Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RealSunchaser

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door RealSunchaser »

De Radio5 luisteraars trokken Van Inkel niet. Sja als je Henk Mouwe gewend bent snap ik dat.

Van Inkel is op zn best op formatvrije uren.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

RealSunchaser schreef: 05 dec 2020 22:55 De Radio5 luisteraars trokken Van Inkel niet. Sja als je Henk Mouwe gewend bent snap ik dat.

Van Inkel is op zn best op formatvrije uren.
Toch deed Jeroen het niet slecht in de luistercijfers. Henk Mouwe was trouwens ook een vakman, maar inderdaad wel heel anders.
Rock 'n roll is better than music!
Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef: 05 dec 2020 22:45 Ik denk zelf dat de ochtendshow op Radio 5 prima was voor Jeroen van Inkel. De stap naar Radio 2 snap ik ook niet zo. Weggestopt in het vroege weekend vind ik vreemd. En Giel Beelen zijn overstap naar de nacht volg ik vanuit Radio 2 evenmin. Zet gewoon lekkere frisse jonge radiomakers op die tijdstippen.
De marktwaarde van deze twee dj's is flink minder geworden. Dan kom je op zo'n tijdstip terecht.
RealSunchaser

Orange schreef: 06 dec 2020 00:22 arde van deze twee dj's is flink minder geworden. Dan kom je op zo'n tijdstip terecht.
Van Inkel heeft 00.00-02.00 zondag op maandag zelf aangevraagd
MFM

Bericht door MFM »

Orange schreef: 06 dec 2020 00:22
Oortjes schreef: 05 dec 2020 22:45 Ik denk zelf dat de ochtendshow op Radio 5 prima was voor Jeroen van Inkel. De stap naar Radio 2 snap ik ook niet zo. Weggestopt in het vroege weekend vind ik vreemd. En Giel Beelen zijn overstap naar de nacht volg ik vanuit Radio 2 evenmin. Zet gewoon lekkere frisse jonge radiomakers op die tijdstippen.
De marktwaarde van deze twee dj's is flink minder geworden. Dan kom je op zo'n tijdstip terecht.
Inderdaad, marktwaarde.
Dat je dan niet op een top tijdslot terecht komt begrijp ik wel.
Maar waarom de keuze voor Van Inkel of Beelen?
Waarom niet investeren in namen die langer mee kunnen of nog gevormd kunnen worden in het kader van de zender?
Zowel van Inkel als Beelen hebben toch behoorlijk wat vrijheid gekregen in hun uurtjes, meer dan je een newbie die wel in het zenderprofiel past ooit zal geven.
De vraag is echter, waarom?

In hoeverre is de vriendjespolitiek belangrijker dan de zenderpolitiek?
RealSunchaser

MFM schreef: 06 dec 2020 00:36
Zowel van Inkel als Beelen hebben toch behoorlijk wat vrijheid gekregen in hun uurtjes, meer dan je een newbie die wel in het zenderprofiel past ooit zal geven.

Omdat de nacht formatvrij is
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 06 dec 2020 00:22 De marktwaarde van deze twee dj's is flink minder geworden. Dan kom je op zo'n tijdstip terecht.
NPO Radio 2 als opvanghuis voor commerciële jongens met te weinig marktwaarde? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 06 dec 2020 10:53
Orange schreef: 06 dec 2020 00:22 De marktwaarde van deze twee dj's is flink minder geworden. Dan kom je op zo'n tijdstip terecht.
NPO Radio 2 als opvanghuis voor commerciële jongens met te weinig marktwaarde? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Het is zeker niet bedoeling, maar het gebeurt al jarenlang. Alle hoeken en gaten van de Radio 2 programmering worden opgevuld met overtallige commerciële jocks.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Orange

Bericht door Orange »

RealSunchaser schreef: 06 dec 2020 00:34
Orange schreef: 06 dec 2020 00:22 arde van deze twee dj's is flink minder geworden. Dan kom je op zo'n tijdstip terecht.
Van Inkel heeft 00.00-02.00 zondag op maandag zelf aangevraagd
Ik doelde op zijn programma's op zaterdag- en zondagochtend.
MFM schreef: 06 dec 2020 00:36 Maar waarom de keuze voor Van Inkel of Beelen?
Waarom niet investeren in namen die langer mee kunnen of nog gevormd kunnen worden in het kader van de zender?

In hoeverre is de vriendjespolitiek belangrijker dan de zenderpolitiek?
Helemaal met je eens. Ik zou echt niet weten wat Giel Beelen en Jeroen van Inkel toevoegen aan Radio 2. Dat zij er graag een programma maken, snap ik. Maar waarom zou je als beleidsbepalers willen dat zij op zender zijn? Dat is idd vooral voor de namen en niet om nieuw talent vlieguren te geven en op te leiden voor de toekomstige programmering.
Oortjes schreef: 06 dec 2020 10:53 NPO Radio 2 als opvanghuis voor commerciële jongens met te weinig marktwaarde? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Dat lijkt mij idd niet de bedoeling. Maar soms kan het wel van waarde zijn. Wat mij betreft niets mis met Jeroen Kijk in de Vegte, Gijs Staverman, Rob Stenders (alhoewel, heeft totaal niet mijn voorkeur), Ruud de Wild en Wouter van der Goes. Allemaal commerciele jongens.
Kar

Bericht door Kar »

Wat blijkt is dat de staatsomroep en de commerciële volledig uitwisselbaar zijn, wat betreft radio dan.
Het grote verschil tussen is het format van de commerciële, waar de oudere dj’s zoals inkel, de Wild, Beelen niet zo goed mee kunnen omgaan.
Vooralsnog doet radio 2 het prima
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Hoezo kunnen zij daar niet mee omgaan?
Orange

Bericht door Orange »

Kar schreef: 06 dec 2020 17:51 Het grote verschil tussen is het format van de commerciële, waar de oudere dj’s zoals inkel, de Wild, Beelen niet zo goed mee kunnen omgaan.
Daar konden ze anders jarenlang uitstekend mee omgaan.
MFM

Bericht door MFM »

RealSunchaser schreef: 06 dec 2020 00:47
MFM schreef: 06 dec 2020 00:36

Omdat de nacht formatvrij is
Dat lijkt me sterk. Op het moment dat iemand in de nacht besluit om alleen hardcore of nl-talige feestmuziek te draaien of helemaal geen muziek dan volgt er minimaal een “stevig gesprek”..
Het nachtformat is vrijer, losser, maar nog steeds in de lijn van radio2.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Neem eens de moeite om in de nacht te luisteren :lol:
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 06 dec 2020 13:16
Oortjes schreef: 06 dec 2020 10:53
Het is zeker niet bedoeling, maar het gebeurt al jarenlang. Alle hoeken en gaten van de Radio 2 programmering worden opgevuld met overtallige commerciële jocks.
Ik zou Rob Stenders, Wouter van der Goes, Ruud de Wild en Jeroen Kijk in de Vegte geen overtallige Dj's van de commerciëlen noemen. Hebben allemaal op commerciële zenders gewerkt. Er zijn er wel een paar misschien maar ook heel veel niet.
Plaats reactie