Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Herman ven Schippers »

Janno schreef: 17 jan 2021 12:35 Ik ben nooit van Inkels grootste fan geweest, maar ik vind hem best te doen ‘s ochtends. Zijn stem is ouder geworden, wat een verrassing! Dat gebeurt ons allemaal. Eigenlijk klinkt hij nog hetzelfde als 30 jaar geleden, maar dan met de stem van een bijna 60-jarige. Zo is hij gewoon als dj. Ik snap dat het voor de vroegere fans even wennen is. Ik heb dat ook als ik me Monique van der Ven herinner uit Turks Fruit en ik haar nu terug zie als dokter Deen. Even de bittere pil doorslikken en dan opnieuw onbevooroordeeld naar de persoon kijken en je realiseren dat je zelf ook niet meer dezelfde bent van 30 jaar geleden.
Ik ben geen vroegere fan, ik vind hem wel ontzettend druk irritant in de ochtend. Gevoelsmatig klopt het allemaal net niet. En ik ben niet heel veeleisend, want ik was fan van Frank Van't Hof 's weekend-ochtend-show.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 17 jan 2021 12:35 Ik ben nooit van Inkels grootste fan geweest, maar ik vind hem best te doen ‘s ochtends. Zijn stem is ouder geworden, wat een verrassing! Dat gebeurt ons allemaal. Eigenlijk klinkt hij nog hetzelfde als 30 jaar geleden, maar dan met de stem van een bijna 60-jarige. Zo is hij gewoon als dj. Ik snap dat het voor de vroegere fans even wennen is. Ik heb dat ook als ik me Monique van der Ven herinner uit Turks Fruit en ik haar nu terug zie als dokter Deen. Even de bittere pil doorslikken en dan opnieuw onbevooroordeeld naar de persoon kijken en je realiseren dat je zelf ook niet meer dezelfde bent van 30 jaar geleden.
Het is een leuke vergelijking, maar met één verschil. Monique van der Ven kruipt nu in rollen die bij haar leeftijd passen, terwijl Jeroen van Inkel nog steeds radio probeert te maken zoals het in de jaren '80 en jaren '90 klonk.
Overigens heeft Monique van der Van ook pogingen gedaan om jonger te lijken. Al ben ik ook daar nooit zo'n fan van. Zelden dat dergelijke ingrepen goed uitpakken. Monique van der Ven en Linda de Mol zijn de meest schrijnende gevallen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 18 jan 2021 09:52
Het is een leuke vergelijking, maar met één verschil. Monique van der Ven kruipt nu in rollen die bij haar leeftijd passen, terwijl Jeroen van Inkel nog steeds radio probeert te maken zoals het in de jaren '80 en jaren '90 klonk.
Overigens heeft Monique van der Van ook pogingen gedaan om jonger te lijken. Al ben ik ook daar nooit zo'n fan van. Zelden dat dergelijke ingrepen goed uitpakken. Monique van der Ven en Linda de Mol zijn de meest schrijnende gevallen.
Ik mag graag een beetje overdrijven :wink:
Monique is dan ook bijna 70. Het heeft bij haar ook even geduurd voor ze haar leeftijd accepteerde. Misschien komt het bij Jeroen nog. Die is een jaar of 10 jonger.

