Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Johanneke »

Pot schreef: 28 sep 2020 18:58 Malou Holshuijsen staat ook weer in de programmering. Joram Kaat was voordat Martine ten Klooster op Radio 2 presenteerde regelmatig de invaller van Henk van Steeg
Malou deed vannacht haar laatste, maar blijft wel invallen zei ze. Vind haar tenenkrommend, hoe komt zo iemand op de landelijke radio? Ik mis Edwin Noorlander en Martijn Kolkman op deze uren... En snap nog steeds niet waarom dan Rick van V en Giel zo ver in de nacht worden weggestopt.
Chrisradio

Bericht door Chrisradio »

DavyGer schreef: 28 sep 2020 09:50 Corné Klijn vind ik ook veruit de zwakste schakel van radio 2. Dat merk ik zeer sterk wanneer Bart Arens hem overneemt, dan luister ik prima naar de programma's. Zit Corné er dan is er gewoon niet doorheen te komen.
Om even een tegengeluid te laten horen: ik vind Corné Klijn juist erg prettig. Ontspannen, ervaren, passie voor muziek en geen overdreven gedoe, wat op de uren waar hij werkt ook niet nodig is.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Jeroen van Inkel gaat ook de zondag op maandagnacht er bij doen met van Inkels choice, een programma waarin hij (zoals de naam al doet vermoeden) zelf de muziek uitkiest.

Had het ook wel een leuk concept gevonden dit iedere week door een andere dj te laten doen, bij radio 2 zitten zat jocks die ik graag eens volledig free choice zou horen.

Ga het zeker wel eens (terug)luisteren, ben niet zo'n fan van de DJ van Inkel (klinkt mij allemaal net iets te geforceerd/aangedikt) maar zijn muzieksmaak vind ik wel prima.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De Nachtwacht schreef: 30 sep 2020 10:59 Jeroen van Inkel gaat ook de zondag op maandagnacht er bij doen met van Inkels choice, een programma waarin hij (zoals de naam al doet vermoeden) zelf de muziek uitkiest.

Had het ook wel een leuk concept gevonden dit iedere week door een andere dj te laten doen, bij radio 2 zitten zat jocks die ik graag eens volledig free choice zou horen.

Ga het zeker wel eens (terug)luisteren, ben niet zo'n fan van de DJ van Inkel (klinkt mij allemaal net iets te geforceerd/aangedikt) maar zijn muzieksmaak vind ik wel prima.
Dat ‘niet fan zijn’ had ik ook, maar het is hem toch gelukt. Zijn onuitputtelijke energie en zijn creatief woordgebruik (zonder vervelende woordgrapjes) maakt hem eigenlijk wel uniek.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 30 sep 2020 12:06
De Nachtwacht schreef: 30 sep 2020 10:59 Jeroen van Inkel gaat ook de zondag op maandagnacht er bij doen met van Inkels choice, een programma waarin hij (zoals de naam al doet vermoeden) zelf de muziek uitkiest.

Dat ‘niet fan zijn’ had ik ook, maar het is hem toch gelukt. Zijn onuitputtelijke energie en zijn creatief woordgebruik (zonder vervelende woordgrapjes) maakt hem eigenlijk wel uniek.
Misschien ga ik ook nog wel "om", heb 'm al jaren niet meer echt bewust gehoord.

Overigens respecteer ik hem wel zeer als vakman. Technisch, strak en inderdaad een unieke manier van presentatie. Alleen van zijn stem (zoals hierboven beschreven) ben ik niet zo'n liefhebber.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Inhakend op voorgaande bericht, Van inkel zou een goede station voice zijn voor Radio 2.,eens een ander effect op de zender -smok
Pot

Bericht door Pot »

Waarom moet Jeroen van Inkel ook nog de zondagnacht doen? Rutger Radstaake gaat al weg. Thomas Hekker heeft ook nog geen vast programma. Laat hem die vlieguren maken...
Er wordt min of meer alleen maar gekeken naar de naam en wat de jock zelf zou willen doen (ook bij Stenders), om ze binnen boort te houden. Dat terwijl talent plek verliest.
Oren open!
Henkjan2016

Pot schreef: 30 sep 2020 16:24 Waarom moet Jeroen van Inkel ook nog de zondagnacht doen? Rutger Radstaake gaat al weg. Thomas Hekker heeft ook nog geen vast programma. Laat hem die vlieguren maken...
Er wordt min of meer alleen maar gekeken naar de naam en wat de jock zelf zou willen doen (ook bij Stenders), om ze binnen boort te houden. Dat terwijl talent plek verliest.
Ik vind er wel erg veel aannames inzitten.

En voor wat betref Thomas: https://denhaagfm.nl/programmering/
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik denk dat je als publieke omroep júist meer moet inzetten op het de ruimte geven aan gevestigde namen. Met salaris kun je mensen niet meer naar de NPO krijgen, met creatieve vrijheid wel.

Om die reden snap ik ook heel goed dat ze dit sommige dj's bieden en dat dj's juist om die reden bij de NPO blijven.
Pot

Bericht door Pot »

Ik snap wel dat ze er Jeroen neerzetten, alleen vind ik het ongelofelijk dat een aantal jocks (Malou Holshuijsen en Thomas Hekker) geen vaste plek hebben in de programmering, maar Jeroen die al een ochtendshow heeft er nog een programma bij laten doen. Daarnaast zullen er ook ongetwijfeld invalbeurten komen op mooiere plekken voor van Inkel.
Ik zou zeggen: geeft de ander een kans.

Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar zijn programma
Oren open!
Henkjan2016

Thomas zit met ochtendshow in den haag
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 30 sep 2020 22:24 Thomas zit met ochtendshow in den haag
Klopt, maar is regelmatig invaller van Rick.
Oren open!
Orange

Bericht door Orange »

Pot schreef: 30 sep 2020 16:24 Waarom moet Jeroen van Inkel ook nog de zondagnacht doen? Rutger Radstaake gaat al weg. Thomas Hekker heeft ook nog geen vast programma. Laat hem die vlieguren maken...
Nou, dat zal bij Jeroen van Inkel wel meevallen. Als hij niet bij R2 of R5 aan de bak komt, vermoed ik dat hij nergens aan de bak komt. Toen zijn contract bij Veronica afliep, had hij het niet echt voor het uitkiezen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 01 okt 2020 11:43 Nou, dat zal bij Jeroen van Inkel wel meevallen. Als hij niet bij R2 of R5 aan de bak komt, vermoed ik dat hij nergens aan de bak komt. Toen zijn contract bij Veronica afliep, had hij het niet echt voor het uitkiezen.
Onterecht natuurlijk, maar lijkt me wel waar. Als je het voor het kiezen hebt, is zaterdag- en zondagmorgen toch wel het laatste op het keuzelijstje.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 01 okt 2020 14:15
Orange schreef: 01 okt 2020 11:43 Nou, dat zal bij Jeroen van Inkel wel meevallen. Als hij niet bij R2 of R5 aan de bak komt, vermoed ik dat hij nergens aan de bak komt. Toen zijn contract bij Veronica afliep, had hij het niet echt voor het uitkiezen.
Onterecht natuurlijk, maar lijkt me wel waar. Als je het voor het kiezen hebt, is zaterdag- en zondagmorgen toch wel het laatste op het keuzelijstje.
Sommige jocks op Radio 2 mogen dankbaar zijn dat ze daar zitten. Buiten Radio 2 komen sommigen landelijk niet meer aan de bak. Rick van Velthuyzen zat weggestopt op een internetzender. Ruud de Wild was voor zijn komst bij Radio 2 rond met de regionale zender Decibel.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Plaats reactie