Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
radiodaan

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door radiodaan »

RealSunchaser schreef: 03 dec 2020 15:37 Ik vind haar prestatie erg authentiek trouwens. Waar presenteert ze nog meer?
Bij het Parool doet ze de podcasts volgens mij, zoals elke krant nu zo'n "chef audio" heeft...
iJeroen

Bericht door iJeroen »

rutgrrr schreef: 03 dec 2020 11:21 Ik denk dat van Inkel wel gelijk heeft over zijn "status" eind 80/begin 90. Hij is absoluut van invloed geweest op een hele generatie DJs die direct na hem kwam. Als ik t interview zo lees ziet hij zichzelf nu absoluut niet zo en is vooral beschouwend over die periode. Maar goed, dat over jezelf zeggen wordt gelijk opgevat als arrogant.
Klopt, ga maar na wie allemaal Van Inkel als voorbeeld hebben genoemd de afgelopen jaren: Evers, Ekdom, Veenstra, Beelen etc. Ik denk ook dat het het beschouwend bedoelde. Hoe hij totnutoe overkomt in de media (op TV) of in andere radioprogramma's vind ik hem ook bescheiden en ietwat schuchter. De man was echt vernieuwend en toonaangevend.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3
MFM

Bericht door MFM »

Klopt helemaal!
In die periode was hij echt de “beste” dj van nederland.
Heb onlangs nog een hoop jaren 80 en 90 programma’s terug geluisterd. Echt retegoed! :wink:

Daarom vraag ik mij af waarom hij nu op Radio2 zit.
Zijn stem is behoorlijk achteruit gegaan. Hij klinkt vergeleken met toen echt totaal anders, soms krakende niet echt toonvaste stem..weifelend soms.
Zijn presentatie snelheid is behoorlijk achteruit gegaan en hij lijkt vaker te struikelen over woorden of te aarzelen bij het zoeken naar de juiste woorden.

Hij klinkt nu, 30 jaar later, ook echt 30 jaar ouder.

Als je de magie van vroeger weghaalt dan is het een totaal andere jock. Zo eentje die in het weekend prima op zijn plek zit op dat tijdslot met zijn itempjes en vormgeving.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

MFM schreef: 04 dec 2020 09:37Daarom vraag ik mij af waarom hij nu op Radio2 zit.
...
Prima voor Radio 2 dus.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

MFM schreef: 04 dec 2020 09:37
Het zou pas gek zijn als Van Inkel nog als twintiger zou klinken

Spits klonk tijdens Tijd voor 2 ook niet meer als Avondspits Jock
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Valt me trouwens op dat de camera tegenwoordig ook naar de thuis studio moet. Nadat het Rob Stenders al is opgelegd zie ik 'm ook bij Wouter v/d Goes thuis en nu bij Frank van 't Hof.
MFM

Bericht door MFM »

RealSunchaser schreef: 04 dec 2020 15:27
MFM schreef: 04 dec 2020 09:37
Het zou pas gek zijn als Van Inkel nog als twintiger zou klinken

Spits klonk tijdens Tijd voor 2 ook niet meer als Avondspits Jock
Laat ik het dan anders zeggen.
Hij klinkt tijdens de langere spreeks als een weifelende oude man. Inclusief het af en toe wat lichtjes overslaan van zijn stem. Er zit af en toe geen power in waardoor je je afvraagt of ie het nou echt is.

Dat hij op Radio 5 zat begrijp ik wel. Tempo en energieke uitstraling was daar prima.
Maar hij klinkt dus niet zoals een Spits of Maat deed toen die op 2 een programma deden. Die hadden nog wel energie, tempo, pit en een strakke radiostem.
Bij van Inkel heb ik ondanks de strakke vormgeving nu het idee dat ik naar Opa van Inkel luister.

