het gaan in ieder geval niet 300 liedjes in ellen lange rotatie worden. Als Stenders het echt naar eigen hand mag zetten kan Veronica wel een heel goed station worden. Goede Dj's nu al en goede muziek. Radio2 is me vanaf dat moment wel kwijt als luisteraar. Ik luisterde toch al steeds minder naar ze.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Romeo schreef: 24 feb 2021 01:43 Oke, ik vind dat Annemieke een topdj is en die plek verdient maar sentiment werd niet op prijs gesteld dus hier de feiten

In 2017 scoorde Annemieke met de A Lijst net zo goed als de Bonanza
Sinds 2018 scoort de Alijst net zo goed als de Bonanza op de andere dagen

je wil dus geen ander programma tusssen 2 en 4 maar een verzoekplatenprogramma

Natuurlijk zal Stenders luisteraars meenemen maar niet allemaal. Misschien niet eens heel veel. Radio2 is de best of een na best beluiserde zender. Veronica scooort onder de 3 procent. Mensen zijn gewoontedieren,z luisteren voor de verzoekjes tussen 2 en 4 dus dat kunnen ze net goed blijven doen op Radio2

Verder kun je aandragen dat een andere DJ beter op zn plek is tusse 2 en 4 maar dat is OOK sentiment aangezien Annemiek net zo goed scoort als Rob
EN ja, Rob wordt concurent. So what, dat houdt de boel scherp en Veronica is geen Q of 10 dus zoveel zorgen hoeven ze zich niet te maken.

Gewon Annemiek naar deze plek. Die heeft bewezen deze plek aan te kunnnen
Ik begon inderdaad over sentiment, maar is het nu nodig om meteen te concluderen dat ik jouw mening niet op prijs stel?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 23 feb 2021 22:31
Janno schreef: 23 feb 2021 22:24
Henkjan2016 schreef: 23 feb 2021 22:18

Je gaat voor de sterkste opstelling toch? Daar win je luisteraars mee. Niet met sentimenten.
Ik mijn optiek behoort Annemiek helemaal niet tot deze groep.
Maar Annemieke doet het toch prima in de luistercijfers? Dat is geen kwestie van sentimenten, maar feiten.
De tendens is hier voornamelijk dat Annemiek het verdient op basis van de verloren rechtszaak. Dat noem ik sentiment.
Ben het zeker met je eens dat sentimenten niet een reden zijn om iemand die uren te geven, maar als diegene ook nog prima luistercijfers uit het verleden kan overleggen (die gingen zelfs wat om hoog als ik het me goed herinner) vind ik het toch een beetje een ander verhaal. Ze is ook niet mijn favoriete dj, maar kennelijk hebben veel luisteraars dat destijds niet zo ervaren.

Daar moet wel bij worden aangetekend dat Annemieke in de tijd dat ze de a-lijst op werkdagen maakte, ze geen concurrentie had van een soortgelijk programma, die heeft ze straks wel. Dat zou welzeker een reden kunnen zijn om er een bekendere naam tegenover te zetten.

Overigens komen er bij mij niet direct heel veel namen boven: Giel zou kunnen, al is hij niet de eerste waar ik aan denk voor 14-16. Van Inkel wat meer, maar eerst maar eens even afwachten hoe die uit de stemproblematiek komt.
Henkjan2016

De Nachtwacht schreef: 24 feb 2021 07:58 Ben het zeker met je eens dat sentimenten niet een reden zijn om iemand die uren te geven, maar als diegene ook nog prima luistercijfers uit het verleden kan overleggen (die gingen zelfs wat om hoog als ik het me goed herinner) vind ik het toch een beetje een ander verhaal. Ze is ook niet mijn favoriete dj, maar kennelijk hebben veel luisteraars dat destijds niet zo ervaren.
Daar kan ik mij zeker in vinden. Ik ben ook op de hoogte dat de cijfers niet naar beneden gingen in de tijd dat Rob van de zender gehaald was.
Als zij goede cijfers overlegd, dan zal ik de laatste zijn die zal melden dat het niet terecht is. Dan is dat namelijk meer dan terecht.

Maar dan is dit de basis en niet het 'Annemiek mocht daar maar Rob kwam daar en nu gaat Rob weg dus mag Annemiek daar'. Radio 2 staat op een keerpunt, net als 3fm dat ooit heeft gestaan. We weten allemaal dat 3fm daar niet goed is uitgekomen. Dat kan Radio 2 ook zomaar overkomen. Dan heb je het meest gewaardeerde en aansprekende team nodig. Als Annemiek daartoe behoort, dan is dat geheel rechtvaardigd. Maar iets zegt mij dat dit niet de realiteit is. Men heeft het tenslotte ook bij 3fm nooit aangedurfd om haar in de dagprogrammering te zetten.
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

Romeo schreef: 24 feb 2021 01:45 Verder erger ik me aan dat Terug Naar Veronica ge-ouwehoer
Het oude Veronica bestaat niet meer, dat werd BNN en 538

Veronica is een merknaam niets meer
Nou inderdaad! Giel deed dat ook al bij zijn binnenkomst bij Veronica.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 24 feb 2021 09:33
De Nachtwacht schreef: 24 feb 2021 07:58 Ben het zeker met je eens dat sentimenten niet een reden zijn om iemand die uren te geven, maar als diegene ook nog prima luistercijfers uit het verleden kan overleggen (die gingen zelfs wat om hoog als ik het me goed herinner) vind ik het toch een beetje een ander verhaal. Ze is ook niet mijn favoriete dj, maar kennelijk hebben veel luisteraars dat destijds niet zo ervaren.
Daar kan ik mij zeker in vinden. Ik ben ook op de hoogte dat de cijfers niet naar beneden gingen in de tijd dat Rob van de zender gehaald was.
Als zij goede cijfers overlegd, dan zal ik de laatste zijn die zal melden dat het niet terecht is. Dan is dat namelijk meer dan terecht.

