Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix » 18 apr 2019 06:53

MFM schreef:
17 apr 2019 17:05
density1 schreef:
17 apr 2019 16:31
Luc van Ostade schreef:
17 apr 2019 14:13
De anti-Gijsclub gaat lekker. :wink:

5 minuten praten op een muziekzender lang? Dat gebeurt dagelijks meerdere malen bij veel meer presentatoren en muziekzenders, hoor ik nooit iemand over.
Maar niet in shows die music driven zijn....
Jawel hoor.
De ochtend en middag bij Veronica, de middag op 10, de ochtend en middagshows op 538 en ook 3FM schieten mij zomaar als voorbeeld te binnen.
Dat zijn juist geen music driven shows!
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

castmember

Bericht door castmember » 18 apr 2019 10:04

Gijs is toch ook niet music drivven?

Gijs zit op een tijdslot voor muziek &informatie. Tijdens het werk moet je zoveel mogelijk muziek serveren en niet teveel poespas, en tijdens de lunch, of na het werk mag er meer gepraat worden (volgens kenners) omdat je dan wil luisteren naar de radio in plaats van dat het alleen achtergrond is. Dus dat er bij Gijs meer gepraat wordt en minder muziek is volgens mij niet een heel gekke keuze.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

density1

Bericht door density1 » 18 apr 2019 10:59

Ik vind dat er tijdens de lunch juist veel muziek gedraaid moet worden als ondersteuning hier van. Verder is er bij 3 FM tijdens de lunch ook toch niet zo gek veel gesproken woord tijdens deze uren? Hoogstens een spelletje of wat. Dus zouden ze wat meer naar 3FM moeten kijken qua verhouding gesproken woord en muziek van de zender, maar dan in de doelgroep van Radio 2.

Daan!

Bericht door Daan! » 18 apr 2019 11:24

Of een zender tijdens de lunch voor een music-driven programma kiest of juist voor een personality is een keuze. Voor beiden is wat te zeggen. Radio 2 kiest voor een personalityshow, die hier nu onderwerp van gesprek is. Ik denk dat er tussen een personality lunchshow en een personality ochtend- of middagshow ook nog verschil kan zitten. Kijk maar naar hoe Ekdom zijn programma invulde en hoe Coen en Sander dat toen deden op 3FM en kijk naar hoe LunchTim werd ingevuld en hoe Evers toen zijn show maakte. Je kunt niet stellen dat het een een personalityprogramma is en het ander een musicdriven en verder zit daar niets tussenin. Dat ten eerste.

Maar ten tweede, en dat is denk ik veel relevanter, als een zender dan kiest voor een personality programma op de lunch wat qua personality/invulling lijkt op een ochtend- of middagshow, moet het wel kwalitatief goed zijn. En daar wringt het hem, Gijs 2.0 is een programma waar heel veel op aan te merken is. Had Gijs 2.0 namelijk een dijk van een programma geweest, had niemand hier gevallen over of er wel of niet een personalityprogramma geprogrammeerd moet worden. Stenders, Ekdom en Timur maakten hele goede personalityshows op de lunchuren van 3FM. 538 heeft in mindere mate ook een personalitylunch gehad met Tim en Frank. Ook prima programma's.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 apr 2019 15:09

Of zoals Claudia de Breij of Henk Westbroek, bijvoorbeeld.

Pot

Bericht door Pot » 18 apr 2019 15:45

Ik vind zelf dat er in de lunch wat meer gepraat kan worden als tussen 09-12 en 13-16, maar wel minder dan de ochtend- en middagshow. Er een beetje tussenin zitten met vooral tussen 13-14 wat meer muziek dan 12-13. Maar dit is meer een kwestie van smaak.
Oortjes open!

