Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

Rob draaide deze nummers zeker wel.
Henkjan2016

Daan! schreef: 27 sep 2020 11:04 Ik begrijp niet over wie je het hebt, maar kan aan mij liggen hoor.
Frank natuurlijk :-)

Ik luister prima naar Frank overigens.
Daan!

Bericht door Daan! »

Aha. Ik dacht dat Jeroen al 's ochtends zat. Bedankt!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Daan! schreef: 27 sep 2020 11:07 Aha. Ik dacht dat Jeroen al 's ochtends zat. Bedankt!
Bijna :) dat gaat zaterdag in.

Overigens heb ik geen moeite met Frank, zeker niet solo op vrijdagavond of als hij platenbonanza/a lijst vervangt. In duo wordt het al gauw te flauw, maar solo heb ik er niet zoveel op aan te merken.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Frank is prima te pruimen, en wellicht ben ik een van de weinigen maar ik vind Wouter met Frank altijd een feest.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

rammerdebam schreef: 27 sep 2020 02:05
jessica schreef: 27 sep 2020 01:29
rills schreef: 26 sep 2020 15:55
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk Ruud omdat voor mijn gevoel die twee karakters en manier van werken te ver van elkaar af liggen.
Zou best eens Ruud de Wild kunnen zijn ja. Maar niet omdat hun karakters ver van elkaar liggen. Volgens mij komt het omdat Ruud niet zo erg van muziek houdt. Hij is meer een entertainer en ziet de plaatjes die hij moet draaien als een hinderlijke onderbreking. Rob wil liever mensen die echt van muziek houden op zijn station.

Met Gijs heeft hij inderdaad wel een goede klik. Veel mensen hier vinden Gijs niets. Maar zijn programma soort erg goed bij de luisteraars.
Een jaar of 10 misschien wel meer geleden is Rob Stenders al bezig geweest een eigen zender te krijgen.

Dat wat toen Yorin is geworden had hij graag willen hebben, maar de investering kwam volgens mij niet rond. Hij is toen nog met Jeroen Soer (oprichter van radio10) op St Maarten gaan praten hij een en ander het beste kon doen.
was het niet toen yorin failliet ging wou stenders het graag overnemen maar SBS ging er toen met de FM van door toen kwam CAZ er op ?
Nee. RTL wilde van Yorin FM af en Stenders wilde het overnemen. Volgens mij met financiering van Reinout Oerlemans.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
radiodaan

Bericht door radiodaan »

pisto098 schreef: 27 sep 2020 10:50 Vrijdagavond. Ik luister lekker naar Wouter (solo gelukkig want anders gaat ie grappig worden en dat zit gewoon niet in hem en hoeft ook niet). De eighties leuk. Om 8 uur hoor ik een stem en denk shit, de kroonprins is terug. Na een kwartier met Jason Donavan en Wham (ok, ook eighties maar geen muziek die Stenders toen gedraaid zou hebben) zet ik de radio uit en vergeet hem om 10 uur weer aan te zetten. Zaterdagochtend half 9. Ik ga naar mijn werk, zet de radio aan en oh shit ja, hij was weer terug en schakel naar radio 10. Half 6. Ik rijd naar huis zet hem toch weer op 2 en wat hoor ik......... Ik zet hem weer op 10. Binnen 24 uur weet ik weer waarom ik een steeds meer een hekel aan 2 begin te krijgen. Die snotpin zou eerst eens 5 jaar stage moeten lopen bij bij Rob, Annemiek of Leo, zijn mond houden en alleen maar luisteren en leren en dan voorzichtig eens om 3 uur 's nachts beginnen en dan kijken of het wat gaat worden.
De mening dat Frank vt Hof echt veel te veel invalklusjes doet deel ik, af en toe een keer is natuurlijk niet erg, maar bijna elke week vervangt hij wel weer een programma. Dat zal, vrees ik, alleen maar meer worden nu Frank in aantal vaste live-uren halveert van 8 naar 4 uur per week.
Laat Annemieke en Emmely ook eens wat meer invallen, op dit moment doet Annemieke enkel heel soms de staat en Emmely iets vaker tussen 20-22 of 22-00, maar lang niet zo veel als Frank. Denk dat dit ook te maken heeft met de band tussen Frank en de manager van radio 2.

