Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Herman ven Schippers »

Guus Meeuwis is aankomende week de nieuwe topsong.

Waarom krijgen dit soort artiesten toch nog steeds de voorkeur? Waarom niet iets Nederlands uit de V15? Zo zonde dat die gezapige 'Concert @ Sea vibe' deken nog te vaak over Radio 2 valt. Persoonlijke mening.

|Later toegevoegd|

Guus staat in een klein rijtje met artiesten wat in Nederland stadions weet te vullen. Dan ben je imo dit helemaal niet meer nodig, het volk weet je wel te vinden. Tis toch veel leuker om als Radio 2 juist elke keer die onbekende tracks te kiezen die uitgroeien tot een hit? Of die potentie hebben. En niet de nieuwe single van Guus Meeuwis, omdat het Guus Meeuwis.
density1

Bericht door density1 »

Eens. Waarom dat 'hangen' aan gevestigde Nederlandse artiesten die even goed wel gedraaid worden door andere zenders. Als publieke zender zou je juist de onbekende artiesten een podium moeten geven, maar dat geld niet enkel voor Nederlandse artiesten overigens.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 31 jul 2020 12:33 Guus Meeuwis is aankomende week de nieuwe topsong.

Waarom krijgen dit soort artiesten toch nog steeds de voorkeur? Waarom niet iets Nederlands uit de V15? Zo zonde dat die gezapige 'Concert @ Sea vibe' deken nog te vaak over Radio 2 valt. Persoonlijke mening.

|Later toegevoegd|

Guus staat in een klein rijtje met artiesten wat in Nederland stadions weet te vullen. Dan ben je imo dit helemaal niet meer nodig, het volk weet je wel te vinden. Tis toch veel leuker om als Radio 2 juist elke keer die onbekende tracks te kiezen die uitgroeien tot een hit? Of die potentie hebben. En niet de nieuwe single van Guus Meeuwis, omdat het Guus Meeuwis.
Door dit soort keuzes begrijp ik niet dat Radio 2 zo op handen gedragen wordt door een aantal forumleden. Hieruit blijkt enkel dat Radio 2 zich als een commerciële zender gedraagt, terwijl het dit niet is. Ook maken deze keuzes dat Radio 2 niet onder mijn eerste keuzeknop komt te staan. De rockballads vorige week was een schot in de roos, maar nu weet ik ook weer waarom ik Radio 2 doorgaans mijd. Waarom Radio 2 de grootste zender van Nederland is begrijp ik ook wel.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Zoals eerder gesteld, Radio 2 heeft de formule van het vroegere Veronica. Super commercieel, leuk voor een grote doelgroep.
Rock 'n roll is better than music!
density1

Bericht door density1 »

Het wordt daarom ook wel eens gekscherend Hitradio 2 genoemd...
SB92

Bericht door SB92 »

Volgens mij heeft Radio 2 binnen de NPO ook een taakstelling om Nederlandstalig product te ondersteunen.
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Herman ven Schippers schreef: 31 jul 2020 12:33 Guus Meeuwis is aankomende week de nieuwe topsong.

|Later toegevoegd|

Nog een afscheidscadeautje van Daniel Dekker wellicht?

Maar ik hoop echt dat zijn vertrek na tientalllen jaren bij Radio 2 echt wat veranderd qua keuze van de Nederlandse muziek die gedraaid worden. Bij JW, Stenders, Wout, Annemieke en Stefan vind ik dat overigens wel goed gaan. Maar de topsong lijkt toch meer dan de helft van de keren een Arens/Dekker-keuze. Af en toe een Ilse, Trijntje, Guus of Sanne mag wel, maar niet bij elk nieuw nummer dat die artiesten uitbrengen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

SB92 schreef: 31 jul 2020 17:45 Volgens mij heeft Radio 2 binnen de NPO ook een taakstelling om Nederlandstalig product te ondersteunen.
Klopt en een artiest als Guus Meeuwis heeft de Topsong als ondersteuning dringend nodig :))
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
wally

Bericht door wally »

Nee, maar zijn wel de artiesten die "het volk" wil horen....
Herman ven Schippers

Phoenix schreef: 31 jul 2020 18:08
SB92 schreef: 31 jul 2020 17:45 Volgens mij heeft Radio 2 binnen de NPO ook een taakstelling om Nederlandstalig product te ondersteunen.
Klopt en een artiest als Guus Meeuwis heeft de Topsong als ondersteuning dringend nodig :))
Stel je toch ook eens voor dat hij het stadion van PSV in 2021 maar vijf keer, ipv zes keer zou uitverkopen. Snap het punt van Radio 2 helemaal.
Herman ven Schippers

wally schreef: 31 jul 2020 18:36 Nee, maar zijn wel de artiesten die "het volk" wil horen....
Ik ben ook 'het volk' en ik vind het kut. Check voor de gein de reacties onder het Facebook bericht. Is voornamelijk 'het volk', 95% is negatief.
Durashift

Bericht door Durashift »

Radio 1 had vanochtend Guus ook in de uitzending. Zijn nieuwe lied had Jurgen gisteren ook volledig gedraaid.
Heeft met deze Corona tijd te maken, begreep ik. Guus doet ook een aantal optredens in Tilburg, hoorde ik.
Denk dat dit meespeelt in de afweging voor de Topsong?

Voor onbekende tracks kan je ook best bij Jurgen terecht, vind ik. Iets voor half zeven in de ochtend draait hij een eigen keuze plaat, vertelt er iets bij over de artiest (waar hoor je dat nu nog, tegenwoordig?). Top.
density1

Bericht door density1 »

Dat verklaard de noodzaak wellicht.... :???:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

wally schreef: 31 jul 2020 18:36 Nee, maar zijn wel de artiesten die "het volk" wil horen....
Blijkbaar, 3fm is voorheen met deze muziek ook groot geworden.

Maar ik.zou dan wel graag de definitie van de topsong weten. Hij heet nu meer: geadapteerde artiest brengt een nieuw lied uit.
Herman ven Schippers

Durashift schreef: 31 jul 2020 20:23 Radio 1 had vanochtend Guus ook in de uitzending. Zijn nieuwe lied had Jurgen gisteren ook volledig gedraaid.
Heeft met deze Corona tijd te maken, begreep ik. Guus doet ook een aantal optredens in Tilburg, hoorde ik.
Denk dat dit meespeelt in de afweging voor de Topsong?

Voor onbekende tracks kan je ook best bij Jurgen terecht, vind ik. Iets voor half zeven in de ochtend draait hij een eigen keuze plaat, vertelt er iets bij over de artiest (waar hoor je dat nu nog, tegenwoordig?). Top.
Platenbonanza.
Plaats reactie