Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 25 nov 2020 13:37
density1 schreef: 25 nov 2020 13:17 Ik vind wel als het hoge woord er uit is; Stenders blijft gewoon bij Radio 2, dat hij wel verantwoordelijk gaat worden voor de muziek bij Radio 2.
Waar staat dat Stenders bij Radio 2 blijft?
Dat hij niet naar Veronica gaat hoeft niet te betekenen dat hij bij Radio 2 blijft ;-)
Vooralsnog komen deze geruchten volgens mij enkel uit het Blog van Kicken, die in kringen 'de Aad de Mos van de radiowereld' wordt genoemd omdat hij er nogal eens naast zit qua voorspellingen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 25 nov 2020 13:50
density1 schreef: 25 nov 2020 13:17 Ik vind wel als het hoge woord er uit is; Stenders blijft gewoon bij Radio 2, dat hij wel verantwoordelijk gaat worden voor de muziek bij Radio 2.
Dat hij niet naar Veronica gaat hoeft niet te betekenen dat hij bij Radio 2 blijft ;-)
Vooralsnog komen deze geruchten volgens mij enkel uit het Blog van Kicken, die in kringen 'de Aad de Mos van de radiowereld' wordt genoemd omdat hij er nogal eens naast zit qua voorspellingen.
Het gerucht dat Stenders naar Veronica gaat is hedenochtend (indirect) ontkracht. Maar (nogmaals) daarmee is niet gezegd dat Stenders bij Radio 2 blijft ;-)
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Waar zou hij anders naar toe kunnen?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

RealSunchaser schreef: 25 nov 2020 13:23
Henkjan2016 schreef: 25 nov 2020 13:14 Wij weten 1 ding zeker. SMK was het niet --> dat is constant gebleven.

Ik denk zelf de muziekmix. Die is ergens ongeveer 2 jaar terug langzaam gewijzigd en er naar mijn mening niet prettiger op geworden.
Wat is er veranderd aan de muziekmix?

Het enige dat ik hoor dat bepaalde hits jarenlang een paar keer per week te horen zijn
Zoutelande, Rollercoaster, High Hopes. Vooral High Hopes van Panic in the Disco kan ik niet meer horen.
En er is meer muziek van Nederlandse bodem, niet allemaal even goed.
Ik heb deze discussie al eens eerder aangezwengeld en dat is toen tot de stoelpoten afgezaagd en een tijd later viel meer forumleden het op.
Het is terug te lezen.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 25 nov 2020 13:17 Ik vind wel als het hoge woord er uit is; 1) Stenders blijft gewoon bij Radio 2, dat hij wel verantwoordelijk gaat worden voor de muziek bij Radio 2. Dat is inderdaad behoorlijk gezapig en behoorlijk commercieel geworden de laatste tijd vind ik. 2) Anders zie ik voor Stenders buiten zijn programma echt geen meerwaarde meer voor Radio 2. Ja, je hebt dan een populair programma en dan. Dus hopelijk komt daar dan ook progressie in.
1) Waar komt dit vandaan? Lijkt me meer een wens dat Stenders verantwoordelijk wordt voor de muziek. Basyl (oud-3FM music director) is inmiddels verantwoordelijk voor de muzkiek op Radio 2, dacht ik. Volgens mij is er geen reden dat Stenders verantwoordelijk gaat worden.

2) Hoezo geen meerwaarde - op Stenders programma na? Is de A-Lijst dan niet redelijk gelijkwaardig aan Stenders programma (qua muziek). Is in opzet toch redelijk hetzelfde. Ik vind de V15, Van Inkels choice en Blokhuis muzikaal ok wel redelijk onderscheidend te noemen.
Het programma van Stenders zelf vind ik misschien wel het best (qua inhoud) passen op de commerciëlen ten opzichte van de bovenstaande programma's.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

RealSunchaser schreef: 25 nov 2020 12:43 Radio2 is in een jaar tijd 1.1 procent aan luistercijfers gedaald. Q music is er 1.6 gestegen, maar omdat ik niet kan zeggen hoeveel daarvan van Radio2 komen en dit het Radio2 topic is de vraag:

Waarom denken jullie dat Radio2 1,1 procent is gedaald?