pisto098

Bericht door pisto098 » 18 apr 2019 18:58

Mij maakt het helemaal niet uit hoe het heet of welk tijdstip het wordt uitgezonden (is er een wet of zo dat iedereen zich moet bouden aan de formats van ochtend, lunch of dinnershows, waarom niet onderscheidend zijn zoals tussen 2 en 4) maar ik wil gewoon lekkere muziek en een beetje kletsen hoort er gewoon bij. Maar het gaat erom dat degene die dit presenteert het goed brengt. En dat kan Gijs niet. Het maakt ook geen bal uit hoe laat hij er zit want het blijft toch de grote Gijsshow. En dan zal ik wel weer van de anti-Gijsclub zijn maar volgens mij is dit forum om je mening te geven En dat doe ik fatsoenlijk en ik beargumenteer het ook maar daar hebben tegenwoordig mensen moeite mee. Ik vind Gijs "onecht" Hij speelt de rol van dj .De getapte oudere jongere (welkom hier in deze gezellige discotheek, Noodweer) En ook de onderwerpen passen rechtstreeks in RTL boulevard en shownieuws (daar zou hij precies op zijn plek zijn tussen de Patty's en Gordons van deze wereld) maar volgens mij is dit de publieke omroep en mag je toch wat meer niveau verwachten. Toen hij laatst Danny Vera als gast had, die het tegenovergestelde van Gijs is en met beide benen op de grond staat, kwam er een gênant gesprek en Gijs snapte er geen bal van Enige tijd geleden heeft radio 2 een verandering ingezet met doorschuiven naar Radio 5 maar ze zijn er 1 vergeten. Er zijn er genoeg die wel "echt" zijn zoals Timur, Annemiek, Jan Willem of Rob en zelfs Bart (waar ik ook geen groot fan van ben) is wel zichzelf. En als je dan een rol speelt doe het dan als Ruud zo over de top dat iederéén begrijpt dat hij acteert. Ik kan in ieder geval niet meer tegen die egotripperij en zet hem tussen 12 en 2 om en dat valt me als radio 2 fan niet mee.

MFM

Bericht door MFM » 18 apr 2019 20:01

Phoenix schreef:
18 apr 2019 06:53
MFM schreef:
17 apr 2019 17:05
density1 schreef:
17 apr 2019 16:31

Maar niet in shows die music driven zijn....
Jawel hoor.
De ochtend en middag bij Veronica, de middag op 10, de ochtend en middagshows op 538 en ook 3FM schieten mij zomaar als voorbeeld te binnen.
Dat zijn juist geen music driven shows!
Maar, maar, ik luister alleen maar voor de livebandjes en de muziek!

10-12 in de ochtend of 12-2 in de voormiddag zitten ook te vol met praatjesmakers.

Nico Simons

Bericht door Nico Simons » 19 apr 2019 08:36

Even iets anders. Frank van het Hof als vervanger van Rob Stenders. Ik ben geen fan van Frank maar ik vind dat hij Rob erg goed vervangen heeft. Veel snelheid, leuke korte gesprekjes, prima muziekkeuze's. Danny en Vintage future er iedere dag in. Complimenten voor Frank.

density1

Bericht door density1 » 19 apr 2019 11:05

Ik vind Frank een Gerard Ekdom kloon, heeft geen eigen stijl vind ik en wil een beetje de jaren 80 DJ uithangen.

Daan!

Bericht door Daan! » 19 apr 2019 11:42

Maar heb je hem wel gehoord deze week als invaller van Stenders of heb je alleen gekeken wat er in je encyclopedie staat achter de naam Frank van het Hof?

pietpuk

Bericht door pietpuk » 19 apr 2019 13:19

Nico Simons schreef:
19 apr 2019 08:36
Even iets anders. Frank van het Hof als vervanger van Rob Stenders. Ik ben geen fan van Frank maar ik vind dat hij Rob erg goed vervangen heeft. Veel snelheid, leuke korte gesprekjes, prima muziekkeuze's. Danny en Vintage future er iedere dag in. Complimenten voor Frank.
Jammer dat Stenders weg is bij Radio 2, ik vond hem één van de beste.
Frank is geen top DJ, op 3FM heeft hij het ook niet lang volgehouden als opvolger van Koen & Sander.
[url=http://twitter.com/radiopiet]twitter[/url]

Daan!

Bericht door Daan! » 19 apr 2019 13:26

Stenders is niet weg. Die is gewoon vrij.

Frank van het Hof is niet dezelfde persoon als Frank van der Lende. Laatstgenoemde was opvolger van Coen en Sander.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 apr 2019 15:17

pietpuk schreef:
19 apr 2019 13:19
Nico Simons schreef:
19 apr 2019 08:36
Jammer dat Stenders weg is bij Radio 2, ik vond hem één van de beste.
Frank is geen top DJ, op 3FM heeft hij het ook niet lang volgehouden als opvolger van Koen & Sander.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 apr 2019 15:18

Ik begin wel steeds meer van Frank te houden hoor, zijn ochtendshow vind ik prima, de vrijdagavond platenpaleis kan ik ook waarderen en vult de Bonanza naar behoren in. Prima.

Plaats reactie