Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Smid70

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Smid70 »

Tja, ze zitten toch ver genoeg van elkaar af. Ik denk dat hij toch wel gelijk heeft, het is vooral voor de show.
Ik heb verder hier op het kantoor nog geen afdeling gezien waar schermen tussen de bureau's staan.
In mijn job zit ik naast m'n collega en dat moeten we doen we zonder scherm.

jessica

Bericht door jessica »

De Nachtwacht schreef:
08 jul 2020 19:20
https://www.radiofreak.nl/ruud-de-wild- ... -2-studio/

Persoonlijk vind ik het wat arrogant overkomen. Alsof Ruud boven de regels staat. Regels die niet leuk zijn, maar waar men zich nu eenmaal aan dient te houden. Daarbij vind ik het ook een dikke middelvinger naar alle bedrijven die zich hebben moeten aanpassen aan de anderhalvemetersamenleving en waar de gevolgen (zowel economisch als voor het personeel) echt gigantisch zijn. En dan gaat Ruud, die nota bene door de overheid betaald wordt, zeggen "fuck you, ik hou me er niet aan".

Benieuwd wat jullie van deze actie vinden.
Ze kunnen beter zorgen voor een betere ventilatie en afzuiging van de lucht naar buiten. Dus niet wat zoveel airco's doen vervuilde lucht van de ene kamer naar de andere kamer pompen. Op zich staan ze niet 20 cm van elkaar te werken ofzo. Dus die schermen staan er alleen voor de buhne. Als er geen webcam stond dan stonden die schermen er waarschijnlijk ook niet.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ruud de Wild heeft weer free publicity waarmee zijn actie geslaagd is.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Calypso schreef:
08 jul 2020 16:05
Mijn punt was dus niet "weg met de horizontale programmering", mijn punt is meer "ik wil meer variatie en verrassing".
Enkele pagina's terug werd hier zelfs gepleit voor een horizontale weekendprogrammering op Radio 2. Dat zou ik zonde vinden. Juist Spijkers met Koppen en Bureau De Wilt zijn typische weekendprogramma's, die verdwijnen als men hieraan gaat toegeven. Hierin onderscheid de publieke omroep zich nog van de commerciële zenders.
12-04-2020

Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef:
08 jul 2020 19:08
Orange schreef:
08 jul 2020 16:27
jessica schreef:
08 jul 2020 13:46
Wat ik heb gedaan is inderdaad een beetje geschoven met tijden en programma's op Radio1 en dan kan zoiets zomaar prima vallen. Zo worden wel vaker programmeringen gemaakt door het verschuiven van programma's of programmamakers om de beste mix te vinden.
Natuurlijk past het in de programmering van Radio 1. Maar dat is toch geen argument? Als ik wat schuif in de programmering van SLAM kan SmK ook daar op zaterdag tussen 12 en 14u uitgezonden worden.
Dat is juist een prima argument, maar SmK op SLAM slaat werkelijk nergens op.
Precies. En juist daarom is het geen argument.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

De Nachtwacht schreef:
08 jul 2020 19:20
https://www.radiofreak.nl/ruud-de-wild- ... -2-studio/

Benieuwd wat jullie van deze actie vinden.
Ik vind het goed dat dit soort maatregelen in de media ter discussie worden gesteld. Natuurlijk is het goed dat er nog beschermingsmaatregelen genomen worden, maar de balans is niet altijd aanwezig. Dan mag best wat geprovoceerd worden.
Rock 'n roll is better than music!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Als de baas erachter staat, dan is het toch geen probleem?

Om nou de hele theorie van Maurice erbij te halen, wat ze moeten doen om besmettingsrisico klein te houden en wat ze wel en niet mogen qua wat anderen doormaken vwb eigen bedrijf etc. Dat lijkt mij iets teveel de buitenwereld naar binnen trekken.

Enige risico is dat ze allen tegelijk afwezig zijn.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef:
08 jul 2020 21:41
Smid70 schreef:
Orange schreef:
08 jul 2020 16:27

Natuurlijk past het in de programmering van Radio 1. Maar dat is toch geen argument? Als ik wat schuif in de programmering van SLAM kan SmK ook daar op zaterdag tussen 12 en 14u uitgezonden worden.
Inderdaad. Op iedere zender kun je schuiven met de programmering om ruimte te creëren voor Spijkers met Koppen, maar dat is geen argument dat het naar die zender moet.
12-04-2020

Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef:
09 jul 2020 08:47
Orange schreef:
Smid70 schreef:

Inderdaad. Op iedere zender kun je schuiven met de programmering om ruimte te creëren voor Spijkers met Koppen, maar dat is geen argument dat het naar die zender moet.
Zucht, nee dat kan niet, je was zo goed bezig met zenderprofielen en concessiebeleidsplannen.
SmK op Radio 1 kan wel omdat het in het profiel past want SmK is een satirisch actualiteitenprogramma (zoals SmK zelf zegt). En nu niet gaan roepen "ach, dat tekstje is slechts voor de consument bedoeld".

