Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Herman ven Schippers » 08 jun 2019 19:59

Daan! schreef:
08 jun 2019 13:06
Het viel me vooral op hoe slecht Annemiek Schollaardt nog steeds is. In één talk weet ze het voor elkaar te krijgen drie onderwerpen te noemen. Ze doet dat op zo'n manier te doen dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
Eens, verzoekplaten gaat haar prima af. Maar ik was zo nu en dan het spoor bijster de laatste twee weken.

jessica

Bericht door jessica » 08 jun 2019 22:47

Pot schreef:
08 jun 2019 18:02
Powned dreigt te gaan stoppen. Rick van Velthuyzen zit bij Powned. Zal hij ook gaan vertrekken of een andere omroep opzoeken?
Powned gaat over 10 dagen de start maken met een hele grote ledenwerfactie. Nu ze i.p.v. 150.000 maar 50.000 leden hoeven te hebben kan ze dat best lukken. Ze hebben nu tussen de 25.000 en 30.000 leden. Rick kan in ieder geval voorlopig bij Powned blijven.

castmember

Bericht door castmember » 08 jun 2019 23:27

Blijft nog steeds een aardige uitdaging om in een half jaar te verdubbelen maar het is best mogelijk . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Moorkop

Bericht door Moorkop » 09 jun 2019 08:42

Van mij mag Rick van Velthuijsen naar de dagprogrammering: Ik persoonlijk vind hem ‘te goed’ voor de nacht. Gijs Staverman mag van mij ook wel weg; vind het persoonlijk de zwakste schakel van de zender met zijn ‘gemaakt’ gedoe. Ook Wouter van der Goes is niet mijn favoriet. Graag zou ik Annemieke tussen 12:00 u en 14:00 u geprogrammeerd zien en Rick tussen 18:00 u en 20:00 u. De rest van de programmering zit goed in elkaar.

Pot

Bericht door Pot » 09 jun 2019 09:16

Wat mij betreft: Gijs en Paul wisselen van tijdstip. Net als Annemieke en Rob. Zaterdag en zondag tussen 12-14 Rick. Bureau KidV naar 16-18 op zaterdag of zondag. In de nacht 2 blokken van 3 uur.

Pier

Bericht door Pier » 09 jun 2019 09:54

Ik wissel Radio 2 regelmatig af met KINK. Waar ik zelf niet over te spreken ben is Gijs en Bart Arends, maar goed smaken verschillen. En zaterdag en zondags na 18 uur, dat is ook een niveautje zeg :roll:

Netty

Bericht door Netty » 09 jun 2019 10:04

Nog even reactie op de vervanging van Ruud de Wild. Ik ben het eens met Jessica zodra Frank met iemand samen presenteert kan je als luisteraar beter doorschakelen. Frank alleen vind ik al een een uitdaging maar met iemand samen ontsaat er direct chaos. De mannen zelf vinden zichzelf zo ontzettennd leuk...

Afgelopen woensdagmiddag 4 uur tijdens het nieuws. Frank probeert de nieuwslezer tijdens het lezen af te leiden door een filmpje op zijn telefoon te laten zien. Wat merk je hier als luisteraar van... Een nieuwslezer die niet meer uit zijn woorden kan komen en twee gierende radiomakers die het allemaal hilarisch vinden.
Heel blij dat Ruud weer terug is.

Wat is niet zo goed begrijp is waarom Frank al dan niet samen met Wouter zo vaak als vervanger wordt ingezet. Er zijn toch wel meer mensen die kunnen vervangen.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 09 jun 2019 10:13

Die beelden doen het goed in de vlog van Matijn Nijhuis !!1!
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 09 jun 2019 10:34

Ja slaat nergens op die ongein waar de luisteraar niets aan heeft.

castmember

Bericht door castmember » 09 jun 2019 13:11

Ik vind dat een beetje een nadeel aan Frank, maar ook aan Matijn. Soms krijg ik het idee dat ze radio er maar een beetje bij doen om andere hobby's te kunnen bekostigen. Frank die is ook druk met zijn eigen event-broadcasting bedrijfje (mobiele studios) en Matijn met zijn vlogs. Ergens is het gek dat je hoofdtaak op Radio 2 daaronder lijdt. En ik vind het lastig, want ik vind Frank geen goede DJ die bovendien als kroonprins naar voren wordt geschoven, al jaren en ik vind Matijn maar een matige nieuwslezer, dan vind ik Carmen veel beter. Dus zeker als je dan 2, voor mij, negatieve factoren in een studio zet dan moet er wel een wonder gebeuren wil daar iets positiefs uitkomen.

Het meer bezig zijn met eigen geintjes dan met radio noem ik dan niet iets extreem goeds . . .

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 09 jun 2019 17:54

castmember schreef:
09 jun 2019 13:11
Soms krijg ik het idee dat ze radio er maar een beetje bij doen om andere hobby's te kunnen bekostigen. Frank die is ook druk met zijn eigen event-broadcasting bedrijfje (mobiele studios) en Matijn met zijn vlogs. Ergens is het gek dat je hoofdtaak op Radio 2 daaronder lijdt.
En waar precies merk je dat aan dan? hoe in vredesnaam merk je bijvoorbeeld dat Frank ook studios verhuurd? Noemt hij hier en daar de prijzen? Zit hij te solderen als er een plaat loopt en vergeet hij z'n spreeks op dat moment? Is hij er vaker niet dan wel? Niks van dat alles volgens mij.

