Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Orange »

De Nachtwacht schreef: 15 jul 2020 18:23 Vanaf maandag een maand lang top 40 hitdossier met Wouter van der Goes tussen 18:00-20:00. 2 uur lang liedjes uit één top 40.

Aanvulling: Erik de Zwart presenteert maandag de eerste aflevering mee.
Ik vroeg mij af of Wouter van der Goes de komende weken vakantie heeft en dit vantevoren heeft opgenomen. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar op zich een prima concept om te voicetracken en daarmee continuiteit te bieden tijdens de vakantie.
Pot

Bericht door Pot »

Wouter doet de komende weken samen met Frank van 't Hof de ochtendshow.
Overigens gaat Frank dus vanaf oktober de 'all you need is love' radiovariant maken op zondagmiddag... dat Bureau de Wilt daarvoor moet stoppen, terwijl (ook) dat programma prima scoort en dit de vervanging ervan is.
Oren open!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Jacob1 schreef: 15 jul 2020 21:47 Ik zit vandaag de gehele dag naar Radio 2 te luisteren, op de uren van Rob Stenders na is er geen reet aan. En het hautaine gedrag wat ze vertonen, het is net of ze radio hebben uitgevonden. Die Ruud de Wild draait ook platen daar lusten de honden geen brood van. Bah, vroeger was ie nog goed maar er is niks meer van over. Ik snap wel dat Rob Giel en Jeroen heeft opgehaald, kunnen de prutsers zoals Wout, Gijs, Bart op termijn opkrassen.
Het lijkt wel dat op forum mensen worden betaald om Radio2 op te hemelen, maar ik word er niet warm van. Er wordt over de gehele dag ook veel te veel geluld. Als Rob lef had gehad had ie Tim Klijn en Evers ook nog gehaald...
Radio 2 is op Rob en Rick na ook nix aan. Jeroen en Jan Willem dan nog.
jessica

Bericht door jessica »

Jacob1 schreef: 15 jul 2020 21:47 Ik zit vandaag de gehele dag naar Radio 2 te luisteren, op de uren van Rob Stenders na is er geen reet aan. En het hautaine gedrag wat ze vertonen, het is net of ze radio hebben uitgevonden. Die Ruud de Wild draait ook platen daar lusten de honden geen brood van. Bah, vroeger was ie nog goed maar er is niks meer van over. Ik snap wel dat Rob Giel en Jeroen heeft opgehaald, kunnen de prutsers zoals Wout, Gijs, Bart op termijn opkrassen.
Het lijkt wel dat op forum mensen worden betaald om Radio2 op te hemelen, maar ik word er niet warm van. Er wordt over de gehele dag ook veel te veel geluld. Als Rob lef had gehad had ie Tim Klijn en Evers ook nog gehaald...
Ik snap het bovenstaande verhaal eerlijk gezegd wel. Radio2 mag wel de best scorende zender zijn dus voor de gemiddelde luisteraar zullen ze het goed doen. Maar ik luister ook niet iedere dag naar Bart Arens. Kan er wel een uurtje naar luisteren af en toe. Maar als ik het niet hoor heb ik niet het gevoel dat ik iets mis.

Ik luister eigenlijk ook het meest naar Stenders. Om 4 uur zet ik hem weer op een andere zender. Vrijdagavond vind ik ook wel leuk met VinylFriday, Platenpaleis en One Night Stenders. Maar om nou te zeggen dat ik radio2 dagen lang aan heb zoals ik vroeger een jaar of 8 geleden de hele dag naar 3FM luisterde Nee. Ik luister nu veel meer stations door elkaar heen. Ik weet ook dat ik mezelf als luisteraar niet als referentie mag nemen omdat ik meer een radiofreak ben dan gemiddelde luisteraar.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 15 jul 2020 23:35 Overigens gaat Frank dus vanaf oktober de 'all you need is love' radiovariant maken op zondagmiddag... dat Bureau de Wilt daarvoor moet stoppen, terwijl (ook) dat programma prima scoort en dit de vervanging ervan is.
Dat Bureau De Wilt moet stoppen is zonde. Ook op zondagmiddag gaat BNNVARA domineren op Radio 2 met twee nieuwe tijdslots voor de omroep. Opmerkelijk.
Wat mij betreft had Bureau De Wilt kunnen blijven bestaan. Dat programma van Frank van 't Hof had van 16 tot 18 uur gekund. En De Vurrukkelijke 15 van 22 tot 24 uur.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Daan!

Bericht door Daan! »

En toch snap ik wel dat ze ervoor hebben gekozen om De Wilt horizontaal te programmeren. Onderdelen zouden toch ook mee kunnen gaan naar de zaterdag- en zondagochtend.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

jessica schreef: 16 jul 2020 02:01
Ik snap het bovenstaande verhaal eerlijk gezegd wel. Radio2 mag wel de best scorende zender zijn dus voor de gemiddelde luisteraar zullen ze het goed doen. Maar ik luister ook niet iedere dag naar Bart Arens. Kan er wel een uurtje naar luisteren af en toe. Maar als ik het niet hoor heb ik niet het gevoel dat ik iets mis.
Maar heb je dat wel met andere DJ’s op dat tijdslot? Er is op dit moment geen een zender die ik speciaal aanzet om een bepaalde DJ te horen tussen 9u en 14u. Dat is ook niet erg, want meestal voert de muziek de boventoon op deze uren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jordiv30 schreef: 16 jul 2020 11:58 Maar heb je dat wel met andere DJ’s op dat tijdslot? Er is op dit moment geen een zender die ik speciaal aanzet om een bepaalde DJ te horen tussen 9u en 14u. Dat is ook niet erg, want meestal voert de muziek de boventoon op deze uren.
Veronica heeft de juiste muziekmix en juiste DJ's tussen 9 en 14(/16) uur (Dennis Ruyer, Tim Klijn, Lindo Duval en Jasper de Vries).
Domol2

