Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot »

Phoenix schreef:
05 apr 2020 19:01
SB92 schreef:
05 apr 2020 14:24
Vind dit wel vreemd. Dit is de taak van 3FM. De NPO weet echt niet wat het wil.
Hoezo is dit de taak van 3FM? Het past wellicht binnen het profiel van 3FM, maar het is toch geen taak van 3FM?
Klopt

Dit is de taak van de NPO:

De publieke omroep moet zorgen voor een gevarieerd media-aanbod. Dat staat in de Mediawet. De programma’s die worden gemaakt, moeten verder een publieke waarde hebben. Dat houdt in dat de programma’s:

- gevarieerd zijn;
- een hoge kwaliteit hebben; en
- geschikt zijn voor alle groepen in de samenleving.

Programma’s van de publieke omroep mogen niet alleen gemaakt worden voor het grote publiek. Ook voor kleinere doelgroepen - bijvoorbeeld liefhebbers van kunst en cultuur – moeten er programma’s worden gemaakt. Dat geldt ook voor de verschillende bevolkingsgroepen.

Nieuwe mediawet: andere taak NPO
In 2016 werd de nieuwe Mediawet aangenomen. Hierin staat dat de publieke omroep zich nóg meer aan hun opdracht moeten houden. Dit is: zorgen voor programma’s op het gebied van informatie, cultuur en educatie. Amusement is geen ‘kerntaak’ meer in de nieuwe Mediawet.

Er mogen nog wel amusementsprogramma’s worden uitgezonden, maar dat is niet meer de belangrijkste opdracht van de publieke omroep.

Mediawet: https://wetten.overheid.nl/BWBR0025028/2020-04-01
Oren open!

Fiekert123

Bericht door Fiekert123 »

Vanmorgen door de Juke app erop gewezen dat Rob en Leo die klusjes voor Juke en dus Talpa gaan doen, zou dit een eerste uitstapje naar meer commerciele radio voor hun beide betekenen? ik weet dat Jeroen KIDV voor RTL boulevard en Ruud voor Toyota die klusjes heeft. Tevens heeft Rob zijn eigen stream nu het nieuws van Talpa zitten, zonder reclame (nog wel).

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Fiekert123 schreef:
09 apr 2020 10:11
Vanmorgen door de Juke app erop gewezen dat Rob en Leo die klusjes voor Juke en dus Talpa gaan doen, zou dit een eerste uitstapje naar meer commerciele radio voor hun beide betekenen? ik weet dat Jeroen KIDV voor RTL boulevard en Ruud voor Toyota die klusjes heeft. Tevens heeft Rob zijn eigen stream nu het nieuws van Talpa zitten, zonder reclame (nog wel).
Ik vermoed ergens dat zij zich allemaal als ZZP-er laten inhuren door de NPO. Op die manier kan je klussen ernaast doen. Sterker nog: de overheid accepteert geen ZZP-constructie als er slechts één opdrachtgever is.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Vanaf maandag 8 dagen lang de grote bonanza op radio 2, of wel 8 dagen verzoekplaten (de hele week plus koningsdag). Ook met ruimte voor verhalen van luisteraars.

De vorige 2 edities van de verzoekweek (de eerste keer ken je klassiekers, de tweede keer de bonanza XL) waren qua muziek erg afwisselend. Dus voor mij zeker een reden om te gaan luisteren.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

De Nachtwacht schreef:
16 apr 2020 06:20
Vanaf maandag 8 dagen lang de grote bonanza op radio 2, of wel 8 dagen verzoekplaten (de hele week plus koningsdag). Ook met ruimte voor verhalen van luisteraars.

De vorige 2 edities van de verzoekweek (de eerste keer ken je klassiekers, de tweede keer de bonanza XL) waren qua muziek erg afwisselend. Dus voor mij zeker een reden om te gaan luisteren.
Leuk, ik vind dit ook altijd leuke acties. Wijken ze allemaal niets iets vaker van van gebaande pad af.

