Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Janno »

RadioLove95 schreef: 11 sep 2020 23:49
Janno schreef: 11 sep 2020 23:24 Ben je na twee dagen discussie al wat wijzer geworden betreffende je vraag hoe het kan dat radio 2 zo populair is, Phoenix?
Per slot van rekening ben je niet echt een newbie op radiogebied, dus je zult minimaal wel een idee hebben... toch?

Ik ben een vaste radio 2-luisteraar, als zodanig bevooroordeeld, dus mijn mening geven is zinloos. Ik ben wel benieuwd naar de jouwe.
Het voelt inderdaad als een overhoring van een leraar die iedereen in de klas aan kijkt met een blik alsof iedereen er niks van snapt.......
Zo bedoelde ik het niet. Ik snap nu dat het wellicht over kwam als kritiek, maar ik was oprecht benieuwd of Phoenix een bepaalde conclusie heeft kunnen destilleren uit de antwoorden die hem aangereikt zijn.

Zelf ben ik al jaren radio 2 luisteraar, maar als je mijn spotifylijsten ziet vraag je je af waarom ik niet dagelijks naar Kink en/of 40UP luister. Maar daar heb ik dus Spotify voor. Als ik radio luister gaat het mij om het totaal. Noem het gezelligheid, vertrouwd geluid of wat dan ook, maar radio 2 geeft me overall gewoon het beste gevoel. Dat komt door prettige radiopersoonlijkheden, een brede muziekmix, aardige rubriekjes. Het is iets wat ik de laatste decennia bij geen enkel ander radiostation zo gevoeld heb. En daarmee kom je op de reden dat ik het zinloos vind een argument te geven waarom radio 2 zo populair is: het is een persoonlijk gevoel en geen feit en kennelijk hebben veel mensen dat gevoel. Dat laat zich m.i. moeilijk vatten in een rationele analyse over de populariteit van radio 2. Als dat wel mogelijk was hadden meer radiozenders het concept gekopieerd .

My two cents :wink:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Haagsegek schreef: 13 sep 2020 09:55 Dat is wel raar inderdaad. Heb je de luxe dat je Rick van V. en Giel tot je beschikking hebt in de nacht neem je iemand die te jong is voor Radio 2 en al jaren geen radio gemaakt heeft. Af en toe maakt Radio 2 nog vreemde keuzes. Als je ziet hoeveel dj's ze eigenlijk hebben....
Het is geen verplichting van de publieke omroep om het beste tijdslot aan de beste jock te gunnen. Radio 2 heeft een aantal commerciële 'afdankertjes' in huis, die dankbaar mogen zijn dat ze een plekje hebben op de grootste zender van Nederland. Los van persoonlijke voorkeuren is er een reden dat ze niet meer op de commerciële zenders te horen zijn. Ik vind het mooi om te constateren dat er nieuwe namen boven komen drijven. Bij de vervanging van Ekdom heeft Radio 2 ook niet gekozen voor een grote naam, maar voor Roodbeen en hij heeft nu wel de best beluisterde ochtendshow. Ook het feit dat Emmely de Wilt steeds meer prominente air-time krijgt is een mooie ontwikkeling. Het is goed dat Radio 2 tussen gearriveerde namen als Stenders en De Wild talent en onbekendere namen programmeert. Hiermee sorteert de zender voor op de toekomst als deze jocks zouden afzwaaien.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
jessica

Bericht door jessica »

Het kan snel gaan in een programmering. Als bijvoorbeeld 3FM zijn FM frequenties zou verliezen aan radio5 kan er nog wel een verschuiving van DJ's van Radio2 naar Radio5 kunnen komen. Even geduld zou ik zeggen.

Ook kan John de Mol nog in paniek raken voor de ochtendshow van Veronica en met bijvoorbeeld een grote zak met geld een DJ van Radio2 wegkopen. Dan komt er zomaar weer ruimte in de programmering van Radio2 en kunnen Giel Beelen en Rick van Velthuysen opschuiven.

Ik zie Stefan Stasse in de loop van volgend jaar ook wel naar Radio5 gaan. Denk dat Annemieke hem dan daar gaat opvolgen in het weekend komen er dan al weer uren vrij.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 13 sep 2020 11:36 Het kan snel gaan in een programmering. Als bijvoorbeeld 3FM zijn FM frequenties zou verliezen aan radio5 kan er nog wel een verschuiving van DJ's van Radio2 naar Radio5 kunnen komen. Even geduld zou ik zeggen.

Ook kan John de Mol nog in paniek raken voor de ochtendshow van Veronica en met bijvoorbeeld een grote zak met geld een DJ van Radio2 wegkopen. Dan komt er zomaar weer ruimte in de programmering van Radio2 en kunnen Giel Beelen en Rick van Velthuysen opschuiven.

