Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Romeo

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Romeo »

Maar dat was toch geen discussiepunt hier? Iedereen in dit forum weet hoe het werkt met extra reclame. In het Top2000 topic is uitvoerig vermeld door forumleden dat zeker in de eerste dagen amper albumtracks te horen waren. En zelfs platen half. Ik hoorde snachts meer albumtracks wat logisch is omdat je dan al geen reclame hebt en kortere nieuwsbulletins. Het scheelde ook dat Stenders er niet zat want die vertelde dat hij steeds minuten over de tijd heenging. Als er een klok ook eventuele negatieve seconden telt tot aan de reclame dan spoort dat sommige DJ's aan er een schepje bovenop te doen. Stenders beweerde dat hij er soms vier minuten overheen zat. Dus dan wordt het een Borsatootje minder. :D
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Henkjan2016 schreef: 20 jan 2021 07:12 Je wordt keihard misleid.
Serieus?

Ik moet hard lachen hoor. Man, waar hebben we het over zeg. Het is geen zaak van wereldbelang ofzo. Een lullig persberichtje met quotes van een PD, hoe kun je daar zo op blijven hangen. Man man.

Daarbij, dat artikeltje met een quote van iemand van STER zegt ook weinig. Meer inkomsten hoeft niet te betekenen meer reclame. De reclame kan ook gewoon duurder verkocht zijn. Dus zonder de precieze cijfers kun je er helemaal niks over zeggen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Zo kan je het ook zien. Blijkbaar is commercieel een heel vies woord, maar wel de wereld waar wij in leven.

Ik zie het als commercieel belang van een instantie die dat niet behoort te zijn. Maar dat is een discussie waar de forumleden nooit uit gaan komen.
NPO handelt al jaren commercieel, en nu wordt het bevestigd. Dit is enkel wat ik meld.

Er zit mij verder niets dwars, enkel ik wil niet voorgelogen worden door de NPO. Dat men commercieel denkt, dat is geheel terecht, maar benoem als NPO man en paard dan gewoon in plaats van er zo'n poppenkast van te maken.
Janno

Bericht door Janno »

De Sterreclame bestaat al sinds 1967. De discussie waarschijnlijk ook. De werkelijkheid is dat we door die reclame minder belasting hoeven te betalen omdat de reclame-inkomsten rechtstreeks naar het ministerie van OCW gaan. Als de omroep reclamevrij wordt gaat de minister meer belastinggeld uitgeven aan de NPO. Ik neem aan dat dit bekend is. De NPO ontvangt trouwens niets van de reclamegelden rechtstreeks en ook mag de Sterreclame op geen enkele wijze programma’s van de NPO beïnvloeden.
Tone

Bericht door Tone »

Ingebruik schreef: 20 jan 2021 09:49
Henkjan2016 schreef: 20 jan 2021 07:12 Je wordt keihard misleid.
Serieus?

Ik moet hard lachen hoor. Man, waar hebben we het over zeg. Het is geen zaak van wereldbelang ofzo. Een lullig persberichtje met quotes van een PD, hoe kun je daar zo op blijven hangen. Man man.

Daarbij, dat artikeltje met een quote van iemand van STER zegt ook weinig. Meer inkomsten hoeft niet te betekenen meer reclame. De reclame kan ook gewoon duurder verkocht zijn. Dus zonder de precieze cijfers kun je er helemaal niks over zeggen.
Idd, helemaal eens. Ik denk dat ze de prijs per spot hebben verhoogd. Kan ook nog zijn dat nu alles uitverkocht is geraakt en dat dat tijdens de reguliere uitzendingen niet gebeurd.

Heeft de STER ook niet gewoon een aantal standaard minuten zendtijd per blok voor en na het nieuws? 's Nachts heeft de STER nooit zendtijd.

De stichting STER staat los van NPO Radio 2.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 20 jan 2021 10:27 De Sterreclame bestaat al sinds 1967. De discussie waarschijnlijk ook. De werkelijkheid is dat we door die reclame minder belasting hoeven te betalen omdat de reclame-inkomsten rechtstreeks naar het ministerie van OCW gaan. Als de omroep reclamevrij wordt gaat de minister meer belastinggeld uitgeven aan de NPO. Ik neem aan dat dit bekend is. De NPO ontvangt trouwens niets van de reclamegelden rechtstreeks en ook mag de Sterreclame op geen enkele wijze programma’s van de NPO beïnvloeden.
Er zijn meer inkomsten dan belasting en reclame. Maar verder heb je gelijk. Reclame op landelijke publieke omroep is opbrengt voor de overheid, niet voor de omroepen. Als de reclame-inkomsten tegenvallen, zullen andere inkomsten dat moeten compenseren.

