Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door DavyGer »

Kan best zijn dat dit betekent dat Stefan Stasse op termijn naar het weekend van radio 2 gaat. Ik denk dat ze hem wel willen gaan behouden. Mogelijk een switch met Annemieke Schollaardt of Emely de Wilt?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

waterveenmos schreef: 01 dec 2020 09:12 Ja Phoenix, we weten nu wel dat je een kommaneuker bent. Hou je toch eens in man. Een dagje geen Radioforum of zo, wel zo gezellig.
Als je je stoort aan mijn bijdragen dan kun je mij negeren. Dit is een optie die Radioforum biedt. Gewoon ff op mijn profielnaam klikken en mij als vijand aanduiden.
DavyGer schreef: 01 dec 2020 10:14 Kan best zijn dat dit betekent dat Stefan Stasse op termijn naar het weekend van radio 2 gaat. Ik denk dat ze hem wel willen gaan behouden. Mogelijk een switch met Annemieke Schollaardt of Emely de Wilt?
Een switch met Emmely de Wilt lijkt me een goede suggestie. Emmely heeft ook aangegeven liever een avondprogramma te hebben. Dit is ook een switch binnen dezelfde omroep en daardoor wellicht makkelijker te realiseren.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

De geruchten omtrent een mogelijk vertrek van Stenders bij Radio 2 nemen door het niet mee doen met de Top 2000 alleen maar verder toe nu. Natuurlijk heeft hij vaker niet mee gedaan, natuurlijk heeft hij vaak niet veel met de muziek die voorbij komt in de lijst. Toevallig is het allemaal wel nu. Afwachten wat er nu staat te gebeuren.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Op Twitter zegt Caroliene Brouwer dat ze zelf de beslissing hebben genomen niet mee te doen " want het is niet het Nederlands elftal "
Janno

Bericht door Janno »

Emmely als opvolger van Stefan zou het ideale scenario zijn, naar mijn bescheiden mening. Alle respect voor Annemieke, maar Emmely sluit beter aan bij de sfeer die Stefan heeft neergezet.
RealSunchaser

Janno schreef: 01 dec 2020 11:02 Emmely als opvolger van Stefan zou het ideale scenario zijn, naar mijn bescheiden mening. Alle respect voor Annemieke, maar Emmely sluit beter aan bij de sfeer die Stefan heeft neergezet.
Emmely is de vrouwelijke Stefan Stasse, dat zeggen ze zelf allebei, ze heeft vier jaar achter de schermen gewerkt bij de Staat.
Annemiek is helemaal top met haar format, het aanvragen en alle 13.

Mochten Rob en Stefan weggaan dan lijkt het mij logisch dat beiden naar de weekprogrammering gaan.

Ik zie dan Caroliene Borgers de Oor-uren wel overnemen, aangezien ze Het Wordt Nu Laat kwijtraakt per januari.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Is dat zo? Gaan ze T Wordt Nu Laat opdoeken? Ik heb het even gemist :(
RealSunchaser

Henkjan2016 schreef: 01 dec 2020 11:13 Is dat zo? Gaan ze T Wordt Nu Laat opdoeken? Ik heb het even gemist :(
Ze wilden geen interviewprogramma meer

Dit stond op RadioFreak in Mei

NPO Radio 2 wil dat het nachtprogramma ’t Wordt Nu Laat’ verandert van opzet. Geen gasten meer, minder gepraat en meer muziekradio. Dat stelt WNL, de omroep die op het betreffende tijdslot uitzendt, in het jaarverslag. WNL is het niet eens met het voornemen van Radio 2. “Wij zien hiervan de maatschappelijke relevantie niet.”

Vanwege de coronacrisis ontvangt Carolien Borgers, momenteel de enige presentator van ’t Wordt Nu Laat’, voorlopig geen gasten in de studio. “NPO Radio 2 heeft aangegeven de formule definitief te willen wijzigen, als muziekradio met een deejay zonder gasten”, schrijft de omroep. Het nachtprogramma is dagelijks tussen 0:00 en 2:00 uur te horen.