Bericht door Domol2 »

Phoenix schreef: 16 jul 2020 12:39
jordiv30 schreef: 16 jul 2020 11:58 Maar heb je dat wel met andere DJ’s op dat tijdslot? Er is op dit moment geen een zender die ik speciaal aanzet om een bepaalde DJ te horen tussen 9u en 14u. Dat is ook niet erg, want meestal voert de muziek de boventoon op deze uren.
Veronica heeft de juiste muziekmix en juiste DJ's tussen 9 en 14(/16) uur (Dennis Ruyer, Tim Klijn, Lindo Duval en Jasper de Vries).
Nu moet ik je toch even aanvallen zo als je bij andere mensen ook doet😉 nu zit je zelf je persoonlijk voorkeur op te hemelen zonder onderbouwing van feiten geef dan teminste aan wat er zo goed is aan de muziek mix of de dj's? Want voor mijn gevoel zijn die namen vervangbaar?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Domol2 schreef: 16 jul 2020 13:40
Nu moet ik je toch even aanvallen zo als je bij andere mensen ook doet😉 nu zit je zelf je persoonlijk voorkeur op te hemelen zonder onderbouwing van feiten geef dan teminste aan wat er zo goed is aan de muziek mix of de dj's? Want voor mijn gevoel zijn die namen vervangbaar?
Dit zijn geen feiten, maar dit is puur gebaseerd op persoonlijke smaak en voorkeuren en die laat zich soms moeilijk uitleggen. Ik wilde enkel aangeven dat ik wel een zender speciaal aanzet, te weten Veronica, doordat zowel de muziekmix als de DJ's mij aanspreken. En tuurlijk zijn dit vervangbare DJ's, maar als ze Ruyer gaan vervangen voor Nieuwenhuize dan zet ik Veronica weer uit. Ik ben juist geswitcht van Radio 10 naar Veronica toen Nieuwenhuize de omgekeerde switch maakte. Ook al zijn het "praatje-plaatje-praatje" jocks op deze tijdslots, de tone of voice kan veel uitmaken. Voor mij althans. Hopelijk heb ik je voldoende onderbouwing gegeven en heb ik deze aanval zorgvulig weten te parreren :D
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De presentatie bij Veronica is op dit tijdstip echt niet meer onderscheidend dan op Radio 2, Radio 10 of Q. De muziek maakt op dit tijdvak het verschil tussen de stations, dat heeft Jordi volgens mij goed gehoord.
Rock 'n roll is better than music!
Netty

Bericht door Netty »

Phoenix schreef: 16 jul 2020 07:35
Pot schreef: 15 jul 2020 23:35 Overigens gaat Frank dus vanaf oktober de 'all you need is love' radiovariant maken op zondagmiddag... dat Bureau de Wilt daarvoor moet stoppen, terwijl (ook) dat programma prima scoort en dit de vervanging ervan is.
Dat Bureau De Wilt moet stoppen is zonde. Ook op zondagmiddag gaat BNNVARA domineren op Radio 2 met twee nieuwe tijdslots voor de omroep. Opmerkelijk.
Wat mij betreft had Bureau De Wilt kunnen blijven bestaan. Dat programma van Frank van 't Hof had van 16 tot 18 uur gekund. En De Vurrukkelijke 15 van 22 tot 24 uur.
Jammer van Bureau De Wilt gaat stoppen leuk programma voor het tijdstip.
jessica

Bericht door jessica »

Netty schreef: 16 jul 2020 17:25 Jammer van Bureau De Wilt gaat stoppen leuk programma voor het tijdstip.
Ik vermoed dat ze onderdelen van Bureau de Wilt in het Oor wil ook wat gaan opnemen op zaterdag en zondagmorgen.
Acchero

Bericht door Acchero »

Als je op de Instagram van Emmely en Caroline kijkt, krijg je nu toch wel heel sterk het vermoeden dat zij het zaterdagmiddagslot gaan overnemen...
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Acchero schreef: 16 jul 2020 20:11 Als je op de Instagram van Emmely en Caroline kijkt, krijg je nu toch wel heel sterk het vermoeden dat zij het zaterdagmiddagslot gaan overnemen...
In plaats van Muziekcafé (wat niet overeenkomt met wat wat in het persbericht stond toen Daniël Dekker vertrok: dat Muziekcafé een nieuwe presentator krijgt), of worden zij de presentatoren van Muziekcafé?. Dat tweede vind ik ook niet reëel, zij zijn BNNVARA en KRO-NCRV, en muziekcafe van AVROTROS. Bij Frank van 't Hof zou ik het nog eerder gevolgen, omdat hij ook al bij de productie van Muziekcafé betrokken was.
Plaats reactie