Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

Van mij mag het programma zo blijven. Met Thomas of Erik Jan, het is anders maar beiden leuk. Zal met Koert ook vast wel weer gaan.
Orange

Bericht door Orange »

James17 schreef: 26 nov 2020 19:19 Ekdom moet ook helemaal geen interviews doen, hij moet muziek draaien en slap lullen.
Interviews zijn nikszeggende gesprekjes,zeg je maar Jurgen vd Berg op.
Veel luisteraars willen in de ochtend op luchtige wijze bijgepraat worden. Daarnaast behoort een publieke omroep daar ook voor te zorgen. Een volledig music driven ochtendshow is niet wat bij de publieke functie van Radio 2 past.
James17 schreef: 26 nov 2020 19:19 -Ekdom zit bij radio10, radio 2 is best beluisterde zender.
Vergelijking gaat mank.
Ik doelde op de luistercijfers van Ekdom in de tijd dat hij nog bij Radio 2 zat.
James17 schreef: 26 nov 2020 19:19 Gerard is “ energie”, veel ook.
Roodbeen is prima maar saai( mening), vond hem voorheen in de avond met die bingokaart echt briljant.
Maar geen dragende dj, niet.
KIDV moeten ze weer bij De Wild zetten, mooie combi.
Prima mening, maar zoals ik al aangaf, zijn de luistercijfers juist verbeterd onder Jan Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte.
James17 schreef: 26 nov 2020 19:19 -Staverman profiteert van de zender waar hij op zit, zet hem bij 10 en er luistert geen hond naar.( mening, wel dicht bij de waarheid, denk ik)
Dat is natuurlijk onzin. Naar Radio 10 luisteren ook veel mensen, dus daar zal hij ook 'profiteren' van het station waar hij op zit.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Orange schreef: 27 nov 2020 09:10
James17 schreef: 26 nov 2020 19:19 Ekdom moet ook helemaal geen interviews doen, hij moet muziek draaien en slap lullen.
Veel luisteraars willen in de ochtend op luchtige wijze bijgepraat worden. Daarnaast behoort een publieke omroep daar ook voor te zorgen. Een volledig music driven ochtendshow is niet wat bij de publieke functie van Radio 2 past.
James17 schreef: 26 nov 2020 19:19 -Ekdom zit bij radio10, radio 2 is best beluisterde zender.
Vergelijking gaat mank.
Ik doelde op de luistercijfers van Ekdom in de tijd dat hij nog bij Radio 2 zat.
Roodbeen is prima maar saai( mening), vond hem voorheen in de avond met die bingokaart echt briljant.
Prima mening, maar zoals ik al aangaf, zijn de luistercijfers juist verbeterd onder Jan Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte.
James17 schreef: 26 nov 2020 19:19 -Staverman profiteert van de zender waar hij op zit, zet hem bij 10 en er luistert geen hond naar.( mening, wel dicht bij de waarheid, denk ik)
Dat is natuurlijk onzin. Naar Radio 10 luisteren ook veel mensen, dus daar zal hij ook 'profiteren' van het station waar hij op zit.
Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen: maar ik vind Jan-Willem Start Op leuker om naar te luisteren dan de ochtenshows van Ekdom op 2 en nu 10. Het is prettig wakker worden, lekker muziekje, muziekspelletje, inhoudelijke interviews, grapjes. Het is allemaal niet heel spannend, maar wel lekker vertrouwd. Gerard vind ik music-drivend het sterkst, maar de interviews en geven van informatieverstrekking zijn echt tenenkrommend slecht. Daarom ben ik nu blij met JWSO op radio2.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Eens m.b.t JWSO, kan er prima naar luisteren.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Tja, Ekdom mag van mij best terugkomen op 2, maar dan wel voor een meer muziekdriven show, of voor bijvoorbeeld de lunch. Trek zijn ochtendshows heel slecht, Herman heeft hierboven goed uitgelegd waarom, het stukje nieuws en informatie beheerst hij niet zo goed vind ik. Dat doen JW en Jeroen toch beter.