Is de muziek te voorspelbaar geworden?
Zijn de DJs gezapig?
Of is het het weekend, waar in 1 jaar veel is veranderd.
Timur verdween, Emely verscheen, op de zaterdag 3 uur, het buro op zondag
Het buro verdween, Emely kreeg de ochtend op zondag, moest 1 uur inleveren op zaterdag,
Van Inkel verscheen
Daniel Dekker verdween
Blokhuis en Stenders naar de zondagmiddag met de V15
Blokhuis naar de vroegere zondagavond
Frank 2 uur op de zondagmiddag met een liefdesprogramma

als ik naar mezelf kijk vind ik het weekend erg rommelig.
Ik vind Rinkel de Kinkel goed passen, ben fan van Emmely de Wilt en luister graag naar de A lijst
Daarvoor luisterde ik niet naar Timur omdat dat programma niet spontaan was en was dichtgetimmerd met voorproductie. Spijkers is niet mijn programma, het muziekcafe ook niet, de V15 vind ik te veel een privefeestje van Leo en Rob en klinkt meer als een podcast voor de fans.
Het Liefdesprogramma zit wmb geen vaart in. De eerste 40 minuten zijn al vooraf opgenomen met een liefdesverklaring in vier delen met muziek, er zijn vage spelletjes, het datingstukje komt niet uit de verf wmb en pas in het 2e uur aan het eind is er interactie met de luisteraar met problemen en vragen. Pas daar wordt het spannende radio, zoals vroeger met Lieve Paul

Dus mijn persoonlijk visie is dat het weekend een rare lappendeken is die afwijkt van de weekprogrammering. Qua stijl en muziek wijken programmas te veel af om de hele dag aan te laten staan
In het weekend is er inderdaad veel gewijzigd. De zaterdag- en zondagochtend wordt al jaren steeds iets aan veranderd. Ik vind het er zelf nu niet beter op geworden. Jeroen in de ochtend is gewoon niet helemaal mijn ding. Emmely is wel prima. Voor de lunchshow staat 'ie op zaterdag en zondag (nu ook) zeker niet op Radio 2. De A-Lijst dan weer wel. Voor het Muziekcafé en de V15 zijn er betere alternatieven te vinden. De weekendavonden luister ik zelden radio, maar in ieder geval geen Radio 2.
Oren open!
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

RealSunchaser schreef: 25 nov 2020 12:43 Radio2 is in een jaar tijd 1.1 procent aan luistercijfers gedaald. Q music is er 1.6 gestegen, maar omdat ik niet kan zeggen hoeveel daarvan van Radio2 komen en dit het Radio2 topic is de vraag:

Waarom denken jullie dat Radio2 1,1 procent is gedaald?
Of die 1,1 procent is overgestapt naar Radio 5 (dat 1,1 procent won).
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Ik vind De Bonanza echt niet te vergelijken met de Alijst
Annemiek kiest verrassende muziek uit de aanvragen en het programma staat in het teken van de muziek én de luisteraar. Alle 13 is een ontzettend leuk uur.

De Bonanza is de laatste tijd vrij incrowd met het gedweep met René Le Blanc, De Slimste mens, de katten etc. Het gaat er dagelijks over.

