Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Dixon

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Dixon »

Als ik naar vandaag kijk zie ik o.a. Suzan & Freek, Maan, Hans de Booy, Diggy Dex, Guus Meeuwis, BLØF (meer dan eens), Kinderen voor Kinderen, 3JS en Alain Clark. Vreselijk. Dat is voor mij persoonlijk reden om echt te gaan switchen. Met pijn in mijn hart want ik ben gek op 2.

Daniel Lohues kwam overigens ook voorbij en dat vind ik dan weer leuk. Het is dus geen echte afkeer voor de Nederlandse taal. Het is eerder een afkeer voor de gekozen artiesten en/of nummers. En dat is smaak. Dat begrijp ik.
Music maestro please!
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Dat zal best, maar vandaag is er nog geen 10% Nederlandstalige muziek gedraaid. Eerlijk gezegd vind ik dat nogal een beschamend laag percentage voor een publieke omroep.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

De laatste week ook best wel vaak geen reclame voor of na het nieuws. Nu al 2x bij Bart Arens gehoord en ook een keer bij Stenders. Misschien ook al een gevolg van de corona-crisis.
Luistervink2017

Bericht door Luistervink2017 »

jordiv30 schreef: 25 mar 2020 10:02 De laatste week ook best wel vaak geen reclame voor of na het nieuws. Nu al 2x bij Bart Arens gehoord en ook een keer bij Stenders. Misschien ook al een gevolg van de corona-crisis.
Lees jij ook wel verder dan je neus lang is?

https://www.radiofreak.nl/ster-directeu ... onacrisis/
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Luistervink2017 schreef: 25 mar 2020 10:08
jordiv30 schreef: 25 mar 2020 10:02 De laatste week ook best wel vaak geen reclame voor of na het nieuws. Nu al 2x bij Bart Arens gehoord en ook een keer bij Stenders. Misschien ook al een gevolg van de corona-crisis.
Lees jij ook wel verder dan je neus lang is?

https://www.radiofreak.nl/ster-directeu ... onacrisis/
Jazeker, maar het verbaast mij dat het verschil meteen zo duidelijk wordt. Het reclameblok na het nieuws is wel weer drie/vier minuten bijvoorbeeld. Verdeel dat dan in blokken van anderhalf tot twee minuten voor én na het nieuws.
scstan94

Bericht door scstan94 »

WinnaarRadioring2023 schreef: 24 mar 2020 22:13 Dat zal best, maar vandaag is er nog geen 10% Nederlandstalige muziek gedraaid. Eerlijk gezegd vind ik dat nogal een beschamend laag percentage voor een publieke omroep.
Dat zal best, als dat de taak is van de PO dan moet radio 2 dat vooral gaan doen. Maar dan raken ze mij als luisteraar kwijt. Ik word persoonlijk niet warm of koud van een Suzan & Freek, Miss Montreal, 3js, nick en simon, guus meeuwis of Nielson.

Als je dan toch Nederlandstalig moet draaien draai dan Klein Orkest, De Dijk, Blof, Racoon, Boudewijn de Groot, Ramses en dat soort namen. Met een ruim aanbod aan liedjes waardoor je niet elke keer bij dezelfde uitkomt.

Maar gelukkig valt over smaak te twisten.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

scstan94 schreef: 25 mar 2020 10:40
WinnaarRadioring2023 schreef: 24 mar 2020 22:13 Dat zal best, maar vandaag is er nog geen 10% Nederlandstalige muziek gedraaid. Eerlijk gezegd vind ik dat nogal een beschamend laag percentage voor een publieke omroep.
Dat zal best, als dat de taak is van de PO dan moet radio 2 dat vooral gaan doen. Maar dan raken ze mij als luisteraar kwijt. Ik word persoonlijk niet warm of koud van een Suzan & Freek, Miss Montreal, 3js, nick en simon, guus meeuwis of Nielson.

Als je dan toch Nederlandstalig moet draaien draai dan Klein Orkest, De Dijk, Blof, Racoon, Boudewijn de Groot, Ramses en dat soort namen. Met een ruim aanbod aan liedjes waardoor je niet elke keer bij dezelfde uitkomt.

Maar gelukkig valt over smaak te twisten.
Er moet sowieso breder ingezet worden, dat ben ik met je eens. Zo Radio 2 zou wat mij betreft best rond de 25% Nederlandstalige muziek mogen draaien. Om het breed te houden zou dan het streven moeten zijn om een artiest maximaal 1 keer per dag te draaien en ook 1 keer per tijdslot.

