Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radbi

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Radbi » 02 jan 2019 23:51

Acchero schreef:
02 jan 2019 21:42
Ik denk dat ze de maand afgemaakt heeft; het programma van gisteravond was van tevoren opgenomen, dus ze is wel degelijk per 1-1-19 vertrokken...
Zou kunnen, want er zal toch een opzegtermijn gelden? Ongeacht of het vanuit haar zelf, vanuit Radio 2 of vanuit Talpa komt. Behalve als het op staande voet is, maar daar gaan we niet van uit.
Haar vertrekt komt wel herl abrupt en vreemd over. Het is ook niet zo dat ze niet meer voorkomt in een gewijzigde programmering van 2019. Maar intern was het wellicht al bekend en goed geheim gehouden.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 03 jan 2019 07:36

Ik begreep uit dat fragment dat het een eigen keuze was. Ik vermoed zelf dat het inderdaad kiezen was tussen Talpa of Radio 2. Maar zeker niet dat ze ontslagen is, want uit haar emotie valt op te maken dat ze (wanneer ze dat wil) gewoon door kan gaan.

fmonline

Bericht door fmonline » 03 jan 2019 08:44

Er staat ook niks van op de site bij NPOR2!

Haagsegek

Bericht door Haagsegek » 03 jan 2019 09:48

Radbi schreef:
02 jan 2019 23:51
Zou kunnen, want er zal toch een opzegtermijn gelden? Ongeacht of het vanuit haar zelf, vanuit Radio 2 of vanuit Talpa komt. Behalve als het op staande voet is, maar daar gaan we niet van uit.
Haar vertrekt komt wel herl abrupt en vreemd over. Het is ook niet zo dat ze niet meer voorkomt in een gewijzigde programmering van 2019. Maar intern was het wellicht al bekend en goed geheim gehouden.
Dat denk ik. dat ze in november al aangekondigd heeft te willen (moeten?) stoppen en dit gezien de TOP 2000 niet gecommuniceerd was. Ze hadden net het TOP2000 team bekend gemaakt inclusief persfoto's. Tijdens de TOP 2000 wil je niet bekendmaken dta het je laatste uitzending is dus doe je dat in de eerste reguliere uitzending.

Zonde is het wel, vind het een frisse presentator. Op Radio M (geleid door haar man) blijft ze wel radio maken gelukkig. De reden van haar afscheid blijft gissen al lijkt me inderdaad dat John de Mol haar voor het blok heeft gezet.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 03 jan 2019 09:51

Bij ‘t Wordt Nu Laat zijn ze sowieso al niet zo nauwkeurig met het bijhouden van de (inval-)presentatoren. Bij presentatie zie je Marisa Heutink nog staan, en wil je een overzicht hebben van wie wanneer presenteerde, moet je de foto’s bekijken die WNL op twitter zet.
Haagsegek schreef:
03 jan 2019 09:48
Radbi schreef:
Dat denk ik. dat ze in november al aangekondigd heeft te willen (moeten?) stoppen en dit gezien de TOP 2000 niet gecommuniceerd was. Ze hadden net het TOP2000 team bekend gemaakt inclusief persfoto's. Tijdens de TOP 2000 wil je niet bekendmaken dta het je laatste uitzending is dus doe je dat in de eerste reguliere uitzending.

Zonde is het wel, vind het een frisse presentator. Op Radio M (geleid door haar man) blijft ze wel radio maken gelukkig. De reden van haar afscheid blijft gissen al lijkt me inderdaad dat John de Mol haar voor het blok heeft gezet.
Inderdaad, of ze moest ‘van zichzelf’ gewoon een keuze maken, omdat het wel te druk werd voor haar. Het was dan kiezen tussen twee leuke dingen.

marbles

Bericht door marbles » 03 jan 2019 10:51

Dixon schreef:
02 jan 2019 18:23
marbles schreef:
01 jan 2019 23:33
jessica schreef:
01 jan 2019 19:47
Het is juist belangrijk dit jaar zo snel mogelijk met de reguliere programmering te gaan draaien i.v.m. het stoppen van Edwin Evers.
De programmering van Radio2 is weliswaar ongewijzigd. Ieder jaar krijgt Radio2 vanwege de Top2000 enorm veel nieuwe luisteraars die naar Radio2 luisteren gedurende dit evenement. Rob Stenders noemde deze nieuwe luisteraars toeristen. Zij horen de DJ's van Radio2 misschien voor de eerste keer.