Wat de zaterdag en zondag betreft. Ik had liever Het Oor Wil ook wat 3 uur gehad. En Van Inkel van 6 tot 9 en Emmely van 9 tot 12. Ik hoor het verschil tussen 3 uur Het Oor en 2 uur. Zit een heel ander ritme in. Gejaagder. En Van Inkel is uit zichzelf opzwepend. Een uur eerder Jeroen en een uur langer oor brengt meer rust in de ochtend in t weekend

Zowel Holy Hits op zat ochtend als dat programma op zondag tot 7 uur komt van band dus als Van Inkel een uur eerder live kan beginnen zit er veel meer evenwicht het weekend komt
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 25 nov 2020 14:30
Herman ven Schippers schreef: 25 nov 2020 13:50

Het gerucht dat Stenders naar Veronica gaat is hedenochtend (indirect) ontkracht. Maar (nogmaals) daarmee is niet gezegd dat Stenders bij Radio 2 blijft ;-)
Waar dan? Ik lees 't nergens
DavyGer

Bericht door DavyGer »

RealSunchaser schreef: 25 nov 2020 18:10 Ik vind De Bonanza echt niet te vergelijken met de Alijst
Annemiek kiest verrassende muziek uit de aanvragen en het programma staat in het teken van de muziek én de luisteraar. Alle 13 is een ontzettend leuk uur.

De Bonanza is de laatste tijd vrij incrowd met het gedweep met René Le Blanc, De Slimste mens, de katten etc. Het gaat er dagelijks over.

Wat de zaterdag en zondag betreft. Ik had liever Het Oor Wil ook wat 3 uur gehad. En Van Inkel van 6 tot 9 en Emmely van 9 tot 12. Ik hoor het verschil tussen 3 uur Het Oor en 2 uur. Zit een heel ander ritme in. Gejaagder. En Van Inkel is uit zichzelf opzwepend. Een uur eerder Jeroen en een uur langer oor brengt meer rust in de ochtend in t weekend

Zowel Holy Hits op zat ochtend als dat programma op zondag tot 7 uur komt van band dus als Van Inkel een uur eerder live kan beginnen zit er veel meer evenwicht het weekend komt
Ik vind Alle Dertien ook echt fantastisch, maar vind het niet gek dat de muziekkeuze daar in het weekend breder is dan door de weeks. In het weekend luisteren er minder mensen en is er meer ruimte voor "vrijheid" dan door de week. Stenders heeft ook wel de absolute vrijheid, maar ook weer niet.. want ook hij moet rekening houden dat het programma voor de massa interessant blijft. Annemieke heeft daar in het weekend minder last van.
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

RealSunchaser schreef: 25 nov 2020 18:10 Ik vind De Bonanza echt niet te vergelijken met de Alijst

Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik ben het met je eens dat de Bonanza teveel incrowd is geworden. Maar juist door de twee verzoekprogramma's naast elkaar te leggen hoor ik het vakmanschap van Stenders tov Annemiek. Annemiek kiest (naar mijn mening) de net niet leuke platen, teveel Brits en komt te geforceerd over. Stenders weet wél de juiste platen te kiezen. Blijft smaak denk ik.
Pot

Bericht door Pot »

Rob vind ik een betere jock dan Annemieke. Rob vind ik vooral goed als hij het over muziek heeft. Hij is meer een man voor een solo-programma; zeker omdat zijn huidige programma een muziekprogramma is. Caroline past er op deze manier gewoon niet bij (vind haar verder niet slecht ofzo)
Op 3FM was ik Annemieke's ochtendprogramma nooit zo'n fan, maar vind haar nu op Radio 2 wel leuk. Komt puur door het programma.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 25 nov 2020 18:42 Waar dan? Ik lees 't nergens
Vanochtend werd in VI gezegd door Niels van Baarlen dat er geen budget is voor nieuwe jocks.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Phoenix schreef: 25 nov 2020 22:22
DavyGer schreef: 25 nov 2020 18:42 Waar dan? Ik lees 't nergens
Vanochtend werd in VI gezegd door Niels van Baarlen dat er geen budget is voor nieuwe jocks.
Maar we weten allemaal dat ze daar soms ook maar wat roepen om te stoken of wat niet waar is...
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Klopt, en stel dat er al een contract is getekend, dan klopt het verhaal nog.
Plaats reactie