Ik zie Stefan Stasse in de loop van volgend jaar ook wel naar Radio5 gaan. Denk dat Annemieke hem dan daar gaat opvolgen in het weekend komen er dan al weer uren vrij.
Van Velthuyzen is gebonden aan de nacht. Powned gaat nooit zendtijd krijgen buiten de nacht.
Beelen is afhankelijk van zijn BNNVARA-collega's. Doordeweeks zitten er Roodbeen en Stenders. De ochtenduren zullen niet naar Beelen gaan. Dus Beelen moet wachten op het vertrek van Stenders.
Annemieke zit bij AVROTROS dus zij zal van omroep moeten wisselen om de uren van Stasse over te nemen. Daar Emmely de Wilt bij KRONCRV zit lijkt me dat een 'logischere' kandidaat om De Staat over te nemen.

Omroeppolitiek hè ;-)
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Phoenix schreef: 13 sep 2020 12:00 Annemieke zit bij AVROTROS dus zij zal van omroep moeten wisselen om de uren van Stasse over te nemen. Daar Emmely de Wilt bij KRONCRV zit lijkt me dat een 'logischere' kandidaat om De Staat over te nemen.

Omroeppolitiek hè ;-)
Paul Rabbering, Jan Willem Roodbeen en Jeroen KIDV hebben wel laten zien dat die omroeppolitiek niet zo veel meer hoeft te betekenen tegenwoordig.
Ook bij de vervanging van presentatoren op radio 2 maakt omroep tegenwoordig haast niks meer uit. Staat van Stasse door Carolien, Rabbering Laat door Emmely de Wilt, Wout2Day door Toine vPeperstraten, enzovoort...
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

RadioLove95 schreef: 13 sep 2020 10:43
Radiofan500 schreef: 13 sep 2020 10:36
RadioLove95 schreef: 13 sep 2020 10:34

Ik snap wel dat mensen hier ook naar status en bewezen kwaliteiten kijken. Wanneer je dat doet voelt dit als een rare keuze en omroep politiek
Wel grappig dat bij elke overstap of switch omroeppolitiek wordt benoemd :lol:
Hoe verklaar jij dan dat niet Giel Beelen of Rick van V op die plek zitten?
Radiofan500 ik ben nog steeds benieuwd naar een inhoudelijke reactie?
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

RadioLove95 schreef: 13 sep 2020 13:01
RadioLove95 schreef: 13 sep 2020 10:43
Radiofan500 schreef: 13 sep 2020 10:36

Wel grappig dat bij elke overstap of switch omroeppolitiek wordt benoemd :lol:
Hoe verklaar jij dan dat niet Giel Beelen of Rick van V op die plek zitten?
Radiofan500 ik ben nog steeds benieuwd naar een inhoudelijke reactie?
Nou nou, er bestaat meer dan een forum over radio he.

Blijkbaar omdat 'T wordt nu laat gewoon doorgaat met een andere presentatrice. Dit zie ik Giel of Rick overigens ook niet presenteren. Bovendien weet je ook niet of dit al speelde bij de bekendmaking van de nieuwe programmering eerder dit jaar, of dat dit later pas is besloten. Het zou vreemd zijn om Giel nu weer te verplaatsen naar een ander tijdslot in de nacht.

Omroeppolitiek is zeker een ding, maar ik denk niet dat dit hier persé van toepassing is..
castmember

Bericht door castmember »

jessica schreef: 13 sep 2020 11:36Ook kan John de Mol nog in paniek raken voor de ochtendshow van Veronica en met bijvoorbeeld een grote zak met geld een DJ van Radio2 wegkopen. Dan komt er zomaar weer ruimte in de programmering van Radio2 en kunnen Giel Beelen en Rick van Velthuysen opschuiven.
Ik twijfel, of na het avontuur van Giel wat toch best een deceptie is geworden, en de ontplooiingsmogelijkheden van Gerard Ekdom bij de commercielen die er niet zijn gekomen (geloof dat Stenders nu meer side projects doet dan Gerard) en verder zie je nu de grilligheid van niet zozeer commerciele radio, want bij Q, 100% NL en BNR valt het mee, maar bij de Talpa stations staat de wereld toch even op zijn kop nu (tijdelijk) de inkomsten dalen.

Dus ik denk dat mensen bij Radio 2, die nu een best stabiele plek hebben in een solide organisatie (althans, minder met alle winden mee waaiend) zich wel achter de oren krabben of die zak centen nu echt zo zaligmakend is . . .

