Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Netty

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Netty »

Los van bovenstaande argumenten vind ik persoonlijk dan Frank en of Frank en Wouter veel te vaak ingezet worden als vervanger. M.i. ook regelmatig voor programma's die niet echt bij hen passen.
dommelvolk

Bericht door dommelvolk »

Andere programmering

06 -09 Bart van Leeuwen
09- 12 Jeroen van Inkel
12- 14 Jeroen kijk in de vegte / Frank van het Hof
14 -16 Rob stenders
16- 18 Gijs Staverman
18- 20 Annemieke Schollaardt
20- 22 Stefan Stasse
22- 00 Wouter vd Goes
00- 06 Nonstop

Bart Arens naar Radio 5 ipv Jeroen van Inkel
Jan Willem Roodbeen naar radio 5 ipv Bart van leeuwen
Ruud De Wild naar Efteling Radio
Paul Rabbering naar Radio Maria
Daan!

Bericht door Daan! »

Moeten we dit serieus nemen?

Zo ja, zou je aan kunnen geven waarom behalve dat het je persoonlijke voorkeur is?
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Fijn dat alle oude Radiocorifeeën (terecht) nog hun publiek hebben en deels ook hun plek vinden op Radio5, en via DAB+ en App is het tegenwoordig ook prima radio luisteren, dus waarom zou Radio2 daar hun dagprogramma mee moeten vullen?
Corne Klijn ipv. Daniel Dekker lijkt me niet echt een optie, denk niet dat er ingezet wordt op een DJ die bij Radio 2 ook op weg naar de uitgang is.
Ik denk persoonlijk dat Annemieke Schollaardt de beste keuze zou zijn, die kan dat journalistiek en qua muziekkennis/smaak prima dragen, misschien wordt het Muziekcafe dan echt een plek waar elke NL (of zelfs internationale) artiest echt wil staan.
jessica

Bericht door jessica »

Annemieke houdt wel van live muziek, maar het zou dan weer ten koste gaan van haar eigen show. Persoonlijk qua uren gaat ze er niet op vooruit.
jessica

Bericht door jessica »

Daan! schreef: 05 jun 2020 09:54
jessica schreef: 05 jun 2020 00:53
Daan! schreef: 05 jun 2020 09:40 Het marktaandeel van Radio 1 stijgt 's avonds enorm hard, dat van Radio 10 blijft gelijk en dat van Veronica zakt. We weten niet wat de absolute luistercijfers doen op dat tijdstip.
Volgens mij is dit onjuist. We weten wel wat de absolute luistercijfers doen op dit tijdstip. Er worden namelijk aantallen luisteraars per tijdstip gemeten en ook nog hoelang deze luisteraars blijven luisteren.

Gezamenlijk krijg je zo de luisterdichtheid. Ga je de luisterdichtheid tussen stations vergelijken dan heb je het marktaandeel.
Waar staan die dan? Want als we die cijfers kunnen uitrekenen, geeft dat een beter beeld. Ik heb ze graag.
Die staan onder andere hier:
Daan! schreef: 07 mei 2020 09:44 Ik heb de luistercijfers van Radiofreak 90 voorzien van kleurenschalen in Excel om het iets makkelijker leesbaar te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de kleurenschalen ook horizontaal toegepast. Het betreffen dus dezelfde cijfers als hierboven. Het tijdslot op een zender met het grootste marktaandeel van de dag, krijgt dus ook de diepste kleur groen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande leidt tot de volgende grafieken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

jessica schreef: 05 jun 2020 19:56 Annemieke houdt wel van live muziek, maar het zou dan weer ten koste gaan van haar eigen show. Persoonlijk qua uren gaat ze er niet op vooruit.
De voorbereidings/redactietijd voor A-lijst lijkt me een stuk minder dan voor het Muziekcafe, dus qua werktijd vergelijkbaar, wel minder radiouren maar het is maar wat je belangrijker vindt.
Ik zou overigens de A-lijst ook wel missen er is al zo weinig (semi-) alternatieve muziek te horen op Radio2.
Daan!

Bericht door Daan! »

@Jessica,
Ik zie daar geen aantallen per tijdvak, wel marktaandelen, maar dat wisten we al.
Pot

Bericht door Pot »

Emelie Sleven ex-8FM en tegenwoordig op SterrenNL te horen lijkt een mogelijke kandidaat te zijn (bron laat ik anoniem :wink:)
Annemieke Schollaardt zie ik het niet doen. Zij doet de A-lijst prima. Lijkt me meer een stap achteruit.
Corné en soulnight passen gewoon bij elkaar. Ook hem zie ik het niet doen.
Giel kan ik me ook niet voorstellen (wat ergens eerder in dit topic stond).
Ik zie dus niet direct een kandidaat klaarstaan om Daniël op te volgen.