Door zo snel mogelijke met dezelfde DJ's de reguliere programma's te gaan draaien heb je kans dat deze nieuwe luisteraars (toeristen) blijven hangen en Radio2 als vaste zender voor het nieuwe jaar gaan gebruiken. Daarom doen ze geen afkickdag meer. (Wellicht doen ze dit ooit weer als 1 jan op een zaterdag of zondag valt, omdat dan toch een weekendprogrammering draait.)
Precies! juist heel slim dat ze gelijk vandaag weer met de gewone programmering zijn doorgegaan en niet zoals ongeveer iedere zender met een ratjetoe of een weekendprogrammering
Vandaag waren en Ruud en Rob er niet. Handig! Bovendien viel Leo in voor Rob. Nu vind ik Leo een eindbaas maar niet de meest geschikte DJ op dat slot.
Eens, zet dan Annemieke daar neer ipv Leo
Minder eenheidsworst op de radio please

JerOeen

Bericht door JerOeen » 03 jan 2019 11:11

Volgens mij waren/zijn beide ziek. Ruud klonk dinsdag al ziekjes en Rob is volgens Twitter ook ziek. Denk dat het lastminute invallen was.

Radbi

Bericht door Radbi » 03 jan 2019 11:18

Haagsegek schreef:
03 jan 2019 09:48
Radbi schreef:

Volgens diverse media kwamen partijen er niet uit in de onderhandelingen maar is van een gedwongen vertrek geen sprake. Blijft idd zonde en jammer. Zal haar enthousiasme missen tijdens de top 2000. Maar ik las ook ergens dat ze altijd terug mag naar Radio 2.

Voorbeeld:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... it-met-wnl
Laatst gewijzigd door Radbi op 03 jan 2019 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Janno

Bericht door Janno » 03 jan 2019 13:51

Radbi schreef:
02 jan 2019 23:45
Janno schreef:
02 jan 2019 19:58
Radbi schreef:
02 jan 2019 16:39

Evers Staat Op was mega populair met dat schijtlollig geleuter. Zo’n ochtendshow is ongeëvenaard. Voor vele mensen die altijd naar Evers Staat Op luisterden, is de ochtendshow van Radio 2 misschien geen alternatief.
Het schijtlollige geleuter van Evers cs kon ik prima pruimen, maar dat van Frank Dane als hij inviel voor Evers niet.
Ik heb altijd gezegd dat ik een ander zender zou gaan proberen als Evers ermee stopte en dat is radio 2 geworden.
Het is niet dat ik radio 2 voor het eerst hoor, 's middags luister ik altijd naar 2, dus ik wist wel een beetje wat ik kon verwachten.
Excuses. Je post verkeerd gelezen/begrepen. Dacht dat je Evers niet kon pruimen -bier
Nu ik het teruglees staat het er idd een beetje ongelukkig. :wink:

jessica

Bericht door jessica » 03 jan 2019 13:56

Misschien het programma van WNL en Powned omwisselen nu Evelien de Bruin is gestopt. Rick van Velthuysen tussen 12 en 2 in de nacht.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 03 jan 2019 14:09

Ik heb gisteren pas voor het eerst de vlogs gezien van Matijn Nijhuis op Youtube (wist wel dat ie t maakte)
Heb er meteen 40 gezien ofzo, leuk kijkje achter de schermen van Radio2 (inc de top2000). Het is verslavend

https://www.youtube.com/user/matijnnijhuis

Dit valt me op
De mensen achter de schermen van Radio 2 (producers, redacteur, nieuws, regie, etc) zijn bijna allemaal jonge mensen. En dan echt jong, begin 20.

De filmpjes van Matijn zijn soms leuk soms tenenkrommend en ik heb het idee dat ze hem gedogen met zn camera, hij komt er mee weg maar het gaat niet altijd van harte.
Stenders doet nooit mee, Staverman, vh Hof, Roodbeen, KidV en Van der Goes altijd, Ruud doet ook mee maar is hem ook meteen weer zat.

Frank van het Hof heeft nu dus een relatie met Coco, die er al werkte.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 03 jan 2019 14:16

Viel mij inderdaad ook op, de redacteuren/producers van Wouter, Gijs, Ruud en Rob (op Caroline na) zijn zo goed als allemaal de helft zo oud als de dj's zelf heb ik het idee

Brian88

Bericht door Brian88 » 04 jan 2019 13:21

Evelien de Bruyn bij Gijs 2.0 (4-1 13:17)
Ik hobbel gewoon lekker door en zal hier en daar gaan invallen.
Lijkt er dus op dat ze stopt met regelmaat, maar wel inval dj blijft (zoals J. de Vries).
Binnenkort vervangt ze vroeg op Frank in het weekend.

Acchero

Bericht door Acchero » 04 jan 2019 13:22

Brian88 schreef:
04 jan 2019 13:21
Lijkt er dus op dat ze stopt met regelmaat, maar wel inval dj blijft (zoals J. de Vries).
Volgens mij zou dat programma nog wel eens leuker kunnen zijn met haar dan met hem ;)

Dixon

Bericht door Dixon » 04 jan 2019 19:59

Acchero schreef:
04 jan 2019 13:22
Brian88 schreef:
04 jan 2019 13:21
Volgens mij zou dat programma nog wel eens leuker kunnen zijn met haar dan met hem ;)
Weet het wel zeker :roll:

Plaats reactie