Wat ik bij de NPO ook erg mis is de Europese muziek. Het aanbod Duits-, Frans-, Spaans- of Italiaanstalige platen is bedroevend, uit het voormalig Oostblok horen we al helemaal niets. Zo’n Radio 2 zou daar best 10% van mogen draaien.

Zou mooi zijn als Radio 2 hun beperkte format eens echt zou verbreden en verder kijken dan de luistercijfers.
pisto098

Bericht door pisto098 »

Wat ze vooral moeten doen is eens luisteren en lezen wat hun eigen luisteraars willen. Waarom bv die heldenverering van Acda en de Munnik terwijl die wegzakken in top 2000 en haast nooit Simon en Garfunkel die het veel beter doen. En verder als ze op Facebook de nieuwe Topsong van Freek en Suzanne aankondigen is werkelijk 95% super negatief terwijl dat bv bij Michael Kiwanuka 95% positief. Dat zijn toch serieuze indicators???
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Timur gaat op 3FM van maandag t/m donderdag de lunchshow presenteren. Hij blijft op Radio 2 op zondagochtend, zaterdagochtend niet meer https://twitter.com/Timur_Perlin/status ... 4451551232

Emmely de Wilt gaat de uren op zaterdag doen https://pers.npo.nl/persberichten/npo-3 ... ng#content
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik vraag me af hoe verstandig het is om weer in het weekend zo'n schots en scheve weekendprogrammering in elkaar te zetten. Logischer was natuurlijk geweest om Emmely de Wilt op zowel zaterdag als zondag 09-12 te laten doen. Timur had dan op zondag 12-14 kunnen doen. Op zaterdag is hier SmK te horen.
jessica

Bericht door jessica »

Daan! schreef: 25 mar 2020 14:29 Ik vraag me af hoe verstandig het is om weer in het weekend zo'n schots en scheve weekendprogrammering in elkaar te zetten. Logischer was natuurlijk geweest om Emmely de Wilt op zowel zaterdag als zondag 09-12 te laten doen. Timur had dan op zondag 12-14 kunnen doen. Op zaterdag is hier SmK te horen.
Het is natuurlijk wachten op het moment dat Radio5 een FM frequentie heeft. Op dat moment zie ik Spijkers met Koppen wel naar Radio5 gaan. Ik denk dat Timur ook bij Radio2 blijft om daar een voet tussen de deur te houden. Mocht het 3FM avontuur mislukken dan kan hij weer terugkeren naar de zaterdag op Radio2. Is wel slim van hem als hij dit zo heeft afgesproken.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 25 mar 2020 16:42
Daan! schreef: 25 mar 2020 14:29 Ik vraag me af hoe verstandig het is om weer in het weekend zo'n schots en scheve weekendprogrammering in elkaar te zetten. Logischer was natuurlijk geweest om Emmely de Wilt op zowel zaterdag als zondag 09-12 te laten doen. Timur had dan op zondag 12-14 kunnen doen. Op zaterdag is hier SmK te horen.
Het is natuurlijk wachten op het moment dat Radio5 een FM frequentie heeft. Op dat moment zie ik Spijkers met Koppen wel naar Radio5 gaan. Ik denk dat Timur ook bij Radio2 blijft om daar een voet tussen de deur te houden. Mocht het 3FM avontuur mislukken dan kan hij weer terugkeren naar de zaterdag op Radio2. Is wel slim van hem als hij dit zo heeft afgesproken.
Als Radio 5 een FM-frequentie zou krijgen, dan zullen Stefan Stasse en de andere 'oudjes' bij 2 wel vertrekken. Dan is er weer genoeg plek voor Timur. Ik vraag me overigens af hoelang Timur nog de zondag zal blijven doen...
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

Hij heeft nu natuurlijk wel een gewoon weekend. Zo op Radio2 en Ma t/m do op 3FM. Vrijdag en zaterdag vrij. Dus ik kan me zo voorstellen dat Timur gewoon de zondag voor lange tijd erbij blijft doen.
Netty

Bericht door Netty »

Leuk dat Emily de zaterdagmorgen over gaat nemen, ze is m.i. een goede vakvrouw, prettig om naar te luisteren.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Want horizontaal is het helemaal :lol:
Het programma van de Wilt op zondag is niet hetzelfde als ze op zaterdag gaat doen, lijkt me.
Plaats reactie