Smid70

Bericht door Smid70 »

Orange schreef:
Huh? Het is juist wel een goed argument. SmK past nooit op SLAM (commerciële muziekzender dus waarom dit erbij wordt gehaald is mij niet geheel duidelijk, BNR, daar zou het prima passen) al schuif je tot Sint Jutemis.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef:
09 jul 2020 09:50
Phoenix schreef:
09 jul 2020 08:47
Orange schreef:
Zucht, nee dat kan niet
Dat was het punt dat Orange en ik probeerden te maken :D Dan zijn we het op dat punt dus eens.

UPDATE:
Smid70 schreef:
09 jul 2020 09:57
Orange schreef:
Huh? Het is juist wel een goed argument. SmK past nooit op SLAM (commerciële muziekzender dus waarom dit erbij wordt gehaald is mij niet geheel duidelijk, BNR, daar zou het prima passen) al schuif je tot Sint Jutemis.
Of hebben we elkaar toch niet begrepen?

Er werd aangevoerd dat Spijkers met Koppen op Radio 1 zou passen, omdat het past in de programmering. Daarop gaf Orange aan dat het binnen iedere programmering van iedere zender past, zolang je maar schuift met de programma's. Maar dat (= het schuiven met programma's) is geen argument om Spijkers met Koppen naar een bepaalde zender te verschuiven.
12-04-2020

Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef:
SmK op Radio 1 kan wel omdat het in het profiel past want SmK is een satirisch actualiteitenprogramma (zoals SmK zelf zegt). En nu niet gaan roepen "ach, dat tekstje is slechts voor de consument bedoeld".
SmK is geen actualiteitenprogramma. Dat kan je vaststellen door er naar te luisteren.
En ik zeg niet "ach, dat stukje tekst is voor de consument bedoeld." Ik zeg dat een vastgesteld beleidsstuk relevanter is dan een programmabeschrijving om te vast te stellen of een programma bij een zender past. Daarmee haalde Phoenix de juiste stukken aan om te beoordelen in welke mate SmK bij welke zender past.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef:
09 jul 2020 10:00
Of hebben we elkaar toch niet begrepen?

Er werd aangevoerd dat Spijkers met Koppen op Radio 1 zou passen, omdat het past in de programmering. Daarop gaf Orange aan dat het binnen iedere programmering van iedere zender past, zolang je maar schuift met de programma's. Maar dat (= het schuiven met programma's) is geen argument om Spijkers met Koppen naar een bepaalde zender te verschuiven.
Dat Spijkers met Koppen op Radio 1 past is evident, dat is allang aangetoond. Zelfs binnen de nu geldende concessiebeleidsplannen etc.
Dat het onwaarschijnlijk is dat het ooit gebeurt is ook wel bekend.
Maar dat het op iedere zender zou passen als je gaat verschuiven is natuurlijk onzin. Dat maakt dat wat Orange post nogal onduidelijk.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Orange schreef:
09 jul 2020 10:54
Smid70 schreef:
SmK is geen actualiteitenprogramma. Dat kan je vaststellen door er naar te luisteren.
En ik zeg niet "ach, dat stukje tekst is voor de consument bedoeld." Ik zeg dat een vastgesteld beleidsstuk relevanter is dan een programmabeschrijving om te vast te stellen of een programma bij een zender past. Daarmee haalde Phoenix de juiste stukken aan om te beoordelen in welke mate SmK bij welke zender past.
Jammer voor jou dat Spijkers met Koppen juist wel vind dat ze een actualiteitenprogramma zijn.
"Hét satirische actualiteitenprogramma met Dolf Jansen en Felix Meurders, elke zaterdag tussen 12:00 en 14:00 uur vanuit The Florin in Utrecht en op NPO radio 2."

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Los van de discussie over programmaomschrijvingen, zenderprofielen, concessiebeleidsplannen, e.d. vind ik het waardevol dat programma's als Spijkers met Koppen, Bureau De Wilt, Adres Onbekend, e.d. te beluisteren zijn op de publieke zenders. De programmainvullingen worden steeds 'platter' en 'kaler'. In 't Wordt Nu Laat en Gijs 2.0 moet gesproken woord al verder ingeperkt worden en moet muziek steeds meer domineren. Het verschil ten opzichte van commerciële zenders en de toegevoegde waarde van de publieke radio wordt zo steeds kleiner.
12-04-2020

Plaats reactie