Overigens zou het me niets verbazen als het muziekcafé één dag per week uitgezonden gaat worden en de andere dag ingevuld wordt door bijvoorbeeld Paul, dat is ook iets dat ik hoop :D. Één dag muziekcafé is meer dan genoeg.
Oren open!
topradiofm

Bericht door topradiofm »

Waar kan je de informatie van tabbelen vinden op radiofreak . Over de luistercijfers
jessica

Bericht door jessica »

Daan! schreef: 05 jun 2020 20:50 @Jessica,
Ik zie daar geen aantallen per tijdvak, wel marktaandelen, maar dat wisten we al.
Het is er wel. Bij de algemene cijfers wordt het aantal luisteraars ook gemeten en ook hoe lang ze gemiddeld luisteren. Ik heb die informatie ook zien langskomen maar kan het nu nergens meer terugvinden. Misschien is er een ander forumlid die dit weet/heeft.
dommelvolk

Andere programmering met uitleg en ja het is serieus bedoeld want de zender heeft in mijn ogen verfrissing nodig teveel dezelfde muziek en te lang dezelfde dj`s op dezelfde plek.

06 -09 Bart van Leeuwen jarenlang ook goeiemorgen , plezierig om naar te luisteren
09- 12 Jeroen van Inkel past gewoon beter bij 2 dan bij 5 en veel ervaring
12- 14 Jeroen kijk in de vegte / Frank van het Hof lijkt me een goed duo samen voor een lunchprogramma
14 -16 Rob stenders blijft hetzelfde
16- 18 Gijs Staverman andere tijd , veel van zijn muziek vind de jeugd ook leuk
18- 20 Annemieke Schollaardt , verdient ook een kans in de dagelijkse programmering
20- 22 Stefan Stasse is goed op zijn plaats
22- 00 Wouter vd Goes prima geschikt voor de late uren
00- 06 Nonstop gewoon muziek `s nachts slapen de meeste mensen toch en degene die wakker is hoort liever continu muziek

Bart Arens naar Radio 5 ipv Jeroen van Inkel past gewoon beter bij 5 qua muziekkkeuze dan Jeroen van Inkel
Jan Willem Roodbeen naar radio 5 ipv Bart van leeuwen, is al te lang op radio 2
Ruud De Wild naar Efteling Radio , past hij goed met zijn kinderachtig gedoe
Paul Rabbering naar Radio Maria , praat als een dorpspastoor is goed op zijn plaats bij radio Maria
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik ben overtuigd. Direct doen.
Orange

Bericht door Orange »

dommelvolk schreef: 06 jun 2020 07:00 Andere programmering met uitleg en ja het is serieus bedoeld want de zender heeft in mijn ogen verfrissing nodig teveel dezelfde muziek en te lang dezelfde dj`s op dezelfde plek.

06 -09 Bart van Leeuwen jarenlang ook goeiemorgen , plezierig om naar te luisteren
09- 12 Jeroen van Inkel past gewoon beter bij 2 dan bij 5 en veel ervaring
12- 14 Jeroen kijk in de vegte / Frank van het Hof lijkt me een goed duo samen voor een lunchprogramma
14 -16 Rob stenders blijft hetzelfde
16- 18 Gijs Staverman andere tijd , veel van zijn muziek vind de jeugd ook leuk
18- 20 Annemieke Schollaardt , verdient ook een kans in de dagelijkse programmering
20- 22 Stefan Stasse is goed op zijn plaats
22- 00 Wouter vd Goes prima geschikt voor de late uren
00- 06 Nonstop gewoon muziek `s nachts slapen de meeste mensen toch en degene die wakker is hoort liever continu muziek

Bart Arens naar Radio 5 ipv Jeroen van Inkel past gewoon beter bij 5 qua muziekkkeuze dan Jeroen van Inkel
Jan Willem Roodbeen naar radio 5 ipv Bart van leeuwen, is al te lang op radio 2
Ruud De Wild naar Efteling Radio , past hij goed met zijn kinderachtig gedoe
Paul Rabbering naar Radio Maria , praat als een dorpspastoor is goed op zijn plaats bij radio Maria
Ok, dus de basis is verfrissing en dan kom je met genoemde namen en bijbehorende argumentatie. Bart van Leeuwen, Jeroen van Inkel, Rob Stenders, Gijs Staverman, Stefan Stasse en een non-stop nacht. Ik zou het geen verfrissing willen noemen. Allemaal namen die we al decennia op de radio horen. En de rest zit ook al jaren bij Radio 2. Zegt overigens niets over hun kwaliteiten, maar de huidige programmering is frisser dan de programmering die jij voorstelt met een hoop oud-gedienden. En argumenten als "plezierig om naar te luisteren" (dat is subjectief) en "verdient ook een kans in de programmering" zijn natuurlijk geen argumenten. Om nog maar niet te spreken over jouw suggestie om Ruud de Wild bij Efteling Kids Radio een programma te laten maken. Geen enkel argument dat je noemt, is een argument.

Of is jouw account gehackt door een grappenmaker?
dommelvolk

Nou Orange verfrissing heeft niet altijd met leeftijd te maken maar als radio 2 op deze weg door blijft gaan word het te afgezaagd met steeds hetzelfde en zal dat luisteraars gaan kosten maar goed dat is mijn mening. Ruud de Wild dat is inderdaad een grap maar die vind zichzelf ook heel grappig en geweldig.
Plaats reactie