Maar goed, voorlopig zie ik het er niet echt van komen en heeft radio 2 hem ook weer niet écht heel hard nodig.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef: 27 nov 2020 17:14 Tja, Ekdom mag van mij best terugkomen op 2, maar dan wel voor een meer muziekdriven show, of voor bijvoorbeeld de lunch. Trek zijn ochtendshows heel slecht, Herman heeft hierboven goed uitgelegd waarom, het stukje nieuws en informatie beheerst hij niet zo goed vind ik. Dat doen JW en Jeroen toch beter.

Maar goed, voorlopig zie ik het er niet echt van komen en heeft radio 2 hem ook weer niet écht heel hard nodig.
Ik zie geen reden om Ekdom terug te halen naar Radio 2. Ik ben het met je eens dat Ekdom op andere tijdslots beter tot zijn recht komt, maar dat kan ook op andere zenders dan Radio 2.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Phoenix schreef: 27 nov 2020 18:29
De Nachtwacht schreef: 27 nov 2020 17:14 Tja, Ekdom mag van mij best terugkomen op 2, maar dan wel voor een meer muziekdriven show, of voor bijvoorbeeld de lunch. Trek zijn ochtendshows heel slecht, Herman heeft hierboven goed uitgelegd waarom, het stukje nieuws en informatie beheerst hij niet zo goed vind ik. Dat doen JW en Jeroen toch beter.

Ik zie geen reden om Ekdom terug te halen naar Radio 2. Ik ben het met je eens dat Ekdom op andere tijdslots beter tot zijn recht komt, maar dat kan ook op andere zenders dan Radio 2.
Zeker, dat zou bijv. ook op Veronica kunnen, of wellicht elders op radio 10. Ik reageerde eigenlijk meer op de speculaties hier, maar een echt goede reden - behalve dan dat ik Ekdom een prima dj vind en zelf vaak naar radio 2 luister - zie ik ook niet.
James17

Bericht door James17 »

Orange schreef: 27 nov 2020 09:10
Vergelijking gaat mank.
Ekdom had Evers als concurrent op het moment dat 538 ook nog eens by far de best beluisterde zender was.
Geen vergelijking met situatie nu in radioland.

Staverman vind ik zelf echt een drama, reden om 2 uur weg te zappen.
Mijn opmerking van “geen hond naar luisteren” klopt idd niet, hij zal gewoon meelopen in het gemiddelde van de dag,
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Wie van jullie heeft zowel naar de vergeten 90s avond als naar de Reclame Top40 geluisterd

Hoorden jullie het verschil als in hoe Rob Stenders een thema-avond domineert? Ik vond Frank en Wout met zn 2en ook erg prettig om naar te luisteren. Ik geniet van de Bonanza en af en toe een thema-avond maar als hij naar Veronica gaat die hij naar zijn hand mag zetten vraag ik me af of dat geen overkill wordt.

Radio2 is wmb prettig om naar te luisteren door de diverse tone-of-voices
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

RealSunchaser schreef: 28 nov 2020 12:23 Hoorden jullie het verschil als in hoe Rob Stenders een thema-avond domineert?
Vind Rob de beste maar dit is inderdaad een heel irritant trekje.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Ego.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Jasper de Vries keert terug bij radio2 l, vooralsnog als parttime muzieksamensteller in combi met dezelfde partime functie bij Sublime. Hierdoor vertrekt hij bij Veronica
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Leuk! Ik was altijd wel fan van hem, hoop dat hij ook weer wat inval dingetjes mag gaan doen.
Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef: 29 nov 2020 20:19 Leuk! Ik was altijd wel fan van hem, hoop dat hij ook weer wat inval dingetjes mag gaan doen.
Hij gaat toch niet presenteren?
Oren open!
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Het programma van Martine ten Klooster gaat anders heten vanaf januari. Met iets andere invulling

Wel zelfde tijd
22.00 00.00 u op zondag
Plaats reactie