Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door DavyGer »

Het is echt overduidelijk dat het hier gaat om een terugkeer van Vrouwen Met Knoppen zoals dat ook op KXradio werd gepresenteerd door Caroline Brouwer.

Als het geen podcast wordt dan zie ik het wel zondag om 00:00-2:00 geprogrammeerd worden.
wally

Bericht door wally »

Ook bij de bonanza hoor je betrekkelijk vaak dezelfde platen
Yep....zeker als het een voormalige Ego tip is... :))

Maar de tone of voice in het programma bevalt me wel en daarom staat hij van ma t/m do op 2 en op vrijdag bij die betweterige tante niet...
SamH

Bericht door SamH »

Misschien is dit heel erg op de details ingaan, maar op de site van Radio 2 en in het persbericht staat dat later bekend wordt gemaakt wie Daniël Dekker en Felix Meurders in hun huidige programma's opvolgen. Vervolgens staat in het nieuwe programmaschema nog wel Spijkers met Koppen vermeld met Dolf en 'n.t.b.' maar bij zaterdag 16-18u staat alleen maar 'n.t.b.' als programma en niet meer Muziekcafé.

Dus wellicht blijft Muziekcafé toch niet bestaan? Getuige de Stenders/Annemieke-rel heeft AVROTROS wel bewezen erg voor haar eigen tijdslots/belangen op te kunnen komen, en daardoor wellicht soms ook voor haar beurt kan praten of alleen de wens uitspreekt maar dat er niet bij vermeldt. Dat AVROTROS wil dat Muziekcafé blijft bestaan en daarom naar een nieuwe presentator zoekt (volgens mij ging er ergens laatst een naam van een presentator van NPO Sterren.nl rond, kan dat nu even niet meer vinden), dat is logisch en haar goed recht. In principe zou de omroep dan een plan/verzoek bij de NPO indienen. Die neemt uiteindelijk het besluit en kan net zo goed nog aanmeldingen hebben gehad van drie andere omroepen met een eigen plan. Volgens mij moeten omroepen ook jaarlijks opnieuw intekenen, dus is het feit dat AVROTROS in 2020 en de jaren ervoor zaterdag 16-18 op Radio 2 heeft geen garantie voor de toekomst.

Ik zou overigens wel benieuwd zijn naar een programma van Emmely en Caroline samen, kan me er weinig bij voorstellen wat dat voor programma zou kunnen worden, maar het zou best een goeie combinatie kunnen zijn. In dat licht is het misschien toch niet zo toevallig dat Caroline laatst opeens inviel voor Stefan Stasse.

Wat betreft de andere nog openstaande tijdslots (maandag 00-02 en zaterdag 02-04), zou op (minimaal 1) tijdslot niet het Top 40 Hitdossier terecht kunnen komen? Ik vind het wel opvallend namelijk dat Wouter het programma nu een maand op Radio 2 gaat presenteren, en dat Q geen aanspraak op het format lijkt te maken (hoewel het misschien ook meer op Joe past, waarvoor dat programma nu misschien nog te duur is).
jessica

Bericht door jessica »

Vrouwen met Knoppen was toch een programma met erg veel gesproken woord. Dit zou je eerder op zondagnacht programmeren dan op zaterdagmiddag.

Zaterdagmiddag blijft dan voorlopig een raadsel want de naam Muziekcafé is inderdaad uit de programmering gehaald.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 16 jul 2020 21:53 Vrouwen met Knoppen was toch een programma met erg veel gesproken woord. Dit zou je eerder op zondagnacht programmeren dan op zaterdagmiddag.
Dat Emmely en Caroline iets samen gaan doen lijkt me logisch, na meerdere stories van beide. Onlangs werd er nadrukkelijk een berichtje in beeld gebracht van het duo Emmely-Caroline.
Er blijft dan nog steeds een plekje open.

(Overigens: er is op zaterdagmiddag al een programma met veel gesproken woord (: )

Maar de zaterdag- of maandagnacht lijkt me logischer.
jessica schreef: 16 jul 2020 21:53 Zaterdagmiddag blijft dan voorlopig een raadsel want de naam Muziekcafé is inderdaad uit de programmering gehaald.
Ik zou het opvallend vinden als het Muziekcafé weggaat, zeker na een aankondiging dat er een nieuwe presentator zou komen.
Oren open!
Stophoest

Bericht door Stophoest »

https://www.radiofreak.nl/ruud-de-wild- ... iddagshow/

Ik ben na 20 minuten afgehaakt. Als dit de manier is om je luisteraars te bedienen. Zet er dan een vervanger neer.
Je hebt kink- en stophoest.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Het was ook echte pure armoede, ik vind het programma van Ruud De Wild sowieso niet te harden maar dit was al helemaal niet vol te houden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 17 jul 2020 08:42 Het was ook echte pure armoede, ik vind het programma van Ruud De Wild sowieso niet te harden maar dit was al helemaal niet vol te houden.
Waarom luister je dan?
Stophoest schreef: 17 jul 2020 08:06 https://www.radiofreak.nl/ruud-de-wild- ... iddagshow/