Nu heb ik na zijn vertrek bij 538 nooit meer naar zijn programma geluisterd dus dan hoor je het verschil wel duidelijk.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Ik heb 30 jaar niet naar van Inkel geluisterd, van toen hij wegging bij 3FM (Veronica bij de NPO) en nu heb ik nooit meer echt geluisterd
Maar nu is t gewoon lekker

Als je fan was kan ik je aanraden om iig Van Inkels Choice een keer (live) te luisteren
James17

Bericht door James17 »

RealSunchaser schreef: 04 dec 2020 23:50 Ik heb 30 jaar niet naar van Inkel geluisterd, van toen hij wegging bij 3FM (Veronica bij de NPO) en nu heb ik nooit meer echt geluisterd
Maar nu is t gewoon lekker

Als je fan was kan ik je aanraden om iig Van Inkels Choice een keer (live) te luisteren
Ik heb hem vanmorgen geluisterd en ik vond dat de tijd stil was blijven staan.
Die heeft zich in dertig jaar tijd nul ontwikkeld.
Ik denk dat een Stenders en W vd Goes grotere stappen hebben gemaakt.
Ik heb het anderhalf uur uitgehouden, ik vond het gewoon pure armoede.
Qua naam hoort hij absoluut thuis op 2, man was een icoon.
Met nadruk op was.
Maar radio nostalgia is een betere plek
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Aan de andere kant blijft hij uniek, ten opzichte van de gemiddelde eenheidsworst.
Love or hate blijft van toepassing. Negatief boven positief.

Afwijkende regelmatig verguisde dj’s
Genee
Inkel
Stenders
Stasse

Maar zij maken het radiolandschap wel uitdagender.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Inkel is vergane glorie. Het is niet meer de Inkel die ooit zo goed en strak was
powersfred

Bericht door powersfred »

Hoort-u-mij schreef: 05 dec 2020 19:08 Inkel is vergane glorie. Het is niet meer de Inkel die ooit zo goed en strak was
Wow, je bent wel erg hard zeg. Logisch dat 'de tand des tijds' zijn sporen bij ieder achterlaat. Lullig dat mensen opmerkingen maken over zijn stem terwijl je had kunnen weten dat hij jaren terug aan de stembanden is geopereerd.

Van Inkel zal voor mij altijd een uberheld blijven. Hij introduceerde Orban hier. Hij zorgde voor een mega ontwikkeling op het gebied van vormgeving. Mede hierdoor is Nederland / Europa Amerika op jinglegebied voorbijgestreefd. En hij zorgde voor de typische hitradiobeleving. Vele clones volgden maar de meeste haalden het niveau nooit.

Tegenwoordig klinkt hij gerijpt, logisch gezien de verstreken jaren maar vergane glorie?! Tuurlijk niet.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Hoort-u-mij schreef: 05 dec 2020 19:08 Inkel is vergane glorie. Het is niet meer de Inkel die ooit zo goed en strak was
Iedereen ontwikkelt zich. Het is een kwestie van smaak of je dat waardeert, maar Jeroen van Inkel was en is een vakman.
Rock 'n roll is better than music!
MFM

Bericht door MFM »

Oortjes schreef: 05 dec 2020 22:05
Iedereen ontwikkelt zich. Het is een kwestie van smaak of je dat waardeert, maar Jeroen van Inkel was en is een vakman.
Een vakman inderdaad. Maar, en daar gaat het in de radiowereld ook om, kan die vakman naast zijn oude fans ook nog nieuw publiek aanboren? Zoals Stenders of Roodbeen dat dus wel doen?
Of haken de nieuwe luisteraars die nog nooit van zijn prestaties uit het verleden hebben gehoord af wanneer ze naast retestrakke vormgeving iemand die klinkt als opa horen praten? Daar ben ik best nieuwsgierig naar.

Ik zelf heb bijna alle hoogtepunten van hem tussen 1988 en 1993 wel op cassette, dus was best wel fan, maar er komt een tijd dat je wat afstand van je idolen moet nemen en alles even opnieuw moet beoordelen.

Terecht dat hij als vakman op 2 beland is, maar had ie daar zijn ervaringen niet beter achter de schermen kunnen delen?
Wat zijn de criteria tegenwoordig om bij 2 te mogen werken? Is het een vriendendienst geweest net zoals bij Beelen die ook 0,0 op die zender past? Geen idee...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik denk zelf dat de ochtendshow op Radio 5 prima was voor Jeroen van Inkel. De stap naar Radio 2 snap ik ook niet zo. Weggestopt in het vroege weekend vind ik vreemd. En Giel Beelen zijn overstap naar de nacht volg ik vanuit Radio 2 evenmin. Zet gewoon lekkere frisse jonge radiomakers op die tijdstippen.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie