Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 02 dec 2020 09:02 Daarnaast, waarom ging Rob Stenders voor de muziek naar radio 2? Radio 2 draait het zelfde als 3FM 10 jaar geleden.
Dat is mijn tekst. Ik wilde hem niet opnieuw droppen ;-)

maar goed punt, tijd om te verkassen?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Henkjan2016 schreef: 02 dec 2020 11:03
DavyGer schreef: 02 dec 2020 09:02 Daarnaast, waarom ging Rob Stenders voor de muziek naar radio 2? Radio 2 draait het zelfde als 3FM 10 jaar geleden.

Naar Veronica om daar over 4 jaar de zelfde muziek te gaan draaien als radio 2 in 2020?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 02 dec 2020 12:07

Naar Veronica om daar over 4 jaar de zelfde muziek te gaan draaien als radio 2 in 2020?
Naar Veronica om in één jaar net zoveel te verdienen als in 4 jaar bij Radio 2 :lol:
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 02 dec 2020 12:09

Naar Veronica om in één jaar net zoveel te verdienen als in 4 jaar bij Radio 2 :lol:
Dan starten we graag nog een keer Alanis Morisette, Bon Jovi en Lenny Kravitz in!
Henkjan2016

Of een eigen station gefinancierd door ome John
Janno

Bericht door Janno »

Dat geloof je zelf toch ook niet... toch?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 02 dec 2020 13:21
Phoenix schreef: 02 dec 2020 12:09

Dan starten we graag nog een keer Alanis Morisette, Bon Jovi en Lenny Kravitz in!
Inderdaad, in plaats van Marco Borsato wegdraaien.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 02 dec 2020 13:22 Of een eigen station gefinancierd door ome John
XXL Stenders wordt al gefinancierd door John de Mol (Talpa)
Daarom hoeft hij niet naar Veronica over te stappen.
Lijkt me wel overzichtelijk zoals hij het nu doet.
Live programma's exclusief voor Radio2. Podcasts + stations - Sommige op Radio2 site en alles ook nog een keer op Juke (Talpa)
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Wat grappig was (vond ik) vanmiddag: ik vind Carolien Brouwers een enorm leuke toevoeging tijdens de bonanza. maar vanmiddag was ze er niet en dan is het toch een ander programma als Rob lekker in zn eentje kan freaken met muziek. Het leek ineens een heel ander programma. Misschien wil Rob duo presentaties met anderen, waaronder Carolien en Leo, maar als hij alleen is met de interactie van luisteraars klinkt het wel puurder.

Zoals Van Inkel de nacht van zondag op maandag doet. Alleen hij en de luisteraar. Live en interactie en muziek.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

RealSunchaser schreef: 03 dec 2020 02:51 Wat grappig was (vond ik) vanmiddag: ik vind Carolien Brouwers een enorm leuke toevoeging tijdens de bonanza. maar vanmiddag was ze er niet en dan is het toch een ander programma als Rob lekker in zn eentje kan freaken met muziek. Het leek ineens een heel ander programma. Misschien wil Rob duo presentaties met anderen, waaronder Carolien en Leo, maar als hij alleen is met de interactie van luisteraars klinkt het wel puurder.

Zoals Van Inkel de nacht van zondag op maandag doet. Alleen hij en de luisteraar. Live en interactie en muziek.
Ik heb het niet gehoord gistermiddag, maar zo hoor ik Rob het liefst. 14-16 leent zich daar wat mij betreft ook prima voor, veel beter dan een duo (hoewel Caroline mij ook niet echt stoort, vind ik haar ook geen grote toevoeging voor het programma).
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 02 dec 2020 13:22 Of een eigen station gefinancierd door ome John
Heb je het dan over een online station?

Want zou niet zo goed weten waarom dat commercieel interessant zou zijn voor Talpa. De XXL Bonanzastream trekt, als ik op de shoutcast kijk, ook geen volle zalen.
Henkjan2016

Er moet een reden zijn voor Rob om over te stappen.

Dit is waar wij het wel over eens zijn:
Dat is waarschijnlijk niet de huidige playlist --> Daar gaan Jeroen, Giel en Gerard ook op stuk.
Het zijn niet de luistercijfers --> die zijn bij Radio 2 heel veel hoger.
Het is ook niet het programma Bonanza --> ook dit maakt hij met plezier.

Er moet dus iets meer zijn, waardoor hij een overstap zou kunnen overwegen.

XXL Stenders is nu een hobbyproject. Stel dat Veronica een DAB+-themakanaal wil vrijmaken om XXL Stenders verder op te zetten zoals Kx eerder is opgezet. Noem een Henk Westbroek (nu geen programma), Leo van der Goot (40 Up stopt) etc. Veronica zal mogelijk eens van format willen of kunnen veranderen. Wanneer zij op deze manier een succesvolle formule kunnen ontwikkelen zonder dat het huidige Veronica geweld wordt aangedaan, dan kan mogelijk in de toekomst Veronica overstappen op dit 'nieuwe' succesvolle format. De bonanza kan hij daarnaast prima op Veronica uitzenden, het huidige format bevindt zich prima binnen de Bonanzaplaylist. Wellicht syndicated op Veronica en op XXL Stenders?

Het moet naar mijn mening echt iets 'outofthebox' zijn. Wanneer ik probeer te kijken door de ogen van Rob, dan moet het wel iets anders zijn dan de creativiteit waarvoor Giel en Gerard zijn overgestapt. Rob maakt er geen geheim van altijd met een eigen station bezig te zijn, de kansen liggen er volgens mij.

De basis ligt er al: Vriendenclub zit er al en de shows worden al aangeboden via Juke. Ik blijf het overigens bijzonder vinden dat V15 op Juke wordt aangeboden.
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 03 dec 2020 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

PS: Ik luisterde VI terug, de uitzending dat er geen geld meer is voor nieuwe dj's --> Hier wordt ook aangegeven dat Niels a.i. stationdirecteur is.

Daar komt dus ook nog iemand anders voor ;-)
Orange

Bericht door Orange »

Henkjan2016 schreef: 03 dec 2020 09:29 Er moet een reden zijn voor Rob om over te stappen.

...
Stapt hij over dan?
Orange

Bericht door Orange »

Blijkbaar staat Jeroen van Inkel met in de Playboy (met een interview, geen zorgen).

Hij doet naar mijn idee wel aan geschiedvervalsing met de volgende quote: "Bij de commerciëlen gaat het zo: je krijgt een playlist met 1.200 liedjes en daar moet je het maar mee doen. Ik merkte dat ik heel ongelukkig werd van het voor de honderdste keer aankondigen van Under the bridge van de Red Hot Chili Peppers, dus toen heb ik de knoop doorgehakt.”
Zijn contract liep af en daarna heeft hij een bepaalde tijd thuis gezeten om uiteindelijk bij Max onderdak te vinden. Welke knoop heeft hij dan precies doorgehakt?

En hij heeft een behoorlijke dunk van zichzelf met de suggestie dat alle dj's klonen van hem waren. Lijkt mij heel overdreven.
"Het is misschien gek om van jezelf te zeggen, maar eind jaren tachtig en begin jaren negentig was ik wel de onbetwiste nummer één van Nederland. Alle nieuwe dj’s waren klonen van mij."

Radiofreak heeft er een bericht over: https://www.radiofreak.nl/jeroen-van-in ... nederland/
Plaats reactie