Ik ben het eens, en dat gaf ik al aan, dat hij nog hetzelfde klinkt als vroeger, maar dan 30 jaar ouder. Het is waarschijnlijk het enige kunstje dat hij kan. Mij stoort het niet heel erg. Liever een enthousiast klinkende van Inkel “op zijn retour” dan een van de vele inwisselbare saaie radiostemmen die je regelmatig langs hoort komen als je van zender wisselt. Vooral bij radio 10 hebben ze daar last van. En dan ben ik niet eens echt fan van Jeroen. Ik heb nooit een hekel aan hem gehad, maar hij haalde het voor mij nooit bij jocks als Harding en Stenders, om maar wat te noemen. Persoonlijke smaak uiteraard.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 18 jan 2021 11:11 Liever een enthousiast klinkende van Inkel “op zijn retour” dan een van de vele inwisselbare saaie radiostemmen die je regelmatig langs hoort komen als je van zender wisselt.
Wat inwisselbaar en saai is is ook discutabel en een kwestie van persoonlijke smaak. Wel ben ik het met je eens dat Radio 2 qua presentatie zich kan, en misschiel wel moet, onderscheiden van commerciële radio. Radio 2 heeft de laatste jaren veel commerciële stemmen aangetrokken, zoals dus Van Inkel, maar ook De Wild, Staverman en Van Velthuyzen. Maar juist de 'publieke' stemmen (en programma's) van Emmely de Wilt, Stefan Stasse en Jan-Willem Roodbeen maken het voor mij interessant om zo nu en dan Radio 2 te verkiezen boven commerciële radio. Ik vind het een verkeerde ontwikkeling dat Radio 2 een opvanghuis is geworden van jocks die het bij commerciële radio niet meer redden. Ik begrijp dat er veel mensen weglopen met deze jocks, maar ik hoor liever een Radio 2 dat zich inhoudelijk en qua presentatie onderscheid van commerciële radio. Met Van Inkel, Staverman en De Wild blijft Radio 2 klinken als radio zoals dat in het verleden op commerciële zenders te horen was. Juist programmamakers als De Wilt, Stasse en Roodbeen maken radio die je elders op commerciële zenders niet hoort.
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 18 jan 2021 11:28 Juist programmamakers als De Wilt, Stasse en Roodbeen maken radio die je elders op commerciële zenders niet hoort.
Ook Kimberly Dekker is iemand om in de gaten te houden. Ze doet 4 dagen per week 00.00 02.00 voor WNL en ze presenteert losjes maar wel strak en je ziet dat ze serieus bezig is het schuiven te perfectioneren. Ze heeft een leuke interactie met de luisteraar en haar producer en als ze fouten maakt benoemt ze die gewoon.

Als ze meer haar eigen inbreng mag doen, want dit format met muziek en 1 kort interviewtje is begin 2020 ingevoerd, dan ben ik benieuwd hoe ze kan groeien. Emmely de Wilt begon ook met haar eigen programma midden in de nacht, maar dat format had ze zelf helemaal uitgedacht en ingevuld.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Kimberly begint toch niet net pas? of is dj'en op Q zoveel anders dan op radio 2?
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 18 jan 2021 11:28
Janno schreef: 18 jan 2021 11:11 Liever een enthousiast klinkende van Inkel “op zijn retour” dan een van de vele inwisselbare saaie radiostemmen die je regelmatig langs hoort komen als je van zender wisselt.
Wat inwisselbaar en saai is is ook discutabel en een kwestie van persoonlijke smaak. Wel ben ik het met je eens dat Radio 2 qua presentatie zich kan, en misschiel wel moet, onderscheiden van commerciële radio. Radio 2 heeft de laatste jaren veel commerciële stemmen aangetrokken, zoals dus Van Inkel, maar ook De Wild, Staverman en Van Velthuyzen. Maar juist de 'publieke' stemmen (en programma's) van Emmely de Wilt, Stefan Stasse en Jan-Willem Roodbeen maken het voor mij interessant om zo nu en dan Radio 2 te verkiezen boven commerciële radio. Ik vind het een verkeerde ontwikkeling dat Radio 2 een opvanghuis is geworden van jocks die het bij commerciële radio niet meer redden. Ik begrijp dat er veel mensen weglopen met deze jocks, maar ik hoor liever een Radio 2 dat zich inhoudelijk en qua presentatie onderscheid van commerciële radio. Met Van Inkel, Staverman en De Wild blijft Radio 2 klinken als radio zoals dat in het verleden op commerciële zenders te horen was. Juist programmamakers als De Wilt, Stasse en Roodbeen maken radio die je elders op commerciële zenders niet hoort.
Met die laatste zin ben ik het volmondig eens. Stenders hoort daar wat mij betreft ook bij. Dat hij ooit bij de commerciëlen heeft gewerkt maakt hem niet minder goed thuis bij een publieke zender als radio 2. Naar mijn bescheiden mening dan.
GielBeelen

Bericht door GielBeelen »

Leuk dat je (soms) luistert -bloos -bloos
Durashift schreef: 17 jan 2021 00:18
Herman ven Schippers schreef: 15 jan 2021 01:23
Durashift schreef: 15 jan 2021 00:25

Vrees dat dat heel erg rubriekjes radio wordt.

