GielBeelen schreef: ↑18 jan 2021 17:59
Anders krijg je weer van die flauwe 'laat weten wat je aan t doen bent' oproepjes
Van Inkel zegt dat in Van Inkels choice maar voor mij maakt het wel verschil dat het live is omdat je meegaat met de sentiment van de nacht. Dat maakt radio voor mij radio
Maar ik snap wel dat wij Radioforummers niet de gemiddelde luisteraar zijn.
DavyGer schreef: ↑17 jan 2021 13:47
Ik zie trouwens dat ze op de radio 2 webcam nu veel meer videoclips uitzenden dan voorheen. Was eerst heel af en toe, nu alweer meerdere achter elkaar.
Dat is inderdaad nieuw, dat deden ze vorig jaar i.i.g. nooit, tijdens liedjes was gewoon de studio te zien. Blijkbaar is het na de top 2000, waar ze de videoclips veelvuldig lieten zien, (financieel?) goed bevallen.
Niet alleen videoclips. Ik kijk nu het hele lied tegen de platenhoes aan van Acda de Munnik en Typhoon
Henkjan2016 schreef: ↑19 jan 2021 17:00
Aan de eerste 8 uur heeft het zeker niet gelegen.
Waar lees jij dat? Ik lees dat niet in het bericht dat je middels een hyperlink hebt ingekopieerd.
Regel 6: men weetniet of de extra 8 uur daarmee te maken heeft. In die extra 8 uur is die reclame in ieder geval niet uitgezonden. Dit moet dus gecorrigeerd zijn in de overige uren.
Henkjan2016 schreef: ↑19 jan 2021 17:00
Aan de eerste 8 uur heeft het zeker niet gelegen.
Waar lees jij dat? Ik lees dat niet in het bericht dat je middels een hyperlink hebt ingekopieerd.
Regel 6: men weetniet of de extra 8 uur daarmee te maken heeft. In die extra 8 uur is die reclame in ieder geval niet uitgezonden. Dit moet dus gecorrigeerd zijn in de overige uren.
Deze regel zie ik niet in het door jouw gelinkte bericht. Maakt ook niet uit. Er is 8 uur meer zendtijd geweest. Zowel voor muziek, presentatie en reclame. Dat in de eerste 8 uur geen reclame is uitgezonden wil niet zeggen dat er per saldo niet meer reclameminuten zijn geweest ten opzichte van het voorgaande jaar.
Waar lees jij dat? Ik lees dat niet in het bericht dat je middels een hyperlink hebt ingekopieerd.
Regel 6: men weetniet of de extra 8 uur daarmee te maken heeft. In die extra 8 uur is die reclame in ieder geval niet uitgezonden. Dit moet dus gecorrigeerd zijn in de overige uren.
Deze regel zie ik niet in het door jouw gelinkte bericht. Maakt ook niet uit. Er is 8 uur meer zendtijd geweest. Zowel voor muziek, presentatie en reclame. Dat in de eerste 8 uur geen reclame is uitgezonden wil niet zeggen dat er per saldo niet meer reclameminuten zijn geweest ten opzichte van het voorgaande jaar.
Dat is nou net het punt. Onder de noemer van het inzetten van albumversies 8 uur langer uitzenden, maar in werkelijkheid waarschijnlijk veel van deze tijd gebruikt voor de toename van de reclames. De zwartkijkers (zoals ik) lijken hierin bevestigd te worden.
GielBeelen schreef: ↑18 jan 2021 13:38
Leuk dat je (soms) luistert
Durashift schreef: ↑17 jan 2021 00:18
(..)
Ik geef er mijn kijk op. Ik vind zijn show gewoon erg gepland, als ik dat vergelijk met Luc op 3FM.
(..)
Sympathiek dat je reageert.
Ik heb het vanochtend weer geprobeerd, met de houseclassic wakker worden.
Maar beneden in de keuken heb ik, na 5 uur, na dat geschreeuw / gebrulvan een luisteraar in de app.. weer overgeschakeld naar 3FM, viel ik daar in het krantennieuws...
Henkjan2016 schreef: ↑19 jan 2021 18:29
Regel 6: men weetniet of de extra 8 uur daarmee te maken heeft. In die extra 8 uur is die reclame in ieder geval niet uitgezonden. Dit moet dus gecorrigeerd zijn in de overige uren.
Je moet niet tellen in de eerste acht uren, je moet die acht uren verdelen over de hele top2000. Acht extra uren leverde over alle uren dit jaar netto 2 minuten en veertig seconden extra tijd op. Er zijn albumversies gedraaid maar ook zijn er platen gewoon afgekapt, en ook nog steeds edits van nummers. Er zijn overdag en in de avond twee reclameblokken per uur, als er per keer 30 sec extra reclame is heb je een netto extra tijd van 1 minuut veertig. De albumversies kwamen vooral in de laatste dagen dus er was extra tijd maar ook niet heel veel. Ik heb het idee dat er geen extra tijd naar spreektijd is gegaan.
Jullie leggen nu uit hoe de reclame verdeeld kan zijn,
Mijn opmerking gaat erom dat er een discussie was waarom die extra 8 uur nu zo erg nodig was. Het artikel geeft aan dat er extra is verdiend aan reclames. Men meldde dat het ging om het afspelen van albumtracks.
Mijn berekening was dat je dan de top 2000.van 2019 kon uitzenden + 40 nummers van 10 minuten. Een top 2040 dus, waarvan 2000 tot 2040 allemaal 10 minuten kunnen duren.
De discussie was: meer tijd aan albumtracks? Daarmee maak je de uren niet mee vol. Je werd aangezien voor negatief forumlid.
De discussie was verder: meer gepraat? Nee zeker niet. Tov jaar ervoor veel minder. Hier zit het hem ook niet in.
Dan moet het de reclame zijn. Ook hier wordt je voor zeur aangezien, maar dit wordt bevestigd in dit artikel.
Radio 2 communiceert meer albumtracks, de achterliggende reden is gewoon keiharde commercie van de NPO.
Je wordt keihard misleid.
En nee, natuurlijk zit het niet in die eerste 8 uur, en natuurlijk begrijp ik wel hoe het zit, ze plakken er enkel in de nacht 8 uur bij om over alle dagen meer reclames te kunnen afspelen.