Ik ben na 20 minuten afgehaakt. Als dit de manier is om je luisteraars te bedienen. Zet er dan een vervanger neer.
De koploper denkt dit te kunnen permitteren, maar dit is pure minachting van de luisteraar. Op den duur kan dit luisteraars gaan kosten. Dit is ook een werkwijze die je eerder bij een commercieel station zou verwachten.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 17 jul 2020 09:13
DavyGer schreef: 17 jul 2020 08:42 Het was ook echte pure armoede, ik vind het programma van Ruud De Wild sowieso niet te harden maar dit was al helemaal niet vol te houden.
Waarom luister je dan?
Als Limburger heb je een relatief zwaar leven in dit land, dan heb je radio 2 of 3FM en dan houdt het wel een beetje op in de auto.
Orange

Bericht door Orange »

Domol2 schreef: 16 jul 2020 13:40
Phoenix schreef: 16 jul 2020 12:39
jordiv30 schreef: 16 jul 2020 11:58 Maar heb je dat wel met andere DJ’s op dat tijdslot? Er is op dit moment geen een zender die ik speciaal aanzet om een bepaalde DJ te horen tussen 9u en 14u. Dat is ook niet erg, want meestal voert de muziek de boventoon op deze uren.
Veronica heeft de juiste muziekmix en juiste DJ's tussen 9 en 14(/16) uur (Dennis Ruyer, Tim Klijn, Lindo Duval en Jasper de Vries).
Nu moet ik je toch even aanvallen zo als je bij andere mensen ook doet😉 nu zit je zelf je persoonlijk voorkeur op te hemelen zonder onderbouwing van feiten geef dan teminste aan wat er zo goed is aan de muziek mix of de dj's? Want voor mijn gevoel zijn die namen vervangbaar?
Dat Ruyer en Klijn, samen met Gerard Ekdom en Dennis Verheugd, de beste dj's van Nederland zijn op de meer music driven uren lijkt mij wel een feit.
Janno

Bericht door Janno »

Stophoest schreef: 17 jul 2020 08:06 https://www.radiofreak.nl/ruud-de-wild- ... iddagshow/

Ik ben ook onverwijld overgestapt naar Kink. Heb je geen Bluetooth?
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Janno schreef: 17 jul 2020 10:32

Ik zat in de auto met een oude autoradio. Dus de keuze voor Kink had ik ff niet. Had ik die wel gehad was de radio na Stenders direct weer naar Kink gegaan. Dan had ik zeker niets van De Wild gehoord. Het is al niet mijn favoriet maar de 'stunt' van gisteren vond ik echt niet kunnen.

Zoals Phoenix terecht schrijft is het een pure minachting van de luisteraar. En inderdaad, als dit was gebeurd bij de commerciële stations had ik er niet van opgekeken.
Je hebt kink- en stophoest.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Onbegrijpelijk inderdaad. Al zou ik het op een commerciële zender op een doordeweekse dag wel net zo minachtend vinden als nu op R2.

Benieuwd of het vanmiddag weer zo is.
Domol2

Bericht door Domol2 »

Orange schreef: 17 jul 2020 09:51
Domol2 schreef: 16 jul 2020 13:40
Phoenix schreef: 16 jul 2020 12:39

Veronica heeft de juiste muziekmix en juiste DJ's tussen 9 en 14(/16) uur (Dennis Ruyer, Tim Klijn, Lindo Duval en Jasper de Vries).
Nu moet ik je toch even aanvallen zo als je bij andere mensen ook doet😉 nu zit je zelf je persoonlijk voorkeur op te hemelen zonder onderbouwing van feiten geef dan teminste aan wat er zo goed is aan de muziek mix of de dj's? Want voor mijn gevoel zijn die namen vervangbaar?
Dat Ruyer en Klijn, samen met Gerard Ekdom en Dennis Verheugd, de beste dj's van Nederland zijn op de meer music driven uren lijkt mij wel een feit.
Hoezo zijn dat de beste dj's op die uren als ze alleen maar hitjes moeten stampen? Dan maakt het toch niet uit wie je daar neer zet.en denk dat het ook afhankelijk is van eigen smaak.
Janno

Bericht door Janno »

Stophoest schreef: 17 jul 2020 11:02
Janno schreef: 17 jul 2020 10:32

Ik zat in de auto met een oude autoradio. Dus de keuze voor Kink had ik ff niet. Had ik die wel gehad was de radio na Stenders direct weer naar Kink gegaan. Dan had ik zeker niets van De Wild gehoord. Het is al niet mijn favoriet maar de 'stunt' van gisteren vond ik echt niet kunnen.

Zoals Phoenix terecht schrijft is het een pure minachting van de luisteraar. En inderdaad, als dit was gebeurd bij de commerciële stations had ik er niet van opgekeken.
Ja, ik vond het ook een onbegrijpelijke actie. Zeker bij de NPO zou dit niet moeten kunnen.
Plaats reactie