Maar dan is dit de basis en niet het 'Annemiek mocht daar maar Rob kwam daar en nu gaat Rob weg dus mag Annemiek daar'. Radio 2 staat op een keerpunt, net als 3fm dat ooit heeft gestaan. We weten allemaal dat 3fm daar niet goed is uitgekomen. Dat kan Radio 2 ook zomaar overkomen. Dan heb je het meest gewaardeerde en aansprekende team nodig. Als Annemiek daartoe behoort, dan is dat geheel rechtvaardigd. Maar iets zegt mij dat dit niet de realiteit is. Men heeft het tenslotte ook bij 3fm nooit aangedurfd om haar in de dagprogrammering te zetten.
Bij 3FM was er maar één plek voor AVROTROS en dat was het tijdslot waar Ekdom zat. Daar ging ook niemand weg tot aan 2015.

Of de cijfers van Annemieke beter waren zou best wel kunnen, maar is in die periode Radio 2 als geheel niet gestegen?

Als Radio 2 gewoon de A-Lijst er neerzet is er niet veel aan de hand, denk ik. De cijfers kunnen best dalen, maar misschien is het gros van de luisteraars over vier maanden vergeten dat Rob naar Veronica ging. Als Annemieke minder gaat praten dan Rob over al die onzin, blijf ik in ieder geval gewoon op 2.

Er wordt hier over sentiment begonnen, dat vind ik onzin. Ditt tijdslot was voor Annemieke (een van) de reden(en) om naar Radio 2 over te stappen. Dat ze door de NPO genaaid werd dat Stenders daar kwam, kun je nu min of meer terugdraaien. Het valt naar haar toe ook niet uit te leggen als Frank van 't Hof daar blijft; nachtjock Giel daar komt of Jeroen het overneemt.
Oren open!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 24 feb 2021 09:33

We zeggen het niet hetzelfde maar zijn het geheel eens.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Henkjan2016 schreef: 24 feb 2021 09:33 Maar iets zegt mij dat dit niet de realiteit is. Men heeft het tenslotte ook bij 3fm nooit aangedurfd om haar in de dagprogrammering te zetten.
Iets in mij zegt dat Annemieke luistercijfers deed stijgen en dat nu weer kan realiseren. Prima vervanging van Stenders dus. Geheel in lijn met beleid van de NPO heeft ze ook nog de gewenste geslachtskenmerken, dus in die optelsom is ze meer dan geschikt.
Rock 'n roll is better than music!
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

-smok Gewoon Jeroen van Inkel op Stenders zijn plek , Rick van Velthuysen is ook goeie optie......dan dommelen we zeker niet in tussen 14 en 16u.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vraag is ook of radio 2 een exact het zelfde programma als de bonanza gaat willen op dit tijdstip. Het kan juist een reden zijn om iets heel anders te gaan programmeren op dit tijdstip. Zeker ook omdat het origineel op een andere zender wordt uitgezonden, waarom dan naar een aftreksel ervan luisteren?
Janno

Bericht door Janno »

Henkjan2016 schreef: 23 feb 2021 22:18

Je gaat voor de sterkste opstelling toch? Daar win je luisteraars mee. Niet met sentimenten.
Ik mijn optiek behoort Annemiek helemaal niet tot deze groep.
Maar Annemieke doet het toch prima in de luistercijfers? Dat is geen kwestie van sentimenten, maar feiten.
De tendens is hier voornamelijk dat Annemiek het verdient op basis van de verloren rechtszaak. Dat noem ik sentiment.
Ik snap wel wat je sentiment noemt, maar je zegt zelf dat “je voor de sterkste opstelling moet gaan” en “luisteraars moet winnen” en vervolgens “Annemieke behoort niet tot deze groep”
Dat is toch volledig in tegenspraak met het feit dat haar luistercijfers prima zijn?
Henkjan2016

Janno schreef: 24 feb 2021 10:20

Ik snap wel wat je sentiment noemt, maar je zegt zelf dat “je voor de sterkste opstelling moet gaan” en “luisteraars moet winnen” en vervolgens “Annemieke behoort niet tot deze groep”
Dat is toch volledig in tegenspraak met het feit dat haar luistercijfers prima zijn?
Mee eens. Ik gaf ook specifiek aan. Dat het mijn mening is dat ze niet tot die groep behoort. Daarmee geef ik aan dat mijn eigen mening geen feit is. De andere forumleden mogen daar anders over denken.
Plaats reactie