Volgens mij ligt de reden waarom je dit opvoert eigenlijk in het laatste deel van je post: je vindt beide heren niet leuk/goed/etc. Prima natuurlijk, maar dan hoef je niet met zulke argumenten te komen hoor :wink:

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 09 jun 2019 19:50

Ingebruik schreef:
09 jun 2019 17:54
castmember schreef:
Soms krijg ik het idee dat ze radio er maar een beetje bij doen om andere hobby's te kunnen bekostigen. Frank die is ook druk met zijn eigen event-broadcasting bedrijfje (mobiele studios) en Matijn met zijn vlogs. Ergens is het gek dat je hoofdtaak op Radio 2 daaronder lijdt.
En waar precies merk je dat aan dan? hoe in vredesnaam merk je bijvoorbeeld dat Frank ook studios verhuurd? Noemt hij hier en daar de prijzen? Zit hij te solderen als er een plaat loopt en vergeet hij z'n spreeks op dat moment? Is hij er vaker niet dan wel? Niks van dat alles volgens mij.

Volgens mij ligt de reden waarom je dit opvoert eigenlijk in het laatste deel van je post: je vindt beide heren niet leuk/goed/etc. Prima natuurlijk, maar dan hoef je niet met zulke argumenten te komen hoor :wink:
Hahahaha, precies. Ik lees hier voor het eerst dat hij mobiele studio's verhuurd. Frank als solo dj vind ik oké. In een duo een soort over de top jaren '90 dj die ze in Ekstra Weekend altijd voor de gein speelden.

Janno

Bericht door Janno » 09 jun 2019 21:21

Van Frank word ik altijd een beetje moe, maar Matijn vind ik een prima nieuwslezer. Hij doet zijn werk goed en heeft daarnaast humor en is erg ad rem. Het hoeft niet altijd serieus te zijn, het nieuws is al ellendig genoeg. Wat ze ernaast doen stoort me niet.

castmember

Bericht door castmember » 10 jun 2019 01:04

Herman ven Schippers schreef:
09 jun 2019 19:50
Ingebruik schreef:
castmember schreef:

Hahahaha, precies. Ik lees hier voor het eerst dat hij mobiele studio's verhuurd. Frank als solo dj vind ik oké. In een duo een soort over de top jaren '90 dj die ze in Ekstra Weekend altijd voor de gein speelden.
Dat laatste telt zeker mee maar ik mis bij Frank een focus en een stuk diepgang in zijn programma's. Ik heb het idee als ik naar zijn programma's luister dat hij de studio in komt lopen en dat zijn show van toevalligheden aan elkaar hangt. Ik mis hierin een lijn of een bepaalde opzet en het voelt daarom als het maar wat aan klooien en dan helpen opmerkingen zoals het je nieuwslezer afleiden niet mee. En ja, ik weet dat hij ook in de locatie / evenementen radio zit en ik heb een vermoeden dat die tweede baan erbij niet helpt bij zijn focus om een goed programma neer te zetten. En waarschijnlijk zoek ik het te diep, maar toch, dat gevoel heb ik.

En ik denk ook dat als je Frank weg zet als Ekstra Weekend DJ dat je hem echt wel teveel credit geeft. In die programma's zat veel meer diepgang dan de gemiddelde productie van Frank op het moment naar mijn mening . . .

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 10 jun 2019 18:46

castmember schreef:
10 jun 2019 01:04
Herman ven Schippers schreef:
09 jun 2019 19:50
Ingebruik schreef:

Dat laatste telt zeker mee maar ik mis bij Frank een focus en een stuk diepgang in zijn programma's. Ik heb het idee als ik naar zijn programma's luister dat hij de studio in komt lopen en dat zijn show van toevalligheden aan elkaar hangt. Ik mis hierin een lijn of een bepaalde opzet en het voelt daarom als het maar wat aan klooien en dan helpen opmerkingen zoals het je nieuwslezer afleiden niet mee. En ja, ik weet dat hij ook in de locatie / evenementen radio zit en ik heb een vermoeden dat die tweede baan erbij niet helpt bij zijn focus om een goed programma neer te zetten. En waarschijnlijk zoek ik het te diep, maar toch, dat gevoel heb ik.

En ik denk ook dat als je Frank weg zet als Ekstra Weekend DJ dat je hem echt wel teveel credit geeft. In die programma's zat veel meer diepgang dan de gemiddelde productie van Frank op het moment naar mijn mening . . .
Nee, ik zet hem niet weg als Ekstra Weekend DJ, maar als zo'n over de top 'Ey goedemiddagie, dit is 3FMie, belleuh naar de studio ken, nul-neegie-nul-neegie-een-drie-drie-zes' figuur. Maar dat is blijkbaar zijn duo stijl.

Plaats reactie