In praktijk zie je wel dat ministers toch proberen te koppelen.
Rock 'n roll is better than music!
Janno

Bericht door Janno »

Oortjes schreef: 20 jan 2021 18:26
Janno schreef: 20 jan 2021 10:27 De Sterreclame bestaat al sinds 1967. De discussie waarschijnlijk ook. De werkelijkheid is dat we door die reclame minder belasting hoeven te betalen omdat de reclame-inkomsten rechtstreeks naar het ministerie van OCW gaan. Als de omroep reclamevrij wordt gaat de minister meer belastinggeld uitgeven aan de NPO. Ik neem aan dat dit bekend is. De NPO ontvangt trouwens niets van de reclamegelden rechtstreeks en ook mag de Sterreclame op geen enkele wijze programma’s van de NPO beïnvloeden.
Er zijn meer inkomsten dan belasting en reclame.
Zeker. Ik beweer ook niet dat het de enige inkomsten zijn.
Maar we zijn het eens dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid meer belastinggeld gaat kosten zonder reclame.
Durashift

Bericht door Durashift »

Janno schreef: 20 jan 2021 10:27 (..) De NPO ontvangt trouwens niets van de reclamegelden rechtstreeks en ook mag de Sterreclame op geen enkele wijze programma’s van de NPO beïnvloeden.
Welk direct belang heeft de NPO dan om de Top2000 8 uur te verlengen, áls dat dan mede vanwege te verkopen reclametijd zou zijn geweest, indien men er zelf niet beter van wordt?

Komt de Ster naar de NPO toe met de vraag om meer reclamezendtijd omdat hun klanten meer reclamezendtijd vragen? (langere spots bijvoorbeeld)
Janno

Bericht door Janno »

Durashift schreef: 20 jan 2021 22:07
Janno schreef: 20 jan 2021 10:27 (..) De NPO ontvangt trouwens niets van de reclamegelden rechtstreeks en ook mag de Sterreclame op geen enkele wijze programma’s van de NPO beïnvloeden.
Welk direct belang heeft de NPO dan om de Top2000 8 uur te verlengen, áls dat dan mede vanwege te verkopen reclametijd zou zijn geweest, indien men er zelf niet beter van wordt?

Komt de Ster naar de NPO toe met de vraag om meer reclamezendtijd omdat hun klanten meer reclamezendtijd vragen? (langere spots bijvoorbeeld)
Volgens mij is er nooit ergens officieel vermeld dat die 8 uur voor reclamezendtijd gebruikt zou zijn. Dat wordt hier gesuggereerd, maar zolang daar geen bewijs voor komt blijft het speculatie.
NPO Radio 2 heeft aangegeven dat het was om meer lange nummers te kunnen draaien en zolang niemand sluitend bewijs levert dat het anders is ga ik uit van hun versie van het verhaal.

Iedereen is uiteraard vrij om daar anders over te denken.
Romeo

Bericht door Romeo »

Uiteraard zeggen ze niet: wij gaan lekker meer geld binnenharken

Wat maakt t ook uit, we hadden 8 uur meer top2000 en een deel daarvan ging op aan Long Songs
Wat maakt de rest uit?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Morgen de Long Songs op radio 2 in de avond. Toch wel echt weer zin in, ontzettend leuke radio avonden vaak.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

DavyGer schreef: 21 jan 2021 14:39 Morgen de Long Songs op radio 2 in de avond. Toch wel echt weer zin in, ontzettend leuke radio avonden vaak.
En hoe! Echt genieten voor een muziek- of radioliefhebber. Dit is wat mij betreft waar radio voor bedoeld is. Topavond!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Radiooidar schreef: 23 jan 2021 00:22
DavyGer schreef: 21 jan 2021 14:39 Morgen de Long Songs op radio 2 in de avond. Toch wel echt weer zin in, ontzettend leuke radio avonden vaak.
En hoe! Echt genieten voor een muziek- of radioliefhebber. Dit is wat mij betreft waar radio voor bedoeld is. Topavond!
Ik heb het niet helemaal kunnen luisteren helaas, maar het was echt heerlijk.
Romeo

Bericht door Romeo »

Morad El Ouakili (van Radio 1) wordt de vaste nieuwe cohost van Shay in de nacht van vrijdag op zaterdag (00.00 02.00) en het programma gaat "Shay. Morad," heten.

Ze hebben eerder samengewerkt bij FunX. Waarom Morad erbijkomt is niet verteld.
Romeo

Bericht door Romeo »

Heb het idee dat Van Inkel niet live is
Geen webcam, een thema uitzending
Wel wat appjes die hij voorleest maar hoeft niet echt te zijn
Hij reageert geen een keer dat de webcam uitstaat en dat behandelt hij meestal wel
Plaats reactie