Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

Ik zit helemaal in de uitzendingen van Rick en Giel deze zagen.

Quotes: 20 okt 2020

RVVD2
Luisteraar: Kan Erik Jan niet vertrekken?
Rick: Je wens komt vanzelf uit, wacht even een week of 4. (december)

Tussentijd half uur tot een uur. En in 2 verschillende programma's, er ligt in de uitzending niet direct een link tussen de 2 opmerkingen.

Giel:
Giel: Ik hoop niet dat Rick deze muziekjes meeneemt naar Veronica.

Vorige week zijn de volgende quotes benoemd
Henkjan2016 schreef: 25 okt 2020 11:04 Vermoed toch echt dat Rick van V ergens naar de dagprogrammering gaat. Of iets anders, maar het lijkt erop dat er iets met de show gaat gebeuren.

Jingle: Ze zitten met zijn 2 (tussendoor de opmerking: nog wel)
Andere uitspraak: Gaat vanaf december e.e.a qua inhoud van de show veranderen.

Bron: Shows week 12 tm 16 okt
Iemand een idee waar zij naartoe werken?
Giel zit ook wel eens op dit forum, maar ik kan mij niet voorstellen dat zij in de landelijke radio met ons bezig zijn.
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 27 okt 2020 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Er is al vaker gesproken dat Erik Jan Rosendaahl er mee ophoudt. Dat zal 't dus wel zijn.
Matti538

Bericht door Matti538 »

DavyGer schreef: 27 okt 2020 09:21 Er is al vaker gesproken dat Erik Jan Rosendaahl er mee ophoudt. Dat zal 't dus wel zijn.
Dat zei die vorig jaar ook het is gewoon stangen naar PowNed. Hoop niet dat het programma naar de dagprogrammering gaat. Zulke nachtshows zoals Rick Van V houden mij als nachtbraker echt wel wakker.
Smid70

Bericht door Smid70 »

DavyGer schreef: 26 okt 2020 10:49 Voor de tweede keer dit jaar maakt Bart Arens van een up-tempo nummer een ballad:

https://www.nporadio2.nl/nieuws/29314/h ... ther-again

Ik vind dat hij dat toch erg leuk doet.

Wel vaker gezegd, maar ik vind het bijzonder hoe toch zo'n enorm kleurloze dj als Bart Arens op 3FM dat toch heel erg heeft weten om te draaien op radio 2. Ik luister er om die reden inmiddels ook erg graag naar.
Ik vind het slow maken van een uptempo nummer nou niet echt bijzonder. Het is nogal makkelijk en al vaker vertoond, ik vind het nogal artistieke armoede.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Smid70 schreef: 27 okt 2020 12:07
DavyGer schreef: 26 okt 2020 10:49 Voor de tweede keer dit jaar maakt Bart Arens van een up-tempo nummer een ballad:

https://www.nporadio2.nl/nieuws/29314/h ... ther-again

Ik vind dat hij dat toch erg leuk doet.

Wel vaker gezegd, maar ik vind het bijzonder hoe toch zo'n enorm kleurloze dj als Bart Arens op 3FM dat toch heel erg heeft weten om te draaien op radio 2. Ik luister er om die reden inmiddels ook erg graag naar.
Ik vind het slow maken van een uptempo nummer nou niet echt bijzonder. Het is nogal makkelijk en al vaker vertoond, ik vind het nogal artistieke armoede.
Vooropgesteld: ik ben zelf zo muzikaal als een eierkoek, dus zoiets is niet voor me weggelegd. Maar het is een aardige cover, liedje komt nu wel meer binnen of zo. Do-Heaven, had dat ook. Is het makkelijk? Misschien. Je moet het alleen nog wel even op de juiste manier uitvoeren. Zou Bart de eerste Top 2000 jock worden die zelf ook in de top 2000 staat?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik vind de reactie van Smid70 een beetje zuur. Bart Arens laat in zijn programma's veel van zijn eigen muzikaliteit door komen, met liedjes die hij afbreekt en opbouwt, mixen die hij maakt en nu ook nummers die hij produceert. Het is een keer wat anders ten opzichte van de rest. (of ja DJ Sven was er natuurlijk ook aardig succesvol mee)

Zeker voor 't tijdstip waarop Bart Arens zit vind ik 't bijzonder hoeveel personality hij daar weet in te brengen.

