Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

Fijne reactie van Giel en hopelijk vervalt hiermee het stempel.

Succes vannacht weer Giel!
rocks

Bericht door rocks »

Ff een heel ander vraagje op techniek gebied bij Radio2.
Ik kijk regelmatig mee via webcam in de studio bij sommige dj's.

Vraag luid: Ik zie ze soms helemaal rechts van het mengpaneel aan de draaiknoppen draaien net of ze iets aan het bijstellen zijn.
Wat hebben die knoppen voor een functie? Want zo merk je er weinig van als je ziet draaien.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

rocks schreef: 28 okt 2020 16:51 Ff een heel ander vraagje op techniek gebied bij Radio2.
Ik kijk regelmatig mee via webcam in de studio bij sommige dj's.

Vraag luid: Ik zie ze soms helemaal rechts van het mengpaneel aan de draaiknoppen draaien net of ze iets aan het bijstellen zijn.
Wat hebben die knoppen voor een functie? Want zo merk je er weinig van als je ziet draaien.
Zeer waarschijnlijk het volume van de koptelefoon of de speakers in de studio, maar die zullen tijdens het spreken wel uit staan.
Orange

Bericht door Orange »

Calypso schreef: 28 okt 2020 16:20 Tja, of je de reacties nu zuur vindt of niet, maar als je verklaart dat je nog even Het Oog wilt luisteren (eindtijd: 0:00u) en je geacht wordt om 04:00u weer in de studio te zitten... tja, dan kun je de schuld aan je telefoon gaan geven, maar als werkgever zou ik dan toch ook even naar de medewerker suggereren dat, om je taak goed te kunnen doen, je toch echt voldoende slaap/rust nodig hebt.
Dat was allemaal ter voorbereiding van zijn programma. Ik vermoed dat Giel dat soort dingen vroeger toen hij in de nacht zat allemaal prima kon doen. In die stand probeert hij weer te komen, maar Giel is ook een jaartje ouder geworden en dan gaat dat minder makkelijk. Giel is van hetzelfde bouwjaar als dat ik ben. Voorheen kon ik na een drukke werkdag 's avonds na 22u nog heerlijk thuis aan het werk (vond ik fijn tijdstip) en dan nog een paar uurtjes doorwerken. Volgende ochtend er gewoon weer staan met kinderen naar creche/school brengen en hup weer een nieuwe werkdag. Dat lukt tegenwoordig steeds lastiger. Zal de leeftijd zijn. En dat gaat bij Giel ook vast opspelen. Zegt hij min of meer ook in het filmpje op twitter, dat hij capriolen als laat naar bed gaan gewoon niet meer moet doen.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik vind 't een sterke reactie, komt op mij super oprecht over Succes Giel!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Orange schreef: 28 okt 2020 17:01
Calypso schreef: 28 okt 2020 16:20 Tja, of je de reacties nu zuur vindt of niet, maar als je verklaart dat je nog even Het Oog wilt luisteren (eindtijd: 0:00u) en je geacht wordt om 04:00u weer in de studio te zitten... tja, dan kun je de schuld aan je telefoon gaan geven, maar als werkgever zou ik dan toch ook even naar de medewerker suggereren dat, om je taak goed te kunnen doen, je toch echt voldoende slaap/rust nodig hebt.
Dat was allemaal ter voorbereiding van zijn programma. Ik vermoed dat Giel dat soort dingen vroeger toen hij in de nacht zat allemaal prima kon doen. In die stand probeert hij weer te komen, maar Giel is ook een jaartje ouder geworden en dan gaat dat minder makkelijk. Giel is van hetzelfde bouwjaar als dat ik ben. Voorheen kon ik na een drukke werkdag 's avonds na 22u nog heerlijk thuis aan het werk (vond ik fijn tijdstip) en dan nog een paar uurtjes doorwerken. Volgende ochtend er gewoon weer staan met kinderen naar creche/school brengen en hup weer een nieuwe werkdag. Dat lukt tegenwoordig steeds lastiger. Zal de leeftijd zijn. En dat gaat bij Giel ook vast opspelen. Zegt hij min of meer ook in het filmpje op twitter, dat hij capriolen als laat naar bed gaan gewoon niet meer moet doen.
Klopt, en freaknacht was 1 nacht in de week. Nu 5, je moet ergens compenseren. Van 00.00-03.00 uur slapen elke nacht, dat houdt niemand weken vol.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ Nou ja, Giel heeft een slaapritme van 2x 4 uur (is in een Kukuru video te zien) ontwikkeld. Dan is een keer 3 uur slapen wel te doen, toch?
De Nachtwacht schreef: 28 okt 2020 17:05 Ik vind 't een sterke reactie, komt op mij super oprecht over Succes Giel!
Ja, ik geloof niet dat dit een voorop gezet plan is ter publiciteit. Want dan spelen Rick van V en Erik Jan dit wel heel erg goed mee..

