Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

Ingebruik schreef:
02 apr 2020 19:43
Henkjan2016 schreef:
02 apr 2020 18:51
Daar verschillen de meningen dan in. Ikzelf vind ‘aan de slag’ verschrikkelijk om naar te luisteren, juist vanwege het argument van dommelvolk.

Ik mis het zure karakter in deze.
Waarom dan? In elk programma komt de Topsong toch voorbij? Alleen bij Bart in de show is de bekendmaking. Ze kiezen hem nog steeds gewoon gezamenlijk. Dus de logica van Dommelvolk en jou ontgaat me dan ook even?
Het gehalte extopsongartiesten dat wordt gedraaid gaat het vooral om. Dit is nogal een beperkte school.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Ah ok, duidelijk.

Ik vind de muziekmix bij Bart juist aangenaam. Maar ieder z'n ding inderdaad!

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Wel een fijne muziekmix met veel Top 2000 muziek inderdaad.
Alleen, de Topsong is weer voor Ilse Delange. Het zijn prima nummers en ook een leuke artiest, maar de liedjes lijken zo veel op elkaar. Ik vind het niks nieuws.

dommelvolk

Bericht door dommelvolk »

Ik hoor hem iedere dag op mijn werk Bart Arens ,Whitney Houston , Aretha Franklin , Queen , George Michael , Level 42 , Bryan Adams , Stevie Wonder,Billy Joel met grote regelmaat kortom een soort van Sky Radio .Natuurlijk zijn daar liefhebbers van dat snap ik maar er is meer muziek als altijd diezelfde artiesten

Schijnbaar horen sommigen Rob Stenders nooit klagen over dat er hoogstens 1 keer in de acht weken ofzo een fatsoenlijke topsong is en dat hij ook losliet Jeangu Macrooy zal wel weer topsong worden wat veelzeggend is

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

dommelvolk schreef:
03 apr 2020 13:39
Ik hoor hem iedere dag op mijn werk Bart Arens ,Whitney Houston , Aretha Franklin , Queen , George Michael , Level 42 , Bryan Adams , Stevie Wonder,Billy Joel met grote regelmaat kortom een soort van Sky Radio .Natuurlijk zijn daar liefhebbers van dat snap ik maar er is meer muziek als altijd diezelfde artiesten

Schijnbaar horen sommigen Rob Stenders nooit klagen over dat er hoogstens 1 keer in de acht weken ofzo een fatsoenlijke topsong is en dat hij ook losliet Jeangu Macrooy zal wel weer topsong worden wat veelzeggend is
Dit slaat echt helemaal nergens op, die vergelijking met Sky. Ja, als je de rest gaat wegfilteren dan kun je iets framen wat richting Sky gaat. Alleen hoor ik op Sky radio The Darkness - I Believe In A Thing Called Love, of, Muse - Supermassive Black Hole' niet heel snel voorbij komen.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

dommelvolk schreef:

Klopt, Rob benoemd regelmatig dat hij zich niet meer uit zal laten over de keuze van de topsong. :lol:

Hij heeft denk ik niet voor niets zijn eigen egotip. Een nummer dat overigens best vaak succesvol wordt ontvangen door de luisteraars van radio 2.

dommelvolk

Juist daarom zie ik ook niet in dat een nieuwe verrukkelijke 15 word gevuld met bv tino martin andre en rachel hazes of marco borsato om maar is wat te noemen omdat Rob Stenders daar geen fan van is en gelukkig is hij dat niet.

density1

Bericht door density1 »

Ik vind die Verrukkelijke 15 meer iets voor 3FM eigenlijk. Die zouden dit moeten doen i.p.v. die hitlijst die ze nu doen.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

dommelvolk schreef:
Dat hoor ik hem zeker wel zeggen. Maar dat zegt mij echt helemaal niks, Rob heeft een mening, maar hij brengt geen feiten. Dat kan ook niet, het gaat namelijk over muziek en dat is gewoon een smaakding, hoe hard mensen ook proberen dat anders te framen.

jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef:
03 apr 2020 18:33
Ik vind die Verrukkelijke 15 meer iets voor 3FM eigenlijk. Die zouden dit moeten doen i.p.v. die hitlijst die ze nu doen.
Ze gaan toch alle verrukkelijke 15 edities herhalen met de muziek van toen en de presentatie van nu. Te beginnen bij aflevering1?

dommelvolk

Jessica als dat zo is dat zou niet verkeerd zijn .

density1

Bericht door density1 »

jessica schreef:
04 apr 2020 02:43
density1 schreef:
Ze gaan toch alle verrukkelijke 15 edities herhalen met de muziek van toen en de presentatie van nu. Te beginnen bij aflevering1?
Dacht dat ze een nieuwe V15 zouden maken, vertaald naar nu. Maar als dat niet zo is, dan past het inderdaad op Radio 2. Maar als ze er wel een lijst van maken met wekelijks nieuwe muziek past dat m.i. ook wel op 3FM. Daar werd het ook uitgezonden vroeger.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

density1 schreef:
04 apr 2020 10:50
jessica schreef:
density1 schreef:
Dacht dat ze een nieuwe V15 zouden maken, vertaald naar nu. Maar als dat niet zo is, dan past het inderdaad op Radio 2. Maar als ze er wel een lijst van maken met wekelijks nieuwe muziek past dat m.i. ook wel op 3FM. Daar werd het ook uitgezonden vroeger.
Ik denk dat een lijstje met nieuwe muziek van nu in het radio2-format ook wel op radio 2 zou passen. Eigenlijk doet Stenders dat nu ook al met zijn "vrijdag de 13"en volgens mij draait Blokhuis ook veel nieuwe muziek in zijn programma.

Ik hoop overigens niet dat het een herhaling wordt van alle oude lijsten uit de jaren 80. Dat zou ik echt creatieve armoede vinden. En juist bij muziekkenners als Stenders en Blokhuis hoor ik dan wel graag iets nieuws horen.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ach, die “Verrukkelijke 15! ” Wat luisterde ik er graag naar wekelijks iedere VARA-dinsdag op het toenmalige Radio 3. De presentatoren die ik me herinner van die lijst waren wijlen Jeroen Soer, Rob Stenders, Pieter Jan Hagens en Luc van Rooij. Volgens mij hebben ze allemaal de lijst gepresenteerd. Soer en Stenders vond ik de beste; Pieter Jan Hagens de minste. Ik vond Pieter Jan meer een journalist dan een DJ. Ben wel benieuwd hoe zo’n lijst heden ten dage klinkt op NPO Radio 2. Maar op welke dag/tijdstip gaan ze het nu uitzenden?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

De Nachtwacht schreef:
04 apr 2020 12:06
density1 schreef:
04 apr 2020 10:50
jessica schreef:

Ik denk dat een lijstje met nieuwe muziek van nu in het radio2-format ook wel op radio 2 zou passen. Eigenlijk doet Stenders dat nu ook al met zijn "vrijdag de 13"en volgens mij draait Blokhuis ook veel nieuwe muziek in zijn programma.

Ik hoop overigens niet dat het een herhaling wordt van alle oude lijsten uit de jaren 80. Dat zou ik echt creatieve armoede vinden. En juist bij muziekkenners als Stenders en Blokhuis hoor ik dan wel graag iets nieuws horen.
Net even wat van die lijstje opgezocht, maar het zou prima passen op Radio 2. 1/3 is ongeveer doorgebroken als hit(je) de rest niet echt, althans het zegt mij zo niks. Heb je wel een mooie lijst met classics en wat alternatieve 80's.

Plaats reactie