Op Radio 2 zijn de afgelopen tijd al meer programma’s van opzet veranderd, met als doel meer muziekradio en minder gepraat. Zo ontving Gijs Staverman eerder dagelijks een gast, vaak een bekende Nederlander, in zijn lunchprogramma ‘Gijs 2.0’. Dat is nu niet meer het geval. Ook is het aantal telefonische interviews minder.

Als het overigens aan PowNed ligt, dan krijgt Rick van Velthuysen de uren waarop nu nog ’t Wordt Nu Laat’ te horen is.
Henkjan2016

Dat had ik meegekregen inderdaad, maar niet dat het per 1 jan ging 'stoppen voor carolien'.
RealSunchaser

Henkjan2016 schreef: 01 dec 2020 11:27 Dat had ik meegekregen inderdaad, maar niet dat het per 1 jan ging 'stoppen voor carolien'.
Dat zegt ze in de Varagids van 5 oktober, ben benieuwd wie die uren krijgt. Rick van V zou logisch zijn
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 01 dec 2020 10:41 De geruchten omtrent een mogelijk vertrek van Stenders bij Radio 2 nemen door het niet mee doen met de Top 2000 alleen maar verder toe nu. Natuurlijk heeft hij vaker niet mee gedaan, natuurlijk heeft hij vaak niet veel met de muziek die voorbij komt in de lijst. Toevallig is het allemaal wel nu. Afwachten wat er nu staat te gebeuren.
De geruchten rondom een mogelijk overgang van Stenders van Radio 2 naar Veronica moeten we natuurlijk met een korreltje zout nemen. Wel had ik verwacht dat als deze geruchten waar zouden zijn een vertrek voor 1 december bekend gemaakt zou zijn. In verband met opzegtermijnen zou Stenders dan vanaf het nieuwe jaar kunnen starten bij Veronica. Dat moment is nu gepasseerd en daarom acht ik de kans dat Stenders naar Veronica vertrekt weer stuk kleiner.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

Henkjan2016 schreef: 01 dec 2020 10:10
Haagsegek schreef: 01 dec 2020 10:09 Maar waarom geen Rick van V. Ze houden normaal zoveel mogelijk hun doordeweekse programmering aan. Emmely ipv Stefan (gezondheid) is logisch. Annemieke ipv Rob ook (die heeft niks met de Top 2000, voorheen had hij een eigen variant op zijn KX). Maar waarom Frank ipv Rick is mij een raadsel.
Lekker om dit in 2 topics te vragen. --> ff een weekje geen nachtradio?
Lekker he?
RealSunchaser

Phoenix schreef: 01 dec 2020 11:55 In verband met opzegtermijnen zou Stenders
Je hebt geen opzegtermijn als je een tijdelijk contract hebt en dat heeft Rob, dat contract loopt nog een jaar. Alleen als beide partijen het eens zijn kan je het beeindigen. Of je betaalt een boete als dat in een clausule staat.

Spijkerman moest flink afkopen destijds (zal John de Mol hebben gedaan)
Henkjan2016

RealSunchaser schreef: 01 dec 2020 11:30
Henkjan2016 schreef: 01 dec 2020 11:27 Dat had ik meegekregen inderdaad, maar niet dat het per 1 jan ging 'stoppen voor carolien'.
Dat zegt ze in de Varagids van 5 oktober, ben benieuwd wie die uren krijgt. Rick van V zou logisch zijn
Aha, ja er zijn inderdaad dagen dat ik de varagids niet lees. Duidelijk en bedankt :-)
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

RealSunchaser schreef: 01 dec 2020 11:59 Je hebt geen opzegtermijn als je een tijdelijk contract hebt.
Dat komt voor, maar is niet per definitie altijd zo.

Daarbij denk ik eerlijk gezegd niet dat een transfer op dit niveau zal staan of vallen met een opzegtermijn.

Maar goed, het zijn geruchten he, we zullen zien... :smile:
Plaats reactie