Ik verwacht op het moment niet dat er DJ's bij Radio 2 zijn op prime-time die hun plek bij 2 op willen geven voor een plek bij Veronica.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot »

castmember schreef: 15 sep 2020 12:14
jessica schreef: 13 sep 2020 11:36Ook kan John de Mol nog in paniek raken voor de ochtendshow van Veronica en met bijvoorbeeld een grote zak met geld een DJ van Radio2 wegkopen. Dan komt er zomaar weer ruimte in de programmering van Radio2 en kunnen Giel Beelen en Rick van Velthuysen opschuiven.
Ik twijfel, of na het avontuur van Giel wat toch best een deceptie is geworden, en de ontplooiingsmogelijkheden van Gerard Ekdom bij de commercielen die er niet zijn gekomen (geloof dat Stenders nu meer side projects doet dan Gerard) en verder zie je nu de grilligheid van niet zozeer commerciele radio, want bij Q, 100% NL en BNR valt het mee, maar bij de Talpa stations staat de wereld toch even op zijn kop nu (tijdelijk) de inkomsten dalen.

Dus ik denk dat mensen bij Radio 2, die nu een best stabiele plek hebben in een solide organisatie (althans, minder met alle winden mee waaiend) zich wel achter de oren krabben of die zak centen nu echt zo zaligmakend is . . .

Ik verwacht op het moment niet dat er DJ's bij Radio 2 zijn op prime-time die hun plek bij 2 op willen geven voor een plek bij Veronica.
Staverman en van der Goes mogen opkrassen bij Radio 2. Maar die zullen het verschil niet gaan maken bij een commerciele zender.
castmember

Felix vd Goot schreef: 15 sep 2020 15:04
castmember schreef: 15 sep 2020 12:14 Ik verwacht op het moment niet dat er DJ's bij Radio 2 zijn op prime-time die hun plek bij 2 op willen geven voor een plek bij Veronica.
Staverman en van der Goes mogen opkrassen bij Radio 2. Maar die zullen het verschil niet gaan maken bij een commerciele zender.
Hahahahahaha!

Ow, ik heb ook nog wel een wensenlijstje, van mij van mij mag Ruud de Wild ook naar Veronica toe, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren, denk dat je op het moment bij de publieke als DJ zekerder zit dan bij Talpa.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik twijfel, of na het avontuur van Giel wat toch best een deceptie is geworden

Giel werd door Veronica uit het weekend geplukt toen hij daar op een zijspoor zat, hij heeft niet zijn eigen ochtendshow opgegeven voor dit avontuur. Of het dan nog steeds een deceptie is, vraag ik me af.
castmember

Herman ven Schippers schreef: 15 sep 2020 19:53
Giel werd door Veronica uit het weekend geplukt toen hij daar op een zijspoor zat, hij heeft niet zijn eigen ochtendshow opgegeven voor dit avontuur. Of het dan nog steeds een deceptie is, vraag ik me af.
Op die manier misschien niet, maar tegelijkertijd is die ochtendshow bij Veronica nooit het succes geworden wat hij (iedereen) ervan verwacht had.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

castmember schreef: 16 sep 2020 09:13
Op die manier misschien niet, maar tegelijkertijd is die ochtendshow bij Veronica nooit het succes geworden wat hij (iedereen) ervan verwacht had.
Ik weet niet wat 'iedereen' er van verwacht en wat de leidraad is van een succes. Was het een goed programma? Vond ik wel. Heeft hij de zender terug weten te brengen naar de absolute top? Nee.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 16 sep 2020 13:21
Ik weet niet wat 'iedereen' er van verwacht en wat de leidraad is van een succes. Was het een goed programma? Vond ik wel. Heeft hij de zender terug weten te brengen naar de absolute top? Nee.
Inderdaad. Het is niet bekend wat de verwachtingen waren. Inhoudelijk vond ik het ook een prima programma en het had mijn voorkeur boven andere ochtendprogramma's, terwijl ik in het verleden nooit fan ben geweest van het ochtendprogrmma van Giel bij 3FM. Bij Veronica kreeg Giel een contractverlenging aangeboden, dus ondanks dat het geen knallend succes was, was er een bepaalde tevredenheid over de prestaties van Giel.

Giel had wel andere verwachtingen van zijn avontuur bij Veronica. Die moest hij bijstellen toen Stenders er niet bij kwam.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Phoenix schreef: 16 sep 2020 13:42
Herman ven Schippers schreef: 16 sep 2020 13:21
Inderdaad. Het is niet bekend wat de verwachtingen waren. Inhoudelijk vond ik het ook een prima programma en het had mijn voorkeur boven andere ochtendprogramma's, terwijl ik in het verleden nooit fan ben geweest van het ochtendprogrmma van Giel bij 3FM. Bij Veronica kreeg Giel een contractverlenging aangeboden, dus ondanks dat het geen knallend succes was, was er een bepaalde tevredenheid over de prestaties van Giel.

Giel had wel andere verwachtingen van zijn avontuur bij Veronica. Die moest hij bijstellen toen Stenders er niet bij kwam.
Welke verwachtingen had Giel dan precies? Ben benieuwd
Plaats reactie