Ik zie Bart Arens op termijn ook wel als opvolger voor Ruud De Wild.
Smid70

Bericht door Smid70 »

DavyGer schreef: 27 okt 2020 13:36 Ik vind de reactie van Smid70 een beetje zuur. Bart Arens laat in zijn programma's veel van zijn eigen muzikaliteit door komen, met liedjes die hij afbreekt en opbouwt, mixen die hij maakt en nu ook nummers die hij produceert. Het is een keer wat anders ten opzichte van de rest. (of ja DJ Sven was er natuurlijk ook aardig succesvol mee)

Zeker voor 't tijdstip waarop Bart Arens zit vind ik 't bijzonder hoeveel personality hij daar weet in te brengen.

O, ik heb geen probleem met Bart hoor, uitstekende dj en zeker voor dit tijdstip.
Maar een goed nummer om zeep helpen door het langzamer te gaan spelen is iets waar ik een beetje van moet overgeven. Vroeger heeft ene Laura Jansen dat ook al eens gedaan met uitstekende nummer Use somebody van Kings of Leon, vreselijk.
Henkjan2016

Niet elke cover is treffend inderdaad.

In covers komt de muzikaliteit van artiesten echt naar boven. En dat gaat helaas erg vaak mis. De beste zangers is daar een goed voorbeeld van.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

DavyGer schreef: 27 okt 2020 13:36

Echt? Dat zie ik dan eigenlijk niet. Vind Bart een prima music drive DJ, die van mij tot zijn pensioen op dit tijdstip mag blijven zitten. Maar ik zie in hem niet iemand die dat stukje extra weet te brengen voor de drive-time shows, niet solo althans. Is ook niks mis mee, zonder een degelijke keeper wordt geen elftal kampioen.
Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

Henkjan2016 schreef: 24 okt 2020 21:16 Rick van V gaf in zijn uitzending aan dat er per december iets ging veranderen. Wat hij bedoelde heb ik geen idee van, maar het ging naar mijn idee over de inhoud van het programma.
Erik-Jan vertrekt dan, zo heeft hij zelf in het programma gezegd. Of dat een grapje is vanwege de start van de Top 2000 en hij in januari vrolijk weer terugkomt is niet duidelijk.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Herman ven Schippers schreef: 27 okt 2020 16:15
DavyGer schreef: 27 okt 2020 13:36

Echt? Dat zie ik dan eigenlijk niet. Vind Bart een prima music drive DJ, die van mij tot zijn pensioen op dit tijdstip mag blijven zitten. Maar ik zie in hem niet iemand die dat stukje extra weet te brengen voor de drive-time shows, niet solo althans. Is ook niks mis mee, zonder een degelijke keeper wordt geen elftal kampioen.
Ik vind dat Ruud De Wild nu een programma maakt dat totaal niet past bij het huidige radio 2. Hij zal er nog wel een paar jaar blijven zitten, maar ooit moet er worden gekeken naar opvolging. Dan lijkt het me logisch om te kijken naar een nieuwe middagprogramma die beter aansluit op het radio 2 van nu en qua toon ook beter aansluit op de ochtendshow. Ik zou daar Bart Arens een prima kandidaat voor vinden, juist omdat hij nu al zo veel personality weet te brengen in personalityloze uren. Ongetwijfeld hoort daar dan ook een sidekick bij.

En laten we ook welwezen, Jan Willem Roodbeen doet nu de ochtend show met veel succes, maar daar is ook langer van gezegd dat hij niet dat extra zou weten te brengen.
Henkjan2016

Ik houd mijn hart vast bij SMK met Willemijn. Ik kijk nu Op1, maar het lukt haar maar niet om mensen uit te laten praten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 27 okt 2020 16:39 Ik houd mijn hart vast bij SMK met Willemijn. Ik kijk nu Op1, maar het lukt haar maar niet om mensen uit te laten praten.
Dat viel mij ook (weer) op. Ik ben sowieso geen fan van Op1, maar ik heb niet de controle over de afstandbediening ;-)
Het is niet alleen het niet laten uitpraten, maar het ook willen gaan praten op het moment dat één van de gasten iets wil zeggen.
Misschien is zij meer op haar plek op de radio. Daar kan ik niet over oordelen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Orange

Bericht door Orange »

DavyGer schreef: 27 okt 2020 16:38 Ik vind dat Ruud De Wild nu een programma maakt dat totaal niet past bij het huidige radio 2.
Oke, moet dat programma dan niet naar Radio 1 of 5, net als SmK?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Orange schreef: 27 okt 2020 18:16
DavyGer schreef: 27 okt 2020 16:38 Ik vind dat Ruud De Wild nu een programma maakt dat totaal niet past bij het huidige radio 2.
Oke, moet dat programma dan niet naar Radio 1 of 5, net als SmK?
Dat programma mag van mij best naar radio 5 ja.
Plaats reactie