Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot »

DavyGer schreef:
11 jul 2020 16:16
Wat vinden we van het Soul ABC op Radio 2?
Niet mijn muzieksmaak i.i.g. Daarnaast was Daniël Dekker weer ontzettend slecht bezig: lange oninteresante gesprekken, slechte voorbereiding en het ophemelen van de soul (met na elk nummer weer een promo voor de ABC en Soulnight).
Ik kijk weer uit naar maandag.
Oren open!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef:
11 jul 2020 17:47
DavyGer schreef:
Niet mijn muzieksmaak i.i.g. Daarnaast was Daniël Dekker weer ontzettend slecht bezig: lange oninteresante gesprekken, slechte voorbereiding en het ophemelen van de soul (met na elk nummer weer een promo voor de ABC en Soulnight).
Ik kijk weer uit naar maandag.
Ik vind het echt heerlijk! Behalve de wekelijkse treurigheden van Daniël en Corné, die zijn hier niet zo sterk in. Leuke, snelle praatjes met een luisteraar, is wel een vak apart.

Pot

Bericht door Pot »

Dgesprekken zijn bijna allemaal hetzelfde: een en al genieten. Wat mij betreft slaan ze die gesprekjes met luisteraars over.
Corné niet beluisterd. Lijkt me wel zijn genre, net als Jeroen KidV. Beide op Radio 6 gezeten toch?
Oren open!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef:
11 jul 2020 19:11
Dgesprekken zijn bijna allemaal hetzelfde: een en al genieten. Wat mij betreft slaan ze die gesprekjes met luisteraars over.
Corné niet beluisterd. Lijkt me wel zijn genre, net als Jeroen KidV. Beide op Radio 6 gezeten toch?
Je kunt wel horen/merken dat Stenders, Annemieke en Frank van'T Hof dit wekelijks doen. Dat loopt veel beter imo.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

In navolging van de discussie over Spijkers met Koppen is het interessant om te zien wat het effect is op de luistercijfers. Dit is in dit topic te volgen. Van collectief 'wegzapmoment' is dus geenszins sprake.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
12 jul 2020 08:57
In navolging van de discussie over Spijkers met Koppen is het interessant om te zien wat het effect is op de luistercijfers. Dit is in dit topic te volgen. Van collectief 'wegzapmoment' is dus geenszins sprake.
Volgens mij wel, een collectief zappmoment naar Radio 2 toe tussen twaalf en twee.
Rock 'n roll is better than music!

Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef:
12 jul 2020 11:12
Phoenix schreef:
Volgens mij wel, een collectief zappmoment naar Radio 2 toe tussen twaalf en twee.
-bier -bier

Janno

Bericht door Janno »

DavyGer schreef:
Ik ben dapper begonnen met luisteren en in eerste instantie vond ik het wel lekker, op zich hou ik wel van soul, Aretha Franklin, Otis Redding etc, maar in de loop van zaterdagochtend kwam het me de strot al uit en ben ik naar de 70's op Veronica geswitcht.
De muziek is vaak wel goed, maar ik hoor het liever gedoseerd. Een heel weekend één genre vind ik gewoon te veel. Ik zou drie dagen heavy metal of lovesongs ook niet trekken.

Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef:
Dat is inderdaad wel heel frappant. Je zou bijna zeggen dat er meer van het soort programma's als SmK moeten komen om de luistercijfers op te vijzelen. :))

Smid70

Bericht door Smid70 »

Oortjes schreef:
12 jul 2020 11:12
Phoenix schreef:
En weer weg om 14:00 uur, dus Radio 2 houdt die luisteraars niet vast. Ben dan wel weer benieuwd waar die luisteraars dan naar toe gaan.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef:
13 jul 2020 10:59
En weer weg om 14:00 uur, dus Radio 2 houdt die luisteraars niet vast. Ben dan wel weer benieuwd waar die luisteraars dan naar toe gaan.
Ja, helaas het overzicht is beperkt tot de vier grootste zenders. Daar kunnen we niet te veel conclusies aan verbinden. Hoewel 538 en Radio 10 na 14 uur een stijging laten zien. Dat wil niet zeggen dat luisteraars van Radio 2 overgaan naar 538 en 10, omdat het allemaal relatief is. De luisteraars van Spijkers met Koppen kunnen om 14 uur ook de radio uit zetten.
12-04-2020

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Heb intens genoten van het Soul Weekend, Radio 2 op zijn sterkst.

jessica

Bericht door jessica »

Ik vind soul wel mooie muziek, maar alleen maar soul is niet mijn ding. Alleen maar rock of alleen maar disco ook niet trouwens. Soul lijkt wel een uitschakelfactor te zijn als je op de luistercijfers van Radio2 in het weekend. Precies om 18 uur als de soulnight begint lopen de luisteraars bij radio2 weg. Toch vind ik een zo'n avond in de week wel goed. Zeker voor een publieke zender.

Janno

Bericht door Janno »

Idem hier. Een heel weekend is wat mij betreft teveel van het goede.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef:
13 jul 2020 14:12
Ik vind soul wel mooie muziek, maar alleen maar soul is niet mijn ding. Alleen maar rock of alleen maar disco ook niet trouwens. Soul lijkt wel een uitschakelfactor te zijn als je op de luistercijfers van Radio2 in het weekend. Precies om 18 uur als de soulnight begint lopen de luisteraars bij radio2 weg. Toch vind ik een zo'n avond in de week wel goed. Zeker voor een publieke zender.
Het is toch met name bij 10+ dat het marktaandeel flink terugloopt. Bij de groep 20-49 schommelen de marktaandelen op zaterdagavond, maar van een forse terugval is geen sprake. Ook bij de drie andere grote zenders is op zaterdagvond terugval. Het lijkt er vooral op dat andere zenders op zaterdagavond flink marktaandeel winnen. De conclusie dat soul een uitschakelfactor is durf ik niet te stellen. Los daarvan is de soul night er toch met name gekomen na het opheffen van Radio 6. Ik sluit niet uit dat Radio 2 op een bepaald moment weer langzaam afscheid neemt van een specifieke soul night.
12-04-2020

Plaats reactie