Mijn hemel, zijn ochtendshow zit er vol mee.. helaas.
Alle overige ochtend, middag en sommige lunchshows toch ook? Vaag dat je Giel hier dan op aanvalt. (..)
Aanval? Vind ik wel een groot woord hoor.

Ik geef er mijn kijk op. Ik vind zijn show gewoon erg gepland, als ik dat vergelijk met Luc op 3FM.
Giel kan na het nieuws van 5 uur een live optreden hebben (voor het nieuws van 5 uur, na de houseclassic een interview met de artiest), daarna de daily beely, dan een NPO2 plaat volgens het format.. dan is het halfzes voor de kranten (of een andere rubriek op de dinsdag of donderdag). Dan nog een plaat.. Vervolgens zit er nog iets rond kwart voor zes en daarna begint de intro voor de Hollandse plaat.

Ik vind het druk. Te druk soms.

Bij Luc is het dan rustiger, heeft de kranten om iets na vijf uur, dan rond half zes een item en de kwis om kwart voor zes. Meer niet. Luistert prettiger, vind ik.
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 18 jan 2021 12:24 Kimberly begint toch niet net pas? of is dj'en op Q zoveel anders dan op radio 2?
O wist niet dat ze daar draaide. Maar goed, ze ontwikkelt zich op Radio2, daar ken ik haar van. Emmely de Wilt was 4 jaar redactrice bij de Staat en werd langzaam sidekick voor ze Motel de WIlt kreeg.
Romeo

Bericht door Romeo »

GielBeelen schreef: 18 jan 2021 13:38 Leuk dat je (soms) luistert -bloos -bloos
Vraagje: jeuken jouw DJ handen niet als je weet dat de weekendnachten niet live zijn?

Heb je al een balletje opgegooid iets live te doen in de weekendnacht?
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Janno schreef: 18 jan 2021 13:34
Phoenix schreef: 18 jan 2021 11:28
Met die laatste zin ben ik het volmondig eens. Stenders hoort daar wat mij betreft ook bij. Dat hij ooit bij de commerciëlen heeft gewerkt maakt hem niet minder goed thuis bij een publieke zender als radio 2. Naar mijn bescheiden mening dan.
Giel Beelen ook, in mijn optiek.
Janno

Bericht door Janno »

Giel ook, ja. Maar die hoor ik nooit omdat ik dan slaap :wink:
Romeo

Bericht door Romeo »

Herman ven Schippers schreef: 18 jan 2021 14:55
Giel maakte geen andere radio bij Veronica dan op 3FM dus je hoorde dat geluid toch drie jaar lang op Talpa radio

Volgens mij heeft de helft van de 2FM jocks van nu bij de commerciëlen gewerkt

Wouter
Staverman
Van Inkel
Beelen
De WIld
Jeroen Kijk in de Vegte
Corne Klein
Van Velthuyzen
Stenders
KImberly Dekker
Laatst gewijzigd door Romeo op 18 jan 2021 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 18 jan 2021 16:42
Herman ven Schippers schreef: 18 jan 2021 14:55
Giel maakte geen andere radio bij Veronica dan op 3FM dus je hoorde dat geluid toch drie jaar lang op Talpa radio

Volgens mij heeft de helft van de 2FM jocks van nu bij de commerciëlen gewerkt

Wouter
Staverman
Van Inkel
Beelen
De WIld
Van Velthuyzen
Stenders
KImberly Dekker
Voeg hier gerust Jeroen Kijk in de Vegte (Veronica, Yorin FM, Caz, Q Music) en Corné Klijn (538) aan toe.
GielBeelen

Bericht door GielBeelen »

Romeo schreef: 18 jan 2021 14:18
GielBeelen schreef: 18 jan 2021 13:38 Leuk dat je (soms) luistert -bloos -bloos
Vraagje: jeuken jouw DJ handen niet als je weet dat de weekendnachten niet live zijn?

Heb je al een balletje opgegooid iets live te doen in de weekendnacht?
Nee is een prima moment voor mij om de V15 podcast op te nemen hahah. En ik ben t wel eens met de reacties dat t bij deze music driven programma's ook niet zo gek veel uit maakt. Anders krijg je weer van die flauwe 'laat weten wat je aan t doen bent' oproepjes
Plaats reactie