Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Herman ven Schippers » 18 aug 2019 20:31

radiodaan schreef:
18 aug 2019 20:02
Herman ven Schippers schreef:
18 aug 2019 19:03
Luisterde vanmiddag in de auto even naar Muziekcafé met Daniël Dekker, daarin werd aangegeven dat er veel livemuziek te horen is. Hier werd meteen de link gelegd met Woodstock, want dat was zoveel jaar geleden. Daniël ging hierna in Jip en Janneke taal uitleggen wat Woodstock precies was.

Anyhow, is het niet veel logischer om dan de link met Lowlands te leggen? Dat is nu bezig, de doelgroep van Radio2 is mensen van 30/40/50. Daar zitten ongetwijfeld ontzettend veel mensen tussen die ooit op Lowlands zijn geweest, dat zou mij als oud-bezoeker meer triggeren om te blijven luisteren dan Woodstock. Nu heb ik de radio uitgezet, waarna Daniël ongetwijfeld iets Jimmy Hendrix heeft gedraaid.

Gemiste kans toch? Zelfde met Pinkpop, de doelgroep die Pinkpop en Lowlands hebben zien groeien, die vallen nu onder de schare luisteraars van Radio2. Speel daar op in, denk ik dan.
Zie je het al voor je Daniël Dekker en Lowlands, dat zouden eerder Timur, Paul of Annemieke (de oud-3FM'ers) gaan doen. Maar die zijn met vakantie. (Ongelukkig gepland).
Een Corné, (Stefan, Gijs) of Daniël zijn al (ruim) in de 50 en passen daar veel minder bij.
Maar dan is het toch vooral heel gek dat een zender daar überhaupt niet bij stil staat, om dan 'toevallig' Daniel Dekker tijdens Pinkpop of Lowlands op vakantie te sturen en daar dan iemand met een festival achtergrond neer te zetten? Ze hebben een schat aan opnames liggen bij de NPO (ervan uitgaande dat ze dit ivm rechten mogen gebruiken)

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 » 19 aug 2019 09:13

18 aug 2019 20:31
Maar dan is het toch vooral heel gek dat een zender daar überhaupt niet bij stil staat, om dan 'toevallig' Daniel Dekker tijdens Pinkpop of Lowlands op vakantie te sturen en daar dan iemand met een festival achtergrond neer te zetten? Ze hebben een schat aan opnames liggen bij de NPO (ervan uitgaande dat ze dit ivm rechten mogen gebruiken)
Hoe weet jij dat zo zeker Daniel Dekker eventueel beschikbaar was? Vakanties plannen op de radio lijkt me best een legpuzzel. DJ's hebben ook nog een privéleven.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 19 aug 2019 09:45

radiodaan schreef:

Zie je het al voor je Daniël Dekker en Lowlands, dat zouden eerder Timur, Paul of Annemieke (de oud-3FM'ers) gaan doen. Maar die zijn met vakantie. (Ongelukkig gepland).
Een Corné, (Stefan, Gijs) of Daniël zijn al (ruim) in de 50 en passen daar veel minder bij.
Woodstock gaat niet om de DJ maar om de verhalen. Geen enkele DJ is er immers zelf geweest, Rob Stenders en Fred spraken in Stenders Laat een man die er echt waren geweest, dat was leuk. Ik hoef geen andere djs te horen per se die er beter bijpassen

radiodaan

Bericht door radiodaan » 19 aug 2019 12:49

RealSunchaser schreef:
19 aug 2019 09:45
radiodaan schreef:

Woodstock gaat niet om de DJ maar om de verhalen. Geen enkele DJ is er immers zelf geweest, Rob Stenders en Fred spraken in Stenders Laat een man die er echt waren geweest, dat was leuk. Ik hoef geen andere djs te horen per se die er beter bijpassen
Leuk, maar ik had het over Lowlands, en niet over Woodstock

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 19 aug 2019 13:51

Hmm, ik zag toch echt ergens woodstock staan

Festivals mogen wmb gewoon niet op radio 2

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 aug 2019 16:04

Satfreak13 schreef:
19 aug 2019 09:13
18 aug 2019 20:31
Hoe weet jij dat zo zeker Daniel Dekker eventueel beschikbaar was? Vakanties plannen op de radio lijkt me best een legpuzzel. DJ's hebben ook nog een privéleven.
Omdat hij gisteren zijn show deed.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 aug 2019 16:07

radiodaan schreef:
19 aug 2019 12:49
RealSunchaser schreef:
19 aug 2019 09:45
radiodaan schreef:

Leuk, maar ik had het over Lowlands, en niet over Woodstock
Ik heb het niet over de verhalen, maar over de muziek. De nieuwe luisteraar van Radio2 is gemiddeld 30/40/50, daar zitten ongetwijfeld een hoop mensen tussen die ooit op Pinkpop of Lowlands zijn geweest. Speel dáár dan op in, ipv Woodstock. Laat mensen vertellen wat hun favoriete optreden was, waarom, etc etc en draai dan (mochten daar opnames van zijn) iets van dat optreden.

jessica

Bericht door jessica » 19 aug 2019 17:45

Is er ergens een app waarin je de programma's van radio2 kan downloaden en offline afspelen? In de radio2 app kan dat volgens mij niet. Je moet dan altijd verbinding hebben met internet.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 19 aug 2019 20:13

Ik dacht dat Stefan Stasse terug was vanaf deze week; Blijkt die Jeroen Kijk in de Vegte er nog steeds te zitten. Vind het een beetje te veel Kijk in de Vegte allemaal: Ben ik nu 1 van de weinigen die deze gozer irritant vindt?

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 19 aug 2019 21:09

Moorkop schreef:
19 aug 2019 20:13
Ik dacht dat Stefan Stasse terug was vanaf deze week; Blijkt die Jeroen Kijk in de Vegte er nog steeds te zitten. Vind het een beetje te veel Kijk in de Vegte allemaal: Ben ik nu 1 van de weinigen die deze gozer irritant vindt?
Ik kan hem goed hebben. Ik heb het juist bij Stefan Stasse.

density1

Bericht door density1 » 19 aug 2019 21:21

Moorkop schreef:
Ik ook. En kan me niet aan het idee onttrekken dat hij zichzelf ook erg graag hoort overal. Het is me net iets teveel Kijk in de Vegte in de media m.i.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 19 aug 2019 21:48

Moorkop schreef:
Vind Jeroen eigenlijk de enige die Stefan volwaardig kan vervangen als staatshoofd. Beter dan een Frank of Timur.
Maar Jeroen doet ook deze week (nog steeds) niet de ochtendshow, voor hem is vakantie blijkbaar niet vroeg op te hoeven staan.

Wie deed vandaag eigenlijk Wout2Day, nog steeds Toine, of zat ik het goed in de app en deed Jeroen dat ook?
Erg jammer dat Annemieke hem niet gewoon de hele tijd kan vervangen (zoals eerder dit jaar toen Wouter op vakantie was of de ochtend- /middagshow verving.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 19 aug 2019 23:19

jessica schreef:
19 aug 2019 17:45
Is er ergens een app waarin je de programma's van radio2 kan downloaden en offline afspelen? In de radio2 app kan dat volgens mij niet. Je moet dan altijd verbinding hebben met internet.
Kun je downloaden, via gids en gemist

jessica

Bericht door jessica » 20 aug 2019 00:16

Op een telefoon kan dit volgens mij niet.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 20 aug 2019 00:43

Net geprobeerd, gewoon op downloadlinkje klikken, telefoon van wifi en 4g halen en afspelen maar

Plaats reactie