Op vrijdagavond vind ik Frank overigens zelf altijd prima klinken. In 't weekend ben ik nooit vroeg op, dus heb ik nooit last van. Vind het wel jammer dat het bureau nu moet wijken voor zijn nieuwe programma. Het begint nu echt een grotere BNNVara-kliek worden.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 27 sep 2020 12:32
rammerdebam schreef: 27 sep 2020 02:05
jessica schreef: 27 sep 2020 01:29
Zou best eens Ruud de Wild kunnen zijn ja. Maar niet omdat hun karakters ver van elkaar liggen. Volgens mij komt het omdat Ruud niet zo erg van muziek houdt. Hij is meer een entertainer en ziet de plaatjes die hij moet draaien als een hinderlijke onderbreking. Rob wil liever mensen die echt van muziek houden op zijn station.

Met Gijs heeft hij inderdaad wel een goede klik. Veel mensen hier vinden Gijs niets. Maar zijn programma soort erg goed bij de luisteraars.
Een jaar of 10 misschien wel meer geleden is Rob Stenders al bezig geweest een eigen zender te krijgen.

Dat wat toen Yorin is geworden had hij graag willen hebben, maar de investering kwam volgens mij niet rond. Hij is toen nog met Jeroen Soer (oprichter van radio10) op St Maarten gaan praten hij een en ander het beste kon doen.
was het niet toen yorin failliet ging wou stenders het graag overnemen maar SBS ging er toen met de FM van door toen kwam CAZ er op ?
Nee. RTL wilde van Yorin FM af en Stenders wilde het overnemen. Volgens mij met financiering van Reinout Oerlemans.
Kx is inderdaad in het begin ook gesponsord door Reinout O
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Frank is een lieveling van baas Peter de Vries, zo werkt dat bij de publieke omroep... Je hoeft niet goed te zijn in wat je doet, als je maar een leuk persoon bent.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ach, ik vind Frank wel leuk op zich. Alhoewel ik moet zeggen dat ik het Platenpaleis een slapaftreksel vind van wat het ooit was, Adriani deed dat toch beter.

En ik vind Frank zijn soulprogramma toch een beetje het programma wat Ekdom deed, maar dan minder goed. Alhoewel die nog wel rédelijk uit de verf komt. Bij dat programma heb ik altijd dat ik 'm wel eens terugluister en vervolgens denk "dat zou ik vaker moeten doen", maar dat komt er dan toch weer nooit van.

Maar dat vind ik an sich niet het probleem van Frank van 't Hof. Ik vind hem prima te beluisteren in combinatie met Wouter v/d Goes en ook als men weer eens iets anders programmeert op de vrijdag avond.

Het platenpaleis mag echter echt wel eens gaan wijken, het is al eens verdwenen en na wat halfbakken formats vervolgens weer terug gekeerd maar het blijft wijzen op creatieve armoede.
Pot

Bericht door Pot »

Frank is nou typisch een jock die zesjes scoort. Niet meer, niet minder.

Frank is ooit uit de nacht weggehaald om in het weekend te gaan presenteren, omdat Timur doorschoof en de uren in handen waren van BNNVARA. Zo gek is het niet. Andere opties binnen de omroep waren er niet echt. Maar dan wordt hier het verwijt gemaakt dat dit zal gaan om vriendjespolitiek omdat hij vriendjes zou zijn met Peter de Vries... deel het bewijs maar, ik heb het niet.

Zo zou Emmely, die ik min of meer op hetzelfde niveau schat, er neergezet kunnnen worden omdat ze vrouw is.