Pot

Bericht door Pot »

Deze week natuurlijk de grote bonanza. Bart Arens draait alleen muziek van Nederlandse bodem.
Oren open!

pisto098

Bericht door pisto098 »

Na heel lang niet meer geluisterd te hebben tussen 09.00 en 14.00 uur toch maar weer geprobeerd vanwege de Bonanza. De pedante Bart die alleen Nederlands draait en de overblije Gijs met een nog blijer Boer zoekt vrouw huppelkutje, ben ik er al weer klaar mee. Zet hem om 14.00 uur wel weer aan. Oh ja, eerste naam radio 2 festival Freek en Suzanne. I rest my case.

Freddie Mercury

Bericht door Freddie Mercury »

Het blijft voor Gijs Staverman de normaalste zaak van de wereld om nummers half te draaien. Zojuist Bad Guy van Billy Eilish en werkelijk na de halve plaat had Staverman zoiets van nou is het wel genoeg geweest, het is Gijs-tijd. Afgelopen vrijdag deed ie hetzelfde truukje bij de laatste 2(!) platen.

Wat die stoorzender nog steeds op radio 2 doet is mij een raadsel. Brengt de kwaliteit van de zender met zeker 2 punten naar beneden.

Herman ven Schippers

Ik luister eigenlijk nooit meer naar Gijs, maar ik dacht; hoeveel kun je verpesten tijdens een verzoekplatenprogramma. Gijs laat zien dat hij die gave ook onder de knie heeft. Vanaf morgen gaan we weer gewoon even switchen tussen 12:00&14:00. En ja, best beluisterde programma van de Nederlandse radio, het zal allemaal wel. Met Bart heb ik overigens totaal geen problemen.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Herman ven Schippers schreef:
20 apr 2020 14:07
Ik luister eigenlijk nooit meer naar Gijs, maar ik dacht; hoeveel kun je verpesten tijdens een verzoekplatenprogramma. Gijs laat zien dat hij die gave ook onder de knie heeft. Vanaf morgen gaan we weer gewoon even switchen tussen 12:00&14:00. En ja, best beluisterde programma van de Nederlandse radio, het zal allemaal wel. Met Bart heb ik overigens totaal geen problemen.
Ik herken die antipathie voor Gijs S. Tijdens de Top 2000 haalde hij Everything Now van Arcade Fire door het slijk, vanwege de zogenaamde hypocrisie van de tekst, maar er bleek uit zijn woorden dat ie echt helemaal niks van het nummer snapte. Hou dan gewoon je muil, denk ik dan. De man is vooral een popiejopie met teveel ego en te weinig kwaliteit.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Herman ven Schippers

waterveenmos schreef:
20 apr 2020 14:35
Herman ven Schippers schreef:
20 apr 2020 14:07
Ik herken die antipathie voor Gijs S. Tijdens de Top 2000 haalde hij Everything Now van Arcade Fire door het slijk, vanwege de zogenaamde hypocrisie van de tekst, maar er bleek uit zijn woorden dat ie echt helemaal niks van het nummer snapte. Hou dan gewoon je muil, denk ik dan. De man is vooral een popiejopie met teveel ego en te weinig kwaliteit.
Zijn spreeks gaan werkelijk helemaal nergens heen, veel 'misschien' en 'waarschijnlijk'. Als hij het verhaal überhaupt al afmaakt.

pisto098

Bericht door pisto098 »

Behalve uiteraard Gijs, vind ik überhaupt dat er een enorme vervlakking aan de gang is. Vandaag 2 berichten van radio 2 op Facebook.
De eerste naam van een radio2 festival is Suzanne en Freek en het tweede het gesprek van Gijs met dat huppelkutje van Boer zoekt vrouw. En alle negatieve reacties op dit soort berichten (of beroerde topsongs) laat ze volkomen koud. Zelfs mijn grote held Rob wordt steeds meer mainstream.

rocks

Bericht door rocks »

Ik moet altijd bij deze vier van NPOR2 afhaken:
Bart
Gijs
Frank en
Timur.

Radiofan Bree

Bericht door Radiofan Bree »

Ik haak af bi Gijs. Veels te nadrukkelijk aanwezig. En Frank van t hof. Onaangenaam om naar te luisteren.

density1

Bericht door density1 »

Gijs vind ik Radio 2 ontgroeid, al enkele jaren. Bij Radio 5 of Radio 10 zou hij beter tot zijn recht komen qua tone of voice.

Plaats reactie