Alleen, Giel had eerst een wekker moeten kopen (zo'n klassieke wellicht) én dan het filmpje opnemen. Want dat hij een wekker ging kopen, dat zei hij vrijdag ook al (als mijn geheugen goed is op dit punt).

Maar, evengoed bedankt Giel, dat ik naar Rick van V kon luisteren vanochtend. :smile:

RealSunchaser schreef: 28 okt 2020 08:49 De vrouw van Rick heeft een prachtige radiostem, ze presenteerde mee vanuit bed
Ja, mooie stem. Ik hoorde het maar kort, vroeg mij al af wat de reden was dat zij in de studio was. Maar dit was dus vanuit huis.
RealSunchaser schreef: 28 okt 2020 08:49
Henkjan2016 schreef: 28 okt 2020 08:45 Om heel eerlijk te zijn vind ik Giel erg onbeschoft naar zijn luisteraars, de overgang van Rick naar Giel is heel erg groot.
Ik hoorde wel een soort klacht voorbijkomen dat je bij Giel rustiger wakker kon worden. VanV zat natuurlijk al in standje turbo en denderde voort. (..)
Dat standje 'turbo' vond ik vanochtend wel meevallen eigenlijk. Ik hoorde niet direct de Rick van V uit zijn show. Hij paste zich wel aan naar de items van Giel, met behulp van de luisteraars.

Ook opvallend dat hij kennelijk na thuiskomst direct kan/gaat slapen. Zou ik niet kunnen, tenzij ik heel bekaf ben. Lijkt mij dat Rick van te voren ook nog ff slaap pakt?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Toch aardig van RTL Boulevard, stonden vanmorgen omstreeks 2:00 bij Giel Beelen voor de deur om even te controleren of hij zich niet ging verslapen.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

DavyGer schreef: 29 okt 2020 08:20 Toch aardig van RTL Boulevard, stonden vanmorgen omstreeks 2:00 bij Giel Beelen voor de deur om even te controleren of hij zich niet ging verslapen.
Kinderachtig.
Orange

Bericht door Orange »

DavyGer schreef: 29 okt 2020 08:20 Toch aardig van RTL Boulevard, stonden vanmorgen omstreeks 2:00 bij Giel Beelen voor de deur om even te controleren of hij zich niet ging verslapen.
Haha, mooie ludieke actie.
Daan!

Bericht door Daan! »

De Nachtwacht schreef: 29 okt 2020 08:48
Kinderachtig.
Voor iemand met de naam nachtwacht zou je dat toch moeten aanspreken.
density1

Bericht door density1 »

De Nachtwacht schreef: 29 okt 2020 08:48
Kinderachtig.
Tja, zo rolt boulevard, hysterisch en kinderachtig...
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Ze spelen er wel weer mooi mee door deze foto op social media te verspreiden ;)
Afbeelding

(is voor een thema-uitzending over break-up liedjes)
castmember

Bericht door castmember »

De Nachtwacht schreef: 28 okt 2020 17:05 Ik vind 't een sterke reactie, komt op mij super oprecht over Succes Giel!
Ik moest bij de reactie wel een heel klein beetje denken aan de Koning na zijn zeer korte bezoek aan Griekenland. :))

En de actie van Boulevard, ik denk dat er nog 20 andere media (vlog) merken met het idee speelde, Boulevard heeft het gedaan. Prima, ludieke actie nu en vanaf dit moment vooral het laten voor wat het was. Een minder handige actie van Giel.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Tone

Bericht door Tone »

4-6 kun je ook als nachtdienst zien. Dat kan hij het Oog luisteren, lekker de hele nacht actuele dingen van die nacht/avond voorbereiden en om 7 uur naar bed. Verslapen is dan ook niet meer mogelijk.
Plaats reactie