Daarnaast is hij vervanger geweest van de ochtendshow. Niet zo gek: het tijdslot is (ook) in handen van BNNVARA en toen werd het al door Jan-Willem en Jeroen gepresenteerd, dus met Wouter erbij had je ook twee jocks, waarvan er ook nog één van BNNVARA was.

Maar waarom hij vanaf volgende week All you need is love gaat presenteren, is mij een raadsel. Had Bureau de Wilt, met een andere presentator, laten staan...
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 27 sep 2020 16:36 Frank is nou typisch een jock die zesjes scoort. Niet meer, niet minder.

Frank is ooit uit de nacht weggehaald om in het weekend te gaan presenteren, omdat Timur doorschoof en de uren in handen waren van BNNVARA. Zo gek is het niet. Andere opties binnen de omroep waren er niet echt. Maar dan wordt hier het verwijt gemaakt dat dit zal gaan om vriendjespolitiek omdat hij vriendjes zou zijn met Peter de Vries... deel het bewijs maar, ik heb het niet.

Zo zou Emmely, die ik min of meer op hetzelfde niveau schat, er neergezet kunnnen worden omdat ze vrouw is.

Daarnaast is hij vervanger geweest van de ochtendshow. Niet zo gek: het tijdslot is (ook) in handen van BNNVARA en toen werd het al door Jan-Willem en Jeroen gepresenteerd, dus met Wouter erbij had je ook twee jocks, waarvan er ook nog één van BNNVARA was.

Maar waarom hij vanaf volgende week All you need is love gaat presenteren, is mij een raadsel. Had Bureau de Wilt, met een andere presentator, laten staan...
Ik vind Emmely de Wilt een hele prettige jock/presentatrice om naar te luisteren. Ik hoor haar liever dan haar vrouwelijke Radio 2 collega Annemieke Schollaart. Frank van 't Hof vind ik persoonlijk misschien nog wel de minste jock van Radio 2. Hij kan meeliften op het succes van Radio 2, maar op willekeurig ieder ander station zou hij ook een jock in de marge zijn.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 27 sep 2020 17:09
Pot schreef: 27 sep 2020 16:36 Frank is nou typisch een jock die zesjes scoort. Niet meer, niet minder.

Ik vind Emmely de Wilt een hele prettige jock/presentatrice om naar te luisteren. Ik hoor haar liever dan haar vrouwelijke Radio 2 collega Annemieke Schollaart. Frank van 't Hof vind ik persoonlijk misschien nog wel de minste jock van Radio 2. Hij kan meeliften op het succes van Radio 2, maar op willekeurig ieder ander station zou hij ook een jock in de marge zijn.
Het is natuurlijk ook allemaal gebaseerd op smaak. Frank vind ik zelf niet fantastisch: geen eigen geluid, geen sfeermaker, maar het is ook niet direct slecht; makkelijk in omgang, redelijk wat muziekkennis. Al met al een zesje dus.

Maar ben wel benieuwd wat je minder aan hem vindt dan andere Radio 2 jocks.
Oren open!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik vind Frank solo altijd wel prettig, zolang het niet zo'n overkill wordt al afgelopen zomer waarin hij zo'n beetje elke programma over nam. In duo met Wouter ben ik afhankelijk van mijn eigen humeur, soms vind ik het leuk, soms too much. Persoonlijk vind ik Corné Klijn de zwakste broeder in de programmering, op de voet gevolgd door Gijs Staverman.
Netty

Bericht door Netty »

Ik ben het eens met de anderen in dit forum. Frank valt wel erg vaak in vooral tijdens de vakantie periode, vaak meerdere malen per dag. Wat mij betreft een van de mindere radiomakers op radio 2. Ook ben ik geen fan van de combinatie met Wouter, allemaal gewild leuk. Samen hebben de mannen de grootste pret maar als luisteraar is er weinig aan.

Uiteraard voordeel van de twijfel maar of hij nu de juiste man is voor zondag lunch time vraag ik me af. Ik hoop dat ik me vergis.
Wat mij betreft zal Emmely prima op dit tijdstip.
Plaats reactie